مقالات

اکسیر هانی ژل و آلودگی هوا

| بازدید : 4894

 

مواد شیمیایی خطرناک توسط فعالیت های طبیعی و یا انسانی به محیط راه می یابند و اثرات نامساعدی بر سلامت انسان و بهداشت محیط بر جای می گذارند. احتراق سوخت های فسیلی در قرن اخیر باعث تغییر پیاپی ترکیبات جوی شده است. آلاینده های هوا مانند مونوکسیدکربن، دی اکسیدسولفور، اکسیدهای نیتروژن، ترکیبات آلی فرار، ازون، فلزات سنگین، و مواد  ذره ای قابل تنفس از لحاظ میزان ترکیبات شیمیایی، ویژگیهای واکنشی، خروج وپخش، زمان تجزیه پذیری، و توانایی گسترش در فواصل دور یا نزدیک با هم متفاوت هستند.

آلودگی هوا هم به شکل حاد و هم مزمن بر سلامت انسان و نیز تعدادی از اندام هاو سیستم های مختلف تاثیر می گذارد. گستره این تاثیرات شامل تحریکات تنفسی بالا یا جزیی، بیماریهای قلبی و تنفسی مزمن، سرطان ریه، عفونتهای تنفسی حاد در کودکان و برونشیت مزمن در بزرگسالان، وخیم تر شدن بیماریهای ریوی و قلبی قبلی و حملات آسمی می گردد. علاوه بر آن، مواجه طولانی مدت و کوتاه مدت با آلاینده ها با مرگ زود رس و کاهش امید زندگی ارتباط دارد.

 

هانی ژل چیست؟

 

هانی ژل رویال

 

همانطور که گفته شد یکی از ترکیبات موجود در شربت هانی ژل، ژل رویال می باشد. این ژل حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی می باشد که با زدایش رادیکال های آزاد ناشی از حضور فلزات سنگین در بدن از استرس اکسیداتیو ممانعت می کند. همچنین ترکیبات ژل رویال سبب جلوگیری از ترشح سیتوکین های پیش التهابی همچون TNF-aو IL-6 شده و لذا پاسخ های التهابی ناشی از رادیکال های آزاد را در بدن فرو می نشاند. همچنین وجود ویتامین ها و مینرال های مختلف موجود در این اکسیر به ارتقای سیستم ایمنی بدن جهت بهبود علائم ناشی از آلودگی هوا کمک می کند.

 

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات