اخبار و تازه ها

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی

| بازدید : 3178
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی

در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی باحضور معاون فناوری ریاست جمهوری، یکی از محصولات مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی روز دوشنبه 21 آبان ماه در مصلی تهران برگزار شد.
مهندس حجتی وزیر کشاورزی، با تأکید بر اهمیت بهره مندی از ظرفیت های گسترده موجود در ایران و توانمندی های جوانان، هم افزایی این دو ظرفیت را در محصولات شرکت های دانش بنیان متبلور دانست و افزود: بسیار قابل تقدیر است که شرکت های دانش بنیان این ظرفیت ها را تواناتر، شکوفاتر و کارآمدتر کرده اند.
دکتر عصاره دبیر جشنواره، با بیان این مطلب که دو مقوله سلامت و اقتصاد  دغدغه همیشگی دولتها و ملتها بوده است، تصریح کرد: در حوزه سلامت، تغییر رویکرد دنیا و تمایل و گرایش روزافزون به داروهایی با منشأ طبیعت و استفاده از طب مکمل در کنار طب رایج، و همچنین نقش گیاهان دارویی در صنایع مختلف، منجر به تغییرات ساختاری در زنجیره اشتغال و اقتصاد شده است.
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بحث صنعت گیاهان دارویی را با صنعت نفت قابل مقایسه دانست و افزود: به ندرت کشوری را پیدا می کنید که این پتانسیل و ذخایر را داشته باشد. در نحوه تزریق این توانمندی ها به عرصه اقتصاد،  ما در شرکت های دانش بنیان به مدل های موفقی دست پیدا کردیم که اگر این مدل ها را الگو قرار دهیم،  گام مهمی در عرصه اقتصادی برخواهیم داشت.
در پایان مراسم افتتاحیه، باحضور دکتر ستاری و دکتر عصاره،  یکی از محصولات مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی دانشگاه تهران رونمایی شد.  
فرآورده طبیعی "هانی ژل" نتیجه حدود ده سال پژوهش جمعی از اعضای هیات علمی و متخصصان رادیوتراپی آنکولوژی و طب ایرانی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی مراحل تولید را طی کرده و وارد بازار شده است.
هانی ژل  در کمک به بهبود ضعف و خستگی و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان، تعدیل سیستم ایمنی و بهبود توانایی دفاعی بدن و تأمین انرژی در دوران نقاهت بیماری ها،  و افزایش توان جسمی بیماران موثر است.
دو کارآزمایی بالینی برای محصول منحصر بفرد "هانی ژل" صورت گرفته است و طی تفاهم نامه ای با مرکز تحقیقات رادیوتراپی آنکولوژی انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی، همچنان مراحل تحقیق و توسعه این دارو ادامه خواهد داشت.

هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید