مقالات

اثر مکمل ژل رویال در عملکرد ورزشکاران

| بازدید : 21323

امروزه بسیاری از نوجوانان و جوانانی را در اطراف خود می بینیم که به دنبال یافتن بهترین و موثرترین مکمل های بدنسازی هستند. آن ها اطلاعات زیادی را درباره ی مکمل های کراتین، پودرهای پروتئینی، هورمون رشد انسانی، مکمل های آنابولیک و تستوسترون داشته و از آن ها بهره می برند. استفاده ی صحیح از این مکمل ها در دوزهای ایمن به همراه انجام تمرینات ورزشی و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می تواند تأثیر بسزایی را در ساخت ماهیچه های بدن و بهبود کارکردهای ورزشی ایفا کند.

اما چند نفر از شما، از تاثیرات مکمل ژل رویال در بهبود فعالیت های ورزشی آگاه هستید؟

احتمالاً همه شما می‌دانید که ژل رویال ماده‌ ای است که، لارو های زنبور عسل در طی سه روز اول زندگی خود از آن تغذیه می کنند و ملکه ی زنبورهای عسل نیز در تمام طول عمر خود از این ماده تغذیه می کند.

اما آیا می دانید که این ماده حاوی تستسترون نیز است؟ مکمل ژل رویال حاوی تستسرون و تمامی ترکیبات منحصر به فردی است که به شما در تولید انرژی و بهبود کارکرد های ورزشی کمک می کند.

بسیاری از ورزشکاران برای بهبود قوای بدنی و عملکرد ورزشی خود، از مکمل ژل رویال استفاده می کنند. مکمل ژل رویال به علت محتوای ویتامینی خود که شامل ویتامین های گروه B مانند ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید) و ویتامین B6 یا پیریدوکسین است تاثیر بسزایی را در بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران ایفا می کند.

مردمان مناطقی از آسیا و اروپا از دیرباز، از مکمل ژل رویال با هدف افزایش طول عمر خود استفاده می کردند. مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر نیز حاکی از آن هستند که استفاده از ژل رویال جایگزین خوبی برای نوشیدنی ها و سایر مکمل های ورزشی است. مکمل ژل رویال حاوی ترکیباتی مانند آب، پروتئین ها و اسید آمینه ها است که به روند ماهیچه سازی و افزایش میزان توده ی ماهیچه ای در ورزشکاران کمک می کند. مکمل ژل رویال همچنین حاوی لیپید ها و برخی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

در هنگام انجام فعالیت های ورزشی ترکیبی به نام لاکتیک اسید در بافت های بدن پدیدار می شود، که منجر به بروز احساس خستگی در افراد می گردد؛ پژوهش های انجام شده نمایانگر آن هستند که مصرف مکمل ژل رویال تراکم لاکتیک اسید در بدن را کاهش داده و سبب کاهش احساس خستگی در ورزشکاران می شود.

 مکمل ژل رویال و افزایش سطح متابولیسم بدن در ورزشکاران

 

 ‫بررسی اثر مکمل ژل رویال در بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران‬‎

 

به نظر می رسد که مصرف مکمل  ژل رویال می‌تواند، میزان متابولیسم بدن را  افزایش دهد. بنابراین مصرف مکمل ژل رویال پیشنهاد بسیار مناسبی برای آن دسته از ورزشکارانی است که می خواهند وزن خود را کاهش دهند.

مکمل ژل رویال و افزایش استقامت ورزشی در ورزشکارن

بسیاری از ورزشکاران به خوبی با این مکانیسم آشنا هستند که انجام فعالیت های ورزشی، سطح هیدروپراکسید های چربی خون آن ها را افزایش داده و به همین دلیل باعث کاهش استقامت بدنی در آن ها می گردد. مکمل ژل رویال با ممانعت از پراکسیداسیون چربی، تولید هیدروپراکسید های چربی خون را کاهش داده و در نتیجه باعث افزایش استقامت بدنی در ورزشکاران می شود.

مکمل ژل رویال و تقویت سیستم ایمنی در ورزشکاران

 پژوهش های انجام شده  بیانگر آن هستند که، انجام فعالیت های ورزشی قدرتی در برخی افراد می تواند سبب کاهش قدرت سیستم ایمنی گردد. به نظر می رسد که با مصرف مکمل ژل رویال در یک بازه ی ۲۱ روزه، تعداد لکوسیت ها و لنفوسیت های خون به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در نهایت منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

مکمل ژل رویال و پژوهش انجام شده بر روی فوتبالیست ها

 

عملکرد ژل رویال در ورزشکاران

 

در سال‌های اخیر پژوهشی، با هدف بررسی اثر مکمل ژل رویال در ورزشکاران طراحی گردید. نتایج این بررسی ها حاکی از آن بود که، افزایش وزن بدن و توده ی ماهیچه ای آن و کاهش میزان چربی بدن در صورت استفاده از مکمل رویال در ورزشکاران فوتبالیست بروز می کند.

تنها نقطه ی نگران کننده در مصرف مکمل ژل رویال بروز واکنش های آلرژیک در افراد است که می تواند با علائمی مانند ناراحتی‌های گوارشی بروز کند. بنابراین توصیه ی ما به شما این است که در صورت ابتلا به آلرژی، پیش از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

خرید اینترنتی هانی ژل

 

 

 

 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
4 نظر ثبت شده است
حسن سالاری

من چند وقته به جای مکمل های ورزشی هانی ژل میخورم و تاثیرش هم به چشم دیدم. عالی

پاسخ
هانی ژل

بسیار خرسندیم از رضایت شما

علی کمالی

هانی ژل روبه همه ورزشکارا پیشنهاد میکنم. واقعا عالیه.

پاسخ
لیلا بخشی

هانی ژل بهترین مکمله برای ورزشکارا. من به همه شاگردام معرفی کردم.

پاسخ
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات