مقالات

مطمئن ترین روش تشخیص عسل و ژل رویال

| بازدید : 4037

 

زنبورعسل به عنوان یکی از حشرات بسیار مفید در طبیعت است که فرآورده‌هایی با خواص اعجاب انگیز تولید می‌کند. در حال حاضر نیز بسیاری از افراد با آگاهی از ارزش غذایی عسل و ژل رویال علاقه زیادی به تهیه و استفاده از آن دارند. این مسئله موجب شده که برخی افراد شیاد با ارائه نمونه تقلبی و بی کیفیت این محصولات به دنبال سودهای کلان باشند.

در نتیجه در این بین یکی از دغدغه‌های خریداران تهیه محصولات طبیعی زنبور عسل است. به همین دلیل در این مقاله بهترین روش تشخیص ژل رویال و عسل را به طور کامل بیان می‌کنیم تا خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید.

 

در مورد هانی ژل بیشتر بدانید.

هانی ژلمطمئن ترین روش تشخیص ژل رویال

محصولات تولیدی زنبور عسل فقط وصرفا به عسل ختم نمی‌شود. ژل رویال یکی از شگفت ‌انگیزترین فرآورده‌های طبیعی زنبور عسل است که خواص بی نظیری در سلامتی دارد و به بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. اما ممکن است شما هم این سوال را داشته باشید که آیا ژل رویالی که خرید کردید، طبیعی است یا تقلبی؟ برای آنکه بتوان به پاسخ رسید چندین روش وجود دارد.

  • روش آزمایشگاهی: در این روش، ژل رویال را در آزمایشگاه‌های معتبر تحت آزمایش و آنالیز قرار می‌دهند و کاملا به اصل یا تقلبی بودن پی می‌برند. به همین دلیل مطمئن ترین روش تشخیص عسل و ژل رویال روش آزمایشگاهی است. در این روش سطح HDA ژل رویال بررسی می‌شود که باید در سطحی متعادل قرار داشته باشد. در حالت معمول ژل رویال طبیعی HDA حدود دو درصد و بالاتر از آن دارد. اما در ژل رویال تقلبی این مقدار کمتر است.

 

تشخیص ژل رویال اصل

 

  • توجه به رنگ ژل رویال: نوع طبیعی و اصل ژل رویال رنگی بین سفید شیری تا زرد روشن و نخودی دارد. اما در نوع تقلبی و فاسد آن، رنگ ژل رویال ممکن است قهوه‌ای باشد.
  • توجه به مزه: مطمئن ترین روش تشخیص ژل رویال توجه به مزه آن است. این ماده طعمی ترش و تند و حتی تلخ دارد. اما در عین حال شیرینی آن ته گلو حس می‌شود.
  • توجه به بو: اگر ژل رویال خریداری شده طبیعی و اصل باشد، بوی تند و زننده مانند اسید فنولیک دارد. اما در ژل رویال تقلبی بیشتر اوقات بویی حسن نمی‌شود.
  • آزمایش نور: اگر نوع طبیعی ژل رویال را مقابل نور سفید رنگی مانند نور مهتابی قرار بدهیم، نوری آبی رنگ فلورسنت از آن بازتاب خواهد شد.
  • آزمایش روی پوست: مقداری از ژل رویال را روی پوست خود بکشید؛ اگر این محصول طبیعی و اصل باشد پس از مدت بسیار کوتاهی روی پوست کاملا خشک می‌شود. اما در نوع تقلبی آن این اتفاق نمی‌افتد و مرطوب باقی می‌ماند.
  • وجود ریزدانه ها: در ژل رویال اصل و طبیعی ریزدانه‌ها به صورت گرانوله در آن یافت می‌شود. این مسئله به خاطر رسوب ترکیب ها رخ می‌دهد. اما نوع تقلبی آن عاری از ریزدانه است.
  • امتحان ژل رویال در آب: اگر ژل رویال طبیعی و اصل باشد و آن را در آب بریزید، حل می‌شود. اما ژل رویال تقلبی در آب ته نشین می‌شود.

 

 مطمئن ترین روش تشخیص عسل

 

 مطمئن ترین روش تشخیص عسل

 در حالت کلی عسل طبیعی محصولی است که از شهد گل به دست می‌آید. اما اگر تغذیه زنبور عسل با کمک شکر و قند سفید یا سایر مواد شیرین کننده مثل آب میوه فراهم شود، محصول به دست آمده عسل طبیعی نخواهد بود و از سوی دیگر برای آن که بتوان عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص داد، چندین راه کار وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. البته بهتر است قبل از این کار عسل تقلبی که در بازار وجود دارد بهتر بشناسیم. به طور کلی سه نوع عسل تقلبی در بازار به فروش می‌رسد که روند تولید هر کدام متفاوت از دیگری است. این عسل‌ها شامل عسل تقلبی، تغذیه‌ای و مخلوط است:

 عسل مخلوط: در این نوع عسل تقلبی، فروشنده برای دریافت سود بیشتر عسل طبیعی و خالص را با شیره میوه‌های مختلف و یا مواد گلوکزی ترکیب می‌کند. البته تولید چنین اصلی محدود است؛ زیرا ترکیب عسل با هر ماده غیرطبیعی دیگر باعث ترش شدن آن خواهد شد.

 عسل تغذیه‌ای: گاهی اوقات زنبورداران برای برداشت محصول بیشتر در کنار کندوی زنبور عسل ظرفی از مواد شیرین کننده مصنوعی مانند قند، شیره خرما و یا ساخارین قرار می‌دهند تا زنبور عسل از آن هم تغذیه کند و عسل تولید کند. در این روش بارگیری تولید عسل به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ اما عسل طبیعی و حاصل از شهد گل نیست و غیر طبیعی محسوب می‌شود.

 عسل تقلبی: در این روش آنچه فروشنده به نام عسل می‌فروشد، به هیچ وجه عسل نیست. به عبارت بهتر محصول تهیه شده از شیره غلیظ شده میوه‌هایی مانند توت و خرما است و برای اینکه طعم و بوی عسل داشته باشد از اسانس عسل کمک می‌گیرند.

 اما شاید برای شما سوال باشد که در این صورت مطمئن ترین روش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی چگونه است؟ با دو راه کار می‌توان متوجه شد که عسل خریداری شده عسل طبیعی است یا تقلبی.

 

ژل رویال

  • خرید از یک فروشنده مطمئن: بهترین، آسان ترین و مطمئن ترین روش تشخیص عسل این است که از فروشنده معتبر و مطمئن اقدام به خرید کنید. در این صورت به دلیل اعتماد به او می‌توان با خیال آسوده خرید کرد و نیازی به پرس و جو و دانستن روش‌های دیگر نیست.
  • آزمایش عسل در آزمایشگاه:  این روش کمی سخت و هزینه‌ بر است. به همین دلیل افراد زیادی نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. در این روش با کمک آزمایش عسل در لابراتوارهای مجهز به راحتی می‌توان به کیفیت، اصل یا تقلبی بودن عسل پی برد. علاوه بر آن مواردی مانند میزان رطوبت و ساکاروز موجود در عسل و ... نیز به طور کامل مشخص می‌شوند.

ممکن است هنوز هم در تشخیص عسل طبیعی از تقلبی سردرگم باشید و ندانید که با کمک چه فاکتورهایی می‌تواند به سرعت به طبیعی بودن عسل پی برد. در ادامه همراه ما بمانید.

 

آزمایش عسل در آزمایشگاه

 

  • عسل طبیعی در اب حل نمی‌شود: اگر مقداری عسل طبیعی را در اب بریزید، ته نشین می‌شود. اما نوع تقلبی آن به سرعت حل می‌شود.
  • عسل طبیعی غلیظ است: اگر ظرف عسل طبیعی را خم کنید، چند لحظه طول می‌کشد تا عسل تخلیه شود. اما عسل تقلبی روان است و سریعا از ظرف خارج می‌شود.
  • عسل را مزه کنید: مزه عسل طبیعی شیرین است؛ اما شیرینی آن سریع از دهان می‌رود. اما در نوع تقلبی، شیرینی عسل تا مدتی در دهان باقی می‌ماند.
  • عسل طبیعی چسبنده نیست: عسل را بین دو انگشت قرار می‌دهیم. در صورتی که طبیعی باشد چسبندگی خاصی ندارد. اما نوع تقلبی آن به دلیل وجود مواد شیرین‌کننده چسبندگی بالایی دارد.
  • عسل طبیعی شکرک می‌زند: البته شکرک عسل به صورت بلورهای بسیاری ریزی هستند.
  • عسل بو کنید: البته این کار نیاز به تبحر در شناخت بوی گیاهان دارد. زنبور عسل از هر گلی که بیشتر تغذیه کرده باشدف عسل تولیدی بوی همان گل را خواهد گرفت و بوی آن گل به خوبی در عسل مشخص می‌شود. اما در نوع تقلبی بوی ترش و یا اسانس صنعتی احساس می‌شود.
  • عسل را گرم کنید: اگر عسل از نوع طبیعی باشد، با حرارت دیدن کاراملی می‌شود. اما در نوع تقلبی آن حباب حباب می‌شود.

تشخیص عسل و ژل رویال

  • عسل طبیعی جذب کاغذ نمی‌شود: اگر چند قطره عسل طبیعی را روی پارچه یا دستمال کاغذی بریزید جذب آن نشده و لکه ایجاد نمی‌کند. اما در نوع تقلبی چنین نیست.
  • عسل را روی نان تست بریزید: وقتی عسل واقعی را روی نان تست بریزید نان سفت می‌شود. اما در نوع تقلبی به دلیل وجود رطوبت در عسل، باعث نرم شدن نان خواهد شد.
  • عسل را آتش بزنید: اگر مقداری عسل طبیعی روی چوب کبریت بریزید و آن را آتش بزنید، به سرعت آتش می‌گیرد. اما نوع تقلبی آن به علت داشتن آب و رطوبت آتش نمی‌گیرد.
  • عسل طبیعی ناخالص است: اگر عسل از نوع طبیعی باشد، در آن ذرات موم و یا بدن زنبور عسل را مشاهده می‌کنید. اما در نوع تقلبی، عسل کاملا شفاف و بدون ذرات ناخالصی است. البته این روش باید در کنار سایر روش‌ها آزمایش شود و به تنهایی نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

 

مطمئن ترین روش تشخیص عسل و ژل رویال

 همان‌طور که بیان شد بهترین و سریع‌ترین روش برای اطمینان حاصل کردن به کیفیت ژل رویال و عسل آزمایش آن در آزمایشگاه‌های معتبر است. اما در کنار این روش راه کار مطمئن دیگری نیز برای تشخیص عسل طبیعی و ژل رویال طبیعی وجود دارد. این روش اعتماد به فروشنده است. در صورتی که فروشنده و زنبوردار افراد قابل اعتماد، خوش سابقه و مشتری ‌مداری باشند، محصول با کیفیت به شما ارائه خواهند کرد. زیرا یک فروشنده و زنبوردار خوش سابقه به دنبال سودی مداوم و مستمر و جذب مشتری برای مدت طولانی است. اما افراد شیاد به دنبال کسب سود کوتاه مدت هستند و به خوبی می‌دانند که شما برای خرید بعدی به آن‌ها مراجعه نخواهید کرد.

 

مطمئن ترین روش تشخیص عسل و ژل رویال

 از طرف دیگر فروشندگان قابل اعتماد محصولی کاملا ایرانی از مزارع با کیفیت به شما ارائه می‌دهند. اما شیادان و فروشندگان ژل رویال تقلبی محصولات چینی و خارجی بی‌کیفیت، رقیق و تیره رنگ به فروش می‌رسانند.

 ژل رویال نسبت به سایر محصولات و فرآورده‌های زنبورعسل قیمت بیشتری دارد؛ اما در عین حال عسل تقلبی نیز در بازار به وفور یافت می‌شود. به همین دلیل در خرید این دو محصول زنبور عسل باید نهایت دقت و حساسیت را انجام داد. در این شرایط مطمئن ترین روش تشخیص ژل رویال و عسل طبیعی آنالیز کردن این فرآورده‌ها در آزمایشگاه ها و لابراتوارهای معتبر است. در عین حال با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید مطمئن باشید که خریدی مطمئن را رقم زدید.

 فروشگاه‌ هانی ژل یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین در زمینه فروش فرآورده‌های زنبور عسل است که محصولاتی طبیعی، ارگانیک و مطمئن تولید می‌کند. این فروشگاه با آزمایش ژل رویال در آزمایشگاه‌های معتبر توانسته برگه مجوز از وزارت بهداشت دریافت کند و رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود را به دست بیاورد. به همین دلیل با خرید از فروشگاه ‌هانی ژل می‌توانید مطمئن باشید که محصولی کاملا آزمایش شده و دارای مجوز از وزارت بهداشت و با کیفیت خرید می‌کنید.

خرید اینترنتی هانی ژل


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات