مقالات

درمان سردمزاجی با ژل رویال

| بازدید : 3522

ژل رویال یا شاه انگبین همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، غذایی سلطنتی است که برای ملکه کندو توسط زنبورهای کارگر تولید می‌شود. به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌ فرد این ماده، مدت‌ها است که برای درمان انواع مشکلات استفاده می‌شود. هرچند تحقیقات پزشکی اندکی در این زمینه موجود است و هیچ منبع معتبر تحقیقاتی در این زمینه وجود ندارد؛ اما گزارش‌های مختلفی از سراسر جهان مبنی بر درمان بیماری‌های گوناگون با این ماده خاص که ترکیبی است گیاهی و حیوانی مشاهده‌شده است. در ادامه اطلاعاتی در مورد ژل رویال به شما خواهیم داد تا بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید و ماهیت ژل رویال برایتان شفاف‌تر شود.

 

ژل رویال چیست؟

ژل رویال همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یک ترشح شیری است که توسط زنبورهای کارگر تولید می‌شود. این ماده معمولاً حاوی 60 تا 70 درصد آب، 12 تا 15 درصد پروتئین، 10 تا 16 درصد قند، 3 تا 6 درصد چربی و 2 تا 3 درصد ویتامین، نمک و اسیدهای آمینه است. ترکیب ژل رویال بسته به جغرافیا و آب‌وهوای هر منطقه متفاوت است و احتمالاً خواص متفاوتی دارد.

 

ژل رویال

 

این محصول نام ژل رویال یا شاه انگبین را در فارسی از این واقعیت می‌گیرد که زنبورها از آن برای پرورش زنبورهای ملکه استفاده می‌کنند. برخی افراد ژل رویال را به‌عنوان دارو برای برخی از بیماری‌ها و مشکلات استفاده می‌کنند. ژل رویال را با گرده زنبورعسل، موم زنبورعسل، زهر زنبور و دیگر محصولات مرتبط با زنبورهای عسل اشتباه نکنید.

ژل رویال برای علائم یائسگی استفاده می‌شود. همچنین برای دیابت، سندرم قبل از قاعدگی (PMS)، چاقی و بسیاری شرایط دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد و درمان سردمزاجی با ژل رویال نیز از دیگر موارد استفاده این ماده است؛ اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این راهکار درمانی وجود ندارد.

 

ژل رویال، مؤثر در درمان سردمزاجی

سردمزاجی یکی از مشکلاتی است که روابط زناشویی را می‌تواند دچار مشکلات مختلفی کند و تنش‌های متعددی رابین زوجین ایجاد کند. علل روانی و فیزیکی متفاوتی می‌توانند در بانوان باعث بروز این مشکل بشوند. ازجمله اساسی‌ترین علت‌های این بیماری، خستگی، استرس، افسردگی و مشکلات هورمونی است. جدی نگرفتن سردمزاجی، مشکلات بیش‌تر و عمیق‌تری را در پی خواهد داشت و قطعاً تهدید بزرگی برای زندگی مشترک خواهد بود. مشکلات جنسی بخش قابل‌توجهی از علل طلاق را به خود اختصاص می‌دهند و سردمزاجی که تمایل نداشتن بانوان به رابطه جنسی را در پی دارد نیز بخش مهمی از مشکلات جنسی در روابط زناشویی را تشکیل می‌دهد.

ژل رویال طبق گزارش‌های متعددی در درمان سردمزاجی مؤثر واقع‌شده است. قطعاً حس نشاطی که بعد از مصرف این ماده سلطنتی به سراغ مصرف‌کننده می‌آید، در درمان سردمزاجی تأثیرگذار است، زیرا علاوه بر افسردگی که در علل سردمزاجی به آن اشاره کردیم، تحرک کم نیز از دیگر عوامل افزایش‌دهنده این مشکل است.

عدم وجود تحقیقات و پژوهش‌ها علمی درباره ژل رویال، مشکل بزرگی است که افرادی که به سراغ مصرف این ماده می‌آیند را آزار می‌دهد؛ اما بااین‌وجود بانوان زیادی که از ژل رویال برای سندروم قبل از قاعدگی و یا علائم یائسگی و همچنین درمان سردمزاجی از آن استفاده کرده‌اند بسیار از آن راضی بوده‌اند. ویژگی مشترک بین این موردی را که نام بردیم، چیزی از هورمون‌ها نیست.

پیش‌تر نیز گفتم که مشکلات هورمونی در شروع و افزایش سردمزاجی بسیار مؤثر هستند و توجه به آن‌ها می‌تواند یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به سردمزاجی باشد. گزارش‌های مختلفی مبنی بر تأثیر شگفت‌آور این ماده خاص بر روی هورمون‌ها در بانوان وجود دارد. طبق تجربه افراد ژل رویال با تنظیم کردن هورمون‌ها در بدن بانوان از خیلی از مشکلات پیش‌گیری می‌کند که یکی از آن‌ها نیز سردمزاجی است.

 

علت مؤثر دیگری که برای سردمزاجی شناخته‌شده است، افسردگی و خستگی است. ژل رویال به‌عنوان ماده‌ای تقویت‌کننده روح و جسم معرفی می‌شود که می‌تواند به مبارزه افسردگی برود. قطعاً با برطرف کردن علت‌ها و تقویت جسم و روح به‌طور هم‌زمان، شاهد اتفاقات خوبی خواهید بود.

باید توجه داشته باشید که ژل رویال هرچند مؤثر شناخته‌شده است و با برطرف کردن علت‌ها به سراغ درمان سردمزاجی می‌رود؛ اما نباید مانعی برای مراجعه شما به پزشک شود. توصیه ما به شما استفاده از این ماده به‌عنوان یک درمان مکمل و راهکاری موازی است.

سردمزاجی یکی از خاموش‌ترین مشکلات در روابط زناشویی است که در سکوت آسیب‌های بزرگی را ایجاد می‌کند. اگر خودتان با این مشکل روبه‌رو شده‌اید یا همسر شما دچار سردمزاجی شده است، حتماً در کنار مراجعه به پزشک از این ماده شگفت‌انگیز سلطنتی نیز غافل نباشید. البته حتماً نباید منتظر وقوع مشکلات باشیم تا به سراغ ژل رویال برویم، این ماده با تنظیم کردن هورمون‌های بانوان از تمام این مشکلات پیشگیری می‌کند و همه می‌دانیم که قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است.

 

خواص ژل رویال

 

عوارض جانبی و ایمنی

قبلاً هم گفتیم که در این زمینه تحقیقات علمی منسجمی صورت نگرفته است، درنتیجه اطلاعات دقیقی هم از عوارض جانبی این ماده موجود نیست. ژل رویال در سراسر جهان برای مشکلات مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد و با توجه به گزارش‌های متنوع اطلاعاتی در این زمینه جمع‌آوری‌شده است که در اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

هنگامی‌که از طریق دهان مصرف می‌شود، ژل رویال به‌احتمال‌زیاد برای بسیاری از افراد که با دوره‌ای مناسب آن را مصرف می‌کنند مشکل را در پیش نخواهد داشت و بسیار ایمن است. دوره‌ای  4الی 8 گرم در روز تا 1 سال استفاده‌شده است و عوارضی را به دنبال نداشته و شما نیز با خیال راحت می‌توانید از این الگو پیروی کنید. البته باید توجه کرد که این در حالت کلی است و در موارد خاص می‌تواند واکنش‌هایی را در پیش داشته باشد. به‌طور مثال، در افراد مبتلابه آسم یا آلرژی، ژل رویال ممکن است واکنش‌های آلرژیک جدی را ایجاد کند.

ژل رویال هنگامی‌که به‌طور مناسب روی پوست استفاده شود و استعمال آن به‌صورت خارجی باشد نیز گزارش‌شده که بسیار ایمن است. بااین‌حال، هنگام اعمال روی پوست سر باعث ایجاد التهاب می‌شود و واکنش‌های آلرژیک دیگر نیز گزارش‌شده است.

هشدارهای ویژه

کودکان: ژل رویال همان‌طور که گفتیم در اکثر موارد ایمن است و برای کودکان 5 تا 16 ساله زمانی که از طریق دهان مصرف می‌شود، تا 6 ماه نیز مشکلی را در پی نخواهد داشت.

بارداری و شیردهی: اطلاعات کافی و معتبری از اینکه ژل رویال برای استفاده در هنگام بارداری یا شیردهی بی‌خطر است، وجود ندارد. پس بهتر است از هرگونه احتمال خطری نیز دور بمانید و از استفاده کردن از ژل رویال در این دوران خودداری کنید.

آسم یا آلرژی: در صورت داشتن آسم یا آلرژی به محصولات زنبورعسل از ژل رویال نیز استفاده نکنید. این  ماده نیز مانند دیگر محصولات زنبورعسل ممکن است باعث برخی از واکنش‌های جدی آلرژیک و حتی مرگ شود.

پوست ملتهب (درمانیت): ژل رویال ممکن است درمانی را بدتر کند، پس بهتر است احتیاط کنید.

فشارخون پایین: ژل رویال ممکن است فشارخون را کاهش دهد. اگر فشارخون شما در حال حاضر نیز پایین است و یا دچار مشکل افت فشار هستید، مصرف ژل رویال ممکن است باعث افت بیش‌ازحد شود، پس احتیاط کنید.

 

درمان سردمزاجی با ژل رویال به دلیل برطرف کردن علت‌هایی که باعث ایجاد و بروز این بیماری شده‌اند، بسیار مؤثر شناخته‌شده است. همان‌طور که به‌صورت مفصل بررسی کردیم، اگر از بیماری‌هایی مانند، آسم و فشارخون پایین رنج نمی‌برید، می‌توانید برای پیشگیری نیز به سراغ ژل رویال بروید. این ماده با تقویت جسم و روح و تنظیم هورمون‌ها، ماده‌ای شگفت‌انگیز برای بانوان است و مصرف آن می‌تواند نشاط و شادابی را به زندگی آن‌ها هدیه دهد.

 

https://honeyjell.com/content/3579/%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.html


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات