مقالات

ژل رویال برای خانم ها

| بازدید : 44358

 

اثرات مصرف مکمل ژل رویال بر بهبود پروفایل لیپیدی در خانم های یائسه

اثرات مصرف مکمل ژل رویال بر بهبود علائم یائسگی در خانم ها

اثرات مصرف مکمل ژل رویال در بهبود سندرم پیش از قاعدگی

برهم خوردن تعادل هورمونی و ریزش مو

 

اثرات مصرف مکمل ژل رویال بر بهبود پروفایل لیپیدی در خانم های یائسه

یائسگی، به عنوان برهه ای در دوران زندگی خانم ها بیان می شود؛ که در طول آن سیکل قاعدگی در خانم ها متوقف شده و توانایی باروری در آنان از بین می رود. دوران یائسگی از سنین 45 تا 55 سالگی در فرد آغاز می گردد. در دوران یائسگی، خطر ابتلا به ناراحتی هایی مانند پوکی استخوان، بیماری های قلبی عروقی و اختلال در سطح سرمی چربی ها (دیس لیپیدمی) افزایش می یابد. به نظر می رسد که در دوران یائسگی، سطح پروفایل لیپیدی کلسترول تام و LDL (کلسترول بد) افزایش یافته و سطح HDL (کلسترول خوب) نیز کاهش می یابد.

پژوهشگران بیمارستان Aretaieio در کشور یونان، به بررسی اثر مصرف مکمل ژل رویال در بهبود پروفایل لیپیدی در خانم ها ی یائسه پرداختند؛ نتایج این مطالعه در سال 2016 در مجله ی Gynecological Endocrinology منتشر گردید. این مطالعه، سطح پروفایل لیپیدی در خانم های سنین 53 تا 66 سال را مورد بررسی قرار داد. شواهد بررسی های انجام شده حاکی از آن بود که دریافت 150 میلی گرم مکمل ژل رویال در یک بازه ی زمانی شش ماهه، نقش بسزایی را در بهبود پروفایل لیپیدی خانم های یائسه ایفا می کند. 

 

نقش خواص استروژنی مکمل ژل رویال در افزایش قطر دیواره ی رحم

در سال ۲۰۱۶ نیز مطالعه ای در دانشگاه  Kumamoto کشور ژاپن انجام گرفت؛ در این مطالعه پژوهشگران به بررسی اثر مکمل ژل رویال بر سلول های انسانی پرداختند. پژوهشگران این مطالعه دریافتند که ژل رویال اتصال هورمون استروژن به گیرنده های آن در بدن را افزایش داده و در نهایت اثراتی مانند افزایش ضخامت دیواره ی رحم در افراد بروز می‌کند.

البته  در سال ۲۰۰۶ آزمایشی مشابه با مورد قبل نیز در  در دانشگاه Kumamoto کشور ژاپن انجام گرفته بود؛  که مشابه با مورد قبلی بیان گردید که مصرف مکمل ژل رویال، اثرات هورمون استروژن در بدن را افزایش داده و سبب افزایش ضخامت دیواره ی رحم در خانم ها می گردد.

 


 بخوانید ژل رویال چیست؟


 

اثرات مصرف مکمل ژل رویال بر بهبود علائم یائسگی در خانم ها

ژل رویال برای خانم ها

 

در دوران یائسگی علائمی مانند گرگرفتگی، تغییرات خلقی، اضطراب، بی خوابی، خستگی شدید، کمر درد و سردرد در خانم ها بروز پیدا می کند. برخی از خانم‌ها برای بهبود علائم یائسگی از داروهای هورمونی استفاده می کنند؛ اما مطالعات بیانگر آن هستند که مصرف این گونه داروها می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد، از جمله ممکن است ریسک ابتلا به سرطان سینه را در خانم ها افزایش دهد. مطالعات جدید بیانگر آن هستند که ژل رویال، در بهبود علائم یائسگی نقش بسزایی داشته و علاوه بر آن عوارض داروهای هورمونی را نیز به همراه ندارد.

در سال  ۲۰۱۸، مطالعه ای در مجله ی Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine منتشر گردید؛ این کار آزمایی بالینی که در کشور ژاپن به انجام رسید، به بررسی تاثیر دریافت مکمل ژل رویال بر بهبود علائم یائسگی پرداخت. نتایج این مطالعه بیانگر آن بود که دریافت روزانه ی دوز 800 میلی گرمی مکمل ژل رویال، به مدت ۱۲ هفته سبب بهبود برخی علائم یائسگی مانند اضطراب و کمر درد می گردد. در توضیح  مکانیسم عملکرد ژل رویال در بهبود علائم یائسگی نیز، پژوهشگران بیان کردند که ژل رویال و ترکیب 10- هیدروکسی 2- دکنوئیک اسید (10HDA) موجود در آن دارای خواص استروژنی بوده و دریافت آن به بهبود علائم آزاردهنده ی پدید آمده در دوران یائسگی کمک می کند.

 هانی ژل

اثرات مصرف مکمل ژل رویال در بهبود سندرم پیش از قاعدگی (pms)

سندرم پیش از قاعدگی به مجموعه ای از علائم جسمی، روحی یا رفتاری ناراحت کننده در خانم ها اطلاق می شود؛ بروز این علائم از 10 روز پیش از قاعدگی در خانم ها آغاز گردیده و معمولا در هفته ی اول پس از قاعدگی کاهش می یابد.

علائمی مانند افسردگی، ناامیدی، اضطراب، تنش، عصبانیت، نارضایتی از خود، تحریک پذیری، کاهش انرژی، تغییر در اشتها و تغییرات خواب در سندرم پیش از قاعدگی (pms) بروز می کنند.

یکی دیگر از علائم مشاهده شده در سندرم پیش از قاعدگی (pms)، ورم عضلات و اندام های بدن است. برخی درمان های دارویی در جهت بهبود این علائم آزار دهنده مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما پژوهش های جدید بر این باورند که استفاده از ژل رویال برای خانم ها به عنوان روشی کم خطر، مقرون به صرفه و فاقد عوارض جانبی داروهای مرسوم در بهبود سندرم پیش از قاعدگی (pms) رو به گسترش است.

مطالعه ای در کشور ایران با هدف بررسی تاثیر ژل رویال در خانم ها بر  سندرم پیش از قاعدگی صورت گرفت؛ که نتایج این مطالعه در سال 2014 در مجله ی Complementary Therapies in Medicine به چاپ رسید.

این مطالعه بیانگر آن بود که مصرف ژل رویال برای خانم ها به علت محتوای استروژن، کلسیم و منیزیم موجود در خود در پیشگیری و کاهش علائم قاعدگی موثر عمل می کند و به بیان ساده تر مصرف مکمل ژل رویال در کاهش سندرم پیش از قاعدگی که شامل نشانه هايی مانند ورم پستان، نفخ، ادم و اضافه وزن می باشد، نقش موثری را ایفا می کند.

اثرات استروژنی مکمل ژل رویال

 مطالعات بسیاری بیانگر آن هستند که مکمل ژل رویال دارای خواص و ویژگی های مشابه هورمون استروژن است و به بهبود مکانیسم های وابسته به هورمون استروژن در بدن کمک می کند.

استفاده از خواص استروژنی مکمل ژل رویال در بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی (pms)

سندرم پیش از قاعدگی  (pms: Premenstrual syndrome) یکی از رایج ترین مشکلات زنان در سنین باروری است. در این دوره، ناراحتی های جسمی، خلقی و رفتاری در فرد بروز می کند. این سندرم به شکل اختلال در عملکردهای اجتماعی- اقتصادی، ناسازگاری در روابط با شریک جنسی، عدم توانایی در مراقبت از کودکان، عملکرد ضعیف شغلی یا تحصیلی و تفکراتی مبتنی بر خودکشی بروز می کند. علائم سندرم پیش از قاعدگی بسیار شایع هستند و در 75 درصد زنانی که دوره های قاعدگی منظم دارند، بروز می کند؛ سندرم پیش از قاعدگی در کشور ایران نیز شیوع بالایی دارد.

اﺳﺘﻔﺎده از برخی مکمل های طبیعی، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان روﺷﯽ ﮐﻢ ﺧﻄﺮ، ﻣﻘﺮون ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ، آﺳﺎن و ﺑﺎ ﻋﻮارض ﺟﺎﻧﺒﯽ ﻣﺤﺪود، به سرعت در سرتاسر جهان رو ﺑﻪ ﮔﺴﺘﺮش اﺳﺖ. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ اﻣﺮوزه ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﭘﯿﺸﮕﯿﺮي و ﮐﺎﻫﺶ ﻋﻼﺋﻢ سندرم پیش از ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﮐﺎرﺑﺮد ﺑﺴﯿﺎري دارد .ﯾﮑﯽ از روش ﻫﺎي ﻃﺐ سنتی اﺳﺘﻔﺎده از داروﻫﺎ و ﻓﺮآورده ﻫﺎي طبیعی است؛ مکمل ژل رویال ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از داروﻫﺎي موثر و بی خطر در ﻃﺐ سنتی کاربرد دارد، نقش مهمی را در بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی ایفا می کند.

در سال ۲۰۱۴، مطالعه ای ۱۱۰ دانشجوی پزشکی مبتلا به سندرم  پیش از قاعدگی (pms: Premenstrual syndrome) را مورد بررسی قرار داد؛ در این پژوهش این دانشجویان به مدت دوماه از کپسول ژل رویال استفاده کردند. در نهایت به نظر رسید که مصرف مکمل ژل رویال  به علت خواص و ویژگی های شبه استروژنی خود به بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی (pms: Premenstrual syndrome) کمک می کند.

 

تاثیر ژل رویال بر بهبود خشکی پوست ناشی از اوفورکتومی

به عمل جراحی برداشت یک یا هر دو تخمدان موجود در بدن زنان اوفورکتومی گفته می شود؛ اوفورکتومی (برداشت تخمدان) بنابر دلایل مختلفی از جمله سرطان تخمدان، کیست تخمدان و … انجام می شود.

پس از عمل جراحی اوفورکتومی (برداشت تخمدان)، میزان هورمون استروژن در بدن زنان کاهش می یابد. در پی کاهش میزان هورمون استروژن در زنان، ضخامت پوست و محتوای کلاژن موجود در پوست آنان نیز کاهش می یابد.

داروهای شیمیایی بسیاری که بر پایه ی استروژن هستند؛ در جهت بهبود ناراحتی های پدید آمده در عمل جراحی اوفورکتومی (برداشت تخمدان) مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما امروزه پژوهش های جدید از خواص شگفت انگیز داروهای طبیعی مانند مکمل ژل رویال سخن به میان می آورند که در کنار فواید منحصر به فرد خود فاقد عوارض داروهای پیشین هستند.

 

ژل رویال برای خانم ها

 بخوانید فواید ژل رویال برای پوست چیست؟!

در همین راستا، پژوهشی با هدف بررسی اثر ژل رویال بر بهبود خشکی پوست ناشی از اوفورکتومی (برداشت تخمدان) در کشور کره صورت گرفت؛ که نتایج آن در سال 2012 در مجله ی JOURNAL OF MEDICINAL FOOD منتشر گردید. نتایج این مطالعه بیان کننده ی آن بود که مصرف مکمل ژل رویال در موارد جراحی های اوفورکتومی (برداشت تخمدان)، به علت خواص استروژنی موجود در این مکمل موجب بروز تاثیرات چشمگیری در بهبود خشکی پوست می گردد. مکمل ژل رویال با تحریک ترشح پروتئین TGF-b1، الاستیسیته و قوام پوست را افزایش داده و علاوه بر آن عمق و اندازه ی چین و چروک ها و منافذ پوستی را نیز کاهش می دهد.

 

برهم خوردن تعادل هورمونی و ریزش مو

در دوران یائسگی به علت کاهش سطح هورمون استروژن، موها به شدت نازک گشته و احتمال ریزش مو در خانم ها افزایش می یابد. البته در برخی از خانم ها نیز، نازک شدن موها ریشه ی ژنتیکی دارد. سایر فاکتورهایی مانند برهم خوردن تعادل هورمون های تیروئیدی و تغییر در مقادیر آهن ذخیره شده در بدن نیز می توانند حجم موها را تغییر دهند.

یکی از مهم ترین نقش های هورمون استروژن، تقویت قوام موها و رشد بهتر آن ها است. متاسفانه در دوران یائسگی با کاهش سطح هورمون استروژن، ریزش مو در خانم ها به شکل بارزتری نمود پیدا می کند. یکی از موثرترین گام هایی که می توانید در جهت بهبود ریزش موی خود بردارید؛ استفاده از مکمل ژل رویال است. مکمل ژل رویال به علت خواص استروژنی خود، روند رشد موهای شما را تقویت کرده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.

در همین راستا، برخی از متون طب باستان بیان می کنند که ژل رویال در حفظ حیات و قدرت بدن نقش داشته، پیری را به تاخیر می اندازد و قوای ذهنی و جوانی فیزیکی بدن را تا زمانی که ممکن است حفظ می کند.

 

آیا مصرف ژل رویال برای خانم ها عوارض دارد؟

علیرغم نگرانی‌های FDA، ژل رویال به طور کلی در صورت استفاده مناسب بی خطر و قابل تحمل است. مطالعات نشان داده که ژل رویال را می‌توان در دوزهای روزانه تا 1000 میلی گرم به مدت سه ماه بدون عوارض جانبی قابل توجه مصرف کرد. با این اوصاف، مشخص شده است که ژل رویال باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در برخی خانم‌ها از علائم خفیف بینی تا آنافیلاکسی های تهدید کننده زندگی، شده است.

اگر پس از مصرف ژل رویال دچار تنگی نفس، خس خس سینه، کهیر، ضربان قلب سریع، سرگیجه یا تورم صورت، گلو یا زبان شدید، بهتر است هرچه سریع‌تر با اورژانس تماس بگیرید. اینها علائم آنافیلاکسی بوده که یک واکنش آلرژیک شدید است و می‌تواند منجر به غش، شوک، کما، نارسایی تنفسی یا قلبی و مرگ شود.

ژل رویال ممکن است لخته شدن خون را کُند کرده و اثرات رقیق کننده‌های خون مانند وارفارین را تشدید کند و منجر به کبودی و خونریزی شود. اگر به طور مداوم از ژل رویال استفاده می‌کنید، حتماً دو هفته قبل از هرگونه جراحی، درمان را قطع کنید تا از خونریزی بیش از حد جلوگیری شود. ژل رویال همچنین ممکن است با داروهای ضد فشار خون تداخل داشته باشد و باعث کاهش غیرطبیعی فشار خون (افت فشار خون) شود.

 

دقت به یکسری نکات قبل از مصرف ژل رویال برای خانم ها و بانوان

گزارشی از سازمان بهداشت جهانی نشان داده است که ژل رویال باعث ایجاد آلرژیک در برخی از خانم‌ها می‌شود، پس اگر به آسم یا سایر آلرژی‌ها مبتلا هستید، بهتر است قبل از مصرف ژل رویال حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

از آنجایی که ممکن است ژل رویال با برخی از داروهای فشار خون تداخل داشته باشد، در صورتی که این داروها را مصرف می‌کنید، حتماً قبل مصرف ژل رویال، با پزشک مشورت کرده تا از عوارض جانبی آن جلوگیری کنید. اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید، قبل از مصرف مکمل‌های ژل رویال، پزشک متخصص خود را در جریان بگذارید.

محصول هانی ژل حاوی ژل رویال بوده و تمامی خواص آن را در خود جای داده است. برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول با ما تماس بگیرید.

 

خرید اینترنتی هانی ژل رویال

 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات