مقالات

پیشگیری و درمان آنفولانزا با اکسیر هانی ژل

| بازدید : 6950

پیشگیری و درمان آنفولانزا با اکسیر هانی ژل


آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که بخش‌های بالایی مجراهای تنفسی را درگیر می‌کند. این بیماری به‌ناگاه رخ می‌دهد و نشانه‌هایی مانند تب، تعریق، کوفتگی و درد در بدن، سر درد، خستگی، از دست دادن اشتها، سرفه‌ی خشک و گلوی دردناک یا خشک را بروز می‌دهد. انفولانزا با سرماخوردگی تفاوت دارد؛ به طور معمول نشانه‌های آنفولانزا شدید‌تر است و بیمار اغلب نسبت به سرماخوردگی زمان بیش‌تری از کار و مدرسه بازمی‌ماند. آنفولانزا معمولأ بین ۲ تا ۷ روز طول می کشد. ممکن است آنفولانزا در کودکان، سالمندان و کسانی که مشکلات قلبی – عروقی و یا تنفسی دارند، با عفونت ریه (پنومونی یا ذات الریه) همراه شود. چنین حالتی در افراد سالم کمتر دیده می شود. شدت بروز علائم بیماری آنفولانزا به عواملی همچون سن، کم خوابی و استرس، آلرژی، مصرف دخانیات و غیره بستگی دارد.
عامل بیماری آنفولانزا و تفاوت آن با سرماخوردگی
بیماری آنفولانزا با سرماخوردگی فرق دارد چون ویروس هایی که باعث آن می شوند از خانواده متفاوتی هستند. آنفولانزا توسط ویروس های خانواده " ارتومیکسو ویروس ها" ایجاد می شود که به سه گروه (A,B,C) تقسیم می شوند.

هانی ژل رویال

باورهای نادرست در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا


در مورد هر دوی بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا باورهای نادرستی وجود دارد. یکی از این باورهای نادرست، درمان آنتی بیوتیکی است که هیچ تأثیری بر روی ویروس سرماخوردگی و یا آنفولانزا ندارد، حتی مشکلات بیمار را بیشتر نیز می کند. آنتی بیوتیک ها برای درمان باکتری ها، عفونت های قارچی، و تک یاخته های انگلی مؤثر هستند و هیچ گونه تأثیری بر روی ویروس ها ندارند. از این رو هرگز نباید برای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزای ویروسی مصرف شوند.    

هانی ژل چیست

ژل رویال چیست


اثرات درمانی هانی ژل در پیشگیری و درمان آنفولانزا


شربت هانی ژل دارای اثرات بالقوه در درمان بیماری آنفولانزا می باشد. بنا بر یافته های علمی پژوهشگران ترکیبات موجود در این شربت سبب جلوگیری از تشکیل پلاک های ویروس آنفولانزا در بدن می شود. عسل بعنوان مهم ترین ترکیب موجود در این شربت دارای ترکیبات فلاوینوئید و فنولیک اسید و آلفا کتوآلدهید می باشد که می تواند از تکثیر ویروس آنفولانزا در بدن جلوگیری کرده و آن را از بین ببرد. از سوی دیگر عصاره ی عناب موجود در شربت هانی ژل علاوه بر اثرات ضد ویروسی با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان نه تنها از التهاب ایجاد شده در مجاری تنفسی در بیماری آنفولانزا ممانعت می کند بلکه پاسخ هایی که منجر به التهاب نیز می شوند را خاموش می کنند. فلاوینوئید موجود در عصاره ی عناب همچنین دارای خاصیت ضد درد می باشد.


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات