مقالات

درمان رفلاکس معده با ژل رویال

| بازدید : 16854

درمان رفلاکس معده با ژل رویال؛ راهکاری قطعی برای رهایی از ترش کردن

بیماری‌های گوارشی انواع و اقسام مختلفی دارند که ممکن است بسیاری از ما در طول عمر خود به یکی یا چند نوع آن مبتلا شویم. یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی مربوط به رفلاکس معده بوده که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. به عنوان مثال، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که قریب به 20 درصد از مردم آمریکا با مشکل رفلاکس معده روبرو هستند.

رفلاکس معده یا GERD را می‌توان به کمک دارو یا رژیم غذایی مناسب برطرف کرد. هر چند که در برخی موارد نیز ممکن است کار به جراحی کشیده شود. با این حال، برخی از درمان‌های خانگی وجود دارند که می‌توان از آنها برای درمان رفلاکس استفاده کرد. از جمله داروهای خانگی برای این کار، می‌توان به درمان رفلاکس معده با ژل رویال اشاره کرد. بسیاری از افراد این سوال را در ذهن دارند که چگونه می‌توان با کمک ژل رویال رفلاکس معده را درمان کرد.

ژل رویال یکی از مواد غذایی بسیار مفید بوده که در درمان بسیاری از بیماری‌ها توسط پزشکان توصیه می‌شود و مصرف آن فواید بسیار زیادی در پی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا ضمن اشاره به تعریف رفلاس معده به چگونگی درمان رفلاکس معده با استفاده از ژل رویال بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

درباره هانی ژل بخوانید!

 

فروش اینترنتی هانی ژل

منظور از رفلاکس معده چیست؟

ابتدا لازم است که تعریفی از رفلاکس معده ارائه داده تا به صورت علمی و دقیق با آن آشنایی پیدا کنیم. رفلاکس در لغت به معنای بازگشت است. سیستم گوارش بدن به گونه‌ای است که پس از خوردن یک خوراکی، محتویات آن از طریق عضوی به نام LES از مری به داخل معده هدایت می‌شود. از این عضو تحت عنوان عظله تنگ‌کننده پایین مری نیز یاد می‌شود. این عظله در مواقع لزوم کمک می‌کند تا غذا و محتویات خوراکی مصرف شده از مری به داخل معده هدایت شود. بنابراین در مواقع نیاز باز و دوباره بسته خواهد شد.

به همین خاطر عظله تنگ کننده پایین مری کمک می‌کند تا غذای مصرفی و اسید معده دوباره به مری بازگشت داده نشود. مادامی که این عظله کارکرد واقعی خود را از دست بدهد و دچار مشکل شود، اسید معده و محتویات آن دوباره به داخل مری باز خواهد گشت. این مساله به یک مشکل برای سیستم گوارشی افراد تبدیل خواهد شد.

رفلاکس معده می‌تواند شدت و ضعف داشه باشد. در واقع هر اندازه که عظله تنگ کننده مری ضعیف کار کند، شدت رفلاکس نیز بیشتر خواهد بود و برعکس. پزشکان معمولا دلایل مختلفی را برای این بیماری گوارشی برمی‌شمارند که یکی از مهم‌ترین آنها سیستم و رژیم غذایی نامناسب است. رژیمی که در آن به کرات از نوشیدنی‌ها و غذاهای سرخ شده استفاده شود. رفلاکس معده علائم مختلفی دارد. اما مهم‌ترین علائم آن همان سوزش معده و معده درد است.

بعد از آنکه مشکل رفلاکس معده را تشخیص دادید، می‌توانید راه‌حل‌های مختلفی را برای درمان آن در پیش بگیرید. برخی تمایل دارند تا با استفاده از دارو آن را برطرف کنند. اما امروزه به علت عوارض مختلفی که برای مصرف داروها وجود دارد، اکثر افراد ترجیح می‌دهند تا از درمان‌های خانگی از جمله ژل رویال استفاده کنند. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

درمان رفلاکس معده

 

چه چیزی باعث رفلاکس معده می‌شود؟

رفلاکس معده بیشتر اوقات به این دلیل اتفاق می‌افتد که اسفنکتر تحتانی مری (یک دریچه عضلانی که قرار است اسید معده را در جایی که به آن تعلق دارد، نگه دارد) به درستی کار نمی‌کند. چند عامل وجود دارد که می‌تواند عضله را شل کرده و برگشت اسید را آسان‌تر کند. خوردن برخی غذاها مانند مرکبات، گوجه فرنگی، شکلات، نعناع فلفلی، سیر، پیاز و هر چیز تند، چرب یا سرخ شده یکی از بزرگترین دلایل بروز رفلاکس معده است. نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل نیز همینطور است. چاقی و بارداری همچنین می‌توانند منجر به رفلاکس معده شوند زیرا به شکم شما فشار آورده که می‌تواند اسفنکتر تحتانی مری شما را ضعیف کند.

 

ژل رویال برای درمان رفلاکس معده چه خواصی دارد

ژل رویال سرشار از خواص دارویی و پزشکی است. این ماده غذایی دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است که می‌تواند در جلوگیری از آسیب سلولی به شما کمک کند. آنتی اکسیدان همچنین از بروز بیماری‌های قلبی و زخم معده نیز جلوگیری می‌کند. نتایج تحقیق محققان هندی که در مجله تحقیقات پزشکی هند به چاپ رسیده به چندین فواید مختلف ژل رویال در درمان رفلاکس معده اشاره دارد.

براساس این تحقیق یکی از عوامل ایجاد رفلاکس معده، رادیکال‌های آزاد هستند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌های بدن آسیب جدی وارد کنند. آنها در برخی اوقات حتی باعث ایجاد انواع سرطان‌ها می‌شوند. رادیکال‌های آزاد در بسیاری از مواقع موجب اختلال در سیستم گوارشی و معده می‌شوند. این در حالی است که ژل رویال و خواص آن به شدت دشمن رادیکال‌های آزاد بوده و آنها را از بین می‌برند. بنابراین از این طریق می‌تواند بر درمان رفلاکس معده تاثیرگذار باشد.

ژل رویال همچنین دارای آنتی اکسیدان بوده که برای درمان سوزش معده ی همان رفلاکس تاثیرگذار است. نتایج تحقیقات محققان هندی همچنین نشان می‌دهد که ژل رویال می‌تواند در کاهش التهاب و درد در ناحیه مری نیز کمک کند. ضمن آنکه این ماده غذایی در تنظیم عظله تنگ کننده مری نیز مفید واقع شود. چرا که دلیل اصلی رفلاکس و سوزش معده ناشی از عملکرد ضعیف آن است. علاوه بر تحقیق مذکور، تحقیقات دیگری نیز در خصوص درمان رفلاکس معده با ژل رویال صورت گرفته که اکثر آنها نشان‌دهنده کارکرد مفید این ماده غذایی در درمان سوزش معده یا همان رفلاکس دارد.

به عنوان مثال، نتایج یکی از تحقیقات تیم بریتانیایی نشان داد که طبیعت چسبناک ژل رویال به پایین امدن اسیدها کمک خواهد کرد. در نتیجه بعد از خوردن یک یا چند قاشق ژل رویال می‌توان از سوزش و درد ناشی از رفلاکس معده رهایی یافت. علاوه بر این دو تحقیق تقریبا تمامی تحقیقات صورت گرفته در این زمینه حاکی از نقش مناسب ژل رویال در کاهش معضل رفلاکس معده دارد. ضمن آنکه نباید نادیده گرفت که ژل رویال برای بسیاری دیگر از معضلات و بیماری‌های گوارشی مناسب خواهد بود. البته برای استفاده از ژل رویال جهت درمان سوزش معده باید برخی از نکات مهم را در نظر بگیرید که در انتها به آنها اشاره خواهیم کرد. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه ژل رویال را برای درمان سوزش معده استفاده کرد.

 

خواص ژل رویال

 

درمان رفلاکس معده با ژل رویال

برای این کار معمولا روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته به ذائقه افراد یا برخی نکات دیگر می‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد. در واقع در روش‌های مختلف که به آنها اشاره می‌شود، همواره ژل رویال وجود دارد. با این تفاوت که با برخی دیگر از مواد دیگر ترکیب خواهد شد. هر چند که شما می‌توانید تنها از ژل رویال و بدون استفاده از مواد دیگر استفاده کنید. این روش‌ها به صورت زیر هستند.

  • خوردن ژل رویال قبل از وعده‌های غذایی: یکی از راهکارها این است که قبل از هر وعده غذایی یک یا دو قاشق غذاخوری ژل رویال بخورید. سعی کنید که از اصل طبیعی و مناسب استفاده کنید. می‌توانید ژل رویال را به تنهایی خورده یا آنکه همراه با نان بخورید. اما توجه داشته باشید که بعد از خوردن ژل رویال از خوردن مایعات خصوصا آب پرهیز کنید. چرا که مایعات از جمله آب حالت چسبناک بودن ژل رویال را از بین برده و در نتیجه کارایی آن را برای درمان رفلاکس معده پایین می‌آورد.
  • ترکیب ژل رویال و ماست: ژل رویال و ماست می‌تواند ترکیب خوبی برای از بین بردن سوزش معده باشد. این ترکیب همچنین برای سایر مشکلات مربوط به سیستم گوارش مناسب خواهد بود. برای این کار می‌توانید چند قاشق ژل رویال را با یک لیوان کوچک از ماست ترکیب کنید. دقت کنید که باید ماست و ژل رویال را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا در هم حل شوند. بهتر است خوردن این ترکیب را در طول روز چندین بار تکرار کنید. تعداد دفعات بسته به میزان سوزش معده و شدت آن دارد. اما معمولا سه وعده در روز مناسب خواهد بود. در اینجا نیز بهتر است در خصوص طبیعی و مناسب بودن ژل رویال و همچنین ماست مورد استفاده دقت کنید. ترکیب ژل رویال و ماست را بهتر است که قبل از وعده‌های غذایی استفاده کنید و بعد از آن نیز از خوردن آب به مدت زمان خاصی پرهیز کنید.
  • ترکیب ژل رویال و روغن سیاه دانه: می‌توانید علاوه بر تهیه ژل رویال طبیعی، مقداری نیز روغن سیاه دانه تهیه کنید. سپس آنها را با یکدیگر ترکیب کنید. می‌توان چندین قاشق غذاخوری ژل رویال را با چندین قطره از روغن سیاه دانه ترکیب کرده و آن را بخورید. این کار در طول هفته چندین بار انجام دهید تا رفلاکس معده شما برطرف شود.
  • ژل رویال و شنبلیله: شنبلیله نیز یکی از گیاهانی بوده که خواص دارویی زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها خصوصا بیماری‌های گوارشی توصیه می‌شود. برای درمان سوزش معده بهتر است پودر شنبلیله را تهیه و آن را بجوشانید و مصرف کنید. پس از مصرف شنبلیله، می‌توانید بلافاصله چندین قاشق غذاخوری از ژل رویال نیز بخورید.

  بررسی اهمیت تغذیه در دوران بارداری؛ کلیک کنید.

چگونه از بروز رفلاکس معده جلوگیری کنیم؟

با چند تغیر ساده در سبک زندگی خود می‌توانید به راحتی از بروز رفلاکس معده جلوگیری کنید.

  1. سه ساعت قبل از خواب، از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.

بهتر است از وعده‌های آخر شب اجتناب کنید و غذا و نوشیدنی را سه ساعت قبل از خواب قطع کنید. هرچه هنگام دراز کشیدن اسید معده کمتری داشته باشید، احتمال اینکه در شب دچار سوزش معده شوید کمتر است. خوردن آخر شب باعث افزایش وزن نیز می‌شود.

  1. ناهار بزرگترین وعده غذایی شما در روز است.

خوردن یک وعده غذایی بزرگ می‌تواند به معده شما فشار وارد کند و به اسید اجازه دهد تا به مری شما برگردد و این تنها در صورتی تشدید می‌شود که بلافاصله بعد از آن دراز بکشید. برای جلوگیری از یک مورد عمده رفلاکس معده، بهتر است وعده نهار سنگین و در شام وعده سبک‌تری بخورید.

  1. از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های محرک خودداری کنید.

اگر اغلب دچار رفلاکس معده می‌شوید، بهتر است از مصرف مواد غذایی محرک که باعث رفلاکس می‌شود از جمله قهوه، گوجه فرنگی، شکلات، مرکبات، غذاهای چرب و... پرهیز کنید.

  1. در هنگام خواب سر خود را در رختخواب بالا بیاورید.

اگر در شب دچار رفلاکس معده می‌شوید، بالا آوردن سر برای جلوگیری از بروز آن ایده‌آل است. قرار دادن چندین بالش روی هم می‌تواند به شما کمک کند، اما برای جلوگیری از آسیب به گردن می‌توانید از یک تخت قابل تنظیم استفاده نمایید. پایه‌های قابل تنظیم، قرار گرفتن در موقعیت خواب را آسان کرده و به کاهش علائم کمک می‌کند.

  1. هانی ژل را امتحان کنید.

ژل رویال دارای بسیاری از خواص مغذی و فعال بیولوژیکی است، همچنین دارای آنتی اکسیدان بوده که از بروز رفلاکس معده جلوگیری می‌کند. اگر به صورت مستقیم به ژل رویال دسترسی ندارید، می‌توانید با خرید و مصرف هانی ژل از خواص بی‌نظیر ژل رویال برای کاهش رفلاکس معده بهره ببرید. جهت خرید و مشاوره با کارشناسان ما در هانی ژل تماس بگیرید.

 

نکات مهم در خصوص درمان معده با ژل رویال

در این خصوص چندین نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. ابتدا آنکه اگر به دیابت مبتلا هستید، حتما قبل از استفاده از این روش با پزشک خود مشورت کنید. چرا که ممکن است استفاده از ژل رویال بر روی بیماری دیابت ما اثر منفی داشته باشد.

نکته دیگر آنکه برخی از افراد وجود دارند که نسبت به خوردن ژل رویال حساسیت دارند و بعد از خوردن ژل رویال دچار مشکل می‌شوند. هر چند تعداد این افراد بسیار محدود است، اما فردی که نسبت به استفاده از ژل رویال حساسیت دارد بهتر است در این خصوص مراقبت لازم را انجام دهد. از طرفی، آن دسته از زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی خود هستند، بهتر است قبل از استفاده از این روش حتما با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. چرا که این امکان وجود دارد مصرف ژل رویال برای نوزاد آنها مناسب نباشد.

به مهم‌ترین نکات در خصوص درمان رفلاکس معده با ژل رویال اشاره کردیم. هر چند ممکن است نکات دیگری نیز در این خصوص وجود داشته باشد که می‌توانید با متخصصان امر در این زمینه مشورت کنید. در پایان توجه به این نکته حائزاهمیت است که در صورتی که ژل رویال در دسترس نداشته باشید می توانید این درمان را با عسل جایگزین نمایید که چرا که عسل نیز با خواص کمتری مشابهت زیادی با ژل رویال خواهد داشت.

 

هانی ژل


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات