مقالات

ساخت کرم و ماسک خانگی با استفاده از ژل رویال

| بازدید : 14219

 

یکی از رازهای زیبایی در دوران مصر باستان، استفاده از کرم‌های جادویی بوده است که البته نمونه‌های آن نیز در مقبره‌های مصر پیدا شده است. این کرم جادویی، از ژل رویال تهیه می‌شده که برای کرم صورت، کرم دست، تسکین دهنده زخم، از بین بردن ترک‌ها و زخم‌های پوستی و همچنین جوان نگه داشتن پوست استفاده می‌شده است. ژل رویال از محصولات جانبی زنبورهای عسل است که زنبور ملکه از آن تغذیه می‌کند. این ژل خواص متعددی مانند درمان دیابت، کاهش علائم یائسگی، بهبود برخی از انواع سرطان و موارد دیگر دارد.

با این که از زمان‌های قدیم از این ژل برای زیبایی پوست استفاده می‌شده است، اما بافت آن کمی سنگین است و ممکن است استفاده از آن برای همه افراد خوشایند نباشد؛ بنابراین در این مقاله چند دستورالعمل ساده برای ساخت ماسک و کرم‌های ژل رویال ارائه می‌کنیم که در منزل نیز می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و از تأثیرات معجزه‌آسای آن‌ها شگفت‌زده شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه کرم صورت ژل رویال

کرم ژل رویال

 

بهتر است پیش از هر چیزی در مورد خواص ترکیبات موجود در این کرم کمی صحبت کنیم. مهم‌ترین ماده موجود در این کرم همان ژل رویال است که سهم ویژه‌ای در تجدید حیات سلول‌ها دارد؛ به عبارت دیگر این ژل با از بین بردن سلول‌های مرده به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند. این ژل حاوی ویتامین‌هایی مانند ویتامین D، C، E و B است. ویتامین C یک ترکیب آنتی اکسیدان قوی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و همچنین از پوست در برابر آلودگی‌ها و رادیکال‌های آزاد محیط محافظت می‌کند.

ویتامین E نیز یک ترکیب بسیار قدرتمند برای نرم و روشن کردن پوست است. این ترکیب علاوه بر آب‌رسانی به پوست، باعث می‌شود که لکه‌های آن به تدریج از بین رفته و پوستی صاف و شفاف داشته باشید. جالب است بدانید که بیش از ۷۰ درصد از ترکیبات ژل رویال را آب تشکیل می‌دهد؛ بنابراین می‌تواند پوست را کاملاً هیدراته نگه داشته و از خشک شدن آن جلوگیری کند. در مجموع این ژل، یک محصول کاملاً قدرتمند برای مراقبت از پوست خواهد بود.


 طرز تهیه کرم صورت

مواد لازم را آماده کنید. حالا که فواید عالی مراقبت از پوست ژل رویال را می‌دانید، وقت آن است که شروع به کار کنید! مواد تشکیل دهنده مورد نیاز شما عبارت‌اند از:

ژل رویال 5 گرم (0.17 اونس)

3 گرم (0.10 اونس) موم زنبور عسل

3 گرم (0.10 اونس) کره نارگیل

10 گرم (0.35 اونس) روغن جوانه گندم

15 گرم (0.5 اونس) روغن جوجوبا

10 گرم (0.35) روغن آووکادو

گلاب 30 میلی لیتر 

5 میلی لیتر آب مقطر

همان‌طور که می‌بینید پیدا کردن این ترکیبات کار خیلی سختی نیست و می‌توانید همه آن‌ها را از یک عطاری یا داروخانه تهیه کنید. توجه داشته باشید که وزن‌ها بسیار کم هستند، بنابراین شما باید از ترازوی دقیق آشپزخانه استفاده کنید تا مطمئن شوید که مقدار دقیق هر ترکیب را دارید. سپس شروع می‌کنیم به ساخت کرم صورت.

اول از همه، اجازه ندهید که مقدار مواد تشکیل دهنده شما را مرعوب کند. این دستورالعمل مقرون به صرفه، سریع و آسان است. با ذوب کردن موم زنبورعسل و کره نارگیل در یک ظرف روی حرارت کتری شروع کنید. وقتی دیدید که این مخلوط تقریباً کاملاً ذوب شده است، روغن‌ها را اضافه کنید: جوانه گندم، جوجوبا و آووکادو. همه را هم بزنید تا یک خمیر یکنواخت تشکیل شود. سپس آن‌ها را از روی حرارت بردارید.بعد گلاب را گرم کنید و آن را به مخلوطی که درست کرده‌اید اضافه کنید. آب مقطر و ژل رویال را مخلوط کنید ... و تمام! فقط چند دقیقه طول کشید و اکنون شما یک مرطوب کننده مناسب برای جوان‌سازی پوست خود دارید. این ترکیب بعد از چند ساعت که خنک شد، قابل استفاده خواهد بود.


 نحوه استفاده از کرم صورت ژل رویال

 

ماسک صورت ژل رویال

 

قبل از استفاده، حتماً صورت خود را بشویید. پوستی که کثیف است یا آرایش دارد، مانع از نفوذ خوب کرم مرطوب کننده ژل رویال می‌شود. به یاد داشته باشید که مقادیر موجود در این دستورالعمل برای مصارف کم است؛ بنابراین اگر می‌خواهید حجم بیشتری از این کرم را داشته باشید، می‌توانید مقدار مواد اولیه را دو یا سه برابر کنید.

به خاطر داشته باشید که زمان و چگونگی استفاده از کرم صورت ژل رویال بسیار مهم است. توصیه این است که آن را دو بار در روز، یک بار در صبح و یک بار در شب استفاده کنید. کرم را با حرکات دایره‌ای در سراسر صورت و با توجه ویژه به مناطقی که چین و چروک یا لکه‌های بیشتری دارند، بمالید. شما همچنین می‌توانید کرم بیشتری را در شب اعمال کنید، زیرا تا صبح صورت شما فرصت خواهد داشت که ژل رویال را به طور کامل در خود جذب کند. اما در صبح‌ها مقدار کمی از این کرم استفاده کنید؛ چرا که می‌تواند صورت شما را چرب کرده و حالتی براق به آن‌ بدهد.


ماسک صورت تهیه شده از ژل رویال

ماسک صورت یک محصول است که می‌توانید در هفته یک یا دو بار بر روی پوست خود اعمال کنید تا پوست خود را بازسازی، تمیز و البته درخشان کنید. در ادامه برای انواع پوست دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهیم تا با استفاده از ژل رویال بتوانید یک ماسک خانگی تهیه کنید.

ماسک ژل رویال برای انواع پوست

این ماسک می‌تواند برای افرادی با پوست معمولی، چرب یا خشک استفاده شود. برای تهیه آن لازم است که ترکیبات زیر را آماده کنید:

10 قطره ویتامین E

10 قطره ویتامین A

آب نصف یک لیموترش

1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو

ژل رویال 5/0 گرم

همه ترکیبات را در یک ظرف ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید. در نهایت یک خمیر صاف و یکدست به وجود می‌آید که می‌توانید روی صورت و گردن خود مالیده و بعد از 30 دقیقه، با آب ولرم آبکشی کنید. بهتر است این ماسک را درست پیش از استفاده تهیه کنید.

ماسک صورت برای پوست‌های معمولی و مختلط

برای تهیه این ماسک لازم است که مواد زیر را آماده کنید:

1 قاشق چای‌خوری شیر

1 قاشق چای‌خوری عسل

2 قاشق غذاخوری عصاره بابونه

ژل رویال 1 گرم

مواد را درون یک ظرف مخلوط کرده و آن‌قدر مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید. سپس روی صورت، گردن و دکلته بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست‌های چرب

1 عدد سفیده تخم مرغ

4 قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری سبوس گندم

ژل رویال 1 گرم

همه مواد را ترکیب کرده و روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. بعد از 30 دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید. این ماسک روغنی نیست و می‌تواند برای پاک‌سازی و کنترل چربی در پوست‌های چرب بسیار مفید باشد.


 ماسک ضد چروک ژل رویال

این ماسک برای کاهش چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم که افرادی که در دهه 30 زندگی خود قرار دارند، برای کاهش روند پیر شدن پوست از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنند. برای تهیه آن به ترکیبات زیر نیاز دارید:

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری آووکادو رنده شده

1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون

ژل رویال 1 گرم

همه مواد فوق را با هم ترکیب کنید و روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بهتر است از این ماسک حتماً برای گردن خود نیز استفاده کنید. بعد از 30 دقیقه صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید.

 

 ماسک دور چشم ژل رویال

پوست دور چشم بسیار حساس است و زودتر از سایر نواحی بدن دچار چروک می‌شود؛ بنابراین مراقبت از آن بسیار مهم است. ژل رویال با دارا بودن خواص آنتی اکسیدان و مرطوب‌کنندگی خود می‌تواند به حفظ استحکام و خاصیت ارتجاعی این ناحیه از پوست صورت بسیار کمک کند. برای این منظور در هفته یک‌بار از ماسک دور چشم ژل رویال استفاده کنید. این ماسک به صورت زیر ساخته می‌شود:

ژل رویال 5/0 گرم

1 قاشق چای‌خوری عسل ملخ

نیمی از موز خردشده

همه مواد را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس مقداری از آن را به آرامی روی پوست چشم خود قرار دهید. سپس بعد از 30 دقیقه به آرامی آن را بشویید.

 

 خرید آنلاین هانی ژل


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
2 نظر ثبت شده است
مهدیه

من استفاده نکردم اما تعریفش رو زیاد شنیدم چطور باید سفارش بدیم ؟

پاسخ
هانی ژل

شما از طریق بخش فروش آنلاین میتوانید از داروخانه های تعریف شده سفارش اینترنتی بدهید.

نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات