مقالات

بهره مندی از ژل رویال در ماه رمضان

| بازدید : 11257

 

پیروی از یک رژیم غذایی منطقی در وعده های افطار، شام و سحر در ماه مبارک رمضان، برای حفظ سلامت بدن ضروری است. متاسفانه برخی افراد با حذف یکی از وعده های غذایی، قادر به دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود نیستند. توصیه ما به شما این است که هر سه وعده ی غذایی افطار، شام و سحری را در رژیم غذایی خود گنجانده تا بدنتان با کمبود مواد مغذی مورد نیاز خود مواجه نشود.

مصرف وعده سحری در افراد روزه دار، دارای اهمیت بسیار زیادی است به طوری که عدم مصرف آن در افراد روزه دار، عوارض زیادی مانند سردرد، عصبانیت و ضعف را در فرد به دنبال خواهد داشت. مصرف بسیار زیاد و به یکباره آب در وعده ی سحری باعث دفع سریع تر آب از بدن و تشدید احساس تشنگی روزه داران در طی روز خواهد شد؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که مایعات را در فاصله ی زمانی بین افطار تا سحر به صورت تدریجی مصرف کرده و از مصرف بکباره آن ها بپرهیزید. همچنین وعده‌های غذایی افطار و شام را نیز به یکباره و پشت سر هم میل نکنید و تقریبا حدود ۳ ساعت فاصله ی زمانی را بین این دو وعده اختصاص دهید.

شما روزه داران می توانید در وعده افطار خود از غذاهای سبک و مختصری مانند حلیم بدون روغن، سوپ کم چرب و آش با حبوبات کم استفاده کنید. این مواد غذایی علاوه بر سبک بودن و کالری پایین خود، حاوی فیبر نیز بوده و از بروز یبوست پیشگیری می کنند.

 

مصرف مکمل ژل رویال و جلوگیری از احساس گرسنگی در ماه مبارک رمضان

نتایج پژوهش های انجام شده در رابطه با الگوهای غذایی در ماه مبارک رمضان، بیانگر آن است که برای کاهش میزان گرسنگی در روزه داران، باید میزان پروتئین مصرفی در رژیم غذایی افراد را افزایش داد و از مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالای نمک پرهیز کرد. بنابراین به نظر می‌رسد که مصرف مکمل ژل رویال به علت اسید آمینه های موجود در خود (18٪ -9٪ ترکیب مکمل ژل رویال حاوی پروتئین است)، بروز احساس گرسنگی در افراد روزه دار را کاهش داده و آن را به تعویق می‌اندازد.

بیشتر درباره شربت هانی ژل بخوانید!

مصرف ژل رویال در ماه رمضان

چه مواد غذایی در ماه رمضان کمتر مصرف می شوند؟

به نظر می‌رسد که اکثر افراد روزه دار در ماه رمضان، گروه های غذایی شیر و لبنیات را به دلیل فاصله ی زمانی کوتاه در بین افطار و سحر حذف می کنند. علاوه بر این بسیاری از افراد روزه دار، از عدم دریافت کافی منابعی مانند کلسیم و ویتامین  B12 نگرانند؛ مصرف مکمل ژل رویال در این دوران باعث جذب بیشتر کلسیم در بدن افراد روزه دار می گردد. همچنین مکمل ژل رویال منبع بسیار خوبی از ویتامین B12 و کلسیم است.

همچنین برخی از افراد، قادر به دریافت مقادیر کافی از میوه جات و سبزیجات در دوران ماه رمضان نیستند؛ مصرف مکمل ژل رویال در طی دوران روزه داری، به علت ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در خود، می تواند کاهش دریافت آنتی اکسیدان ها در افراد روزه دار را نیز جبران کند.

 

 مصرف مکمل های ویتامینی در ایام روزه‌ داری در ماه رمضان

در صورتی که افراد از رژیم غذایی متعادلی استفاده می کنند، نیازی به مصرف مکمل های ویتامینی نیست. اما در صورت عدم پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، مصرف مکمل های ویتامینی در افراد توصیه می شود. همچنین کودکان، افراد مسن و خانم‌های بارداری که تمایل به روزه داری در ایام ماه مبارک رمضان را دارند نیز، می توانند از مکمل هایی مانند مکمل ژل رویال استفاده کنند. مکمل ژل رویال قدرت و توانایی جسمی بدن روزه داران را بسیار زیاد کرده و همچنین سبب افزایش سطح انرژی و بهبود کارکرد بدن نیز می گردد.

 

علت سردرد های ماه مبارک رمضان و بهبود آن ها با مصرف مکمل ژل رویال

غالباً علت بروز سردرد در ماه مبارک رمضان ناشی از افت قند خون، افزایش کتون ها و عدم دریافت انرژی کافی در طی روز است. از دیگر موارد استفاده از مکمل ژل رویال برطرف کردن ضعف، خستگی و سردردهای مزمن است. ۱۰ تا ۱۶ درصد ترکیب مکمل ژل رویال حاوی قند است؛ بنابراین به نظر می رسد که مصرف این مکمل، در بهبود سردردهای ایجاد شده در ماه رمضان نقش دارد.

 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات