مقالات

افزایش باروری و رفع ناباروری مردان با ژل رویال

| بازدید : 46587

ژل رویال و ناباروری مردان

آیا اثرات باروری مردان با استفاده از ژل رویال را می دانید؟ ناباروری مردان يکي از شايع ترين مشکلات بهداشتی در سراسر جهان است. اين مشکل حدود 15 درصد زوج ها را درگير مي کند. در حدود نيمي از اين موارد، يک عامل مردانه دخيل است. در بررسی علل ناباروری در مردان، متوجه می شویم که علل بسیاری در ناباروری مردان دخیل بوده و بسياري از عوامل ژنتيکی و محيطی نیز در بروز آن تاثیر گذار هستند.

در سال هاي اخير، تعداد افراد نابارور افزايش يافته است که با عوامل متعدد محيطی، شغلی و عوامل ژنتيکی ارتباط دارد. اين عوامل به طور مستقيم بر روي بافت هاي بدن، از جمله بافت هاي توليد مثلي و يا به طور غيرمستقيم بر عملکرد سيستم هورمونی تاثير گذار هستند.

ناباروری به عنوان عدم توانایی بچه دار شدن بعـد از حـداقل یـک سـال ازدواج بـدون اسـتفاده از وسـایل پیشـگیری اطـلاق می شود. در حدود 8 تا 12 درصد از زوج ها بدون فرزنـد هسـتند که در حدود 35 درصد از ناباروری آنان فقط مربوط به مـردان می شود و در 25 درصد موارد علاوه بـر مـردان زنـان نیـز نقـش دارند و زوج ها هر دو نابارور هستند.

ناباروری و مشکلات فردی و اجتمـاعی ناشـی از آن بــه عنوان یکی از مسائل مهم زوج ها است و این امر از آن نظر قابل توجه است که علت ناباروری مردان فقط در 40 درصد موارد قابل تشخیص است و در 60 درصد موارد قابل تشخیص نیستند. بنابراین درمان ناباروری در مردان مشکل تر از زنان است؛ به خصوص در کشورهای در حال توسعه که با توجه به هزینه ی بالای درمان، امکان انجام آن کمتر است.

الگوهای ناباروری در کشورهای در حال توسعه با کشورهای پیشرفته کاملا متفاوت است و بروز ناباروری های قابل پیشگیری در کشورهای در حال توسعه بسیار زیاد است. در یک بررسی که توسط سازمان جهانی بهداشت انجام شده، نشان داده شده است که 43 درصد از زنان و 7/30 درصد از مردان از ناباروری ثانویه رنج می برند که بیشتر آن ها قابل پیشگیری است. در آن بررسی عوامل خطر ناباروری از جمله التهاب پروستات، اورکیت و واریکوسول مشاهده گردید.

هانی ژل


هانی ژل می تواند باعث بهبود ضعف و خستگی و افزایش کیفیت زندگی بیماران خصوصا بیماران مبتلا به سرطان، افزایش توان جسمی و تعدیل سیستم ایمنی شود و همچنین در موارد زیر کاربرد دارد:

  • کمک به بهبود ضعف و خستگی ناشی از بیماری، ورزش شدید و حرفه ­ای، سرطان، ام.اس
  • بهبود خونسازی و تامین انرژی در دوران نقاهت بیماری­ها
  • افزایش توانايي دفاعي بدن در مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا خصوصاً در سالمندان
  • کمک به رشد کودکان
  • طعم بسیار مطلوب و فاقد هرگونه مواد افزودنی و نگهدارنده
  • افزایش قدرت باروری
  • افزایش حافظه
  • حاوی ریزمغذی­ها، اسیدآمینه ­های ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی مثل پتاسیم، کلسیم، آهن و روی با خواص آنتی­ اکسیدانی، ایمونومدولاتوری، ضدّ توموری

برخی موارد مسئول ناباروری در آقایان

  • سولفاسالازین: داروی ضد التهابی سولفاسالازین، می تواند به طرز چشمگیری میزان اسپرم های تولیدی در مردان را کاهش دهد. داروی سولفاسالازین عمدتا در بیماری هایی مانند بیماری کرون و آرتریت روماتوئید تجویز می شود. خوشبختانه با قطع مصرف دارو، تعداد اسپرم های تولیدی افراد به حد نرمال خود باز می گردد.
  • استروئیدهای آنابولیک: استروئیدهای آنابولیک جزء موارد پرطرفدار در بین بدن ساز ها و ورزشکاران هستند.
  • شیمی درمانی: برخی از انواع شیمی درمانی می توانند به طرز چشمگیری، میزان تولید اسپرم ها در مردان را کاهش دهند.
  • مواد مخدر: استعمال مواد مخدری مانند ماری جوآنا و کوکائین توسط خانم ها، می تواند ریسک ابتلا به ناباروری را در آن ها افزایش دهد.
  • سن: نرخ شیوع ناباروری در آقایان پس از سنین 40 سال افزایش می یابد.
  • مواد شیمیایی: قرار گرفتن در معرض برخی مواردی مانند آفت کش ها نیز میزان شیوع ناباروری در آقایان را افزایش می دهد.
  • چاقی: افزایش وزن در افراد احتمال باروری را در آنان کاهش می دهد.
  • استرس های روانی: استرس روانی به عنوان فاکتور تاثیرگذار بر باروری با کاهش تمایل جنسی در آقایان سبب ناباروری در آنان می گردد.

 

انواع ناباروری در آقایان

ناباروری در افراد می تواند به 2 صورت اولیه و ثانویه باشد.

  • ناباروری اولیه: به حالتی اطلاق می شود که در آن زوجین پس از گذشت 12 ماه از رابطه ی جنسی کنترل نشده قادر به فرزند آوری نیستند.
  • ناباروری ثانویه: به حالتی اطلاق می شود که زوجین در گذشته بارور شده، اما پس از گذشت مدت زمانی دیگر قادر به فرزند آوری نیستند.

برخی از مطالعات اثرات مضر عوامل محیطی از جمله مواد سمی، آفت کش ها و تشعشعات را بر روی ناباروری مردان نشان داده و مشخص کرده اند که مواد سمی و آفت کش ها می توانند باعث کاهش غلظت اسپرم شوند.

استعمال دخانیات نیز می تواند با ناباروری مردان ارتباط داشته باشد. پژوهش های انجام شده در حیطه ی ناباروری مردان بیانگر آن هستند که میزان مقاربت در افراد غیر سیگاری دو برابر بیشتر از سیگاری ها است و سیگار دارای اثر سوء بر شکل و تحرک اسپرم است. طبق پژوهش های انجام شده در کشورهای گوناگون، عوامل محیطی نیز می توانند، بر ناباروری مردان موثر باشند و در هر منطقه این عوامل متفاوت هستند.

آیا  می دانید که ژل رویال علاوه بر تاثیر بسزای خود در محافظت از تخمک و بهبود باروری در زنان، به حفظ سلامت اسپرم های مردان  نیز کمک می کند؟ مصرف ژل رویال پیشنهادی مناسب برای مردانی است که از مشکل ناباروری رنج می برند.

ژل رویال حاوی مواد مغذی بسیاری مانند آمینواسیدها (ماده ی سازنده ی پروتئین ها)، ویتامین های  B5 وB6  (پیریدوکسین)، اسید فولیک، مقادیر کمی از ویتامین c، اسیدهای چرب، آنزیم ها و مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و سیلیسیوم است؛ که همه ی این مواد مغذی در کنار یکدیگر به حفظ سلول های بدن از جمله اسپرم ها کمک می کنند و بدین طریق نقش موثری را در باروری مردان ایفا می کنند.

مطالعات انجام شده در زمینه ی باروری مردان بیانگر آن هستند که ژل رویال علاوه بر محافظت از اسپرم ها، سبب تقویت تمایلات جنسی در مردان نیز می گردد.ژل رویال در طب سنتی نیز برای افزایش میل جنسی مردان و افزایش باروری و افزایش قدرت باروری بسیار توصیه شده است.

 باروری با ژل رویال

 درمان نازایی و ناباروری با هانی ژل رویال

مطالعات انجام شده بر روی نمونه های حیوانی نیز بیانگر تاثیر بسزای ژل رویال در بهبود باروری نمونه های نر بودند. در این راستا مطالعه ای در کشور مصر به انجام رسید؛ این پژوهش تغییرات مایع منی را از نقطه نظرهای مختلف مورد بررسی قرار داد و در نهایت نتایج این پژوهش ها بیانگر آن بود که با مصرف ژل رویال تغییرات عمده در باروری مردان در نمونه ها پدیدار می شوند :

  • افزایش تعداد اسپرم ها در مردان
  • کاهش میزان مرگ و میر اسپرم ها
  • افزایش میزان هورمون تستوسترون باروری در مردان
  • بهبود اندازه و شکل اسپرم مردان

در تایید پژوهش نخست، مطالعه ی دیگری نیز توسط پژوهشگران ایرانی به انجام رسید که نتایج آن در سال 2015 در مجله ی Austin Journal of Reproductive Medicine & Infertility منتشر گردید. این پژوهش نیز اثربخشی ژل رویال در پارامترهای اشاره شده برای باروری را تایید کرد.

 در سال 2014 نیز پژوهشی دیگر در مجله ی Journal of Phytomedicine منتشر گردید؛ این مطالعه اثر ژل رویال در تعدادی از موش های صحرایی نر را مورد بررسی قرار داد که نتایج آن نمایانگر موارد زیر بود:

  • افزایش تعداد اسپرم های بالغ
  • بهبود حرکت اسپرم ها
  • بهبود یکپارچگی DNA

 

ژل رویال و بیسفنول آ (BPA)

بیسفنول آ یکی از مواد زنواستروژنی است که در برخی از مواد و وسایل مانند پلاستیک ها (پلی کربنات ها و اپوکسی رزین)، مواد پر کننده ی دندان، ظروف یکبار مصرف و پوشش های داخلی قوطی های کنسرو وجود دارد. بیسفنول آ و سایر مواد زنواستروژنی سبب بروز اثرات نامطلوبی مانند کاهش باروری مردان و ناهنجاری در تکامل جنسی می گردند.

 

باروری طب سنتی

 

پژوهش های جدید بیانگر آن هستند که، خوشبختانه ژل رویال اثرات مضر ترکیبات زنواستروژنی مانند بیسفنول آ را کاهش داده و احتمال باروری در مردان را افزایش می دهد. با توجه به تحقیقات انجام شده مشخص شده که هانی ژل به صورت چشمگیری در افزایش باروری مردان تاثیر داشته جهت اطلاع و مشاوره در این خصوص با ما تماس بگیرید.

 

آیا ژل رویال به افزایش باروری آقایان و مردان کمک می‌کند؟

ژل رویال تا حدودی بر روی سیستم تولید مثل تأثیر می‌گذارد. مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است نشان می‌دهد که این ژل دارای اثرات استروژنی است، به این معنی که می‌تواند به گیرنده های استروژن در بدن متصل شده و تغییراتی ایجاد کند. اما این که آیا این برای باروری مفید است یا خیر، هنوز به طول کامل شناخته نشده است. اما با این حال محققین به یافته‌های زیر در ارتباط با باروری آقایان با استفاده از ژل رویال دست یافته‌اند.

ژل رویال سرشار از اسیدهای آمینه، قند، پروتئین، ویتامین ها و لیپیدها است. همچنین حاوی بسیاری از مواد معدنی، کلسیم، آهن و از همه مهم تر ویتامین A، B، C، D و E می‌باشد. این ماده مغزی دارای خواص ضد توموری و ترکیبات درمانی است.

اما مساله مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که ژل رویال، یک نیروگاه تغذیه‌ای و گزینه‌ای عالی برای باروری در نظر گرفته می‌شود. ژل رویال دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که از آسیب دیدن سلول های دستگاه تناسلی جلوگیری می‌کند. فیتواستروژن های موجود در آن باعث تقویت ملایم باروری می‌شود که نه تنها آن را به یک ماده فوق العاده برای زنان تبدیل کرده است، بلکه تحقیقات نشان می‌دهد که یکپارچگی DNA، تحرک، زنده ماندن، بلوغ و تعداد اسپرم مردان را نیز بهبود می بخشد. به دلیل داشتن همین خواص می‌توان این ژل را به عنوان گزینه‌ای عالی برای باروری در آقایان درنظر گرفت.

 

تاثیر مصرف ژل رویال بر رفع ناباروری مردان

ژل رویال، یک مکمل غذایی است که برای تقویت باروری و سلامت باروری مصرف می‌شود. ژل رویال برای باروری مردان بسیار رایج است زیرا به غیر از افزایش قدرت باروری زنان، میل جنسی، تعداد اسپرم و مردانگی را نیز افزایش می‌دهد. از جمله موارد مؤثر ژل رویال بر رفع ناباروری مردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با بهبود سلامت اسپرم به باروری مردان کمک می‌کند.
  • به انتقال DNA سالم به نسل بعدی کمک می‌کند.
  • ژل رویال بسیاری از مواد مغذی، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌های B کمپلکس و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن و سیلیس را برای مردان فراهم می‌کند.
  • از کبد محافظت کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  • با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو به حساسیت به انسولین کمک می‌کند.

در صورت تمایل و برای تهیه هانی ژل جهت رفع ناباروری در آقایان می‌توانید با مشاورین ما در گروه هانی ژل تماس گرفته یا از طریق سایت اقدام کنید.

 

خرید اینترنتی هانی ژل رویال

 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات