مقالات

بررسی اثر مکمل ژل رویال در درمان چاقی

| بازدید : 13619

قطعا یکی از شایع ترین بیماری های موجود در میان تمامی جوامع بشری، چاقی است. فاکتورهای بسیار متنوعی در ابتلا به چاقی موثر هستند. بی تحرکی، رژیم غذایی ناسالم و عوامل ژنتیکی از رایج ترین علت های موثر در ابتلا به چاقی هستند. بنابراین هیچ شکی نیست که در قرن بیست و یکم، چاقی یکی از رایج ترین بیماری های بروز یافته در میان مردم نواحی مختلف است.

بیشتر بخوانید: ژل رویال چیست؟!

افزایش ریسک ابتلا به برخی بیماری ها در حالت چاقی

به طور کلی می توان بیان کرد که، چاقی ریسک ابتلا به بیماری های زیر را افزایش می دهد:

  • بیماری های قلبی
  • حمله های قلبی
  • فشار خون بالا
  • سکته ی قلبی
  • دیابت نوع 2
  • آسم
  • سرطان سینه
  • سرطان کولون
  • آلزایمر و سایر بیماری های مغزی

سهم ژنتیک در چاقی

چاقی بیماری پیچیده و ترکیبی از سبک زندگی، محیط پیرامون و ژنتیک است. برخی از دانشمندان بیان می کنند که بیش از 70 % علت چاقی مربوط به اطلاعات ژنتیکی افراد است. شیوع چاقی و اضافه وزن در سر تا سر جهان دیده می شود. در طول سال های متمادی نیز فرضیه هاي بسیار گوناگونی براي توضیح این مسئله که چرا برخی از افراد چاق می شوند و برخی دیگر لاغر می مانند ارائه شده است. اما یک تئوري به تنهایی قادر نیست به طور کامل همه جنبه های چاقی را بررسی کرده یا به همه ی افراد به طور یکسان تعمیم داده شود. با پیشگیري و کنترل اضافه وزن می توان از بروز بسیاري از بیماري هاي متابولیکی پیشگیري کرد و با داشتن وزن متعادل می توانیم از سطح سلامت و طول عمر مطلوب تری برخوردار باشیم و کیفیت زندگی خود را بهبود دهیم. انتخاب یک رژیم غذایی سالم، همراه با انجام منظم فعالیت های فیزیکی و پرهیز از استعمال سیگار می تواند احتمال ابتلا به بسیاري از بیماري ها و خطر مرگ و میر را تا حد زیادي  در میان جوامع بشری کاهش دهد.

استفاده از دارو درمانی در چاقی

بسیاری از افرادی که مشتاق به استفاده از داروهای مختلف برای درمان چاقی هستند، در رابطه با عوارض داروها و ایمن بودن آن ها نگران هستند. نکته ای که همواره به شما توصیه می کنیم این است که هیچ گاه در ابتدای کار به سراغ استفاده از داروهای لاغری نروید. متخصصین تغذیه نیز عموما پیشنهاد می کنند که تنها در صورت گذشت 6 ماه از زمان شروع رژیم و ورزش، مجاز به استفاده از داروهای لاغری هستید.

استفاده از داروهای لاغری غالبا در افرادی که BMI  (شاخص توده ی بدنی) بالاتر از 30 داشته یا BMI  (شاخص توده ی بدنی) آن ها بالاتر از 27 بوده و مبتلا به بیماری هایی مانند فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر، دیابت نوع 2 و آپنه هنگام خواب هستند، توصیه می شود.

داروهای لاغری با مکانیسم های مختلفی مانند کاهش اشتها، القای احساس سیری، کاهش جذب مواد غذایی و افزایش مصرف انرژی به پروسه ی کاهش وزن کمک می کنند. استفاده ی مکرر از داروهای لاغری در طولانی مدت می تواند عوارضی مانند کمبود ویتامین های محلول در چربی، دفع فوری، نفخ و اختلالات متابولیسمی را به دنبال داشته باشد. پس مطمئن ترین و ایمن ترین راهکار چیست؟

پژوهش های انجام شده در سال های اخیر حاکی از آن هستند که مکمل ژل رویال با ترکیب طبیعی خود به طور موثری در کاهش وزن نقش داشته و فاقد عوارض سایر داروهای لاغری موجود در بازار است. بنابراین پیشنهاد ما به شما، استفاده از مکمل طبیعی ژل رویال است.

هانی ژل معجونی از ژل رويال و عسل و عصاره عناب

 

مکمل ژل رویال، افزایش سطح متابولیسم و چربی سوزی

پژوهش هایی که اخیراً به انجام رسیده اند حاکی از آن هستند که مصرف مکمل ژل رویال، در افزایش سطح  متابولیسم بدن شما دخیل بوده و از انباشت بیش از حد بافت چربی (چربی سفید) در بدن شما جلوگیری می کند. افزایش سطح سوخت و ساز بدن، باعث سوزاندن بیشتر کالری گشته و روند کاهش وزن در افراد را سریع تر می کند.

مکمل ژل رویال و کاهش وزن در مبتلایان به دیابت نوع 2

در راستای بررسی و اثبات اثرات مکمل ژل رویال در کاهش وزن، مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ طراحی و به انجام رسید. در این مطالعه، اثرات مصرف مکمل ژل رویال را بر وزن خانم های مبتلا به دیابت نوع دو مورد بررسی قرار دادند. این پژوهش نتایج جالب توجهی را به همراه داشت؛ بیمارانی که روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم از مکمل ژل رویال را در طی این آزمایش مصرف کرده بودند، با کاهش وزن چشمگیری مواجه گردیدند.

حمله ی مکمل ژل رویال به چربی های مضر و کاهش وزن

منظور از چربی‌های مضر چیست؟ در بدن انسان ها دو نوع بافت چربی به نام های بافت چربی سفید و بافت چربی قهوه ای وجود دارد. بافت چربی قهوه ای  متفاوت از بافت چربی سفید است به طوری که حاوی آهن بوده و در پروسه ی گرمازایی بدن ضروری است. خوشبختانه با انجام تمرینات ورزشی در برخی افراد بافت چربی سفید می تواند به بافت چربی قهوه ای تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۷ مطالعه ای با هدف بررسی اثر مکمل ژل رویال  در کاهش چربی های مضر طراحی گردید. محققان این آزمایش متوجه شدند، میزان بافت چربی سفید در موش هایی که با مکمل ژل رویال تغذیه شده بودند، کاهش یافت. نکته ی قابل توجه در این آزمایش نیز این است که مکمل ژل رویال تاثیری در کاهش حجم چربی های قهوه ای ندارد. مصرف مکمل ژل رویال بدون تاثیر بر میزان چربی های قهوه ای، تنها میزان چربی های سفید را کاهش داده و از انباشت آن ها در بدن جلوگیری می کند.

مکمل ژل رویال و افزایش گرما زایی بدن و کاهش وزن

 گرمازایی یک پروسه ی طبیعی است که همواره در بدن شما در حال رخ دادن است. پروسه گرمازایی با افزایش سطح متابولیسم بدن و چربی سوزی به کاهش وزن کمک می کند. برای مثال ترکیبات غذایی مانند چای سبز، فلفل کاین و قهوه به افزایش میزان گرمازایی در بدن افراد کمک کرده و منجر به کاهش وزن بدن می گردند.

مطالعات انجام شده در این زمینه نیز نمایانگر آن بودند که ترکیبات خاص موجود در مکمل ژل رویال سبب افزایش میزان گرمازایی در بدن گشته و سرعت کاهش وزن و چربی سوزی در افراد را تسریع می کنند.


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات