مقالات

ساخت معجون‌های مختلف خانگی با عسل و ژل رویال

| بازدید : 6065

 

یکی از ترکیبات خیلی خوشمزه و مقوی که خواص غذایی سرشاری دارد، معجون‌ها هستند. با تهیه معجون قوی و سالم می‌توانید انرژی زیادی در طول روز کسب کنید. تهیه و ساخت معجون عسل برای میان وعده،مواد مغذی مهمی مانند کلسیم، ویتامین و پروتئین‌ها را به بدن می‌رساندو البته ساخت معجون عسل فقط مختص  معجون‌های میهمانی نیست.

شما می‌توانید برای مشکلات مختلفی مانند سرماخوردگی، رشد استخوان، رشد جسمی کودکان، سرفه، نشاط پوست و مواردی دیگر از این معجون‌ها استفاده کنید. اگر شما هم به دنبال یادگرفتن معجون‌های خوشمزه و مفید برای بدن و صورت هستید، در این مقاله از هانی ژل همراه ما باشید.

هر چیزی که از هانی ژل باید بدانید؛ کلیک کنید.

هانی ژل رویال

ساخت معجون عسل برای سرماخوردگی

 با ترکیب عسل، آبلیمو طبیعی و آب ولرم می‌‌توان یک مجنون کاملا ساده ولی مقوی برای سرماخوردگی به دست آورد. بهتر است که این معجون سرماخوردگی را در طول شب مصرف کنید. با خوردن این معجون گلودرد ناشی از سرماخوردگی تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند.

 اگر سرفه‌های شدید دارید، می‌توانید مقدار بسیار کمی فلفل سیاه به این ترکیب آب و عسل اضافه کنید و بعد آن را میل کنید. با این کار سرفه به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

 

 ساخت معجون عسل سرماخوردگی

خواص شگفت انگیز عسل و شیر

 این دو ماده طبیعی هر کدام به صورت جداگانه خواص بسیار زیادی دارند. اما وقتی که در کنار هم قرار بگیرند، معجون بسیار مقوی برای داشتن دندان‌های سالم و رشد جسمی بدن را فراهم می‌کنند.

 علاوه بر آن اگر کم خونی دارید، می‌توانید با ساخت معجون شیر و عسل جلوی کم خونی خود را بگیرید. جالب است که این ترکیب جذاب به میزان زیادی جلوی شب ادراری کودکان را می‌گیرد. علاوه بر آن رشد جسمی و استخوانی کودکان با آن تأمین می‌شود.

 علاوه بر معجون‌های درمانی، می‌توان از ترکیب عسل و سایر مواد خوراکی مقوی، معجون‌های خوشمزه برای میهمانی و میان وعده تهیه کرد. در ادامه به دو مورد آنها اشاره می‌کنیم.

 

 خواص شگفت انگیز عسل و شیر

ساخت معجون عسل و چهارمغز

 برای تهیه و ساخت معجون عسل مقوی و خوشمزه ابتدا باید مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کنید. بستنی سنتیف شیر، قهوه، دارچین، عسل، گردو، کنجد، پودر نارگیل، فندق، پسته، بادام، موز و آناناس برای تهیه این خوراکی مقوی آماده کنید.

برای تهیه معجون ابتدا تمامی مغزها را ‌خرد کنید و یا به دلخواه آن‌ها را آسیاب کنید. بعد از این کار بستنی و شیر را با هم مخلوط کنید تا یک بافت یک دست از شیر و بستنی به دست بیاید. حالا همه مواد شامل مغزها، آناناس، عسل، کنجد، قهوه، دارچین، پودر نارگیل و موز را روی بستنی و شیر بریزید و با هم ترکیب کنید. معجون خوشمزه کم کم در حال آماده شدن است.

بعد از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردید، معجون را بچشید. اگر شیرینی آن کم بود، می‌توانید مقداری کمی عسل به آن اضافه کنید. اما اگر شیرینی معجون بیش از حد زیاد بود، فقط کافی است کمی بستنی به آن اضافه کنید. این معجون قوی را می‌توانید به عنوان میان وعده و یا برای دسر در مهمانی‌های خود استفاده کنید.

 

ساخت معجون عسل و چهارمغز

ساخت معجون عسل و انجیر

 ترکیب دو نعمت بهشتی عسل و انجیر انرژی فوق‌العاده زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد. برای تهیه این معجون می‌توانید از انجیر، خرما، بستنی، شیر، پسته، گردو، کاکائو و گل محمدی به کار ببرید. ابتدا انجیرها را باید به مدت ۲۴ ساعت در آب خیس کنید و بعد و با آن مهلت دهید. بعد از آن هسته خرما را جدا کنید و تمامی مواد را با هم ترکیب کنید.

 برای سرو زیباتر این معجون بهتر است آن را در ظرف‌های زیبا بریزید و با عسل، گردو، بادام، تکه‌های آناناس یا موز، ژله‌های رنگی و انواع کمپوت‌ها آن را تزئین کنید.

 

ساخت معجون عسل و انجیر

آیا عسل چاق کننده است؟

 اگر عسل با کیفیت بالا تهیه کنید، کربوهیدرات‌های موجود در آن تمامی نیازهای بدن را تامین می‌کند. این مواد به سرعت توسط دستگاه گوارش جذب بدن می‌شود. علاوه بر آن، افراد مسن، کسانی که ضعف بدنی دارند و کسانی که التهاب پانکراسی دارند، می‌توانند با عسل خود را درمان کنند.

 

عسل چاق کننده است عسل طبیعی و سالم کربوهیدرات‌های زیادی دارد؛ اما این دلیل نمی‌شود که فقط افرادی که به دنبال چاقی هستند بتوانند از آن استفاده کنند. کسانی هم که به دنبال کاهش وزن هستند می‌توانند از عسل به عنوان یک معجون طبیعی و شگفت‌انگیز استفاده کنند. شما می‌توانید عسل را به عنوان شیرین کننده در طول روز استفاده کنید. به طور معمول مصرف ۵۰ گرم عسل در طول روز میزان مناسبی است.

معجونی برای پوست

علاوه بر معجون خوراکی می‌توانید با ترکیب عسل و مواد مغذی دیگر یک معجون عالی برای پوست‌های خشک و آسیب دیده خود تهیه کنید. با ترکیب برخی مواد طبیعی و مقوی می‌توان ماسک‌های طبیعی خوبی برای پوست تهیه کرد. ماسک‌هایی که هیچ‌گونه مواد غیر طبیعی شیمیایی و مصنوعی ندارند. در ادامه چند ماسک مفید را معرفی می‌کنیم.

اکسیر جوان کننده

 برای تهیه ماسک‌های طبیعی و ارگانیک می‌توانید مواد اولیه مختلفی به کار ببندید. جالب است بدانید که یکی از قوی‌ترین و اصلی‌ترین موادی که در تهیه ماسک‌های طبیعی به کار می‌رود، ژل رویال و عسل است. ژل رویال که غذای اصلی ملکه زنبورهای عسل است، قدرت شگفت انگیزی در جوانسازی پوست دارد.

 به همین دلیل برندهای برتر تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی برای تهیه برخی از محصولات آرایشی لوکس، گران‌قیمت و خاص خود از ژل رویال در ترکیب مواد آرایشی استفاده می‌کنند. ماسک‌های شیمیایی که در ترکیب آن‌ها ژل رویال استفاده می‌شود، در بازار موجود است. اما شما می‌توانید به راحتی و با قیمتی مناسب‌تر ماسکی معجزه گر در خانه تهیه کنید.

 ژل رویال پر از آنتی‌اکسیدان، آمینواسیدها و ویتامین‌های ضروری برای نشاط پوست است. جالب است که با کمک این ماسک می‌توانید چین و چروک‌های صورت را به میزان زیاد کاهش دهید. علاوه بر آن برای از بین بردن چربی‌های مضر و مواد سمی از روی پوست تهیه ماسک، ژل رویال را توصیه می‌کنیم. در ادامه به چند روش ساخت ماسک ژل رویال و عسل اشاره می‌کنیم.

 

اکسیر جوان کننده

 معجون صورت عسل و ژل رویال

 برای تهیه و ساخت معجون عسل و ژل رویال برای پوست، نیاز به عسل، ژل رویال و آلوئه ورا دارید. برای این کار از هر کدام از مواد به میزان مساوی و در حدود یک قاشق غذاخوری تهیه کنید. ابتدا تمامی مواد را با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا در بافت هم ترکیب شوند. برای اینکه مواد بتوانند بهتر با هم مخلوط شوند، از چند قطره آب مقطر استفاده کنید.

 در صورتی که آب مقطر در اختیار ندارید، می‌توانید چند قطره آب جوشیده سرد شده به کار ببرید. با ترکیب این مواد در کنار هم کرم یک دست به دست می آید که بهتر است سریعا روی تمامی پوست صورت خود بمالید. این کرم بعد از ۲۰ دقیقه کاملا خشک می‌شود. اجازه بدهید که ماسک ژل رویال و عسل برای دو ساعت روی صورتتان بماند. بعد از آن صورت را با آب ولرم بشویید.

 نکته مهم اینکه قبل از استفاده از ماسک تمام صورت خود را کاملا شسته باشید تا چربی و مواد آرایشی روی آن نباشد. در این صورت ماسک به خوبی در بافت صورت تاثیر می‌گذارد. می‌توانید این ماسک معجزه آسا را به میزان بیشتری تهیه کنید. اما برای محافظت و سالم ماندن آن باید ماسک را در یک محفظه در بسته و درون یخچال قرار دهید. این معجون پوستی تا سه هفته در یخچال قابلیت ماندگاری دارد.

 ماسکی برای جوش‌های صورت

 تهیه این ماسک شگفت انگیز بسیار آسان است. فقط کافی است که مقداری ژل رویال طبیعی و اصل در اختیار داشته باشید. ابتدا صورت خود را کاملا بشویید و از آلودگی‌ها پاک کنید. بعد از آن ژل رویال را مانند کرم به آرامی روی پوست صورت خود بمالید و به آن ۲۰ دقیقه فرصت دهید.

 ژل رویال اصل به سرعت در هوای آزاد خشک می‌شود. بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. استفاده مداوم و هر روزه از این ماست تاثیر شگفت انگیزی در برطرف کردن جوش‌های صورت دارد.

 نکته جالب دیگر اینکه برای مرطوب کردن پوست هم این ماسک بسیار مفید است. ژل رویال خاصیت آب‌رسانی قوی دارد و شادابی را به پوست شما بازمی‌گرداند.

 ماسکی پر از ویتامین E

 ژل رویال و عسل حاوی مقادیر زیادی از انواع ویتامین هستند که روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازند. برای کمک به تاثیر بیشتر این ترکیب می‌توانید از ویتامین E هم استفاده کنید. برای تهیه و ساخت معجون عسل و ژل رویال برای پوست، باید عسل، ژل رویال و کپسول ویتامین E را با هم ترکیب کنید.

ابتدا ژل درون کپسول ویتامین E را خالی کنید و با عسل و ژل رویال کاملا مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از آن صورت را با آب ولرم بشویید. از این ماسک در طول هفته ۲ تا ۳ بار استفاده کنید. بعد از آن شاهد شادابی، جذابیت و زیبایی پوست خود خواهید بود.

 ماسکی برای پوست های حساس

 ممکن است شما به ژل رویال حساسیت داشته باشید و یا اینکه ژل رویال در دسترس نداشته باشید. به جای این ماده می‌توانید از عسل طبیعی استفاده کنید. کافی است که عسل طبیعی و پوره گوجه فرنگی را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید.

 نکته مهم در استفاده از هر نوع ماسکی

 ابتدا باید ماسک را روی قسمت کوچکی از سطح پوست بدن امتحان کنید. اگر به ماسک آلرژی نداشتید، در این صورت می‌توانید برای بقیه پوست بدن و صورت از ماسک استفاده کنید.

 نکته مهم دیگر اینکه تمامی معجون‌های خوراکی و ماسک‌های عسل و ژل رویال در صورتی می‌تواند مفید و موثر باشند که از مواد کاملا طبیعی، سالم و ارگانیک تهیه شده باشند.

 

تهیه و ساخت معجون عسل خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن و رفع عوارض بیماری‌های مختلف دارد. همچنین این ترکیب‌های خوشمزه از عسل را می‌توانید به عنوان یک میان وعده و یا دسر مجلل در مهمانی‌ها استفاده کنید. علاوه بر آن می‌توان از ترکیب عسل و ژل رویال به همراه موارد دیگر مانند بادام و نارگیل معجون‌های مقوی و ماسک‌های طبیعی برای پوست بدن و صورت تهیه کرد.

 برای تهیه عسل و ژل رویال حتما باید این مواد، طبیعی و کاملا ارگانیک باشد. تولیدکنندگان زیادی در سطح کشور به تولید عسل و ژل رویال مشغول هستند. هانی ژل یکی از مطمئن‌ترین و حرفه‌ای‌ترین تولید کنندگان عسل و ژل رویال در سطح کشور است.

هانی ژل تنها دارنده مجوز تولید ژل رویال در سطح کشور است و مواد طبیعی، ارگانیک و مطمئن به بازار ارائه می‌کند. اگر شما هم به دنبال تهیه محصولات طبیعی و سالم هستید، محصولات ژل رویال و عسل هانی ژل بهترین گزینه پیش روی شماست.

 

خرید عسل هانی ژل


2 نظر ثبت شده است
ژیلا

نوشتید مواد مغذی مهمی مانند کلسیم، ویتامین و پروتئین‌ها را به بدن می‌رساند پس برای رشد مو و ناخن هم باید مناسب باشه لطفا بیشتر توضیح بدید برای این موردهم مناسب هست استفاده کنیم ؟

پاسخ
هانی ژل

انواع ویتامین های گروه B و مواد معدنی چون پتاسیم، کلسیم، آهن و روی در ترکیب عسل موجود است. پس در رشد مو و ناخن هم تاثیر دارد.

نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات