مقالات

درمان ناباروری و نازایی با ژل رویال هانی ژل

| بازدید : 80975

 

ناباروری عموما به حالتی اطلاق می‌شود که در آن زوجین پس از گذشت 12 ماه از رابطه‌ی جنسی کنترل نشده قادر به فرزند آوری نیستند. 8 تا 12 درصد از زوج‌ها در سر تا سر جهان، با مشکل ناباروری مواجه هستند. در 45 تا 50 درصد ناباروری‌ها نیز، مشکل از سوی مردان است. مطالعات سلامت و بیماری انجام شده در ایران نیز نرخ شیوع ناباروری را 5/2 درصد در سطح کشور می‌دانند.

در این مقاله از هانی ژل به بررسی علل و روش‌های درمان ناباروری و نازایی به کمک ژل رویال پرداخته‌ایم؛ در ادامه همراه ما باشید تا شما را با این راهکارها آشنا کنیم.

 

برخی روش‌های درمانی علت ناباروری در خانم‌ها

  • داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID ها): استفاده از داروهایی مانند آسپیرین و ایبوپروفن در طولانی مدت، می تواند منجر به بروز ناباروری در افراد شود.
  • شیمی درمانی: برخی داروهای شیمی درمانی می‌توانند منجر به نارسایی تخمدان در زنان شوند. متاسفانه در برخی موارد نارسایی تخمدان غیر قابل بهبود است و فرد دیگر قادر به فرزند آوری نیست.
  • رادیو تراپی: در صورتی که ارگان‌های تولید مثلی در معرض رادیو تراپی باشند؛ ریسک ابتلا به ناباروری در خانم‌ها افزایش می‌یابد.
  • مواد مخدر: استعمال مواد مخدری مانند ماری جوآنا و کوکائین توسط خانم‌ها، می تواند ریسک ابتلا به ناباروری را در آن‌ها افزایش دهد.

پژوهشگران امروزه با پیشرفت تحقیقات پزشکی، به اثر بخشی بسیاری از مواد غذایی در بهبود ناباروری پرداخته اند. ژل رویال، یکی از موثرترین مواد غذایی در بهبود باروری است. ژل رویال هانی ژل، یکی از با ارزش ترین مواد غذایی می‌باشد که از غدد بزاقی زنبور کارگر ترشح شده و به مصرف لاروها و ملکه می‌رسد. ژل رویال هانی ژل مملوء از آمینو اسید، اسیدهای چرب متوسط زنجیر (مانند اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل)، پروتئین، تمامی ویتامین‌های گروه B، ویتامین D ،E، آهن، کلسیم و پروبیوتیک‌های متنوعی است.

ژل رویال ماده‌ای است که ملکه از آن تغذیه می‌کند. ملکه برای تولد میلیون‌ها نوزاد، به ژل رویال نیاز دارد. ژل رویال موجب تخمک گذاری ملکه‌ی زنبورها می شود و نسل‌های آینده به وسیله‌ی 2000 تخمی که در هر روز به وسیله‌ی ملکه تولید می‌شود؛ پدید می‌آیند! به همین دلیل است که ژل رویال به عنوان مکمل تقویت کننده باروری مورد بررسی قرار گرفته است.

 

درمان ناباروری-نازایی با ژل رویال

ژل رویال

مصرف مرتب ژل رویال در دراز مدت، دارای اثرات مثبتی بر تنظیم تعادل هورمون‌ها و درمان ناباروری می‌باشد. ژل رویال، در بهبود مشکلات ناباروری ناشی از عدم تعادل هورمون‌ها موثر عمل می‌کند.

در سال 2007 مطالعه‌ای در کشور ژاپن صورت گرفت؛ که نتایج آن در مجله‌ی Evid Based Complement Alternat Med به چاپ رسید. این مطالعه بیانگر آن بود که ژل رویال دارای خواصی مشابه هورمون استروژن می‌باشد. استروژن دارای نقشی موثر در استحکام استخوان‌ها، بیان ژن‌ها و قاعدگی منظم می‌باشد. نتایج این مطالعه بیانگر آن بودند که مصرف ژل رویال در تقویت ماهیچه‌های رحمی نقش دارد.

مطالعه‌ای دیگر نیز در کشور ایران صورت گرفت؛ نتایج آن بیانگر آن بود که ژل رویال در رشد و تکامل فولیکول‌ها در تخمدان و افزایش میزان هورمون‌های تخمدان و در نتیجه افزایش باروری نقش دارد. سی و دو رت ماده در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند؛ سه گروه کنترل شده، هر یک به ترتیب 100، 200 و 400 میلی گرم ژل رویال به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را در طی 14 روز دریافت کردند. رت‌های مصرف کننده ژل رویال با افزایش قطر رحم و تخمدان‌ها، افزایش میزان استرژون و فولیکول‌‎های بالغ مواجه شدند. سطوح سرمی آنتی اکسیدان و نیتریک اسید نیز در رت‌های مصرف کننده‌ی ژل رویال به ترتیب افزایش و کاهش یافت.

 بررسی اهمیت تغذیه در دوران بارداری؛ کلیک کنید.

فواید ترکیبات ژل رویال در باروری

  • ویتامین D: تقویت سطح ایمنی بدن
  • ویتامین B6: افزایش سطح هورمون پروژسترون
  • آمینو اسید: موثر در سنتز هورمون
  • اسیدهای چرب: بهبود تکامل تخمک
  • پروتئین: تنظیم تعادل هورمونی

 

دیگر خواص درمانی ژل رویال

  • افزایش میل جنسی
  • تضمین سلامت تخمک و اسپرم
  • تنظیم سطوح هورمونی
  • مراقبت از کبد
  • به تعویق انداختن روند کهولت سن
  • تقویت سیستم ایمنی
  • بهبود ناباروری ناشی از شیمی درمانی

 بیشتر درباره خواص و فواید ژل رویال بخوانید!

هانی ژل رویال

 

مکمل ژل رویال و بارداری در خانم‌ها

مکمل ژل رویال ترکیبی غنی از آمینو اسید‌ها، اسیدهای چرب متوسط زنجیر (همانند چربی‌های موجود در روغن نارگیل)، پروتئین‌ها، ویتامین D ،E و تمامی انواع ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است. مکمل ژل رویال همچنین حاوی تعدادی از پروبیوتیک‌ها نیز است.

بدن ما برای تنظیم میزان هورمون‌های موجود در بدن، تنظیم چرخه‌ها و تخمک گذاری طبیعی به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. بهره مندی از مقادیر کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی به بروز یک بارداری موفق در زنان باردار کمک می‌کند که مکمل ژل رویال تامین کننده‌ی قدرتمند این مواد مورد نیاز است.

البته لازم به ذکر است که در صورت ابتلا به آلرژی به محصولات زنبور عسل، خودداری از مصرف این مکمل لازم است. همچنین در صورتی که به سرطان‌های وابسته به استروژن مبتلا هستید یا سابقه‌ی ابتلا به این نوع سرطان‌ها را در خانواده‌ی خود دارید؛ نیز باید از مصرف این مکمل پرهیز کنید.

 

تاثیر ژل رویال بر باروری آقایان

ناباروری یک مشکل جدی برای زوج‌های جوان است که به دلایل متعدد امروز افزایش چشمیگری داشته است. ناباروری با عوامل مرتبط با مردان حدود 50 درصد از علل ناباروری را شامل می‌شود و رفع این عامل گاهی نیاز به اقدامات سخت و پرهزینه دارد. یافتن روشی آسان و کم هزینه برای حل این مشکل، تأثیر امیدوارکننده‌ای برای زوج‌های نابارور خواهد داشت.

ژل رویال یک ماده طبیعی است که امکان استفاده از آن در پزشکی و اخیراً در حیوانات بسیار زیاد است. در نتیجه افزایش داده‌ها در مورد اثرات مفید آنها در تولید مثل حیوانات و انسان مورد توجه قابل توجهی قرار گرفته است. روش‌های افزودن ژل رویال به رژیم غذایی امروزه اهمیت بسیاری پیدا کرده زیرا طبق تحقیقات انجام شده تأثیرات متعددی بر کیفیت مایع منی، توانایی حفظ حیات اسپرم، تحرک و باروری داشته است.

همچنین ژل رویال با فعالیت هورمون‌هایی مانند تستوسترون، LH و FSH مرتبط است. بنابراین، استفاده از ژل رویال یک روش جایگزین برای مدیریت تولید مثل در سیستم‌های تجاری است که به استفاده از هورمون‌های اگزوژن متکی نیستند. در نهایت، مشخص شد که گنجاندن ژل رویال در غلظت‌های متوسط ​​باعث بهبود جنبه‌های تولید مثل، کیفیت مایع منی و درمان نابروری و نازایی خواهد شد.

برای مطالعه افزایش باروری مردان با هانی ژل رویال کلیک کنید.

 

اثرات مفید مکمل ژل رویال در باروری

ویتامین‌ها و مواد مغذی در طی پروسه‌ی یک بارداری موفق مورد نیاز هستند:

ویتامین D: تقویت سیستم ایمنی بدن

پروبیوتیک ها: پیشگیری از بروز ناراحتی‌های گوارشی و بهبود آن‌ها

ویتامین B6: افزایش سطح هورمون پروژسترون در بدن

آمینو اسید ها: بهبود سنتز هورمون‌ها در بدن

اسیدهای چرب: رشد و تکامل تخمک

پروتئین ها: تنظیم تعادل هورمون‌های بدن

خوشبختانه مکمل ژل رویال حاوی تمامی مواد اشاره شده در بالا است. البته این مورد الزاما به این معنا نیست که مکمل ژل رویال تنها منبع حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز در بارداری است؛ اما مصرف این مکمل یک راه ساده برای کسب اطمینان از دریافت کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای یک بارداری موفق است.

 

ژل رویال یا عسل؟ کدام یک در باروری موفق موثر است؟

ژل رویال و عسل هردو به تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن افراد کمک می کنند. اما تفاوت این دو ترکیب مفید چیست؟ عسل برخلاف ژل رویال فاقد تاثیرات مفید در باروری است و تنها به تقویت میل جنسی کمک می کند. بنابراین بهترین راه برای کسب اطمینان از یک باروری موفق، استفاده از مکمل ژل رویال در زنان است.

 

اسموتی ژل رویال و تقویت باروری

مصرف ژل رویال به تنهایی می تواند مزه ی تلخی را در دهان شما ایجاد کند؛ اما خوشبختانه، مکمل ژل رویال هانی ژل حاوی عصاره ی عناب نیز است که طعم مطلوبی را به همراه دارد. اما در صورتی که می‌خواهید ژل رویال را به تنهایی استفاده کنید، ما به شما طرز تهیه نوعی اسموتی را آموزش می دهیم تا مزه تلخ آن را حس نکنید.

این اسموتی حاوی اسفناج برای تامین فولیک اسید مورد نیاز، میوه‌ها برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی و دانه کنجد برای تامین زینک کافی است. ترکیبات زیر را در مخلوط کن با هم میکس کرده و نوش جان کنید.

 مواد مورد نیاز برای تهیه اسموتی ژل رویال

  • یک فنجان اسفناج تازه
  • یک سوم فنجان انبه
  • یک چهارم فنجان بلوبری
  • یک قاشق چای خوری ژل رویال
  • یک چهارم فنجان آب نارگیل
  • مقداری دانه ی کنجد
  • مقداری زنجبیل
  • ۱ قاشق چای خوری عسل

 

موارد منع مصرف ژل رویال

در صورت وجود آلرژی به عسل، از مصرف ژل رویال پرهیز کنید. عوارض ناشی از مصرف ژل رویال در این افراد شامل سوزش پوست، تنفس مشکل و یا حتی شوک‌های آنافیلاکتیک (یک واکنش آلرژیک جدی که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ گردد. شوک آنافیلاکتیک معمولاً با علایمی همچون ضایعات جلدی، خارش، تورم گلو و افت فشار خون همراه است) می‌گردد. در صورتی که هنگام مصرف محصول با هر یک از موارد فوق روبرو شدید؛ مصرف محصول را متوقف کنید. مصرف ژل رویال در کودکان کمتر از یک سال و مادران باردار و شیرده ممنوع می‌باشد.

 

تداخلات دارویی ژل رویال

  • مشورت با پزشک در صورتیکه داروهای کاهنده قند خون استفاده می شود، ضروری است.
  • مصرف همزمان با داروهای ضد انعقاد خون توصیه نمی شود.
  • مصرف همزمان وارفارین (کومادین) با ژل رویال (ژل رویال ممکن است اثرات وارفارین را افزایش دهد و سبب ابتلا به کبودی یا خونریزی شود).
  • در مورد عناب تداخل با ونلافاکسین و پردنیزون گزارش شده است.

 

نتیجه بحث

مصرف ژل رویال می‌تواند پارامترهای منی به ویژه تعداد و تحرک اسپرم را بهبود بخشد و همچنین می‌تواند با افزایش سلول‌های بالغ و فعال لیدیگ بر ساختار میکروسکوپی بیضه موثر باشد. این اثرات برای مردان ناباروری که دارای تعداد اسپرم کم و تحرک ضعیف اسپرم هستند مفید خواهد بود تا به آنها برای باروری کمک کند. علاوه بر این، به دلیل این که این ژل سرشار از ویتامین و مواد معدنی است باعث بارداری موفق در زنان نیز خواهد شد.

اگر شما تمایل به تهیه محصول هانی ژل که ترکیبی از ژل رویال، عسل و عناب است و به درمان ناباروری کمک می‌کند، دارید، می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

افزایش قدرت باروری با هانی ژل

 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
2 نظر ثبت شده است
جواد حسینی

سلام آیا ژل رویال در تحرک اسپرم هم تاثیر دارد

پاسخ
جواد حسینی

ایا ژل رویال در تحرک اسپرم هم تاثیر دارد

پاسخ
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات