مقالات

آیا درمان عفونت رحم و واژن با عسل طبیعی امکانپذیر است؟

| بازدید : 213

 

درمان‌های طبیعی برای درمان عفونت واژن دارای علم نظری و شواهد محدودی است که استفاده از آن‌ها به عنوان درمان قطعی توصیه نمی‌شود. این درمان‌ها به اندازه توصیه پزشک برای شما کافی نبوده و برخی از درمان‌ها حتی مضر هستند. به هر حال ما در این نوشتار برخی از درمان‌های طبیعی برای درمان عفونت و رحم واژن را معرفی کرده‌ایم، ولی همچنان توصیه می‌کنیم برای درمان قطعی با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

در نهایت نیز در مورد استفاده از عسل طبیعی برای درمان عفونت رحم و واژن توصیه‌هایی را به شما ارائه خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این نوشتار از هانی ژل با ما همراه باشید.

 

استفاده از ماست واژینال همراه با عسل

ماست حاوی باکتری‌های زنده است و تصور می‌شود که به بازیابی باکتری‌های خوب و کاهش رشد بیش از حد مخمر کمک می‌کند. در حالی که باکتری‌های موجود در ماست (لاکتوباسیل‌ها) شبیه باکتری‌های واژن هستند، اما این یکسان نیست. عسل یک آنتی بیوتیک و ضد قارچ طبیعی است. مطالعات نشان می‌دهد که وقتی ماست با عسل به صورت واژینال استفاده می‌شود، می‌تواند به درمان عفونت قارچی در برخی بیماران کمک کند. توجه داشته باشید که این روش ممکن است چندان موثر نباشد؛ همچنین، این نگرانی وجود دارد که استفاده از ماست به صورت واژینال می‌تواند گونه‌های مقاوم باکتری‌های واژن را افزایش دهد.

 

خواص مکمل هانی ژل

 

پروبیوتیک‌ها

تصور می‌شود که پروبیوتیک‌ها تعادل سالم باکتری‌های واژن را بازیابی می‌کنند. پروبیوتیک‌های خوراکی معمولاً بی خطر هستند و امتحان آنها ضرر ندارد. استفاده از پروبیوتیک‌ها در درمان واژینوز باکتریایی در مطالعات خارج از کشور امیدوار کننده است، اما هنوز قطعی نیستند. پروبیوتیک‌ها برای عفونت قارچی مفید نیستند.

اسید بوریک

اگرچه طبیعی نیست، اما این احتمالاً پرمصرف ترین درمان جایگزین برای عفونت‌های واژن است. تصور می‌شود که اسید بوریک PH طبیعی واژن را بازیابی کرده و در نتیجه رشد باکتری‌های خوب را تقویت می‌کند. در صورت استفاده واژینال می‌توان از آن برای درمان عفونت واژن استفاده کرد. اسید بوریک برای درمان مخمر بهتر از واژینوز باکتریایی است، اما به خوبی آنتی بیوتیک یا ضد قارچ عمل نمی‌کند. اگر اسید بوریک به صورت خوراکی خورده شود سم بوده و اگر به درستی از آن استفاده نشود بسیار خطرناک است. توصیه می‌شود قبل از استفاده از این گزینه، با پزشک خود مشورت کنید.

 

با ‌گزینه‌های طبیعی موثر، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

ابتدا بهداشت واژن را رعایت کنید. هر چیزی که باعث تحریک، کاهش باکتری‌های مفید یا تغییر pH در واژن شود، می‌تواند عفونت را بدتر کند. در اینجا به چند روش برای کمک به بهبودی بدنتان اشاره کرده‌ایم:

  • فقط برای تمیز کردن اندام تناسلی از آب استفاده کنید. استفاده زیاد از صابون، حتی اگر ضد حساسیت، بدون عطر یا برای پوست حساس باشد، باکتری‌های خوب را از بین برده و باعث تحریک مخاط واژن می‌شود.
  • ناحیه واژن را خشک نگه دارید. در اسرع وقت لباس‌های شنا یا ورزشی خود که مرطوب هستند را عوض کنید. از مینی پد استفاده نکنید یا اگر استفاده می‌کنید، به طور مرتب آنها را عوض کنید.

شما می‌توانید تعیین کنید که به احتمال زیاد چه نوع عفونت رحم و واژن دارید.

 

علامت های عفونت رحم زنان

 

استفاده از عسل در درمان عفونت

عسل به عنوان یک ماده غذایی طبیعی، فرآوری نشده و به راحتی هضم می‌شود. عسل همچنین یک محصول مغذی ارزشمند برای کودکان، ورزشکاران و قابل استفاده در دوران نقاهت است. از گذشته تاکنون از عسل در درمان سوختگی‌ها، التیام زخم‌ها، زخم‌های مزمن، ناراحتی‌های گوارشی، آسم، زخم‌های پوستی، سرطان، انکولوژی و به عنوان یک عامل آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی استفاده می‌شود. از عسل برای درمان عفونت نیز استفاده می‌شود. اما آیا درمان عفونت رحم و واژن با عسل طبیعی امکان‌پذیر است؟! در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 

نقش عسل در درمان عفونت رحم و واژن

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عسل ممکن است فواید درمانی برای درمان عفونت‌های رحمی داشته باشد. عفونت رحم که به نام آندومتریت نیز شناخته می‌شود، التهاب پوشش داخلی رحم است که معمولاً توسط عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود. عسل هزاران سال است که به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. عسل دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که ممکن است به مبارزه با عفونت‌ها و بهبود آن کمک کند. برخی از مطالعات استفاده بالقوه عسل را برای درمان عفونت‌های رحمی بررسی کرده‌اند که نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است.

یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات زنان و زایمان، اثربخشی عسل را در درمان اندومتریت در موش‌ها بررسی کرد. نتایج نشان داد که عسل دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی قابل توجهی است که به کاهش شدت عفونت و بهبودی کمک می‌کند. مطالعه دیگری که در یک مجله کالج پزشکی منشتر شد، نشان داد که که عسل اثر مهاری قابل توجهی بر رشد باکتری دارد که می‌تواند باعث عفونت رحم به نام اشریشیا کلی شود. این مطالعه به این نتیجه رسید که عسل می‌تواند جایگزین بالقوه یا مکمل آنتی بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های رحمی باشد.

به هر حال، توجه به این نکته ضروری است که علاوه بر این که عسل ممکن است مزایای درمانی برای عفونت‌های رحمی داشته باشد، اما باز هم تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی آن در انسان مورد نیاز است. علاوه بر این، استفاده از عسل به عنوان جایگزینی برای درمان پزشکی توصیه نمی‌شود و اگر مشکوک به عفونت رحم و واژن هستید، بهتر است از یک پزشک متخصص برای ادامه درمان کمک بگیرید.

عسل برای درمان عفونت رحم

نحوه استفاده از عسل در درمان عفونت واژن

مدت زمان استفاده از عسل برای درمان عفونت‌های رحمی ممکن است بسته به شدت و نوع عفونت و همچنین پاسخ فرد به درمان متفاوت باشد. عسل ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای حمایت از درمان‌های پزشکی معمول استفاده شود، به هر حال اگر مشکوک به عفونت رحم هستید، به نظر یک پزشک واجد شرایط برای مراقبت‌های پزشکی نیاز خواهید داشت.

تحقیقات محدودی در مورد مدت زمان بهینه استفاده از عسل برای درمان عفونت‌های رحمی وجود دارد. برخی از عسل به مدت چند روز یا چند هفته استفاده کرده و به نتایج دلخواه خود رسیده‌اند، در حالی که برخی دیگر به مدت طولانی‌تری برای درمان نیاز دارند. مدت زمان استفاده از عسل ممکن است به پاسخ فرد به درمان و سایر شرایط پزشکی نیز بستگی داشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که عسل ممکن است برخی از فواید درمانی برای درمان عفونت‌های رحمی‌داشته باشد، نباید به عنوان جایگزینی برای درمان پزشکی استفاده شود. به هر حال، اگر شما و پزشکتان تصمیم دارید از عسل به عنوان یک درمان مکمل برای عفونت رحم و واژن استفاده کنید، می‌توان آن را به صورت خوراکی یا موضعی در ناحیه آسیب دیده استفاده کرد. عسل را می‌توانید به آب گرم یا چای اضافه کرده و مصرف کنید یا مستقیماً به صورت کمپرس عسل روی پوست قرار دهید. برای تهیه کمپرس عسل مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مقدار مساوی عسل و آب گرم را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • یک پارچه یا گاز تمیز را در مخلوط عسل خیس کنید.
  • به آرامی پارچه یا گاز را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  • روی کمپرس را با پلاستیک یا حوله بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه تا 1 ساعت بماند.
  • کمپرس را بردارید و ناحیه آسیب دیده را با آب گرم بشویید.

 

جمع بندی

در حالی که بیشتر عفونت‌های واژن به رشد بیش از حد ارگانیسم‌های طبیعی در واژن مربوط می‌شوند، برخی از آنها می‌توانند بسیار جدی باشند و منجر به مشکلات قابل توجهی مانند بیماری‌های کلامیدیا، تبخال، تریکومونیازیس و سایر عفونت‌های مقاربتی شوند. تشخیص درست زمان بهبودی را کاهش می‌دهد. همچنین، اگر باردار هستید یا ممکن است باردار باشید، همیشه باید قبل از تشخیص یا درمان عفونت واژن با پزشک خود صحبت کنید. عسل به عنوان یک عامل طبیعی برای درمان عفونت رحم و واژن استفاده می‌شود. به هر حال همیشه این روش توصیه نمی‌شود و برای اطمینان از درمان صحیح بهتر است با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

محصول هانی ژل به عنوان یک درمان طبیعی برای عفونت کاربرد داشته که می‌توانید از آن به عنوان یک مکمل در کنار سایر درمان‌های پزشکی استفاده کنید. برای خرید هانی ژل یا اطلاع از این محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

فروش هانی ژل رویال

 


1 نظر ثبت شده است
الناز م

مطلب خیلی خوبی بود. واقعا عسل رو میشه برای درمان عفونت رحم استفاده کرد.

پاسخ
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات