مقالات

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان و اطفال

| بازدید : 3001

 

برای محافظت از کودک خود در برابر مجموعه بی پایان میکروب‌ها و ویروس‌هایی که با آنها مواجه می‌شوند، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ متأسفانه، از برخی جهات و به دلیل سیستم ایمنی ضعیف، بیمار شدن بخشی از روال عادی زندگی کودک است. با این حال گفته می‌شود، برخی از عادات سالم می‌توانند به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی برای کودکان عمل کنند، مانند خوردن سبزیجات بیشتر، خواب کافی و شستن مرتب دست‌ها.

به عنوان یک مادر، شما نه تنها باید خود را سالم نگه دارید، بلکه مسئول سلامتی کودکتان نیز هستید. در حالی که میکروب‌ها و بیماری‌ها به طور کامل قابل اجتناب نیستند، می‌توانید با تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با هر گونه تهدید وارده، اقدامات پیشگیرانه انجام دهید.

اگر کودک شما هنوز شیرخوار است و هنوز غذاهای جامد نمی‌خورد، مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است به او شیر ​​می‌دهید و سیستم ایمنی خود را تقویت می‌کنید. سالم و قوی نگه داشتن خود، تمام مواد مغذی مناسب را به کودک منتقل می‌کند تا سالم و قوی بماند. اگر کودک شما فراتر از سن شیردهی است، حتماً روی سیستم ایمنی بدن او کار کنید!

با مطالعه این مقاله از هانی ژل و با 8 پیشنهاد زیر می‌توانید سیستم ایمنی بدن کودک خود را تقویت کنید.

شربت تقویت کننده ایمنی بدن

8 راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

  1. مصرف مکمل‌ها

می‌توانید به صورت پیشگیرانه برای تقویت سیستم ایمنی یا به عنوان درمان در صورت بیماری از مکمل‌های زیر استفاده کنید.

  • ویتامین D3: ویتامین D به سرعت دیواره سلولی باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها از جمله ویروس آنفولانزا را از بین می‌برد. قرار گرفتن در معرض آفتاب به همان اندازه، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند!
  • سنجد: در سال 2000، مطالعه ای انجام شد که نشان داد طی 2 تا 3 روز 90 درصد از گروه تحت درمان با سنجد سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به سایر افراد داشتند. سنجد سرشار از آنتی اکسیدان است و منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین‌های A، B و C و مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه، کاروتنوئیدها، تانن و روتین می‌باشد.
  • اکیناسه: تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که این گیاه در کاهش دفعات، مدت و شدت بیماری‌های رایج مانند عفونت گوش و سینوس، سرماخوردگی و آنفولانزا بی‌خطر و مؤثر است. اکیناسه به صورت قرص و شربت برای بزرگسالان و همچنین به صورت جویدنی و قطره برای کودکان عرضه می‌شود. (بهترین استفاده برای کوتاه کردن مدت و شدت سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی فوقانی (URIs) زمانی است که به محض شروع علائم تجویز شود.)
  • ویتامین C: این ویتامین می‌تواند با میکروب‌های مهاجم مبارزه کند. شما می‌توانید ویتامین C کافی را از طریق یک رژیم غذایی خوب دریافت کنید، اما اگر بیمار هستید، حتماً آن را به وعده‌های روزانه خود اضافه کنید.
  • مکمل‌های میوه‌ها و سبزیجات: میوه و سبزیجات از جمله مهم‌ترین موارد برای تقویت سیستم ایمنی کودکان است اما اگر فرزند شما به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی‌خورد، مصرف "مولتی ویتامین غذاهای خام" می‌تواند به شما کمک کند.
  • روی: روی یک ماده مغذی مهم بدن برای رشد مناسب، تقویت سیستم ایمنی، عصبی و تولید مثل بهتر است. متأسفانه بدن نمی‌تواند این ماده مغذی را به تنهایی تولید کند، از این رو باید آن را از طریق یک رژیم غذایی مناسب جبران کنید. حتما در وعده‌های کودک خود روی را فراموش نکنید.
  • پروبیوتیک‌ها: پروبیوتیک‌ها با متعادل کردن باکتری‌های خوب در شکم به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. این میکروارگانیسم‌های خوب به طور بالقوه خطر ابتلا به اسهال و عفونت‌های تنفسی را کاهش می‌دهند. با مصرف محصولاتی مانند ماست ارگانیک یا با افزودن یک مکمل پروبیوتیک به آب یا نوشیدنی، سیستم ایمنی کودک خود را تقویت کنید.

 تقویت سیستم ایمنی بدن طفل

  1. تغذیه و رژیم غذایی سالم

سیستم ایمنی سالم با یک رژیم غذایی سالم شروع می‌شود. غذاهای فرآوری شده مملو از مواد شیمیایی و سمومی هستند که توانایی بدن را برای مبارزه با بیماری و سالم ماندن ضعیف می‌کنند. از مصرف غذاهای فرآوری شده شدیداً خودداری کنید. بهتر است غذاهای کودک را با مواد غذایی سالم و ارگانیک در منزل درست کنید. مواد غذایی که بهتر است در وعده‌های غذایی کودک استفاده شود شامل:

زردچوبه: یک ضد التهاب قوی است.

سیر: ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ است. سیر دارای برخی از قابلیت‌های جدی مبارزه با عفونت می‌باشد.

آب استخوان: در بسیاری از خانواده‌های سنتی، عصاره یا آبگوشت استخوان را می‌توان از استخوان‌های مرغ، ماهی یا گاو درست کرد. این معجون باعث قوی شدن استخوان، تسکین گلودرد و تقویت بدن کودک بیمار می‌شود.

بادام: ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است، به این معنی که برای جذب مناسب نیاز به وجود چربی دارد. آجیل (به خصوص بادام) سرشار از ویتامین E است. نصف فنجان بادام تقریباً 100 درصد از مقدار توصیه شده روزانه کودک را تامین می‌کند.

مرکبات: تقریباً همه مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و با چنین تنوعی می‌توان به راحتی مقداری از ویتامین C را به هر وعده غذایی اضافه کرد.

فلفل دلمه ای قرمز: فلفل دلمه ای قرمز دو برابر مرکبات ویتامین C دارد و همچنین منبعی غنی از بتاکاروتن است.

بروکلی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. کلم بروکلی با وجود ویتامین‌های A، C و E و همچنین آنتی اکسیدان‌های متعدد، یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که می‌توانید در وعده غذایی کودک خود داشته باشید.

زنجبیل: این ماده مقوی با تقویت سیستم ایمنی بدن اطفال از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.

اسفناج: سرشار از آنتی اکسیدان است.

ماست، کفیر: حاوی پروبیوتیک بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک می‌کند.

قارچ: بتا گلوکان موجود در قارچ می‌تواند به طور ویژه سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از بروز عفونت‌ها جلوگیری کند.

  1. مصرف قند را کاهش دهید.

اگر فقط یک کار برای تقویت سیستم ایمنی کودک خود انجام می‌دهید، کاهش میزان مواد شیرین و شکر است. شکر تصفیه شده سمی است که عملکرد سیستم ایمنی بدن را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

  1. فعالیت‌های بدنی مناسب

فعالیت بدنی کافی می‌تواند به دفع باکتری‌ها از ریه‌ها و راه‌های هوایی کمک کرده و احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر بیماری‌های موجود در هوا را کاهش دهد. فعالیت بدنی باعث تغییر در آنتی بادی‌ها و گلبول‌های سفیدی می‌شود که با سرعت بیشتری در گردش هستند و بیماری‌ها را زودتر تشخیص می‌دهند. نگران فعالیت‌های بدنی کودک خود در روز نباشید، هرچه کودک شما بیشتر فعالیت و جنب و جوش داشته باشد، سیستم ایمنی قوی‌تری خواهد داشت.

  1. استفاده از روغن‌های ضروری

در حالی که مصرف روغن‌های ضروری بی خطر نیست، اما می‌توانید از آن‌های برای ماساژ در حمام و... استفاده کنید. روغن‌هایی وجود دارند که نباید برای کودکان استفاده شوند، بنابراین قبل از استفاده از ارگانیک بودن و مناسب بودن روغن برای کودک خود مطمئن شوید.

  1. خواب کافی

 اگر فرزند شما 12 سال و کمتر دارد و کمتر از 10 ساعت در شب می‌خوابد، یا اگر نوجوان شما کمتر از هشت ساعت و نیم می‌خوابد، آنها کاندیدای اصلی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرار گرفتن در معرض بیماری‌ها هستند. حتماً میزان خواب کودک خود را کنترل کنید.

  1. میکروب‌ها و سلامتی کودک

نظریه‌ای به نام «فرضیه بهداشت» که توسط متخصصان ایمونولوژی بیان شده است، نشان می‌دهد که قرار نگرفتن در معرض میکروب‌ها و باکتری‌ها توانایی بدن برای مبارزه با آلرژی و آسم را در مراحل بعدی زندگی کاهش می‌دهد. اجازه دهید فرزندانتان بچگی کنند، بیرون بروند و کثیف شوند و با دوستان خود بازی کنند و بی وقفه نگران میکروب‌ها نباشید.

  1. از محصولات سرشار از مواد شیمیایی خودداری کنید.

هر چیزی که روی پوست می‌گذارید جذب بدن می‌شود و ممکن است به شما یا فرزندتان آسیب برساند، از خمیر دندان گرفته تا شامپو و...؛ به همین دلیل قبل از مصرف هر محصولی، برچسب توضیحات و مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کنید.

ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

ژل رویال برای سیستم ایمنی بدن کودک

ژل رویال حاوی اجزای آنتی باکتریال است که برای کودک درحال رشد مناسب است. اسیدهای آمینه موجود در ژل رویال باعث تقویت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، بافت‌ها و محافظت در برابر عفونت‌های مضر می‌شود. ژل رویال همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی ضروری، تمام ویتامین‌های B، اسید پانتوتنیک و مقادیر کمی ‌ویتامین A، C، D و E است. کودکان نوپا، نوجوانان و بزرگسالان بخش زیادی از حمایت تغذیه ای را با خوردن ژل رویال به صورت روزانه دریافت می‌کنند. خواص ژل رویال برای کودکان را از اینجا بخوانید؛ کلیک کنید.

نوجوانان یا بزرگسالان جوانی که فاقد هورمون‌های رشد یا بلوغ هستند نیز با استفاده از ژل رویال رشد چشمگیری خواهند داشت. علاوه بر این اشتها و عادات غذایی آنها قوی شده و رشد آنها سریع‌تر می‌شود. در کودکانی که ضعیف هستند و رشد آن‌ها متوقف شده نیز با خوردن ژل رویال به قد و وزن طبیعی خود خواهند رسید. این ماده مقوی به شدت به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان و اطفال کمک می‌کند.

درباره تاثیر ژل رویال بر افزایش قد بچه ها بیشتر بخوانید؛ کلیک کنید.

بهترین روش مصرف ژل رویال توسط کودک چیست؟

ژل رویال در یک سری فرمت‌های مختلف عرضه می‌شود، اما توصیه می‌شود این محصول به صورت خالص مصرف کنید تا بیشترین فایده را داشته باشد. شما همچنین می‌توانید با خرید محصول هانی ژل که حاوی ژل رویال، عسل طبیعی، عناب و بسیاری مواد مغذی دیگر است، به رشد کودک و تقویت سیستم ایمنی بدن او کمک کنید. برای خرید این محصول با مشاورین ما در هانی ژل در تماس باشید. توصیه می‌شود در مورد مقدار مناسب ژل رویال که کودک یا نوزادتان باید مصرف کند، با پزشک یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

جمع بندی

کودکان همیشه بیشتر از بزرگسالان در معرض آلودگی و بیماری هستند، به همین دلیل به محافظت بیشتری نیاز دارند. با این حال هرچقدر هم مراقب کودک خود باشید، باز هم ممکن است کودک شما هرساله بین 7 تا 11 بار بیمار شود و مدت بیماری تا دو هفته طول بکشد. بنابراین می‌توانید با تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان و رعایت نکات گفته شده در این مقاله از هانی ژل مراقب کودک خود در برابر بیماری‌ها باشید.

در نهایت، از آنجایی که هر کودک به رویکرد شخصی متفاوتی نیاز دارد، اگر کودک شما دارای سیستم ایمنی ضعیفی است، بهتر است قبل از هرگونه اقدام خودسرانه، با پزشک اطفال خود در ارتباط باشید و به توصیه‌های پزشک عمل کنید. در پایان اگر سوالی در مورد تقویت سیستم ایمنی کودک خود با مکمل غذایی هانی ژل داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در گروه هانی ژل تماس بگیرید.

 

خرید آنلاین هانی ژل رویال

 

مشاهده فایل محصول
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات