مقالات

اثر ژل رویال بر دیابت

| بازدید : 21531

دیابت چیست؟

دیابت نوعی بیماری است که در آن گلوکز یا قند خون به علت اختلال در متابولیسم آن بالا می‌رود. گلوکز خون منبع اصلی تامین انرژی بدن است که از طریق مواد غذایی مصرفی تامین می‌شود. گلوکز خون به کمک هورمون انسولین که از سلول‌های خاصی در جزایر لانگرهانس پانکراس ترشح می‌شود به سلول‌ها وارد شده و به عنوان سوخت سلولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات به علت کم بودن میزان انسولین خون و یا حتی عدم تولید انسولین در بدن میزان گلوکز خون بالا رفته و به مصرف سلول‌ها نمی‌رسد. کنترل و درمان دیابت هم امروزه با داروهای شیمیایی، گیاهی و سنتی قابل انجام است.

بالا رفتن گلوکز خون اثرات منفی بیشماری بر روی سلامتی می‌گذارد. یکی از مشکلات مرتبط با افزایش گلوکز خون ابتلا به بیماری دیابت است. بیماری دیابت که ناشی از افزایش گلوکز خون است درمان ندارد اما می‌توان به کمک رژیم غذایی مناسب و فعالیت‌های بدنی آن را کنترل کرد.

در تحقیقی که در سال 2015 در آمریکا صورت گرفت ازهر 30.3 میلیون نفر جمعیت این کشور 9.4 درصد مبتلا به دیابت بودند. در حدود یک چهارم مبتلایان به دیابت از ابتلا به این بیماری آگاه نیستند و یک چهارم مبتلایان نیز در سنین بالای 65 سالگی این بیماری را بروز می‌دهند.

به نظر می‌رسد در حدود 90 تا 95 درصد بزرگسالان مبتلا به دیابت مبتلا به نوع 2 این بیماری هستند که ارتباط تنگاتنگی با رژیم غذایی و سبک زندگی ایشان دارد. محققان معتقدند افراد بالای 45 سال با سابقه خانوادگی دیابت و چاقی بیشتر احتمال ابتلا به این بیماری را دارند و باید از رژیم‌های غذایی مناسبی برخوردار بوده و ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

ژل رویال در بهبود خیلی از بیماری‌ها مانند درمان دیابت اثرگذار است. این ماده با کاهش استرس اکسیداتیو و نقش ضد‌التهابی در درمان دیابت موثر است.

 

هانی ژل

انواع دیابت:

دیابت نوع 1

دیابت نوع 2

دیابت بارداری

دیابت جوانان

 

عوارض بیماری دیابت:

بیماری دیابت منجر به ایجاد مشکلات زیادی در مبتلایان می‌شود. بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته، بیماری‌های کلیوی، مشکلات چشمی، بیماری‌های دندانی، آسیب اعصاب و مشکلات پاها از جمله عوارض مرتبط با بیماری دیابت هستند. البته با استفاده از طب سنتی و ترکیبات توصیه شده می توان دیابت را درمان کرد. هانی ژل با ترکیبات خاص خود به درمان دیابت کمک می کند.

 دیابت ژل رویال

 

علائم و نشانه‌های دیابت:

احساس تشنگی و تکرر ادرار، گرسنگی زیاد، خستگی و بی حالی، تاری دید، بی‌حس شدن دست‌ها و پاها‌، کاهش وزن بدون علت و زخم‌هایی که بهبود نمی‌یابند.

عوامل ایجاد کننده دیابت نوع 1:

در دیابت نوع 1 سیستم ایمنی به سلول‌های تولید کننده انسولین در پانکراس حمله کرده و آنها را از بین می‌برد. دانشمندان علت این اتفاق را عوامل ژنی و محیطی می‌دانند.

عوامل ایجاد کننده دیابت نوع 2:

چاقی، افزایش وزن و عدم فعالیت بدنی از عوامل اصلی ابتلا به دیابت نوع 2 هستند که در افراد میانسال شایع است. دیگر عوامل مرتبط عبارتند از: مقاومت به انسولین و ژنتیک و تاریخچه خانوادگی.

 

ژل رویال چیست؟

ژل رویال  ماده‌ای است که زنبورهای پرستار تولید و ترشح می‌کنند. لاروهای زنبور عسل در 3 روز ابتدایی زندگی خود و زنبور ملکه در تمام طول عمر خود از این ماده تغذیه‌‌ می‌کنند.
گفته می‌شود این ماده پروتئینی دارای اثرات بیولوژیکی مفیدی بر بدن انسان نظیر افزایش ایمنی، اثر آنتی اکسیدانی و ضدسرطانی است. ژل رویال در حال حاضر به اشکال مختلف دارویی و به عنوان مکمل در دسترس افراد قرار دارد.

ژل رویال دارای مواد مغذی زیادی است که اثر مثبت بر بسیاری از بیماری ها می گذارد. اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی ژل رویال  در درمان خیلی از بیماری‌ها مانند دیابت اثرگذار است. این ماده با کاهش استرس اکسیداتیو و نقش ضد‌التهابی در درمان دیابت موثر است.

بیشتر درباره هانی ژل بدانید!

 

اثر ژل رویال بر دیابت

همواره استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک برای پیشگیری از بیماری‌ها و یا درمان آنها از راه‌های آسان و قابل اعتماد بشر بوده‌است. طب سنتی با تکیه بر این موضوع و با استفاده از خواص گیاهان و مواد طبیعی دیگر سعی در بهبود سلامت افراد دارد. امروزه علم نوین پزشکی نیز از این خواص سودمند در درمان بیماری‌ها استفاده می‌‌کند.

ژل رویال  به عنوان یک ماده طبیعی در درمان بسیاری ا ز بیماری‌ها می‌تواند نقش موثری ایفا کند. این ماده با تکیه بر خواص مواد سازنده خود که منحصر به فرد هستند می‌تواند در درمان دیابت و همین‌طور بهبود علائم این بیماری تاثیرگذار باشد. تحقیقات صورت گرفته این نقش را تائید کرده و تا حدودی مکانسیم مرتبط با آن را مشخص کرده‌اند. بر اساس این تحقیقات ژل رویال با کمک برخی از خواص خود که استرس اکسیداتیو را کنترل می‌کنند و همین‌طور خواص ضد باکتریایی خود در کنترل و درمان دیابت نقش دارد.

 

استفاده از خواص استروژنی مکمل ژل رویال در بهبود قند خون در مبتلایان به دیابت نوع 2

در سال  ۲۰۱۴ در طی یک مطالعه ۵۰ زن مبتلا به دیابت نوع ۲ مورد بررسی قرار گرفتند. این زنان به مدت دو ماه ۱۰۰۰ میلی گرم از مکمل ژل رویال را دریافت کردند. محققان بیان کردند که مصرف مکمل ژل رویال با افزایش سطح هورمون استروژن سبب افزایش سطح هورمون انسولین و کاهش میزان قند خون گردید.

 فروش اینترنتی هانی ژل

کاهش گلوکز خون:

یکی از خواص ژل رویال  که باعث اثرگذاری آن بر درمان دیابت می‌شود کنترل متابولیسم گلوکز است. ژل رویال  باعث کاهش گلوکز خون شده و میزان تحمل گلوکز را بالا می‌برد. از طرفی بر روی ترشح انسولین اثر گذاشته و ترشح آن را افزایش می‌دهد. با افزایش ترشح انسولین به صورت طبیعی میزان گلوکز خون کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از دلایل اثرگذاری ژل رویال  بر روی دیابت و کنترل آن دارا بودن موادی است که خواص شبه‌انسواینی دارند. موادی همچون پپتیدها و ویتامین‌های خاص نظیر ویتامین B3 که در ترکیب ژل رویال  وجود دارند و عملکردی مشابه انسولین از خود نشان می دهند. این مواد شبه انسولینی بر روی متابولیسم گلوکز اثر گذاشته و اکسیداسیون آن را به منظور تامین انرژی مورد نیاز بدن افزایش می‌دهند.

افزایش ترشح انسولین:

همچنین ژل رویال  این قابلیت را دارد که بر روی جزایر لانگرهانس در پانکراس که مسئول ترشح انسولین هستند اثر گذاشته و ترشح انسولین را افزایش دهد. با افزایش ترشح انسولین روند اکسیداسیون گلوکز طی شده و میزان گلوکز خون پایین می‌آید. به این صورت ژل رویال می‌تواند نقش کنترل کنندگی بر روی دیابت و بروز علائم مرتبط با آن داشته باشد.

اثر بر زخم‌های ناحیه پا:

به دلیل اختلالات نوروپاتی فرد دیابتی در درک و احساس درد دچار مشکل بوده و همین‌طور این اختلال امکان خشکی پوست و ترک ترک شدن آن را افزایش داده و احتمال ایجاد زخم در پای افراد دیابتی را بالا می برد. از طرفی به دلیل ضعف سیستم ایمنی در افراد مبتلا به دیابت بهبود این زخم‌ها با مشکل مواجه می‌شود. معمولا درمانی برای پیشرفت این زخم‌ها جز قطع عضو وجود ندارد. مشخص شده‌است ژل رویال با اثر ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی خود می‌تواند در بهبود این زخم‌ها اثرگذار باشد.

 


7 نظر ثبت شده است
بهرام حیدری

من دیابت دارم و به پیشنهاد پزشکم میخوام هانی ژل مصرف کنم. از کجا باید بخرم؟

پاسخ
هانی ژل

سلام - در منوی اصلی نام مراکز فروش داروخانه ها و داروخانه های آنلاین مورد تایید که اینترنتی می فروشند لیست شده اند استفاده نمایید

مسعوداحراری

باسلام اندازه نحوه و میزان مصرف ژل رویال را بی زحمت توضیح دهید

پاسخ
هانی ژل

میزان استفاده روزانه بین 1 الی 3 قاشق چای خوری هستش که از قاشق های پلاستیکی یا چوبی استفاده گردد

سیمین صداقت

با سلام هانی ژل چند گرم هست و برای چند روز میتوان مصرف کرد؟

پاسخ
سنا دلفی

اگه بخواییم ژل رویال رو با عسل قاطی کنیم با چند گرم عسل و روزی چقد استفاده کنیم؟؟

پاسخ
هانی ژل

سلام دوست عزیز. محدودیتی برای مقدار عسل وجود نداره. برای مصرف هم بهتر است نهایت روزی 3تا قاشق چای خوری از ترکیب عسل و ژل رویال استفاده بشه

نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات