مقالات

نقش ژل رویال و دارچین در درمان آنفولانزا

| بازدید : 8557

با پیشرفت علم پزشکی و پی بردن به خواص مواد غذایی مختلف، دوران عقاید خرافی و بی اساس در مورد خواص درمانی ترکیبات مختلف سپری شده است. اما هنوز هم در بین ما و شاید خود ما، هستند کسانی که فقط به خاطر این‌ که دوست یا یکی از اعضای خانواده حرفی می‌زند، به خواص عجیب و غریبی که خیلی از خوراکی‌ها ممکن است داشته باشند، باور داریم. یکی از این موارد، اعتقاد به خاصیت درمانی دارچین و ژل رویال در درمان آنفلوآنزا است. حتی برای اثبات آن در بعضی موارد می‌بینیم که با حالت علمی از موضوع سخن می‌گویند. مثلا این‌که محققانی از آلمان خواص درمانی ژل رویال و دارچین را برای درمان آنفلوآنزا اثبات کرده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم صحت این موضوع را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

آیا این موضوع می‌تواند درست باشد؟

قبل از توضیح تخصصی در مورد دارچین و ژل رویال این نکته را بگوییم که هر چیزی را که می‌خوانید باور نکنید. بطور تجربی این موضوع تایید شده است که استفاده از ژل رویال و دارچین برای سرماخوردگی خیلی مفید است. اما بگذارید این خبر تاسف بار را به شما بگوییم که هیچ مدرک علمی برای اثبات خاصیت درمانی ژل رویال و دارچین برای آنفلوآنزا وجود ندارد. دارچین و ژل رویال نمی‌توانند ویروس آنفلوآنزا را بکشند یا جلوی پیشرفت آن را در بدن کسی که مبتلا شده است، بگیرند  . اما این موضوع باعث نمی‌شود که خود ژل رویال یا دارچین خواص مفیدی برای بدن نداشته باشند. در ادامه این خواص را که بصورت علمی هم ثابت شده‌اند به شما معرفی میکنیم.

خواص ژل رویال

هر چند ژل رویال خاصیتی در درمان یا جلوگیری از پیشرفت ویروس آنفلوآنزا ندارد؛ اما برای زمانی که مریض هستید (سرما خورده‌اید) خواص بسیار زیادی دارد. همه ما هنگامی که گلودرد داریم این توصیه را شنیده‌ایم که یک لیوان چای داغ همراه با ژل رویال معجزه می‌کند و البته که بعد از تجربه خوردن این معجون، خاصیت درمانی که دارد را دیده‌ایم. در یک مطالعه روی کودکان که کمی سرفه می‌کردند(به خاطر دلایل مختلف) نشان داده شد که با خوردن ژل رویال حدود 20 دقیقه قبل از خواب، یک نتیجه مشخص درمانی نسبت به کسانی که ژل رویال مصرف نمی‌کنند، وجود دارد. نتایج این آزمایش بسیار دلگرم کننده است؛ چرا که مصرف ژل رویال در درمان کودکانی که مشکل گلویی دارند، نسبت به دارو درمانی خیلی رضایت بخش‌تر است.

آیا دارچین در کنار ژل رویال هم مفید است؟

تا سال‌های زیاد استفاده از دارچین برای درمان آنفلوآنزا به کار می‌رفت. بعد از بررسی‌های پزشکی که روی دارچین انجام شد، دریافته شد که دارچین هیچ خاصیت ویژه‌ای برای درمان ویروس آنفلوآنزا ندارد. همچنین دارچین خاصیتی برای درمان دیگر بیماری‌های مرتبط با گلودرد ندارد. بطور کلی دارچین برای سلامتی مفید است؛ اما در افرادی که آلرژی دارند باید با احتیاط مصرف شود. مراقب باشید که دارچین را هنگام مصرف بعضی داروهای خاص استفاده نکنید، چون ممکن است تداخل دارویی ایجاد شود و به جای خاصیت درمانی، باعث بعضی اتفاقات ناگوار گردد.

خب چه کار می‌شود کرد؟

حالا که نه ژل رویال و نه دارچین هیچ کدام در درمان و یا جلوگیری از آنفلوآنزا کاربردی ندارند، کارهای دیگری می‌شود انجام داد. در این بخش می‌خواهیم بعضی توصیه‌ها را برای هنگامی که آنفلوآنزا گرفته‌اید، به جای مصرف ژل رویال و دارچین، به شما معرفی کنیم. اولین چیزی که به ذهن کسی که آنفلوآنزا گرفته می‌رسد، این است که چطور زودتر از شر آن خلاص شود. چند قدم وجود دارد که شما برای خلاصی از آنفلوآنزا باید بردارید:

به خانه بروید

اگر هنگامی که آنفلوآنزا گرفته‌اید ولی سر کار یا دانشگاه هستید، خب مسلما دیرتر خوب می‌شوید. وقتی که بیمار هستید باید تنها باشید و استراحت کنید، پس به خانه بروید و تا آن‌جا که ممکن است استراحت کنید. در ضمن، با بودن در مکان‌های عمومی ویروس را پخش می‌کنید.

سریعا به پزشک مراجعه کنید

در 48 ساعت اولیه که مبتلا به آنفلوآنزا شده‌اید، سریعا به پزشک خود مراجعه کنید تا بتواند از رشد بیشتر آن جلوگیری کند. دکتر شما، توصیه‌هایی در مورد این‌که چه بنوشید یا بخورید به شما می‌گوید که قطعا برای درمان سریع‌تر شما بسیار مفید است.

از عواقب بیماری آگاه باشید

وقتی ویروس آنفلوآنزا وارد بدن شما می‌شود، یک سری علایم و دوره‌های بیماری دارد که اگر از قبل آن‌ها را بشناسید بهتر می‌توانید با این بیماری کنار بیایید. علایمی مثل: احساس سرمای شدید، تب، گرفتگی عضلات، گلو درد و بیرون روی.

دارو درمانی را آغاز کنید

خب بعد از این‌که تمام این موارد را رعایت کردید، باید شروع کنید به مصرف داروهایی که دکترتان برای شما تجویز کرده است. اصلا شروع به خوددرمانی و مصرف خودسرانه بعضی داروها و خوراکی‌ها نکنید. همچنین یادتان باشد که از درمان‌های خانگی بر حسب توصیه خانواده یا دوستان اکیدا خودداری کنید. چرا ‌که ممکن است به جای درمان، بیماری آنفلوآنزای شما تشدید شود. مثلا همین توصیه خوردن ژل رویال و دارچین که نشان دادیم هیچ پایه علمی‌ای ندارد؛ پس روی این موضوع اصلا حساب نکنید.

آنفلوآنزا را بشناسید

بد نیست بدانید که ویروس آنفلوآنزا ممکن است در هر زمان از سال وارد بدن شما شود. پس اگر تابستان هم دچار آنفلوآنزا شدید، تعجب نکنید. همچنین هر کسی در هر سنی ممکن است آنفلوآنزا بگیرد، پس باز هم از دیدن این‌که بچه‌تان یا یکی از بزرگان خانواده آنفلوآنزا گرفته است تعجب نکنید. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شما آنفلوآنزا بگیرید. آسیب پذیرترین ناحیه بدن که در معرض آنفلوآنزا قرار می‌گیرد، گلوی شما است. در واقع آنفلوآنزا ممکن است از راه ارتباط شخصی به شما منتقل شود (ویروس آنفلوآنزا به راحتی در همه جا گسترده می‌شود) و راه انتقال آن دهان شما است. وقتی این ویروس وارد دهان شما می‌شود، از طریق گلو به بدن شما نفوذ می‌کند و البته آسیب سنگینی به گلو وارد می‌کند. به خاطر این است که گلو دچار خارش و درد می‌شود و این اولین نشانه این است که شما آنفلوآنزا گرفته‌اید. ویروس آنفلوآنزا بدون میزبان دوام زیادی ندارد اما وقتی وارد بدن شود، حدود 4 الی 5 روز در آن باقی می‌ماند. این‌که بعد از این مدت هنوز هم آثار آن وجود داشته باشد طبیعی است. چرا که آثار آنفلوآنزا تا 7 الی 8 روز بعد هم باقی می‌ماند.

تفاوت اصلی بین سرما خوردگی و آنفلوآنزا در این است که آنفلوآنزا با شدت زیاد شروع می‌شود و بعد فروکش می‌کند، اما سرما خوردگی در ابتدا آرام شروع می‌شود و سپس شدت آن زیاد می‌شود. آنفلوآنزا در ابتدا آن‌قدر شدید شروع می‌شود که ممکن است شما را از فعالیت روزانه بازدارد.

 

خرید هانی ژل

 

 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات