مقالات

موارد منع و مقدار مصرف ژل رویال

| بازدید : 803

 

ژل رویال ژله ای مغذی است که توسط زنبورهای کارگر تولید می‌شود. لاروهایی که برای مدت طولانی با ژل رویال تغذیه می‌شوند، به ملکه زنبور عسل تبدیل می‌شوند. در واقع، ملکه در طول زندگی خود به طور انحصاری ژل رویال می‌خورد. ژل رویال یک محصول غذایی است و به دلیل داشتن پروتئین، کربوهیدرات و اسیدهای چرب حاوی کالری زیادی می‌باشد. این ژل علاوه بر خواص بی‌نظیر خود ممکن است عوارض جانبی یا برخی تداخلات دارویی نیز داشته باشد که در این مقاله از هانی ژل به آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

مصرف ژل رویال

ژل رویال را می‌توان به روش‌های مختلف مصرف یا استفاده کرد. شما می‌توانید آن را به شکل ژل یا مکمل مصرف کنید یا حتی به صورت مایع بنوشید. همچنین می‌توانید آن را در محصولاتی مانند هانی ژل همراه با عسل و ترکیبات دیگر پیدا کنید. بسیاری از قرص‌ها، کپسول‌ها و مکمل‌های ژل رویال و همچنین انواع کرم‌های روز ژل رویال، کرم‌های شب، شوینده‌های بدن، صابون‌ها، شامپوها و سایر محصولات زیبایی و مراقبت از پوست نیز شامل ژل رویال هستند.

وقتی شروع به بررسی کنید، متوجه خواهید شد که دنیای ژل رویال واقعا چقدر گسترده است. مکمل‌ها به دلایل مختلفی از جمله دوز برابر، ماندگاری طولانی تر، این واقعیت که می‌توانند در دمای اتاق نگهداری شوند و مصرف ساده‌تر آن‌ها، بهترین راه برای مصرف خوراکی ژل رویال هستند.

مصرف ژل رویال در طب سنتی ایرانی برای تمامی افراد توصیه گردیده است. با توجه به خاصیت های فراوانی که ژل رویال دارد به جز چند گروه خاص که در زیر ذکر شده است مصرف آن برای همگان توصیه گردیده است. با توجه به اینکه ژل رویال دارای طبیعتی گرم است و برای بهبود بسیاری از بیماری ها و دوران نقاهت بیماران توسط پزشکان طب سنتی ایرانی توصیه گردیده و کمک شایانی به آنها می کند ، لذا مصرف آن برای تمام بیماران بلامانع است.

 

مقدار مصرف از ژل رویال

پس از 15 تا 30 روز از مصرف مداوم ژل رویال، به دلیل خاصیت ضد باکتریایی ژل که می‌تواند باعث اختلال در فلور طبیعی دستگاه گوارش شود، به همین دلیل لازم است به همین میزان استراحت کرده و مصرف آن را قطع کرد. دوز توصیه شده برای بزرگسالان 1 گرم در روز است. برای کودکان (بالای 5 سال) حداکثر دوز توصیه شده 0.5 گرم و برای نوزادان دوز بر اساس وزن (0.01 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) تعیین می‌شود. همیشه دستورالعمل‌های روی بسته بندی محصولات حاوی ژل رویال را قبل از مصرف به خوبی مطالعه کنید.

اغلب این سوال برای مشتریان پیش می‌آید که به چه مقدار ژل رویال نیاز دارم؟ بسته به هدف، اگر ژل رویال به صورت پیشگیرانه یا برای برخی بیماری‌ها مصرف شود، پاسخ آن متفاوت است. افراد بیمار می‌توانند دوره مصرف را با حدود 15 روز شروع کنند، اگر در وضعیت سلامتی خود احساس بهبود کردند، باید مصرف را ادامه دهند، اما پس از 30 روز از مصرف، حداقل 15 روز فرد قبل از استفاده مصرف آن را قطع کند. افراد بیمار پس از مصرف ژله به مدت 15 روز می‌توانند انتظار بهبودی داشته باشند.

مقدار مصرف ژل رویال، روزی یک گرم (اندازه عدس) توصیه شده است ولیکن اگر از هانی ژل رویال استفاده می‌کنید تا روزی 3 قاشق چایی خوری نیز مجاز به استفاده هستید.

 

نحوه مصرف ژل رویال

توصیه می‌کنیم ژله رویال تازه را زیر زبان مصرف کنید و چند دقیقه (5 تا 10) صبر کنید تا ژله آب شود. به این ترتیب ژل رویال مستقیماً جذب خون شده که بهترین اثر را دارد. توصیه نمی‌کنیم ژل رویال را فوراً قورت دهید زیرا در این صورت عملکرد دستگاه گوارش اثرات دارویی ژل رویال را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و در صورت مصرف فوری طعم بسیار ناخوشایندی دارد.

ژل رویال هانی ژل

 موارد منع مصرف ژل رویال

در صورت وجود آلرژی به عسل، از مصرف ژل رویال پرهیز کنید. عوارض ناشی از مصرف ژل رویال در این افراد شامل سوزش پوست، تنفس مشکل و یا حتی شوک های آنافیلاکتیک (یک واکنش آلرژیک جدی که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ گردد. شوک آنافیلاکتیک معمولاً با علایمی همچون ضایعات جلدی، خارش، تورم گلو و افت فشار خون همراه است) می گردد. در صورتی که هنگام مصرف محصول با هر یک از موارد فوق روبرو شدید؛ مصرف محصول را متوقف کنید.

مصرف ژل رویال در کودکان کمتر از یک سال و مادران باردار و شیرده ممنوع می باشد و استفاده از آن منع گردیده است.

بسیار از منابع ذکر کرده اند که ژل رویال باعث کاهش فشار خون می شود ، لذا افرادی که فشار خون پایینی دارند این دارو را نباید مصرف کنند و تجویز آن برای این گروه توصیه نمی شود.

 

عوارض جانبی مکمل ژل رویال

در برخی موارد مصرف مکمل ژل رویال می تواند منجر به بروز واکنش‌های آلرژیکی مانند التهابات پوستی یا علائم مشابه آسم در افراد مستعد آلرژی گردد. علائمی مانند سرگیجه، سوزش، خارش و بی حسی پوست می‌توانند در افراد مستعد آلرژی نمایان شوند.

مکمل ژل رویال یکی از فرآورده های مرتبط با عسل است؛ بنابراین در صورتی که در هنگام مصرف عسل با علائم آلرژی مواجه می شوید، مصرف این مکمل به شما توصیه نمی شود.

مبتلایان به بیماری آسم نیز دارای یک سیستم ایمنی بسیار فعال هستند، به همین دلیل در صورت استفاده از مکمل ژل رویال امکان بروز علائم آلرژی مانند تنفس مشکل در این افراد وجود دارد. بنابراین در صورتی که به بیماری آسم مبتلا هستید، توصیه ی ما به شما این است که از مصرف مکمل ژل رویال پرهیز کنید.

در هنگام مصرف مکمل ژل رویال در برخی افراد امکان بروز ناراحتی های گوارشی مانند درد معده، تهوع و اسهال وجود دارد. بنابراین در صورت مشاهده ی این علائم از مصرف مکمل ژل رویال پرهیز کنید. به طور کلی اثراث جانبی ژل رویال به صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

  • در صورت مصرف خوراکی: ژل رویال در صورت مصرف در دوزهای مناسب، احتمالاً برای اکثر افراد بی خطر است. دوزهای تا 4.8 گرم در روز تا 1 سال به طور ایمن استفاده شده است. در افراد مبتلا به آسم یا آلرژی، ژل رویال ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک جدی شود.
  • هنگامی‌که روی پوست استفاده می‌شود: ژل رویال زمانی که به طور مناسب روی پوست استفاده شود، احتمالاً ایمن است. با این حال، هنگامی‌که روی پوست سر استفاده می‌شود، ممکن است باعث التهاب و بثورات آلرژیک شود.
  • کودکان: ژل رویال در صورت مصرف خوراکی تا 6 ماهگی در کودکان 5 تا 16 ساله احتمالاً بی خطر است.
  • آسم یا آلرژی: اگر آسم یا آلرژی به محصولات زنبور عسل دارید از ژل رویال استفاده نکنید زیرا می‌تواند باعث برخی واکنش‌های جدی، حتی مرگ شود.

 

تداخلات دارویی ژل رویال

  • مشورت با پزشک در صورتیکه داروهای کاهنده قند خون استفاده می شود، ضروری است.
  • مصرف همزمان با داروهای ضد انعقاد خون توصیه نمی شود.
  • مصرف همزمان وارفارین (کومادین) با ژل رویال (ژل رویال ممکن است اثرات وارفارین را افزایش دهد و سبب ابتلا به کبودی یا خونریزی شود).
  • در مورد عناب تداخل با ونلافاکسین و پردنیزون گزارش شده است.

محصول هانی ژل حاوی ژل رویال، عصاره عناب، عسل و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کرده و از خواص بی‌نظیر ژل رویال بهره ببرید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره در مورد این محصول با کارشناسان ما در هانی ژل در تماس باشید.

 

 فروش اینترنتی هانی ژل رویال


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
8 نظر ثبت شده است
سیامک سیاهپوش

باسلام.باتوجه به خاصیت انتی اکسیانی قوی این ماده ایاباداروهای ضدسرطان تداخل ندارد؟

پاسخ
هانی ژل

با سلام خدمت شما دوست عزیز. برای اینکه بدن و سلولها بتونن درمقابل سرطان و عوارض سمی داروهای شیمی درمانی مقاومت کنند باید به افزایش سيستم ایمنی بدن توجه بشه و میتونید استفاده کنید و تداخلي هم ندارد ولي با پزشكتون هم مشورت كنید براي زمان مصرف ( قبل از شيمي درماني يا بعد )

فاطمه یزدانی

سلام خسته نباشید بنده ماه اول بارداری هستم و بخاطر بیماری ام اس و ضعف شدید بدنی از ژل رویال استفاده میکنم آیا بخاطر حاملگی باید قطع کنم و عوارضش در بارداری چی هست؟

پاسخ
هانی ژل

اگر در دروارن بارداری منع استفاده از مواد قندی و یا عسل ( حساسیت زا است) را ندارید مشکلی ندارد

مهدی پور

سلام. کسی که مشکل گوارش داره هم باید طبق تجویز دکتر مصرف کنه؟

پاسخ
هانی ژل

بله بهتر هست با دکتر داخلی و گوارش چک کنید

محبوبه

سلام. بنده برای درمان کیست شکلاتی از ژل رویال استفاده میکنم ، آیا مصرف همزمان قرص یاسمین با ژل رویال اشکالی دارد؟؟؟منع مصرفی دارد

پاسخ
هانی ژل

سلام. شربت هانی ژل یک فرآورذه کاملا طبیعی است و عوارض و تداخلی با داروهای شیمیایی ایجاد نمی کند. ولی برای اطمینان بیشتر با پزشک خود مشورت نمایید.

نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات