مقالات

شرایط نگهداری از ژل رویال

| بازدید : 10678

 

ژل رویال یک ماده ارگانیک است که در تهیه و همچنین نگهداری آن باید دقت بالایی داشت. بسته بندی ژل رویال از عوامل مهم در نگهداری این محصول به حساب می آید. چرا که پس از استخراج ژل رویال با بسته بندی درست آن شرایط نگهداری محصول پدید می آید.

از نکات مهم نگهداری از ژل رویال بسته بودن ظرف حاوی ژل است، چرا که این محصول باید از جریان هوای محیط کاملا دور باشد. از آنجایی که این محصول در کندو تولید می شود و در این مکان هیچ گونه نوری وجود ندارد و این محصول در فضایی کاملا تاریک تولید شده، در نتیجه در نگهداری ژل رویال نیز باید این محصول دور از تابش نور و در محیطی تاریک نگهداری شود.

بیشتر بخوانید؛ نحوه مصرف ژل رویال

 

نحوه نگهداری ژل رویال به چه صورت است؟

توصیه می‌کنیم تا یک ماه ژل رویال تازه را در یخچال نگهداری کنید و باقیمانده را در فریزر (برای نگهداری طولانی مدت) قرار دهید و در زمان مصرف مجدد آن را به یخچال منتقل کنید. البته چندین روز بدون نگهداری در یخچال، تأثیری بر کیفیت و تازگی آن نخواهد گذاشت. پودر و کپسول ژل رویال نیز باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند.

اگر تصمیم ندارید به زودی ژل رویال خود را مصرف کنید، بهتر است برای حفظ فواید و خواص آن، ژل رویال را در فریزر نگهداری کرده و هنگام مصرف صبر کنید تا به دمای اتاق برسد، سپس میل کنید. ژل‌های مایع رویال اغلب حاوی نگهدارنده و گاهی اوقات حاوی مقداری عسل برای بهبود طعم آن‌ها هستند، بنابراین اگر می‌خواهید بدون مواد نگهدارنده مصرف کنید، حتماً قبل از مصرف از این موضوع اطمینان کسب کنید.

 

بهترین روش نگهداری ژل رویال کدام است؟

ژل رویال به سرعت فاسد می‌شود به همین دلیل بهترین روش نگهداری از ژل رویال نگهداری در یخچال یا فریزر است. برای اینکه بتوانید به طور کامل از خواص ژل رویال بهره ببرید، بهتر است آن را به صورت تازه مصرف نمایید. بنابراین، ژل رویال در حالت خالص خود همیشه در یخچال نگهداری می‌شود، جایی که دمای مناسب آن دمای سبزیجات است. در خارج از یخچال، ژل رویال تغییر نمی‌کند، اما پس از حداقل 8 الی10 روز، بخش قابل توجهی از ویژگی‌های تغذیه‌ای خود را از دست می‌دهد.

ژل رویال با تمام اجزای آن یک درمان موثر است، اما نیاز به توجه به حفظ دما و شرایط نگهداری دارد، زیرا به راحتی تجزیه می‌شود. یک راه حل جایگزین برای یخچال، فرآیند انجماد خشک است. به لطف این فرآیند، با حذف رطوبت موجود در محصول، ماندگاری مناسبی حتی در دمای اتاق به دست می‌آید و خواص تغذیه‌ای آن بدون تغییر باقی می‌ماند.

ژل رویال اصل

مدت زمان نگهداری از ژل رویال چند روز است؟

ژل رویال بسته بندی شده را می‌توان به مدت یک سال در یخچال نگهداری کرد و نظر ما این است که این بهترین راه برای نگهداری ژل رویال به شکل اصلی است. به گفته برخی از تولیدکنندگان، توصیه می‌شود به آن مقداری عسل اضافه شود، اما ژل رویال به دلیل وزن مخصوص آن سبک تر از عسل است، بنابراین روی سطح عسل شناور شده و ممکن است بیشتر در معرض هوا قرار بگیرید. اغلب می توان مخلوطی از عسل، ژل رویال، عناب ، پودر بره موم، گرده گل و بسیاری از مواد مغذی دیگر مصرف نمایید.


عوامل محیطی بر کیفیت ژل رویال چه تاثیری دارند؟

دما یکی از عوامل مهمی است که در نگهداری ژل رویال باید به آن توجه داشت. بهترین دما برای نگهداری از محصول ژل رویال دمای صفر درجه می باشد. ژل رویال یک ماده بسیار مقوی است که برای سلامت انسان و درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد در عین حال نگهداری از این محصول حساسیت بالایی نیز دارد. هنگام مصرف ژل رویال بهتر است کاملا از نحوه استفاده و شرایط نگهداری آن آگاه باشید تا از این طریق بتوانید از حداکثر خواص این محصول بهره ببرید.

هوا، نور و دمای بالای 4 درجه می‌تواند ترکیب و در نتیجه یکپارچگی ژل رویال را تغییر دهد. برای جلوگیری از تأثیر نور، اکثر تولید کنندگان، ژل رویال را در شیشه‌های تیره بسته بندی می‌کنند. برخی از تولیدکنندگان نیز ژل رویال را در ظرف پلی استیر یا مواد عایق ریخته تا دمای مناسب را حفظ کنند. بلافاصله پس از خارج کردن ژل از کندو، بطری با ژل در یخچال قرار داده می‌شود (حتی هنگام حمل و نقل). اثر هوا بسیار مخرب است، بسته بندی باید به گونه‌ای باشد که هیچ گونه هوایی وارد بطری نشود؛ به همین دلیل درب بطری نباید قبل از استفاده باز شود.

ژل رویال تازه با رعایت زنجیره سرد تولید، توزیع و به فروش می‌رسد. به لطف زنجیره سرد، ژل رویال تا خانه مصرف کننده همیشه زیر 4 درجه باقی می‌ماند. داروخانه‌ها و عطاری‌ها همچنین باید از اصول زنجیره سرد پیروی کنند و محصول تا قبل از فروش درون یخچال نگهداری شود. نکته مهم این است که مصرف کننده باید حتماً از روش‌های صحیح نگهداری ژل رویال اطلاع کافی داشته باشد.

پس از رسیدن ژل رویال به دست مصرف کننده، این ژل در صورت نگهداری صحیح تا 12 ماه می‌تواند دست نخورده و مؤثر باقی بماند، البته بهتر است در مدت کوتاه تری مصرف شود.

 

انواع ژل رویال در بازار و نحوه نگهداری از آنها

ژل رویال تازه

ژل رویال تازه توسط زنبور دار از کندو استخراج می شود و در ظروف مناسب و در یخچال نگهداری می شود. ژل رویال تازه بهترین و بالاترین کیفیت را دارد. نگهداری ژل رویال تازه در یخچال را جدی بگیرید! چرا که اگر بلافاصله پس از استخراج در دمای بین 0 تا 5 درجه سانتی گراد نگهداری نشود، مدت چند ساعت کیفیت آن به شدت کاهش می یابد و طی مدت چند روز فاسد می شود.

ژل رویال منجمد شده

این نوع ژل رویال در بسته بندی های مخصوص در فریزر نگهداری شده و در زمان نیاز به مصرف کننده تحویل داده می شود.

ژل رویال مخلوط در عسل

رطوبت پایین نکته ای است که در ترکیب ژل رویال در عسل باید به آن توجه داشت، چرا که در غیر این صورت ژل رویال در عسل تخمیر شده و فاسد می شود. نسبت ترکیب ژل رویال در عسل نسبت یک به صد می باشد. برای مثال یگ گرم ژل رویال در یک گرم عسل باید مخلوط شود تا ترکیبی مناسب به دست آید . این ترکیب باید در دمای کمتر از 15 درجه سانتی گراد نگهداری شود در این صورت این محصول تا چند ماه قابل نگهداری است.

 

از کجا بفهمیم ژل رویال خراب شده است؟

هنگامی که ژل رویال در معرض هوا قرار می‌گیرد، از رنگ زرد مایل به سفید به رنگ زرد تیره یا قهوه‌ای تغییر رنگ می‌دهد. با گذشت زمان، بافت ژلاتینی نیز متراکم شده و قاشق درون آن نمی‌رود. این تغییر رنگ و بافت نشان دهنده خراب شدن ژل رویال است. طعم ژل رویال خراب شده نیز نامطبوع است. هرگز ژل رویال را بیش از تاریخ انقضا استفاده نکنید، اگر ژل تغییر بو یا طعم داده است، از مصرف آن خودداری کنید.

 

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم، برای دریافت خواص بیشتر این ژل، شما می‌توانید ژل رویال را با ترکیبی از مواد مغذی دیگر مانند عناب یا عسل مصرف کنید. هانی ژل ترکیبی از ژل رویال، عناب و عسل، معجونی طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و از همه مهم‌تر تقویت سیستم ایمنی بدن شما در فصل سرد و سرماخوردگی است. اگر در زمینه خرید این ژل نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، همین حالا با تیم ما در هانی ژل تماس بگیرید.

 

 جهت خرید هانی ژل رویال از داروخانه های معتبر از لینک اقدام کنید


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
1 نظر ثبت شده است
مینا وفایی

ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادین یه سوال داشتم رویال ژل رو از فریزر هر شب درمیارم و اندازه یه نخود زیر زبون میگذارم تا جذب شه دیشب فراموش کردم بگذارم تو فریزر صب بلافاصله گذاشتم ولی دیگه مصرف نکردم ترسیدم فاسد بشه آیا یه شب تا صب بدون یخچال یا فریزر فاسد میشه ؟

پاسخ
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات