مقالات

طب سنتی برای درمان کرونا چه راهکاری دارد؟

| بازدید : 4493

 

بیشتر از یک سال است که بیماری کووید ۱۹ در تمامی جهان منتشر شده است. اینکه عامل انتشار این بیماری چه چیزی بوده شاید بعدها مشخص شود؛ اما آنچه در حال حاضر اهمیت دارد راهکار مناسب و اصولی برای رهایی از این بیماری است. پزشکان برای درمان کرونا تنها راه کاری که پیشنهاد می‌دهند توجه به بهداشت فردی، ضدعفونی کردن دست‌ها و استفاده از ماسک است. اما با گذشت این مدت طولانی از بیماری کرونا، هنوز هم این سوال در ذهن بسیاری از ما ایجاد می‌شود که آیا واقعا روش‌های درمانی دیگری برای خلاصی و درمان بیماری کرونا وجود ندارد؟

طب سنتی در کشورهای آسیای شرقی و کشور ما جزء تب های قدیمی و باسابقه به حساب می‌آید. جالب است که طب سنتی روش‌های جالبی برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ پیشنهاد می‌دهد. در این نوشتار از هانی ژل شما را با روش‌های پیشنهادی طب سنتی و اسلامی برای درمان کرونا آشنا می‌کنیم.

 

رویال ژل هانی ژل

 

طب سنتی برای درمان کرونا چه راهکاری دارد؟

از نظر طب اسلامی و سنتی مهم‌ترین راه و روش برای پیشگیری از بروز هر نوع بیماری جسمی و روانی تقویت سیستم ایمنی بدن است. به گفته پزشکان طب سنتی، هر فردی دارای یکی از مزاج‌های چهارگانه است. با توجه به نوع مزاج بدن، واکنش هر فرد در مقابل بیماری‌ها متفاوت است.

به طور مثال یک فرد صفراوی مزاج بدنی با طبع گرم و خشک دارد. افراد صفراوی سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به افراد با مزاج سرد و سودایی دارند. به همین دلیل اگر فردی مزاج گرم داشته باشد، کمتر دچار بیماری‌های مختلف خواهد شد. اما اگر مزاج شخص سرد باشد و یا اخلاط سرد در بدن او غلبه داشته باشد، احتمال بروز بیماری در او بیشتر خواهد شد.

آنچه که مسلم است همه افراد گرم مزاج و سرد مزاج در صورتی که سیستم ایمنی قوی داشته باشند به راحتی می‌تواند در مقابل بیماری‌ها مقاوم باشند. همچنین در صورتی که دچار بیماری کرونا شوند، به سرعت درمان می‌شوند و بیماری اثر کمتری بر آن‌ها خواهد گذاشت. اما شاید سوال شما هم این باشد که چطور می‌توان با راهکارهای طب سنتی سیستم ایمنی بدن را قوی کرد؟ روش طب سنتی برای پیشگیری و درمان کرونا چیست؟ در ادامه به چند راهکار و روش موثر در این زمینه اشاره می‌کنیم:

هر روز عسل بخورید

عسل به عنوان یکی از نعمت‌های الهی و شفا در قرآن کریم ذکر شده است. همچنین روایات و احادیث بسیار زیادی از معصومین علیهم السلام درباره فواید عسل در تقویت سیستم ایمنی بدن آمده است. در روایتی از حضرت پیامبر اکرم (ص) درباره عسل آمده است که «هیچ مریضی به مانند نوشیدن عسل شفا پیدا نمی‌کند.» این تاکیدات در قرآن و روایت نشان دهنده ارزش بالای عسل است. البته نمی‌توان به هر نوع عسلی اعتماد کرد. بهتر است عسلی با کیفیت تهیه کنید تا خواص بی‌نظیر این غذای مقوی را در بدن خود حس کنید.

خواص عسل

آویشن را فراموش نکنید

گیاه آویشن یکی از تجهیزات طب سنتی برای افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان بیماری کرونا است. برای استفاده از این گیاه نیز می‌توانید دمنوش آن را مصرف کنید. البته خانم‌های باردار به هیچ وجه خودسرانه آویشن مصرف نکنند؛ زیرا ممکن است خطراتی برای جنین به همراه داشته باشد.

برای بالا بردن اثرات دمنوش آویشن می‌توانید آن را با عسل میل کنید. این دو ماده غذایی در کنار هم ترکیبی خوشمزه و موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.

خواص آویشن

گلاب بزنید

پزشکان طب مدرن برای جلوگیری از بروز بیماری کووید ۱۹ استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده شیمیایی را پیشنهاد می‌دهند. این محصولات تاثیر خوبی در جلوگیری از گسترش بیماری و ویروس دارد. اما اگر به صورت اتفاقی روی مواد غذایی اسپری شود، می‌تواند خطرات جبران ناپذیری روی سیستم گوارش ایجاد کند.

 طب سنتی برای ضدعفونی کردن دست و وسایل راهکار جالب توجهی دارد. گلاب به عنوان یک محلول ضدعفونی کننده قوی عمل می‌کند. می‌توانید گلاب را در ظرف‌های اسپری بریزید و در مواقع نیاز آن را روی دست و محیط اطراف اسپری کنید. گلاب علاوه بر ضدعفونی و استریلیزه کردن سریع محیط و دست، احساس آرامش خوبی به شما می‌دهد.

خواص گلاب کرونا

این نکته را فراموش نکنید که راهکارهای طب شیمیایی مدرن با وجود موفقیت در برخی موارد، عوارض زیادی نیز دارد. به طور مثال الکل و ضدعفونی کننده‌ها می‌توانند محیط اطراف و دست را ضدعفونی کنند. اما بوی آن‌ها باعث سردی در مغز خواهد شد. ولی گلاب طبع گرم و تر دارند و تاثیر خوبی در آرامش اعصاب و گرم نگه داشتن مغز دارد.

آب سیب بخورید

اگر دچار بیماری کرونا شدید، حتما  در طول روز یک لیتر آب سیب مصرف کنید. آب سیب با طبعی گرم تاثیر خوبی در کاهش عوارض بیماری کرونا دارد. فراموش نکنید که اکثر بیماری‌ها و از جمله بیماری کووید ۱۹ طبع سرد دارند. برای مقابله با طبع سرد بیماری باید به سمت خوراکی‌های با طبع گرم بروید.

غذاهای سنگین ممنوع!

خوردن غذاهایی که هضم سنگین و زمان بری دارد، در روند بهبود بیماری کرونا اختلال ایجاد می‌کند. این نوع غذاها زمان بیشتری برای گذر از معده به روده مصرف می‌کنند و هضم و دفع آن‌ها دیرتر انجام می‌شود. سعی کنید برای پیشگیری از بروز این بیماری و درمان آن، غذاهای دیر هضم مانند ماکارونی،؛ سوسیس، پنیر پیتزا و فست فود نخورید.

معایب خوردن غذای سنگین

کاهش کالری دریافتی بدن

جالب است بدانید که کاهش در حجم و کالری دریافتی روزانه روشی موثر برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن است. سعی کنید در روزهای کرونایی که تمامی مردم درگیر آن هستند، به میزان ۲۰ درصد کمتر کالری روزانه دریافت کنید. این کار عملکرد سیستم دفاعی بدن را به میزان قابل توجهی بهبود می‌دهد.

اسانس نعنا بو کنید!

افرادی که دچار بیماری کرونا می‌شوند، حس بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهند. این مسئله بسیار آزاردهنده است و اشتها را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. به همین دلیل ممکن است علاقه به دریافت و خوردن خوراکی‌های سالم و مفید نداشته باشند.

تاثیر نعنا در درمان کرونا

از طرفی دیگر جالب است بدانید که طب مدرن هیچ راهکار مطمئنی برای درمان و بازگشت حس بویایی و چشایی ارائه نکرده است. اما متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌دهند که برای بازگشت دوباره حس بویایی و چشایی اسانس نعنا بو کنید. اسانس نعنا طبع بسیار گرمی دارد و مغز را گرم می‌کند. به همین دلیل بو کردن اسانس نعناع به صورت مداوم در طول چند روز باعث برگشت حس بویایی و چشایی خواهد شد. اسانس نعنا را می‌تونید از عطاری‌های سطح شهر تهیه کنید.

ژل رویال بخورید

اثرات معجزه آسا و شگفت انگیز ژل رویال در درمان بیماری‌های مقام مختلف ثابت شده است. یکی از ویژگی‌ها و خواص ژل رویال تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده غذایی ارزشمند روشی مطمئن برای مبارزه با عفونت و ویروس‌ها است. ژلئین موجود در این ماده می‌‌تواند انواع باکتری‌ها و مخمرها را از بین ببرد. همچنین وجود ژلئین در ژل رویال باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

خواص ژل رویال

استرس را از خود دور کنید

رشد بیماری کرونا رابطه مستقیمی با میزان استرس دارد. هر چه میزان اضطراب و استرس شما از بیماری بیشتر باشد، درمان کووید ۱۹ دیرتر اتفاق می‌افتد. بهتر است بدانید که استرس بزرگ‌ترین دشمن سلامت جسم و روح انسان است. علاوه بر آن افزایش اضطراب و استرس باعث کاهش در گلبول‌های سفید بدن می‌شود و نتیجه آن ضعف بدن در مقابل انواع عفونت‌ها است.

یکی از راهکارهای موثر برای دور کردن استرس و اضطراب، ارتباط با خالق هستی است. دعا و مناجات تأثیر بسیار خوبی در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش اضطراب دارد.

استراحت کافی داشته باشید

بیماران کرونایی درصورتی که استراحت خوبی داشته باشند، سریع‌تر از علائم و عوارض بیماری رها می‌شوند. سعی کنید خوابی با کیفیت و در ساعات مناسب شبانه‌روز داشته باشید. اگر در طول شبانه روز ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید، سیستم ایمنی بدن در وضعیت خوبی قرار خواهد گرفت.

دمنوش‌های ضد کرونایی بخورید

با ترکیب گیاهان دارویی می‌توان دمنوش های موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن تهیه کرد.  پزشکان طب سنتی برای پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ پیشنهاد می‌دهند که از دمنوش‌های گیاهی با طبع گرم و معتدل استفاده کنید. مصرف دمنوش آویشن و عناب یکی از این موارد است. علاوه بر آن دمنوش گیاه چای کوهی و گیاه نپتا روش موثر برای جلوگیری و درمان بیماری ویروس کرونا موثر است.

دمنوش‌ ضد کرونایی

موفقیت چین در درمان بیماری کرونا

کشور چین و شهر ووهان اولین جاهایی بودند که بیماری کرونا در آن‌ها دیده شد. بعد از آن این بیماری در تمامی جهان منتشر شد و همه را درگیر خود کرد. کشور چین به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است و با توجه به شیوع کرونا ممکن بود تلفات بسیار زیادی از بیماری داشته باشد. اما در حال حاضر می‌بینیم که رسانه‌ها و اخبار مدت زیادی است که خبری از بیماری کرونا در کشور چین اعلام نمی‌کنند .

جالب است بدانید که این کشور برای کنترل و درمان بیماری کووید ۱۹ از طب سنتی چینی استفاده کرده است. مقامات چینی از همان ابتدا درمان را با توجه به اصول علمی طب سنتی چینی پیش بردند. به طوری که با کمک طب چینی اثرات و عوارض بیماری کرونا مانند سرفه، سردرد، تب و ضعف بدن را از بین بردند. علاوه بر آن با درمان‌های گیاهی از رشد و گسترش بیماری جلوگیری کردند.

طب سنتی و اسلامی ایران نسبت به طب چینی توانایی بیشتری دارد. این طب راهکار مناسب برای جلوگیری و درمان کووید ۱۹ را در یک فاکتور خلاصه می‌کند. این فاکتور مهم بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن است. برای تقویت بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن روش‌های گیاهی متفاوتی ارائه می‌شود. مهم‌ترین و سریع‌ترین راه استفاده از مواد غذایی با طبع گرم مانند عسل و آویشن است. با رعایت نکات ساده و اصولی طب سنتی می‌توان به راحتی بیماری را پشت سر گذاشت و به زندگی معمولی بازگشت.

 

طب سنتی و اسلامی درمان قطعی بیماری کرونا را بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌داند. برای این کار بهتر است از محصولات و مواد غذایی طبیعی و باکیفیت استفاده کنید. از جمله مواد غذایی موثر برای درمان کرونا خوردن عسل و ژل رویال است. این دو ماده ارزشمندتاثیر بسیار خوبی در توقف بیماری‌های مختلف و تقویت بدن دارد.

هانی ژل یکی از تولیدکنندگان برتر ژل رویال و عسل در ایران است. این شرکت محصولات با کیفیتی از مزارع مرغوب پرورش عسل و ژل رویال برداشت می‌کند. برای تهیه محصولات با کیفیت می‌توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان هانی ژل استفاده کنید.

 

خرید اینترنتی ژل رویال


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات