مقالات

پیشگیری و درمان عفونت کرونا با اکسیر هانی ژل

| بازدید : 5756

پیشگری از کرونا

ویروس کرونا این روزها افکار زیادی را درگیر خود کرده است. ویروس کرونا موجودیت جدیدی نیست و پیش از این نیز قربانیان زیادی گرفته بود، اما به تازگی، نوع جدید و جهش یافته‌ای از آن سر و کله‌اش در شهر ووهان چین پیدا شده است. گفتنی است ووهان ششمین شهر بزرگ چین محسوب شده و محل زندگی 11 میلیون نفر است. در خانواده ویروس‌های Coronaviruses، خطرناک‌ترین موارد به بیماری سارس و مرس منجر می‌شوند. نکته اینجاست که آن‌ها در زمره ویروس‌های zoonotic قرار می‌گیرند.

این موضوع نشان می‌دهد اولین افرادی که به بیماری‌های نام برده مبتلا شده‌اند، آن را از حیوانات دریافت کرده‌اند. وقتی ویروس در بدن یک حیوان ورود پیدا می‌کند، یک سری جهش ژنتیکی انجام داده و در ادامه قادر به بیمار کردن انسان می‌شود. نسل‌های جدید به اندازه‌ای جهش پیدا کرده‌اند که از انسان به انسان نیز منتقل می‌شوند. اما گزارش دیگر، انگشت اتهام را به سوی خفاش‌ها برده‌اند. سوپ  خفاش که از آن به عنوان یکی از چندش‌آورترین غذاهای دنیا یاد می‌کنند، در حال حاضر محتمل‌ترین دلیل شیوع ویروس کرونا جدید است.

رونا در واقع نام خانواده‌ای از ویروس‌ها است، به همین دلیل به صورت  Coronaviruses بیان می‌شود. بیشتر اعضای این خانواده از ویروس‌ها علائمی همچون آنفولانزای خفیف را سبب می‌شود، اما نوع خطرناک‌تر آن‌ها، به سارس و مرس تبدیل شده و به بروز عفونت در هر دو مجاری تنفسی فوقانی و تحتانی منجر خواهند شد. پدید آمدن بیماری‌های شدید تنفسی و مشکلات حاد دیگر نتیجه گرفتار شدن به آن‌ها است. ویروس کرونا جدید علائمی همانند سارس و مرس در بیمار ایجاد می‌کند.

 

ویروس‌های عضو خانواده Coronaviruses، انواع مختلفی داشته و بیماری‌های مختلفی را سبب می‌شوند. تا امروز شش نوع از آن‌ها شناخته شده و ویروس کرونا جدید در ووهان چین، هفتمین مورد محسوب می‌شود.  تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی حاد از جمله اصلی‌ترین علائم بیماری محسوب می‌شوند. ممکن است قبل از بروز نشانه‌های اصلی، بیمار برای چند روز سرفه‌های بدون دلیل داشته باشد. در موارد حاد، مشکلات گوارشی نیز پدید آمده و اسهال به سراغ بیمار خواهد آمد.

در گزارش‌هایی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا جدید ووهان چین، اختلالات انعقادی و نارسایی‌های کلیوی نیز گزارش شده است.همانطور که می‌بینید، علائم اصلی بیماری شباهت زیادی به سرماخوردگی دارند، به همین دلیل در ابتدا قادر به تشخیص دقیق نوع بیماری خود نیستید. به وسیله نمونه‌برداری از مخاط بینی و گلو، نمونه برداری از خون یا دیگر انواع آزمایش، ریشه بیماری مشخص خواهد شد. در حالت معمول و خوشبینانه، انتظار می‌رود علائم بعد از چند روز از بین بروند، اما در صورتی که ویروس کرونا به دستگاه تنفسی تحتانی (نای و ریه) سرایت کند، مخصوصا در افراد دارای سن بالا، بیماری‌های قلبی ایجاد کرده و در افرای دارای سیستم ایمنی ضعیف، به ذات‌الریه منجر می‌شود.    

 

هانی ژل

اثرات درمانی هانی ژل در پیشگیری و درمان عفونت کرونا

از آنجا که شربت هانی ژل دارای اثرات بالقوه در درمان بیماری های ویروسی می باشد می توان انتظار داشت که بنا بر یافته های مستند علمی برای جلوگیری و درمان بیماری ویروسی کرونا مفید فایده باشد. بنا بر یافته های علمی پژوهشگران ترکیبات موجود در این شربت سبب جلوگیری از تشکیل پلاک های ویروسی در بدن می شود. عسل بعنوان مهم ترین ترکیب موجود در این شربت دارای ترکیبات فلاوینوئید و فنولیک اسید و آلفا کتوآلدهید می باشد که می تواند از تکثیر ویروس کرونا در بدن جلوگیری کرده و آن را از بین ببرد.

از سوی دیگر عصاره ی عناب موجود در شربت هانی ژل علاوه بر اثرات ضد ویروسی با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان نه تنها از التهاب ایجاد شده در مجاری تنفسی در بیماری کرونا ممانعت می کند بلکه پاسخ هایی که منجر به التهاب نیز می شوند را خاموش می کنند. فلاوینوئید موجود در عصاره ی عناب همچنین دارای خاصیت ضد درد می باشد.

 

خرید هانی ژل


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات