مقالات

ژل رویال و ریزش مو

| بازدید : 22650

ریزش مو

از دست دادن تعدادی از موها در طی هر روز، موضوعی فیزیولوژیک و طبیعی است. به طور متوسط، مردان در هر روز ۴۰ تار مو و زنان نیز ۷۰ تار مو از دست می دهند. در بیشترموارد هم، شاهد رشد تار موهای جدید به جای تار موهای ازدست داده هستیم. ریزش مو زمانی به عنوان یک بیماری و مشکل در افراد تلقی می شود که تعداد تار موهای ریخته شده بسیار بیشتر از تعداد اشاره شده در فوق باشد و یا به جای تار موهای ریخته شده، تار موهای جدیدی رشد نکرده و یا موهایی که جدیدا می رویند؛ بسیار ضعیف تر و نازک تر از تار موهای قبلی هستند.

اصلی ترین گام در جهت رفع مشکل ریزش مو بررسی و یافتن علت بروز آن است. ما در این مقاله به برخی از علت های  ریزش مو پرداخته و راهکارهایی طبیعی برای رفع آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

مشکلات هورمونی و ریزش مو

مشکلات هورمونی از رایج ترین علت های ریزش مو هستند. اختلالات غده ی تیروئید نیز  از اصلی ترین مشکلات هورمونی هستند که منجر به ریزش مو در افراد می گردند. مشکلات غده ی تیروئید در برخی افراد می‌تواند حتی منجر به نازک شدن و ریزش ابروها و مژه ها نیز گردد.

مشکلات فیزیولوژیک و ریزش مو

ریزش مو در مادران باردار یا شیرده نیز یکی از مشکلات رایج است. به دلیل تغذیه ی فرزند توسط مادر در این دوران، احتمال بروز کمبودهای تغذیه ای در مادر بسیار افزایش می یابد.

تغذیه ی نامناسب و ریزش مو

تغذیه نامناسب در افراد و کمبود برخی ریز مغذی هایی مانند آهن و روی یکی از عمده ترین علت های ریزش مو در افراد است.

مسائل ژنتیکی و ریزش مو

ریزش مو

 

ژنتیک نیز یکی از دلایل ریزش مو در افراد است. به طوری که در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که ریزش مو در افراد یک خانواده، فاقد علت خاصی بوده و تنها به ژنتیک آن ها مربوط است.

مشکلات ویروسی، باکتریایی و قارچی و بروز ریزش مو

برخی از انواع ویروس ها مانند ویروس ایدز می توانند منجر به ریزش مو در افراد شوند. برخی از انواع قارچ ها و باکتری ها، نیز سبب ایجاد ریزش موی موضعی می گردند.

مشکلات روحی و روانی و ریزش مو

مشکلات روحی و روانی می‌توانند سبب بروز ریزش مو در مردان و زنان گردند. در برخی موارد ریزش مو در مردان مبتلا به این مشکلات می تواند به صورت کچلی نمود پیدا کند. در صورتی که پزشک نتواند موفق به تشخیص سایر علت های ریزش مو گردد؛ بیمار را از نقطه نظر مشکلات روحی و روانی مانند اضطراب و استرس مورد بررسی قرار می دهد.

داروها و ریزش مو

برخی داروها نیز می‌توانند منجر به ریزش مو در افراد گردند. این داروها با ممانعت از جذب آهن در افراد، سبب ایجاد مشکل ریزش مو می گردند. برخی داروهایی مانند داروهای ضد اسید معده (مانند رانیتیدین و سایمیتیدین)، داروهای ضد بارداری و داروهای بیماری روماتیسم می توانند سبب ریزش مو در برخی افراد گردند.

برخی روش های درمانی مانند شیمی درمانی نیز سبب ریزش مو در افراد می گردند.

سایر علت های ریزش مو

علت های بسیار زیادی برای مشکل ریزش مو وجود دارد. در برخی موارد فاکتورهایی مانند آلودگی هوا،  بیماری های خود ایمنی و برخی بیماری های دیگر نیز می توانند منجر به ریزش مو در افراد شوند.

 

هانی ژل و پوست  
ژل رویال و زیبایی پوست   تاثیر هانی ژل بر افزایش قد کودکان

 

ژل رویال و درمان ریزش مو

ژل رویال، ترکیبی غنی از ویتامین B5 است که به دلیل ترکیبات منحصر به فرد موجود در خود سبب افزایش سرعت رویش مو و افزایش حجم موها گشته و از ریزش مو در افراد نیز جلوگیری می کند.

 

نحوه ی استفاده از ژل رویال در درمان ریزش مو

ژل رویال و تحریک رشد موها

نیمی از یک قاشق چایخوری عسل را با  نیمی از یک قاشق چایخوری ژل رویال، در یک لیوان آب حل نمایید. روزی دو بار قبل از مصرف وعده های غذایی این نوشیدنی را میل کنید.

ژل رویال و تقویت رشد موها

مقداری کمی از ژل رویال را با شیر نارگیل مخلوط کنید. ترکیب تهیه شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی مو های خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

ژل رویال و جلوگیری از ریزش مو

دو قاشق غذاخوری از روغن بادام را با مقداری از ژل رویال ترکیب کنید. سپس ترکیب تهیه شده را به مدت ۲۰ ثانیه در مایکروویو حرارت دهید. ترکیب حاصل شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی موهای خود قرار داده و سپس آن را با آب سرد و شامپو شستشو دهید.

 

زهر زنبور عسل و درمان ریزش مو

زهر زنبور عسل به علت ترکیبات مغذی موجود در خود از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب  تقویت رشد موها می گردد.

 

ژل رویال و درمان ریزش مو

 

نحوه ی استفاده از زهر زنبور عسل در درمان ریزش مو

زهر زنبور عسل و تحریک رشد موها

نیمی از یک قاشق چایخوری از عسل را با نیمی از یک قاشق چایخوری از زهر زنبور عسل را در یک لیوان آب ترکیب کنید. ترکیب تهیه شده را روزی دو بار، یک ساعت قبل از مصرف وعده های غذایی میل کنید.

ماسک موی زهر زنبور عسل

اندکی از زهر زنبور عسل را با آب داغ  حل کرده و از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید. ماسک موی تهیه شده از زهر زنبور عسل سبب تحریک رشد موهای شما می گردد.

زهر زنبور عسل و جلوگیری از ریزش مو

مصرف روزانه ی یک قاشق غذاخوری از زهر زنبور عسل یا افزودن آن به آب میوه ها یا شیر به تقویت ریشه ی مو کمک کرده  و از ریزش موهای شما جلوگیری می کند. به علاوه استفاده از این ترکیب سبب درخشندگی چشمگیر موهای شما نیز می شود.

زهر زنبور عسل و حالت دهی موها

یک قاشق چای خوری از زهر زنبور عسل را با یک قاشق غذاخوری از شامپو مخلوط کرده و آن را بر روی موهای خود قرار دهید.  استفاده از این ترکیب به حالت دهی موهای شما کمک می کند.

خرید آنلاین هانی ژل

 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات