مقالات

افزایش قد کودکان با ژل رویال

| بازدید : 23526

ژل رویال و اثر آن بر افزایش قد در کودکان و نوجوانان

علت کوتاهی قد

اثر ژل رویال بر افزایش قد کودکان

تاثیرات مکمل ژل رویال بر افزایش قد در کودکان

چه کنیم تا به حداکثر رشد قدی دست پیدا کنیم؟

میزان افزایش قد با مصرف مکمل ژل رویال

 

تاثیرات مکمل ژل رویال بر افزایش قد در کودکان

دانشمندان بیان می کنند که 60 تا 80 درصد رشد قدی فرد ناشی از ژنتیک او بوده و تنها 20 تا 40 درصد رشد قدی او از فاکتورهای محیطی مانند تغذیه تاثیر می پذیرد. در بسیاری از کشورها، میانگین قدی افراد در طی یک قرن گذشته افزایش یافته است. کوتاه قدی (stunting) نیز، یکی از رایج ترین مشکلات در کشورهای در حال توسعه بوده که غالبا ناشی از سوء تغذیه ی مزمن در افراد است. در حدود 5/32 درصد از کودکان زیر شش سال (182 میلیون نفر از کودکان) در سرتاسر جهان، به کوتاه قدی تغذیه ای مبتلا هستند. بنابر بررسي كه در سال 1377 در ایران انجام شد، كوتـاه قدی تغذیه ای متوسط و شديد در 8/16 درصد پـسران و 9/13 درصد دختران زير 5 سال وجود داشت.

تا چه زمانی می توانیم قد بکشیم؟

 قد بسیاری از افراد، نهایتا تا سنین 18 یا 20 سالگی افزایش می یابد؛ زیرا در سنین 18 تا 20 سالگی، صفحات استخوانی فرد بسته شده و او دیگر توانایی رشد قدی را ندارد. با این حال در برخی موارد نادر، بسته شدن صفحات استخوانی می تواند کمی دیرتر از این تاریخ نیز به وقوع بپیوندد.

چه کنیم تا به حداکثر رشد قدی دست پیدا کنیم؟

پیروی از یک رژیم تغذیه ای سالم و جلوگیری از ابتلا به کمبودهای تغذیه ای در دوران کودکی و نوجوانی، از مهم ترین راهکارهای دستیابی به حداکثر میزان قد ممکن هستند. با توجه به اینکه، کودک در این برهه ی زمانی توانایی تشخیص چندانی را ندارد، والدین نقش مهمی را در این دوران ایفا می کنند. مکمل هانی ژل رویال یکی از موثرترین راهکارهای افزایش قد است؛ که والدین می توانند در جهت کمک به افزایش قد کودکان و نوجوانان خود از آن بهره بگیرند.

پژوهش های مربوط به افزایش قد به وسیله ی مکمل ژل رویال

مطالعه ای با هدف بررسی اثر مکمل ژل رویال در افزایش قد نوجوانان به انجام رسید. این مطالعه به بررسی اثر مصرف مکمل ژل رویال در نوجوانان ۱۲ ساله ی فوتبالیست پرداخت. در طی این مطالعه، این گروه از نوجوانان به مدت دو ماه، هر روز مکمل ژل رویال را مصرف کردند. علاوه بر گروه اشاره شده، گروه دیگری نیز به عنوان گروه کنترل مورد بررسی قرار گرفتند که افراد آن هیچ مکملی را در این برهه ی زمانی دریافت نکردند. هر دو گروه مورد مطالعه در این برهه ی زمانی، به میزان برابری به انجام فعالیت‌های بدنی پرداختند (چهار بار در هفته به انجام فعالیت های ورزشی پرداختند).

در پایان این مطالعه داده های آماری بیانگر آن بودند که نوجوانان مصرف کننده ی مکمل ژل رویال، رشد قدی بیشتری را نسبت به سایر نوجوانان از خود نشان دادند. لازم به ذکر است که علاوه بر رشد قدی، توده ی ماهیچه ای نوجوانان مصرف کننده ی مکمل ژل رویال نیز نسبت به سایر نوجوانان افزایش بیشتری داشته و میزان بافت چربی سوزانده شده در آنان نیز بیشتر بوده است. بنابراین به نظر می رسد که نوجوانان مصرف کننده ی مکمل ژل رویال، رشد استخوانی بیشتری را نسبت به افراد گروه دوم از خود نمایان کردند.

به طورکلی سه مورد اشاره شده در زیر از بارزترین تغییرات ناشی از مصرف مکمل ژل رویال در نوجوانان بودند:

  • افزایش رشد قدی
  • افزایش توده ی ماهیچه ای
  • تسریع روند چربی سوزی

 هانی ژل

میزان افزایش قد با مصرف مکمل ژل رویال

 مطالعات انجام شده در آزمایش فوق بیانگر آن بودند، نوجوانانی که از مکمل ژل رویال استفاده کرده بودند؛ با رشد قدی در حدود 6/1سانتی متر مواجه گردیدند. لازم است به این نکته نیز توجه کنید که، این نوجوانان تنها با مصرف دو ماهه ی مکمل ژل رویال به این میزان از رشد قدی دست پیدا کردند و مسلما مصرف مرتب آن در طولانی مدت، تاثیرات بسیار چشمگیرتری را بر میزان رشد قدی کودکان و نوجوانان لحاظ می کند.

مکمل ژل رویال و جذب کلسیم و افزایش قد

در سال 2012، مطالعه ای در مجله ی Joint Diseases and Related Surgery در کشور ترکیه منتشر گردید. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که مصرف مکمل ژل رویال با افزایش میزان جذب کلسیم، سطح دانسیته ی استخوانی را افزایش داده و موجب افزایش قد در افراد می گردد.

مشکل کوتاهی قد و استرس و تلاش پدران و مادران کودکان برای افزایش قد آنها همواره یکی از دغدغه های آنها می باشد. تمامی پدران و مادران میخواهند به هر نحوی افزیش قد کودکان خود را شاهد باشند. ژل رویال یک ماده طبیعی می باشد که در طب سنتی ایرانی استفاده از آن برای افزایش قد کودکان بسیار توصیه شده است.

از دیرباز قد بلند در میان افراد جامعه به عنوان یک مزیت به شمار می‌رفته است. به صورت کلی تصور بر آن است که افراد بلند قد در مسیر تکامل موفق‌تر عمل می‌کنند. به لحاظ اجتماعی نیز قد بلند در زمره ویژگی‌های جذاب و مورد پسند همگان به شمار می‌رود. به صورت کلی عوامل زیادی همچون عوامل ژنتیکی و محیطی می‌توانند در کوتاه شدن قد افراد نسل‌های مختلف اثرگذار باشند. معمولا والدین کوتاه قد فرزندان کوتاه قد خواهند داشت اگرچه ممکن است قد فرزندانشان از میانگین قد والدین بیشتر باشد اما مجموعه‌ای از عوامل مختلف بر روی قد تاثیرگذار هستند. این عوامل گاهی اوقات قابل درمان، پیشگیری و یا کنترل نیستند اما گاهی اوقات چنانچه علت کوتاهی قد در مراحل اولیه رشدی تشخیص داده شود امکان آن وجود دارد که به صورت طبیعی و یا با مداخله پزشک و درمان دارویی ( هورمون تراپی) در جهت بهبود آن اقدام کرد.

 

کوتاهی قد و علل آن:

افرادی کوتاه قد خوانده می‌شوند که قد آنها در مقایسه با افراد هم‌سن، هم‌نژاد و هم‌خونشان با نسبت زیادی کوتاه‌تر باشد. این‌گونه موارد معمولا ناشی از اختلالات رشدی هستند. این اختلالات می‌توانند به دلایل زیادی همچون: بیماری راشیتیسم، بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی مادرزادی، کم‌کاری تیروئید، تالاسمی، کم خونی سلول‌های داسی شکل، بیماری‌های کلیوی، ،آرتریت روماتوئید و بیماری‌های ژنتیکی نظیر سندروم داون، سندروم ترنر، سندروم نونان و سندروم ویلیام ایجاد شوند. به علاوه مواردی همچون سوتغذیه، عفونت‌های دوره نوزادی، نقص در تولید هورمون رشد و اختلال رشد جنین در رحم می‌توانند بر روی قد و کوتاهی آن اثرگذار باشند.

کوتاهی قد حاصل از اختلالات رشدی چنانچه به موقع شناسایی شود می تواند تا حدودی به کمک هورمون‌ها مورد درمان قرار بگیرد. این هورمون‌ها که هورمون رشد نام دارند به صورت طبیعی از غده هیپوفیز در مغز ترشح شده و بر سلول‌های استخوانی اثر می‌گذارند. این هورمون در متابولیسم پروتئین‌ها و لیپیدها نقش داشته و با افزایش بیوسنتز پروتئین‌ها منجر به رشد اندازه و همچنین افزایش تعداد سلول‌ها می‌شود.

باید در نظر داشت هر کوتاهی قدی اختلال نیست و می‌توان با استفاده از تغذیه مناسب و ورزش‌های کمک‌کننده در سن مناسب به افزایش قد کمک کرد. در واقع لحاظ کردن این موارد قبل از بلوغ کودکان می‌تواند تاثیر بارزی بر افزایش قد آنها داشته باشد.

افزایش قد کودکان

ژل رویال ماده‌ی معجزه‌بخش

ژل رویال ماده‌ای مغذی است شامل پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای چرب و مواد معدنی که توسط زنبورهای پرستار ساخته و به مصرف زنبور ملکه در تمام طول عمر و لاروهای زنبور در نخستین روزهای حیاتشان می‌رسد. این ماده ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها و پیشگیری از بیماری‌های خاص  اثرگذار باشد.

محققان با انجام آزمایشات گوناگون اثر این ماده و مکانسیم اثر آن را در موارد مختلف بررسی و تائید کرده‌اند. به عنوان مثال از این ماده در درمان دیابت، سردردهای میگرنی و برخی از سرطان ها بهره گرفته می‌شود. گفته می‌شود ژل رویال بر روی افزایش قد افراد نیز موثر است. این اثر نیز بارها و در موارد مختلف مورد سنجش قرار گرفته است.

اثر ژل رویال بر افزایش قد کودکان

در یک تحقیق که بر روی بازیکنان تیم ستاره قرمز بلگراد صورت گرفت بازیکنان 12 ساله به دو دسته پایه هفتم و هشتم تقسیم شدند که در این دو گروه نرخ رشد قد یکسان در نظر گرفته شد. گروه آزمایشی که شامل 15 نفر بود این مکمل را به صورت روزانه و به مدت 2 ماه دریافت کردند. گروه کنترل نیز که شامل 10 عضو بود از این مکمل استفاده نکردند. همه شرکت کنندگان در آزمایش به مدت دو ماه 4 بار در هفته در لیگ نوجوانان بلگراد بازی می‌کردند. گروهی که ژل رویال را دریافت کرده بودند افزایش قد و افزایش حجم ماهیچه‌ها و کاهش چربی را در مقایسه با زمان شروع آزمایش نشان دادند. این نوجوانان در یک دوره زمانی بسیار کوتاه ( دوره دوماهه) افزایش قد بارزی را نشان دادند. اختلاف قد حاصل در حدود 1.6 سانتی‌متر بود که میزان قابل توجهی است. محققان براساس این آزمایش نتیجه گرفتند که ژل رویال می‌تواند اثر مثبتی بر رشد طولی استخوان‌ها و افزایش قد داشته باشد. این موضوع نشان دهنده اثر شگفت‌انگیز ژل رویال بر روی بافت استخوانی است.    

قد ژل رویال

بخوانید : افزایش حافظه کودکان

در ارتباط با چگونگی عملکرد ژل رویال مشخص شد این ماده بر روی هورمون استروژن اثر می‌گذارد. در واقع اسیدهای چرب مشتق از ژل رویال تنظیم کننده عملکرد گیرنده‌های استروژن هستند. ژل رویال اثرات شبه استروژنی دارد ولی بر خلاف استروژن حجم استخوان را افزایش نمی‌دهد. اثرات 3 اسید چرب ژل رویال در پیام‌رسانی در سیستم‌های گوناگون سلولی مشخص شده‌است. این ماده سطوح کلسیم و فسفات را افزایش می‌دهد که در استخوان سازی مورد نیاز هستند. به شکل دقیق‌تر باید گفت ژل رویال بر روی غده هیپوفیز که در مغز واقع شده‌است تاثیر گذاشته و ترشح هورمون‌هایی نظیر استروژن و تستوسترون را افزایش می‌دهد. غده هیپوفیز هورمون رشد را ترشح می‌کند. هورمون رشد بر روی قد و افزایش آن از طریق افزایش طول استخوان اثر می‌گذارد. مصرف ژل رویال می‌تواند به کسانی که به دلایل مختلف مثل بلوغ زودرس و عدم رشد قد دارای قد کوتاه هستند کمک کرده تا میزان قدشان افزایش یابد. این ماده نظر به اینکه ماده‌ای طبیعی و بدون اثرات جانبی است می‌تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی و حتی هورمون تراپی رایج باشد که می‌توانند بر روی بدن و به خصوص سیستم ایمنی اثر مخرب و سرکوب کننده‌ای داشته باشند.

افزایش قد با ژل رویال هانی

ژل رویال همچنین در درمان پوکی استخوان که از عوامل دخیل در کوتاهی قد نیز می‌تواند باشد به کار می‌رود. این ماده میزان تراکم استخوانی را از طریق افزایش میزان کلسیم و فسفات در بافت استخوانی افزایش می‌دهد.

استفاده از ژل رویال به شکل طبیعی و یا مکمل‌های دارویی می‌تواند به کسانی که تمایل دارند قدی بلندتر داشته باشند و نیاز به افزایش قد دارند کمک شایانی بکند. این ماده چنانچه به صورت درست مصرف شود می‌تواند بدون داشتن اثرات جانبی نتایج مثبتی را حاصل کند. پس چنانچه آرزوی داشتن قد بلند را برای خود و یا فرزندانتان دارید مصرف ژل رویال می تواند یک گزینه مناسب و بی‌خطر برای شما باشد.

 ژل رویال برای کودکان

 تلفن مشاوره و مرکز خرید :02122893473

 

هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات