مقالات

ترکیب لیمو ترش و عسل برای ایمنی بیشتر بدن

| بازدید : 4836

در حال حاضر متخصصان طب سنتی و نوین روش‌های مختلفی برای محافظت از سیستم دفاعی بدن و بالا بردن مقاومت آن پیشنهاد می‌دهند. جالب است بدانید یکی از روش‌هایی که هر دو گروه درباره آن اتفاق نظر دارند و آن را روشی موثر و مفید در تقویت سیستم دفاعی بدن می‌دانند، ترکیب عسل و لیمو ترش است.

البته این نوشیدنی و شربت خوشمزه و پر خاصیت فقط برای بهبود و افزایش قدرت ایمنی بدن کاربرد ندارد. این ترکیب جذاب و شیرین فواید بسیار زیادی در سلامتی بافت‌های مختلف بدن مانند صورت بازی می‌کند.

این نوشیدنی تاثیر بسیار زیادی در دفع چربی‌ها و سموم بدن دارد. هر کدام از دو عنصر غذایی مقوی (عسل و لیمو ترش) دارای خواص زیادی در سلامت بدن هستند و وقتی که با هم ترکیب می‌شوند، این تاثیر بیشتر و بهتر می‌شود. در این نوشتار از هانی ژل بیشتر با این ترکیب و خواص بی نظیر آن آشنا می‌شویم. اگر شما هم مشتاق به افزایش سلامت خود هستید، در ادامه این مقاله همراه ما بمانید.

با انواع نوشیدنی طبیعی با عسل در فصل گرما بیشتر آشنا شوید.

هانی ژل

فواید و خواص درمانی عسل

برای آنکه بتوانید اثرات این ترکیب غذایی را بدانید، ابتدا بهتر است خواص هر کدام از این عناصر طبیعی را بدانیم. استفاده از عسل تاریخی طولانی و تقریبا به اندازه تاریخ خلقت انسان دارد. تمامی مردم در تمام جهان از این منبع غذایی به شیوه‌های مختلف استفاده کردند و در حال حاضر تقریبا همه مردم به مفید بودن آن آگاه هستند. البته فراورده‌های مختلف زنبور عسل شامل موارد مختلفی است. این فراورده‌های شامل ژل رویال، موم، بره موم، گرده گل و عسل است.

خواص موم عسل چیست؟

عسل، این ماده غذایی طبیعی دارای ترکیبات پیچیده و در عین حال مفیدی است و تمام مواد ضروری برای سلامتی انسان را در خود جای داده است. جالب است بدانید که این ماده غذایی دارای بیش از 300 ماده مختلف در خود است که هر کدام از آن‌ها تاثیرات مطلوبی بر روند متابولیکی بدن بازی می‌کنند.

این ماده ارزشمند و مفید برای بدن انسان فرایند تولید طولانی و سختی دارد. متخصصان و کارشناسان زنبور داری بعد از بررسی‌های زیاد به این نتیجه رسیدند که برای تولید حدود 500 گرم عسل باید 60 هزار عدد زنبور عسل مسافتی حدود 9000 کیلومتر را طی کنند. این زنبورها باید به حدود 2 میلیون گل سر بزنند و شهد آن‌ها را جمع آوری کنند تا نیم کیلو عسل تولید شود!

عسل از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

  • انواع قندها شامل فروکتوز، گلوکز، ساکاروز، دکسترین
  • مواد معدنی مختلف مانند آهن، فسفر، سلنیوم، کلر، منیزیم، سیلیس، سدیم، مس، کلسیم، گوگرد و پروتئین‌ها
  • نمک و اسیدهای ارگانیک مانند لاکتیک، اسید سولفوریک، سیتریک، مالیک و تارتاریک
  • مقادیر بسیار زیادی از آنزیم‌ها که باعث بهبود فرایند متابولیسم می‌شود.
  • رطوبت، آب، انواع ویتامین‌ها و...

خواص فیزیکی عسل طبیعی

  • عسل تازه مایه چسبناکی است و این چسبندگی ارتباط مستقیمی با میزان آب موجود در بافت عسل دارد.
  • هرچه میزان آب موجود در عسل بیشتر باشد، میزان غلظت آن نیز بیشتر می‌شود. البته غلظت و یا رقیق بودن عسل نشانه کیفیت و یا عدم کیفیت آن نیست. علاوه بر آن درجه حرارت محیط روی غلظت و رقیق بودن عسل تاثیر دارد.
  • عسل دارای کشش سطحی بسیار پایینی است. اما منطقه‌ای که عسل در آن تهیه می‌شود، تعیین کننده میزان کشش سطحی عسل است.
  • انواع مختلف عسل طبیعی رنگی متغیر بین زرد روشن تا تیره ، قهوه‌ای و حتی سیاه دارد. آنچه موجب تفاوت رنگ عسل‌های مختلف می‌شود، مواردی مانند محل تهیه عسل، نوع گیاه و... است.

 

انواع عسل طبیعی

 

انواع عسل طبیعی

با توجه به اینکه زنبورهای عسل از گیاهان مختلفی تغذیه می‌کنند، عسل‌های مختلفی با خواص متعدد تولید می‌شود. به طور مثال زنبورهایی که از آویشن و گل‌های نعنایی تغذیه می‌شوند، عسلی با رنگ زرد کمرنگ و خواص آویشن تولید می‌کنند.

عسل کنار داری طعمی بسیار شیرین و روغن گونه دارد.همچنین غلظت آن نسبت به عسل‌های دیگر بیشتر است. عسل کنار که تازه برداشت شده باشد، دارای عطر درختان سدر است و رنگ کهربایی دارد. اگر زنبور از درختان مرکبات مانند نارنج تغذیه کند، عسلی با طعم خوشایند و دارای رنگ کهربایی تولید می‌کند.

عسل گون، یونجه، اقاقیا، زرشک، سیاه دانه، کتیرا، اسطخودوس، مانوکا، خارشتر، اکالیپتوس، مریم گلی و عسل چهل گیاه، انواع مختلف عسل‌های طبیعی هستند. هر کدام از موارد ذکر شده دارای خواص، رنگ و طعم متفاوتی هستند.

آیا روش تشخیص عسل و  ژل رویال را می‌دانید؟ کلیک کنید.

 

لیمو ترش را بهتر بشناسید

لیمو ترش از جمله میوه‌های ترش مزه و معطری است که محل اصلی تولید آن در هندوستان است. لیمو میوه‌ای پر آب، معطر و دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است. آب موجود در لیمو ترش دارای مقادیر زیادی اسید سیتریک است. همچنین ویتامین‌های A، B و C در این میوه به وفور یافت می‌شود. علاوه بر آن از هسته لیمو ترش ماده‌ای به نام لیمون استخراج می‌شود که دارای خواص بسیار زیادی در طب نوین است.

این ماده غذایی دارای ترکیباتی به نام فلاونوئیدها است که دارای خواص ضد سرطانی هستند. همچنین این ماده باعث تخریب مواد سرطانی در بدن می‌شود. علاوه بر آن فلاونوئیدها برای بهبود عملکرد بدن مفید است و مانع تکثیر سلول‌های سرطانی در بدن می‌شود. این ماده تاثیرات ضد باکتری و ضد ویروسی نیز دارد.

آب لیمو ترش نیز به عنوان یک خنک کننده و ضد نفخ قوی عمل می‌کند. این ماده کرم کش و تب بر است. همچنین برای درمان انواع تب، سرفه، ورم کلیه، دیابت و سیاتیک موثر و مفید است.

 

خواص لیمو ترش

 

ویژگی‌های فیزیکی لیمو ترش

  • مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم
  • فیبر، انواع قندها، پروتئین
  • انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین آ، ث و گروه ب
  • فاقد چربی‌های اشباع و کلسترول

خواص لیمو ترش

  • پاکسازی خون که باعث از بین رفتن عفونت‌های خونی ، پوستی و جوش‌های صورت و بدن می‌شود.
  • فساد خون باعث کاهش سلامتی کبد و مسموم شدن آن می‌شود. اما مصرف لیمو ترش تاثیر زیادی در از بین بردن عوارض کم کاری کبد دارد.
  • آب لیمو ترش ادرار آور است و میزان رسوب موجود در کبد و کلیه‌ها را کاهش می‌دهد و باعث تقویت روده و معده می‌شود.
  • اگر دچار کم اشتهایی هستید، لیمو ترش مصرف کنید. این ماده طبیعی و خوش طعم باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود و برای درمان کم اشتهایی تجویز می‌شود. (البته اگر شما دچار بیماری‌هایی مانند معده درد هستید، برای مصرف لیمو ترش حتما از مشاوره متخصصان طب سنتی و مدرن کمک بگیرید.)
  • آب لیمو ترش برای درمان تهوع، سرگیجه و انواع سردرد موثر است.
  • این ماده طبیعی برخی از مشکلات باروری در زنان و مردان را درمان می‌کند و تاثیر مثبتی در باروری دارد.
  • درمان میگرن و انواع سردردها با کمک لیموترش امکان پذیر است.

 

خواص لیمو ترش و عسل

هر کدام از این دو ماده شگفت انگیز خواص بسیاری دارند و با ترکیب آن‌ها می‌توان این خواص را بیشتر و قوی‌تر کرد. در ادامه برخی از این خواص را با هم مرور می‌کنیم.

  • اگر به دنبال داشتن پوستی شفاف و درخشان هستید، از ترکیب عسل و لیمو ترش غافل نشوید. این ترکیب باعث از بین بردن سموم کبد می‌شود که نتیجه آن درخشندگی و شفافیت پوست است. همچنین مانع آسیب‌های پوستی مانند آکنه، کک و جوش می‌شود.
  • لیمو ترش و عسل به عنوان یک آرام بخش قوی برای گلودرد عمل می‌کند. علاوه بر آن با مصرف این معجون خوشمزه و خوش عطر عملکرد دستگاه گوارش بهبود پیدا می‌کند و بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.
  • یکی از مشکلات رایج در زنان باردار، کودکان و سالمندان، از دست دادن آب بدن و بروز یبوست است. مصرف ترکیب عسل و لیمو باعث تسکین یبوست و از بین رفتن آن می‌شود.
  • اگر شما هم قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، از خواص این ترکیب غافل نشوید. ترکیب این دو ماده تاثیر بسیار زیادی در سوزاندن چربی‌های بدن دارد. همچنین نوشیدن شربت عسل و لیمو، میزان آب بدن را افزایش می‌دهد. افزایش آب بدن نیز باعث بالا رفته متابولیسم بدن و تعادل در وزن می‌شود. برای اینکه از مصرف این شربت نتیجه بهتری به دست بیاورید، قبل از خوردن هر وعده غذایی مقداری از این شربت میل کنید.
  • برای داشتن پوشتی شاداب و سالم می‌توانید از ماسک عسل و لیمو استفاده کنید. این ترکیب دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد.
  • این شربت خوشمزه باعث افزایش حرکت پروتوالیک روده ، پاکسازی روده و جلوگیری و از ایجاد باکتری در آن می‌شود. همچنین سموم بدن را خارج می‌کند و خاصیت ضد باکتریایی دارد.
  • سلامت معده و دستگاه گوراش راهکاری برای عملکرد بهتر معده و هضم بهتر غذا است. در این بین مصرف عسل و لیمو نیز به سلامت معده و بهبود عملکرد آن کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل را با دو قاشق چای‌خوری لیمو ترکیب کنید و در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید.
  • افزایش متابولیسم باعث بالا رفتن انرژی بدن می‌شود. برای این کار می‌توانید از ترکیب عسل و لیمو استفاده کنید تا انرژی شما در رسیدگی به امور روزمره افزایش پیدا کند و در طول روز کمتر احساس خستگی کنید.
  • یکی از مهم‌ترین خواص این ترکیب خوشمزه، تقویت سیستم ایمنی بدن است. لیمو ترش دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین ث است که خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی دارد. عسل نیز دارای خواص ضد باکتریایی است. ترکیب این دو در کنار هم این خواص را بیشتر می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  • پاکسازی کبد به معنای سلامتی کل بدن و درخشان شدن پوست بدن است. علاوه بر آن هر چقدر که کبد سالم‌تر باشد، بهتر می‌توانید به سلامتی و وزن ایده ال خود دست پیدا کنید. با مصرف لیمو و عسل می‌توانید به پاکسازی کبد کمک کنید.
  • عسل و لیمو ترش دارای مقادیر زیادی مواد آنتی اکسیدانی در بافت خود هستند. آنتی اکسیدانها باعث بهبود صورت، رفع آکنه و جلوگیری از عفونت پوستی می‌شود.
  • اگر دهان شما دارای باکتری‌های زیادی باشد، بوی بدی از آن خارج می‌شود که روی روابط اجتماعی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. برای درمان این عارضه می‌توانید از ترکیب عسل و لیمو به صورت شربت کمک بگیرید. این شربت به سلامت دهان کمک می‌کند، باکتری‌های دهان را از بین می‌برد و غدد بزاقی را افزایش می‌دهد.
  • این شربت ادرار آور است. این موضوع موجب می‌شود که از عفونت‌های ادراری جلوگیری کند و التهابات دستگاه ادراری را کاهش دهد.
  • جالب است بدانید که مصرف مداوم این شربت علاقه شما را به مصرف کافئین و قهوه صبحگاهی کاهش می‌دهد. همچنین هنگام بیدار شدن صبحگاهی احساس خستگی و خواب آلودگی نخواهید داشت؛ بلکه با انرژی از خواب برمی‌خیزید.
  • مصرف مداوم ترکیب عسل و لیمو ترش به مرور زمان سیستم دفاعی بدن شما را تقویت می‌کند و کمتر بیمار خواهید شد.

 

خواص لیمو ترش و عسل

 

طرز تهیه شربت عسل و لیمو ترش

برای تهیه این شربت ابتدا مقداری آب بجوشانید و به اندازه یک لیوان از آن کنار بگذارید تا کمی خنک شود. حالا یک قاشق غذا خوری عسل و آب نصف یک لیمو ترش را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که هرچه آب خنک‌تر شده باشد، بهتر است و خواص درمانی عسل و لیمو ترش را از بین نمی‌برد. علاوه بر آن بهتر است این شربت را به صورت ناشتا مصرف کنید تا تاثیرات مفید آن را بیشتر به دست آورید.

 

عوارض مصرف عسل و لیمو ترش

اگرچه این دو ماده طبیعی و خوشمزه دارای خواص بسیار زیادی در سلامت اعضای مختلف بدن است، اما ممکن است برخی افراد با مصرف آن دچار مشکل شوند. کسانی که به مصرف عسل آلرژی دارند، نباید در مصرف این شربت زیاده روی کنند.

 علاوه بر آن اگر قصد دارید از ترکیب عسل و لیمو به عنوان ماسک صورت استفاده کنید، بهتر است طولانی مدت روی پوست باقی نماند. باقی مانده این ماسک به مدت طولانی بر روی صورت باعث ایجاد سوزش در آن می‌شود. همچنین کسانی که دارای پوست حساسی هستند، پوستشان متورم و یا قرمز می‌شود.

در نهایت اینکه اگر دارای برخی بیماری‌های زمینه‌ای هستید، برای مصرف این شربت خوشمزه و پر خاصیت حتما از مشاوره و راهنمایی متخصصان طب سنتی و پزشکان طب نوین کمک بگیرید تا از خواص آن بهتر نتیجه بگیرید.

 

لیمو ترش و عسل

 

در این نوشتار از هانی ژل خواص مختلف مصرف شربت عسل و لیمو ترش را با هم مرور کردیم. هر کدام از این مواد طبیعی به صورت جداگانه دارای خواص بی نظیری برای بهبود سیستم دفاعی بدن و افزایش سلامتی هستند.  اما هنگامی که با هم ترکیب می‌شوند، این خواص بیشتر و بهتر می‌شود. البته نباید فراموش کرد که این شربت در صورتی موثر و مفید است که با استفاده از عسل طبیعی و کاملا ارگانیک تهیه شده باشد.

در حال حاضر تولیدکنندگان زیادی در سراسر کشور انواع فراورده‌های مختلف زنبور عسل مانند ژل رویال، عسل و بره موم را تولید می‌کنند. از سوی دیگر فراورده‌های زنبور عسل مانند ژل رویال و خواص درمانی ژل رویال باعث شده که برخی با سوء استفاده اقدام به تولید محصولات تقلبی کنند. برای جلوگیری از خرید محصولات بی کیفیت و تقلبی بهتر است به تولیدکنندگان معتبر و خوش سابقه مراجعه کنید.

فروشگاه‌ هانی ژل یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین در زمینه تولید و فروش انواع  فرآورده‌های زنبور عسل است. این شرکت دانش بنیان محصولاتی طبیعی، ارگانیک و مطمئن تولید می‌کند و بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

علاوه بر آن شرکت هانی ژل، تنها دارنده مجوز تولید ژل رویال در کشور است و مجوزهای بهداشتی و اخلاقی را از وزارت بهداشت دریافت کرده است. شما نیز می‌توانید با اطمینان خاطر از فروشگاه آنلاین هانی ژل خرید کنید و مطمئن باشید که محصولی کاملا آزمایش شده، با کیفیت و دارای مجوز از وزارت بهداشت خرید می‌کنید.

 خرید اینترنتی هانی ژل

 


کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات