مقالات

معجزه طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

| بازدید : 10453

 

احتمالا شما هم شنیده‌اید که در گذشته‌های نه چندان دور که خبری از طب و پزشکی جدید نبود، این طب سنتی بود که جان انسان‌ها را نجات می‌داد. حتی در حال حاضر نیز با وجود پیشرفت‌های روزافزون علم پزشکی، باز هم تاثیر تقویت سیستم ایمنی بدن با طب سنتی بر کسی پوشیده نیست.

هانی ژل سبب افزایش توانايي دفاعي بدن در فعاليت هاي ضد ويروسي است، به همين دليل است که در زمان يک بيماری همه گير و يا در پيشگيري از آنفلوانزا و درمان آن مصرف ژل رویال هانی ژل توصيه می شود.

 

هانی ژل

نکته جالب آنکه اکثر داروها و درمان‌های علم پزشکی جدید نیز از گیاهان دارویی و طب سنتی گرفته شده است. طب سنتی مبتنی بر تغذیه سالم و استفاده از غذاها، دمنوش‌ها و محصولات ارگانیک است. ادویه‌جات مختلف، میوه‌ها و دمنوش‌های گوناگون مواردی هستند که طب سنتی با استفاده از آنها موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود.

در میان تمام محصولات و گیاهان دارویی که طب سنتی جهت افزایش سیستم ایمنی بدن تجویز می‌کند، بر نقش معجزه‌آسای عسل بسیار تاکید می‌شود. این محصول صرفا یک ماده غذایی ساده نیست. بلکه ترکیبی از انواع خواص درمانی و معجزه‌آسا برای کارکرد مناسب اندام‌ها و بخش‌های مختلف بدن است.

امروزه همه پزشکان بر تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با انواع بیماری‌ها، ویروس‌ها و مشکلات جسمانی تاکید می‌کنند. به طوری که حتی در قضیه ویروس کرونا نیز اکثر پزشکان و سازمان جهانی بهداشت بیشتر بر تقویت قوای ایمنی بدن تاکید دارند. در صورت داشتن یک سیستم ایمنی مناسب حتی در صورت درگیر شدن بدن با ویروس کرونا، باز هم چندان جای نگرانی نیست.

برای بسیاری از افراد سوال است که چگونه محصولات و راهکارهای مختلف طب سنتی از جمله عسل می‌تواند بر سلامت انسان و افزایش قوای ایمنی بدن تاثیر بگذارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوال مهم پاسخ دهیم.

 خواص هانی ژل

 

کارکرد طب سنتی در افزایش قوای ایمنی بدن چگونه است؟

اشاره کردیم که طب سنتی بیشتر بر پایه استفاده از محصولات و گیاهان طبیعی و ارگانیک است. واقعیت آن است که تغذیه مناسب راهکار اساسی برای بهبود قوای ایمنی بدن در مقابله با انواع بیماری‌ها است. زمانی که در تغذیه ما مواد مورد نیاز بدن به اندازه و مقدار کافی به کار رفته باشد، می‌توان ادعا کرد که در آن صورت بدن نیروی کافی جهت حفاظت از خود را در اختیار دارد. در غیر اینصورت حتی اگر بدن ما از یک یا چند جنبه خاص نیز قوای خود را بهبود ببخشد، باز هم نمی‌تواند در مقابل بیماری‌ها و ویروس‌های قدرتمند مقابله کند.

مساله‌ای که وجود دارد این است که در یک قرن گذشته تغییرات بسیار زیادی در سبک زندگی انسان‌ها صورت گرفته است. دامنه این تغییرات بیش از هر چیزی متوجه سبک تغذیه انسان بوده است. به نحوی که در طی یک قرن گذشته سبک تعذیه انسان‌ها کاملا دگرگون شده و غذاها و خوراکی‌های جدید جای محصولات سنتی و ارگانیک همچون عسل را گرفته‌اند.

نتیجه این تغییرات باعث شده تا به مرور سیستم ایمنی بدن نیز کارکرد گذشته خود را از دست بدهد و در مقابل بسیاری از باکتری‌ها  و ویروس‌ها از خود ضعف جدی نشان دهد. چرا که سیستم تغذیه جدید به نحوی است که فاقد ارزش‌های غذایی محصولات ارگانیک گذشته است. غذاهای فست فود نمونه بارز آنها محسوب می‌شوند که به اعتقاد اکثر کارشناسان تغذیه آسیب‌های بسیار جدی به بدن وارد می‌کنند.

علاوه بر سیستم تغذیه، موارد مختلف دیگری از زندگی مدرن وجود دارند که به مررو باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. بارزترین آنها استفاده از دخانیات و مواد دخانی مختلف است. همچنین اکثر پزشکان بر نقش مخرب استرس در زندگی امروزه نیز تاکید ویژه دارند. در چنین شرایطی تنها بازگشت به طب سنتی است که می‌تواند تا حدی آسیب‌های گفته شده را جبران کند.

محصولات و داروها و گیاهان دارویی که در طب سنتی توصیه می‌شوند اکثرا خواصی را در دورن خود دارند که به مرور زمان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهند شد. در اینجا قصد داریم تا به زبان ساده چندین مثال بزنیم. تقریبا همگی ما اطلاع داریم که ویتامین C نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد قوای دفاعی بدن دارد.

در حال حاضر داروها و آنتی‌بیوتیک‌های مختلفی وجود دارند که معمولا پزشکان از آنها برای افزایش ویتامین C بدن استفاده می‌کنند. اما شاید تعجب کنید که استفاده از برخی میوه‌های معمولی می‌تواند شما را از این آنتی‌بیوتیک‌ها بی‌نیاز کند. پرتغال یکی از این میوه‌ها بوده که سرشار از ویتامین C است. لیموترش، انار، انگور و آناناس نیز از دیگر میوه‌هایی هستند که به مقدار کافی ویتامین C در آنها وجود دارد.

این قضیه در خصوص سایر ویتامین‌های دیگر نیز کاملا صادق است. ویتامین D یکی دیگر از ویتامین‌های مورد نیاز برای افزایش قوای ایمنی بدن بوده که بسیاری از میوه‌ها و محصولات طبیعی سرشار از آن هستند. حتی نور خورشید نیز باعث تامین ویتامین D بدن خواهد شد.

ادویه‌جات، عرقیجات و دمنوش‌های طیبعی یکی دیگر از ابزارهای طب سنتی برای افزایش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها است. احتمالا شنیده‌اید که دارچین، عرق یونجه و شیره خرما برای بهبود کم‌خونی معجزه خواهد کرد. بسیاری از دمنوش‌های گیاهی هستند که نقش بسیار معجزه‌آسایی برای چربی سوزی دارند که چایی سبز یکی از بارزترین آنها است. برخی دمنوش‌های دیگر تسکین‌دهنده اعصاب و روان هستند که از جمله آنها می‌توان به گل گاوزبان اشاره کرد.

عرق نعنا نیز برای درمان معده درد و رفع التهابات معده معجزه خواهد کرد که احتمالا شما نیز از آن استفاده کرده‌اید. به هر حال، هر کدام از محصولات طب سنتی خواص خاص خود را دارند. اما متخصصان طب سنتی و حتی پزشکان نیز بر روی برخی از گیاهان دارویی و برخی محصولات طبیعی بیشتر تاکید می‌کنند.

عسل یکی از مهم‌ترین محصولات مورد استفاده در طب سنتی بوده که نقش بسیار معجز‌ه‌‌ آسایی در افزایش قوای ایمنی بدن دارد. به نقش عسل در تقویت قوای دفاعی بدن خواهیم پرداخت.

 

عسل؛ مهم‌ترین ابزار طب سنتی برای افزایش سیستم ایمنی بدن

 عسل برای افزایش سیستم ایمنی

 

 یکی از دلایل توصیه بیش از حد متخصصان طب سنتی در استفاده از عسل، وجود خواص مختلف در آن است. در واقع اگر هر کدام از محصولات طب سنتی دارای یک خاصیت ویژه هستند، عسل به طور همزمان چندین خاصیت را در خود دارد و می‌توان آن را نسخه کاملی برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن دانست.

آنچه که عسل را از دیگر محسولات طب سنتی متمایز می‌کند وجود ترکیبات مختلف در درون آن است. چرا که زنبور عسل از طریق تغذیه از شهد گل‌های مختلف، بسیاری از خواص آنها را جمع‌آوری می‌کند. بنابراین طبیعی است که ترکیب عسل نیز حاوی محتوایات گوناگون مفید باشد.

عسل خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که همین ویژگی باعث شده تا در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله التهابات معده، رفلکس معده و التهابات کبد بسیار معجزه‌آسا عمل کند. با این حال، علی‌رغم تمام خواصی که این ماده طبیعی جهت کنترل و درمان بیماری‌ها دارد، اما شکی نیست که مهم‌ترین خاصیت آن پیشگیری از بیماری‌ها با استفاده از تقویت سیستم ایمنی بدن است.

براساس مطالعه‌ای که دکتر جمال زیدان  بر روی بیماران مبتلا به سرطان انجام داده، عسل نقش بسیار پررنگی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. به این بیماران که با استفاده از روش شیمی‌درمانی معالجه می‌شدند، به صورت مرتب یک نوع از عسل داده شد. در نهایت نتایج حاکی از افزایش محسوس قوای دفاعی آنها در برابر بیماری سرطان داشت.

ما در این مقاله از هانی ژل به نقش طب سنتی با تاکید بر محصول عسل در افزایش قوای ایمنی بدن پرداختیم. شکی نیست که انتخاب و خرید عسل طبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین در این خصوص حتما از نظر کارشناسان خبره استفاده کنید.

 

 

https://honeyjell.com/content/3579/%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.html

 


2 نظر ثبت شده است
الهام

آیا ژل رویال بیشتر برای درمان مورد استفاده قرار میگیره یا پیشگیری ؟

پاسخ
هانی ژل

در هر 2صورت ژل رویال موثر است.

نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات