مقالات

خواص تایید شده ژل رویال از نظر سازمان غذا و دارو اروپا

| بازدید : 1057

 

قبل از استفاده از ژل رویال، باید بدانیم که ملکه زنبورها 40 برابر بیشتر از زنبورهای کارگر عمر می‌کنند. آیا این به دلیل رژیم غذایی مبتنی بر ژل رویال است؟ خوب، در حالی که زنبورهای کارگر و ملکه‌ها از نظر ژنتیکی یکسان هستند، این رژیم غذایی آنهاست که تعیین می‌کند کدام یک عمر طولانی‌تری داشته و امکان تولید مثل داشته باشد. اگر استدلال انکارناپذیری برای استفاده از ژل رویال وجود داشته باشد، این واقعیت است که تغذیه اساس تندرستی، سلامت و سیستم ایمنی ما را تعیین می‌کند.

بنابراین این مایع غنی از مواد مغذی سفید رنگ، فرصت‌های شگفت انگیزی را برای یک زندگی طبیعی و سالم به شما ارائه می‌دهد. به هر حال برای اطمینان از خواص شگفت انگیز ژل رویال، در این نوشتار از هانی ژل در مورد خواص تایید شده ژل رویال از نظر سازمان غذا و داروی اروپا (EMA) صحبت خواهیم کرد.

فروش اینترنتی هانی ژل رویال

ژل رویال

ژل رویال نوعی ترشح زنبور عسل است که در تغذیه لاروها و همچنین ملکه‌های بالغ استفاده می‌شود. این ژل از غدد موجود در هیپوفارنکس زنبورهای کارگر ترشح می‌شود و به همه لاروهای کلنی، صرف نظر از جنسیت و کاست، تغذیه می‌شود. زمانی که ملکه قدیمی ضعیف شود یا بمیرد، زنبورهای کارگر تصمیم می‌گیرند ملکه جدیدی بسازند؛ به این ترتیب چندین لارو کوچک انتخاب کرده و با مقادیر زیادی ژل رویال در سلول‌های مخصوص ملکه تغذیه می‌کنند.

این نوع تغذیه باعث ایجاد مورفولوژی ملکه، از جمله تخمدان‌های کاملاً توسعه یافته مورد نیاز برای تخم گذاری می‌شود. گفته می‌شود که ژل رویال یک منبع تغذیه ای عالی از آنزیم‌ها، پروتئین‌ها، قندها و اسیدهای آمینه است، اما هیچ مدرک علمی برای تایید اثربخشی مکمل برای استفاده از آن به عنوان یک تونیک سلامت کلی وجود ندارد.

ترکیبات ژل رویال

ترکیب کلی ژل رویال 67 درصد آب، 12.5 درصد پروتئین خام، شامل مقادیر کمی از بسیاری از اسیدهای آمینه مختلف، 11 درصد قندهای ساده (مونوساکاریدها)، همچنین شامل مقدار نسبتاً بالایی (5 درصد) اسیدهای چرب است. اسید اصلی 10-هیدروکسی-2-دسنوئیک اسید یا 10-HDA (حدود 2 تا 3 درصد) است. همچنین حاوی بسیاری از مواد معدنی کمیاب، برخی آنزیم‌ها، اجزای آنتی باکتریال و آنتی بیوتیکی، اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)، ویتامین B6 ( پیریدوکسین) و مقادیر کمی ویتامین C می‌باشد اما هیچ یک از ویتامین‌های محلول در چربی، A، D، E و K در آن وجود ندارد.

خواص ژل رویال از نظر سازمان غذا و داروی اروپا (EMA)

ژل رویال از زمان‌های بسیار قدیم در طب سنتی، به ویژه در زنبورداری آسیایی و همچنین در مصر باستان استفاده می‌شده است. در حال حاضر در زمینه‌های دارویی و آرایشی استفاده می‌شود و به عنوان یک غذای کاربردی بدون نسخه به بازار عرضه می‌شود. مطالعات مختلف فعالیت ضد میکروبی ژل رویال را علیه باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها گزارش کرده‌اند، در حالی که در تست‌های حیوانی، فعالیت‌های کاهش دهنده فشار خون، ضد تومور، ضد کلسترول خون و ضد التهاب نیز مشاهده شده است.

خواص ژل رویال تایید شده سازمان غذا دارو

علاوه بر این، خواص ضد دیابتی، اثرات مثبت بر هیپرپلازی خوش خیم پروستات و بهبود زخم زخم پای دیابتی در کارآزمایی‌های بالینی تأیید شده را نشان می‌دهد. بر اساس نظر سازمان غذا و داوری اروپا (European Medicines Agency) خواص ژل رویال را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

موارد استفاده مفید ژل رویال

ژل رویال یک راه عالی برای افزایش انرژی و همچنین یک تقویت کننده قابل توجه برای استقامت است. علاوه بر این، برای تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت کلی مفید است. سازمان غذا و داروی اروپا تایید می‌کند که ژل رویال مشکلات مختلفی مانند خستگی، اضطراب، افسردگی خفیف، بی خوابی و کمبود انرژی و استقامت را کاهش می‌دهد. همچنین اعتقاد بر این است که ژل رویال اثر آرام بخشی بر سیستم عصبی دارد. برخی افراد معتقدند که ژل رویال به بهبود اختلالات پوستی کمک کرده و روند پیری را کاهش داده است. کلاژن ژل رویال و لسیتین همگی برای پوست مفید هستند و به مرطوب کردن پوست خشک و تسکین درماتیت کمک می‌کنند.

در سال 1977، دانشمندان دانشگاه پزشکی پکن گزارش دادند که زمانی که ژل رویال برای بیماران مبتلا به نوراستنی مرد و زن تجویز شد، همه بیماران بهبود بسیار مؤثر (86٪) یا موثر (14٪) را گزارش کردند. بی خوابی برطرف شد، کیفیت خواب افزایش یافت و سردرد و سرگیجه کاهش یافت. همچنین گفته شد که توانایی‌های جسمی و ذهنی، اشتها و کارایی آن‌ها بهبود یافته است.

گفته می‌شود که محتوای 10-هیدروکسی-2-دسنوئیک اسید (10-2-HDA) در ژل رویال به مهار رشد سلول‌های بدخیم، یعنی لوسمی‌ AKR قابل انتقال، بدخیمی پستان TA3 کمک کرده و مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افزایش ایمنی و فعالیت‌های ضد بدخیمی ژل رویال، می‌تواند رشد زیرمجموعه‌های لنفوسیت T، اینترلوکین-2 و تولید فاکتور نکروز تومور را افزایش دهد. تحقیقات زیادی روی این ماده فعال ارزشمند انجام شده است که اثرات فیزیولوژیکی و فارماکولوژیک مثبتی از جمله فعالیت‌های گشادکننده عروق و کاهش فشار خون، فعالیت ضد کلسترول خون و عملکردهای ضد التهابی را نشان داده است. علاوه بر این فعالیت‌ها، 10-HDA موجود در ژل رویال برای بهبود علائم یائسگی مفید است.

از دیگر خواص ژل رویال می‌توان به تسکین آسم برونش، بیماری‌های کبد، پانکراس و کلیه، زخم معده و شکستگی استخوان اشاره کرد.

موارد منع مصرف ژل رویال

مکمل غذایی ژل رویال یک محصول طبیعی زنبور عسل است و ممکن است در برخی افراد واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند، بنابراین باید قبل از ادامه استفاده در مقادیر بسیار کم آن را امتحان کنید. علائم آلرژی شامل مشکلات تنفسی یا گرفتگی در گلو یا قفسه سینه، درد قفسه سینه، کهیر پوستی، بثورات پوستی یا خارش یا تورم پوست است. تمام این موارد از موارد منع مصرف ژل رویال است.

خواص و کاربرد ژل رویال

کاربردها و فرصت‌های ژل رویال در صنعت داروسازی

ژل رویال به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و مقاومت در برابر عفونت‌ها را افزایش می‌دهد. پس از تحقیقات طولانی، تا حد زیادی نشان داده شده است که چگونه ژل رویال دارای خواص درمانی تغییر دهنده است، دلایلی که استفاده از ژل رویال به زمینه‌های مرتبط با سلامتی گسترش یافته است.

در حال حاضر مطالعات متعددی توسط سازمان غذا و داروی اروپا در حال انجام است و کاربردهای ژل رویال را برای تولید داروهای جدید برای مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها و شرایطی مانند آلزایمر، نارسایی قلبی، ناباروری (ژل رویال برای ناباروری) و بسیاری موارد دیگر برجسته می‌کند. از آنتی اکسیدان گرفته تا فعالیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و درمانی مرتبط با استفاده از ژل رویال، آن را به یک دارایی مهم در بهبود حافظه، تنظیم قند خون و کاهش فشار خون و سطح کلسترول تبدیل کرده است.

کاربرد و فواید ژل رویال برای صنعت مکمل‌های غذایی

استفاده از ژل رویال به‌عنوان ماده‌ای برای مکمل‌های غذایی انسان قدمتی طولانی دارد و به دلیل مقادیر کمی که در گذشته برای عموم مردم کمیاب می‌شد، توسط خاندان سلطنتی و اعضای عالی رتبه جامعه استفاده می‌شد. با این حال، امروزه، نوآوری و تکنیک‌های مدرن، مکمل‌های اصلی غنی از ژل رویال را تولید کرده اند که می‌توانند در دوزهای روزانه مصرف شوند و استفاده از ژل رویال را آسان‌تر می‌کنند.

بسیاری از مکمل‌های ژل رویال که امروزه فروخته می‌شوند از توانایی آن برای افزایش استقامت، مبارزه با خستگی و استرس و حفظ سیستم ایمنی قوی استفاده می‌کنند. محصول هانی ژل از جمله مکمل‌های غذایی حاوی ژل رویال است که می‌توانید به راحتی با مصرف آن، این ماده مغذی را به وعده‌های غذایی روزانه خود اضافه کنید.

ژل رویال در چه قالب‌هایی قابل استفاده است؟

طبق نظر سازمان غذا و داروی اروپا، ژل رویال که به طور گسترده به عنوان مکمل غذایی و یا ماده‌ای مفید برای تقویت سلامتی فروخته می‌شود، محبوبیت زیادی در بازار مکمل‌های غذایی به دست آورده است. در حال حاضر این ماده شگفت انگیز جای پای خود را در صنعت داروسازی محکم کرده و به طور معمول با عسل یا به تنهایی استفاده می‌شود. موارد مصرف ژل رویال شامل قرص، شربت، آب نبات‌های شفابخش، پودر مکمل غذایی مخلوط با سایر مواد، اسپری‌ها و ویال‌ها می‌باشد.

شما می‌توانید با خرید هانی ژل که حاوی ژل رویال، عسل، عصاره عناب و بسیاری مواد مغذی دیگر است، از خواص بی‌نظیر ژل رویال بهره ببرید. برای خرید ژل رویال یا کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

 تقویت سیستم ایمنی بدن

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات