مقالات

کاهش کلسترول خون با ژل رویال

| بازدید : 10109

 

کلسترول خون که یکی از خانواده چربی‌ها به شمار می‌رود به صورت طبیعی در جریان خون وجود دارد و هم از طریق رژیم غذایی در اختیار بدن قرار می‌گیرد. سلول‌های بدن جهت عملکرد طبیعی خود نیاز به کلسترول دارند اما از دیگر سو میزان بیش از اندازه و بالای کلسترول در خون مشکلات و بیماری‌هایی را به دنبال خواهد داشت. از مهمترین بیماری‌های مرتبط با کلسترول بالا بیماری‌های قلبی هستند. مطابق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که ژل رویال می تواند کمک مهمی در پایین آوردن کلسترول خون کند.

اگرچه کلسترول بالا می‌تواند یک عارضه ارثی باشد اما همچنین می‌تواند ناشی از رژیم غذایی ناسالم و چرب نیز باشد. در این حالت میزان کلسترول خون را می‌توان از طریق یک رژیم غذایی سالم و ورزش و فعالیت‌های بدنی کنترل کرد.

با توجه به تغییرات اخیر سبک زندگی مردم ابتلا به کلسترول خون به میزان بیشتری نسبت به گذشته در میان مردم مشاهده می‌شود. گفته می‌شود در حال حاضر 20 تا 25 درصد افراد جامعه ایران مبتلا به این عارضه هستند. با توجه به اینکه نرخ ابتلا به این بیماری در کودکان نیز رو به افزایش است می‌توان از آن به عنوان معضل جدید جوامع مدرن نام برد.

 

علائم کلسترول بالا خون:

کلسترول بالا هبچ علامت و نشانه‌ای ندارد و تنها از طریق آزمایش خون قابل تشخیص است. به همین علت توصیه می‌شود کسانی‌که سابقه ابتلا به این بیماری در خانواده‌شان وجود دارد حتما تست‌های لازم را انجام دهند.

 

 

علل ابتلا به کلسترول خون:

کلسترول از طریق همراهی با یک پروتئین و تحت عنوان لیپوپروتئین در خون جابجا می‌شود. لیپوپروتئین‌ها دو نوع دارند:

  • LDL یا نوع بد کلسترول که باعث می‌شود کلسترول در دیواره عروق خونی ته‌نشین شده و آنها را ضخیم و تنگ کند.
  • HDL یا نوع خوب کلسترول که کلسترول اضافی را جذب کرده و به کبد بر می‌گرداند.

عواملی مانند چاقی، عدم تحرک و رژیم غذایی ناسالم و یا عوامل ژنتیکی سبب می‌شود میزان LDL خون شما افزایش و HDL آن کاهش پیدا کند.

 از دیگر عوامل مرتبط می‌توان به سیگار کشیدن و قند خون بالا اشاره کرد که هر دو دیواره عروق خونی را آسیب رسانده و باعث رسوب چربی در آنها می‌شوند و از سوی دیگر میران HDL خون را کاهش و میزان LDL را افرایش می‌دهند.

رسوب کلسترول در عروق خونی سبب می‌شود جریان خون در رگ‌ها به سختی و کندی صورت بگیرد و این خود ریسک حملات قلبی را به میزان بالایی افزایش می‌بخشد.

 

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کلسترول بالا:

استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب و سالم که شامل مقادیر اندک نمک هستند و بیشتر از سبزیجات و میوه‌ها بهره می‌برند.

داشتن برنامه منظم ورزشی

ترک سیگار و الکل

محدود کردن استفاده از چربی حیوانی و جایگزین کردن آن با چربی‌های سالم.

کاهش وزن

 

هانی ژل

ژل رویال و اثر آن بر روی کلسترول خون

ژل رویال ترکیبی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و مواد معدنی است. بیشترین بخش مواد تشکیل دهنده ژل رویال را ویتامین‌های گروه B تشکیل می‌دهند و پس از آن بیشترین مواد تشکیل دهنده آن عبارتند از 20 نوع آمینواسید، کلسیم، زینک، آهن و منگنز.

بررسی دقیق و کارشناسانه ژل رویال بر روی ترکیبات سازنده آن نشان داده‌است که 3 تا 7 درصد چربی، 10 تا 12 درصد کربوهیدرات، 12 تا 15 درصد پروتئین، 60 تا 70 درصد آب و مقادیری مواد معدنی و ویتامین در این ماده مغزی وجود دارد. یکی از مهمترین پروتئین‌های موجود در ژل رویال که به لحاظ پزشکی قابل توجه است گاما گلوبولین است.

با توجه به محتوای غنی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی، ژل رویال قابلیت مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها را داراست. ژل رویال برای درمان فشار خون، کلسترول بالا، التهاب، ناباروری و از بین بردن تومورها بسیار کاربرد دارد. در یک آزمایش انجام شده بر روی بیماران مبتلا به کلسترول خون بالا نتایج حاکی از آن بود که بیماران پس از مصرف ژل رویال درصد قابل توجهی کاهش در میزان کلسترول خون را نشان داده‌اند.

تحقیقات نشان داده‌اند نیاسین یا ویتامین  B3 نقش به سزایی در کاهش کلسترول خون دارد. این ویتامین میزان HDL یا کلسترول بد را کاهش داده و میزان LDL یا کلسترول خوب را بالا می‌برد. این ویتامین یکی از مواد تشکیل دهنده ژل رویال است و یکی از علل تاثیرگذاری ژل رویال بر درمان کلسترول بالا به شمار می‌رود.

در یک آزمایش صورت گرفته در سال 2016 برروی زنانی که دوره یائسگی خود را می‌‌گذراندند مصرف سه ماهه ژل رویال افزایش HDL و کاهش LDL و به طور کلی کلسترول را نشان داد. این افراد هیچ کاهش وزن، تغییر سایز یا کاهش در دیگر تری‌گلیسیریدهای مفید بدن را نشان ندادند.

مکمل ژل رویال با افزایش سرعت متابولیسم چربی های بدن، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. در یک آزمایش که بر روی 7 نفر از داوطلبین انجام گرفت به بررسی اثر مکمل ژل رویال بر سطح کلسترول خون پرداخته شد. نمونه های مورد بررسی در این آزمایش روزانه ۶ گرم از مکمل ژل رویال را به مدت ۴ هفته مصرف کردند. در نهایت مشخص گردید که شرکت‌ کنندگان در این آزمایش به علت مصرف مکمل ژل رویال، کاهش بارزی در سطوح کلسترول LDL (کلسترول بد) و کلسترول تام خون را از خود نمایان کردند.

برخلاف توسعه روزافزون علم و دانش پزشکی و رشد سریع جوامع انسانی تمایل افراد به درمان‌های طبیعی بیشتر شده‌است. این درمان‌ها بدون داشتن عوارض جانبی و خطرناک این قابلیت را دارند که اثر پیشگیری کننده و یا حتی درمانی بر روی عارضه های ناخواسته و بیماری‌ها داشته باشند.

به علاوه پزشکان نیز همواره بر روی اهمیت رژیم‌های غذایی سالم و طبیعی تاکید ویژه‌ای دارند. چنانچه به سلامت خود اهمیت می‌دهید این موضوع را همیشه مدنظر داشته باشید.

 

فروش اینترنتی ژل رویال


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات