مقالات

از کجا بفهمیم ژل رویال خراب شده است؟

| بازدید : 4871

 

ژل رویال مانند بسیاری از انواع غذاها فاسد یا منقضی نمی‌شود، اما گفتن اینکه ژل رویال تنها نوع غذایی است که تاریخ مصرف آن تمام نمی‌شود، «در واقع درست نیست»، زیرا امکان خراب شدن آن نیز وجود دارد. راز اصلی ژل رویال این است که حاوی مقدار زیادی «هیدروکسی دکانوئیک اسید» است که از رشد انواع باکتری‌ها و کپک‌ها جلوگیری می‌کند. این ماده از فرآیند خراب شدن ژل رویال جلوگیری می‌کند.

اگر ژل رویال در فریزر با دمای ثابت نگهداری شود، در واقع می‌تواند به مدت 3 تا 4 سال تازه بماند. واقعیت این است که اگر تصمیم به خوردن آن داشته باشید، در حدی که برای بدن سم ‌شود، بد نمی‌شود. اگرچه هیچ دلیل علمی‌برای این موضوع وجود ندارد، اما اگر متوجه شدید که ژل رویال شما تازگی و خاصیت خود را از دست داده است، توصیه می‌شود از مصرف آن پرهیز کنید. درباره شرایط نگهداری ژل رویال بیشتر بخوانید؛ کلیک کنید.

در این نوشتار از هانی ژل به بررسی ژل رویال و بررسی این موضوع که آیا خراب شده است یا خیر پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

آیا ژل رویال به تنهایی قابل خوردن است؟

ژل رویال تازه معمولاً یک ماده ژل مانند است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلف مصرف کنید. این ژل به صورت مکمل، استفاده در کپسول یا در محصولاتی مانند هانی ژل یافت می‌شوند. ژل رویال کمتر فرآوری شده به اندازه سایر انواع ژل رویال ماندگاری ندارد. بنابراین می‌توان آن را حدود دو هفته در یخچال یا چند ماه در فریزر نگهداری کرد. نسخه خام ژل رویال نسبت به انواع دیگر نیز قیمت بیشتری دارد.

همچنین می‌توانید قرص‌ها، کپسول‌ها و مکمل‌های ژل رویال و همچنین انواع کرم‌های روز ژل رویال، کرم‌های شب، شوینده‌های بدن، صابون‌ها، مومیایی‌ها، شامپوها و سایر محصولات زیبایی و مراقبت از پوست حاوی ژل را خریداری کرده و از مزایای بی‌نظیر آن استفاده کنید. مکمل‌ها به دلایل مختلفی از جمله دوز برابر، ماندگاری طولانی تر، این واقعیت که می‌توانند در دمای اتاق نگهداری شوند و مصرف آن‌ها ساده تر است، ساده ترین راه برای مصرف خوراکی ژل رویال هستند.

خواص ژل رویال

فواید ژل رویال چیست؟

اعتقاد بر این است که ژل رویال می‌تواند کارهای شگفت انگیز زیادی برای پوست، مو و سلامت و تندرستی کلی شما انجام دهد. دلایل زیادی وجود دارد که مردم از ژل رویال استفاده می‌کنند، در زیر به برخی از فواید ویژه و خواص ژل رویال اشاره کرده‌ایم:

  1. حاوی مواد مغذی بسیار زیادی است!

ژل رویال از نه گلیکوپروتئین تشکیل شده است که در مجموع به عنوان پروتئین‌های اصلی ژل رویال (MRJPs) و دو اسید چرب ترانس-10-هیدروکسی-2-دسنوئیک اسید و 10-هیدروکسی دکانوئیک اسید شناخته می‌شوند. اما این همه مواد مغذی ژل رویال نیست. این ماده شگفت انگیز همچنین حاوی برخی از مواد معدنی کمیاب و همچنین انواع ویتامین‌های B زیر است:

  • تیامین (B1)
  • ریبوفلاوین (B2)
  • اسید پانتوتنیک (B5)
  • پیریدوکسین (B6)
  • نیاسین (B3)
  • اسید فولیک (B9)
  • اینوزیتول (B8)
  • بیوتین (B7)
  1. ممکن است اثر آنتی اکسیدانی داشته باشد.

به طور گسترده گزارش شده است که ژل رویال می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند. طبق مطالعات متعدد، این اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و ترکیبات فنلی هستند که به آن خاصیت آنتی اکسیدانی می‌دهند.

  1. می‌تواند به سلامت پوست کمک کند.

اعتقاد بر این است که ژل رویال چه به صورت موضعی و چه خوراکی مصرف شود، می‌تواند به رفع مشکلات پوستی کمک کند. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که ژل رویال ممکن است تولید پروتئین‌های دخیل در ترمیم بافت را افزایش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

  1. ژل رویال به حفظ فشار خون طبیعی کمک می‌کند.

تصور می‌شود که ژل رویال می‌تواند سطح فشار خون طبیعی را تنظیم کند. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که این خاصیت به دلیل پروتئین‌های خاصی است که در ژل رویال یافت می‌شود. با این حال هنوز که این موضوع در دست بررسی و تحقیق است.

  1. در برخی افراد، علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را کاهش می‌دهد.

تحقیقات اولیه نشان داده است که ژل رویال می‌تواند بر PMS تأثیر بگذارد. بر طبق مطالعه‌ای که در سال 2014 انجام شد، به 110 زن مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی، 1000 میلی گرم ژل رویال داده شد. پس از دو دوره قاعدگی، زنانی که ژل رویال مصرف کرده بودند، بیش از 50 درصد در علائم سندرم پیش از قاعدگی کاهش داشتند. به هر حال این موضوع نیز هنوز در حال بررسی است.

  1. ممکن است خواص پروبیوتیکی داشته باشد.

ژل رویال منبع بیفیدوباکتری است که از سلامت دستگاه گوارش حمایت کرده و یک نوع پروبیوتیک است. مطالعات بالینی افزایش ایمنی را به حضور بیفیدوباکتری‌ها در عمل دستگاه گوارش نسبت داده اند. بر همین اساس، اعتقاد بر این است که ترکیب منحصر به فرد ژل رویال نشان می‌دهد که ممکن است رشد، فعالیت و زنده ماندن بیفیدوباکتری‌ها در محصولات لبنی تخمیر شده را افزایش دهد.

عوارض مصرف ژل رویال چیست؟

طبق گزارشات انجام شده، شما می‌توانید روزانه تا 1000 میلی گرم ژل رویال را بدون هیچ گونه عوارض جانبی مصرف کنید. با این حال، برخی از افراد به دلیل حساسیت به ژل رویال یا برخی از موادی که به آن اضافه می‌شود، به آن واکنش آلرژیک نشان می‌دهند. علائم حساسیت به ژل رویال از مشکلات جزئی بینی گرفته تا علائم جدی تر و بالقوه تهدید کننده زندگی مانند خس خس سینه، ضربان قلب سریع و تورم در صورت یا اطراف گلو یا زبان متغیر است. زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف ژل رویال با پزشک متخصص مشورت کنند.

تاریخ مصرف ژل رویال

ژل رویال و سایر داروها

ژل رویال ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کرده و اثرات رقیق کننده‌های خون را تشدید کند، همین امر می‌تواند افراد را مستعد کبودی و خونریزی نماید. ژل رویال ممکن است به طور بالقوه بر داروهایی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شود، که باعث کاهش غیرطبیعی فشار خون می‌شوند، نیز تأثیر بگذارد.

چگونه بفهمیم که تاریخ مصرف ژل رویال تمام شده است؟

بررسی این موضوع کمی سخت است، با این حال زمانی گفته می‌شود ژل رویال خراب شده که طعم و بوی آن تغییر کند. به طور طبیعی، ژل رویال تازه حتی زمانی که خام است طعم بدی دارد، بنابراین سعی کنید بوی قوی و طبیعی را از بوی گندیده و خراب شده تشخیص دهید. گاهی ممکن است ژل رویال هنوز خراب نشده باشد و ارزش غذایی خود را از دست نداده باشد. با این حال همیشه آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

علاوه بر طعم، رنگ ژل رویال نیز بر تشخیص سالم بودن یا خراب بودن آن مؤثر است، اما در نظر داشته باشید که در بیشتر مواقع، رنگ در اثر تماس با هوا تغییر می‌کند. رنگ ژل رویال تازه، سفید رنگ است و نشان می‌دهد که در فضای مناسب نگهداری شده است. اگر در رنگ یا طعم ژل رویال تفاوت وجود دارد، باید مبدا و تاریخ انقضا را بررسی کنید.

نحوه نگهداری ژل رویال

اگر ژل رویال در فریزر و شرایط مناسبی نگهداری شود «تاریخ انقضا ندارد». ژل رویال به طور کامل خراب نمی‌شود، اما با گذشت زمان خاصیت و تازگی خود را از دست می‌دهد، اما زمانی که در فریزر عمیق نگهداری می‌شود، می‌توان خواص و تازگی آن را برای مدت بسیار طولانی حفظ کرد. نکات دیگری که باید در هنگام ذخیره سازی و نگهداری ژل رویال در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:

  • همیشه باید در مکان تاریک نگهداری شود، بنابراین آن را در شیشه‌های تاریک نگهداری کنید.
  • ژل رویال تازه را در جای خنک نگهداری کنید، همچنین می‌توان آن را منجمد یا در یک فضای کنترل شده نگهداری کرد.
  • ژل رویال تا شش ماه در یخچال قابل نگهداری است.
  • مدت زمان نگهداری در فریزر از یک سال تا سه سال می‌باشد. این زمان بستگی به دمای فریزر دارد.
  • ژل رویال نباید دوباره منجمد شود.
  • نوسانات دما برای نگهداری ژل روبال باید حداقل باشد.
  • هنگام ریختن ژل رویال در شیشه، باید تا حد امکان ظرف را پر کرده و هیچ فضای خالی در ظرف حاوی ژل رویال باقی نگذارید.
  • از مواد تمیز و سالمی ‌که با ژل رویال واکنش نمی‌دهند استفاده کنید.
  • هنگام حمل و نقل به یخچال یا فریزر، آن را در دمای خنک نگهداری کنید.
  • ساده ترین روش نگهداری ژل رویال، استفاده از آن درون عسل است. ژل رویال را می‌توان با عسل متبلور مخلوط کرد. اگر می‌خواهید از عسل مایع استفاده کنید، ژل رویال بعد از مدتی به سطح شناور می‌شود که خوب نیست.

 

خرید شربت هانی ژل رویال

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات