مقالات

پیشگیری از پوکی استخوان با ژل رویال

| بازدید : 12870

مصرف مکمل ژل رویال و پیشگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان، نوعی بیماری است که با کاهش توده ی استخوانی و از بین رفتن ساختار منسجم استخوان مشخص می شود. پوکی استخوان جمعیتی بالغ بر 200 میلیون نفر در سراسر جهان را درگیر خود کرده است. امروزه شكستگی هاي ناشی از پوكی استخوان در سنين كهنسالی يكي از مشكلات بزرگ بهداشتی در سطح جهان محسوب مي شود. پوکی استخوان به عنوان بیماری خاموش در قرن اخیر شناخته می شود که معمولا تا زمان بروز شکستگی، علامتی را از خود نشان نمی دهد. میزان شیوع این بیماری نیز در خانم ها بیشتر از آقایان است.

شواهد بیانگر آن هستند که هورمون استروژن، دارای نقشی بسیار مهم در پیشگیری از بروز پوکی استخوان است. به نظر می رسد که هورمون استروژن با ممانعت از اثرات حل کنندگی هورمون پاراتومون بر استخوان، موجب حفظ قوام و استحکام استخوان گردیده و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند.

 پوکس استخوان

 در دوران یائسگی خانم ها  یا پس از جراحی های اوفورکتومی (برداشت تخمدان) در خانم ها، میزان هورمون استروژن کاهش می یابد؛ در پی کاهش میزان هورمون استروژن، عوارضی مانند پوکی استخوان در خانم ها بروز می کند.

امروزه با پیشرفت صنایع داروسازی، داروهای بسیاری در جهت بهبود پوکی استخوان در بازار موجود هستند؛ مکمل ژل رویال با خواص بی نظیر خود به عنوان یکی از مکمل های سودمند در زمینه ی بهبود پوکی استخوان مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعه ای با هدف بررسی اثر مکمل ژل رویال در پیشگیری از پوکی استخوان ناشی از یائسگی یا جراحی های اوفورکتومی (برداشت تخمدان) در خانم ها به انجام رسید که نتایج آن در سال 2006 در مجله ی

 Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine منتشر گردید. مطالعات انجام شده در این پژوهش بیانگر آن بودند که مصرف مکمل ژل رویال هانی ژل با افزایش میزان کلسیم جذب شده در روده، از بروز پوکی استخوان پیشگیری کرده و سبب حفظ استحکام استخوان می شود.

 

تاثیر مکمل ژل رویال بر حفاظت از مفاصل

آرتریت روماتوئید یکی از بیماری های خود ایمنی است که در صورت حمله ی سیستم ایمنی به بافت های بدن به خصوص مفاصل نمایان می شود. نتایج پژوهش ها و بررسی ها حاکی از آن است که رویالیزین موجود در مکمل ژل رویال می‌تواند التهاب و آسیب های پدیدار شده در ناحیه ی مفاصل را کاهش دهد.

 

ژل رویال دارای میزان قابل توجهی کلسیم می باشد که برای جلوگیری از پوکی استخوان ، و افزایش قد در کودکان بسیار مفید است


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات