مقالات

بهبود روند درمان سرطان با ژل رویال

| بازدید : 50786

 

سرطان به تقسیم غیر قابل کنترل سلول ها در بدن افراد اطلاق می گردد؛ که می‌تواند منجر به ایجاد تومور ها، آسیب به سیستم ایمنی و بروز اختلالاتی کشنده در بدن شود.

 

سرطان (Cancer) چیست؟

بسیاری از سلول‌های بدن طول عمر مشخصی را دارند و در زمانی مشخص دچار مرگ شده که این فرآیند را آپوپتوز می نامیم. هر سلول دارای برنامه ریزی مشخص برای مردن است؛ تا بدین طریق بدن  بتواند سلول های جدید را  جایگزین سلول های قدیمی کرده و وظیفه ی خود را  به شکل کارآمدتری انجام دهد. متاسفانه در سرطان، روند مرگ برنامه ریزی شده ی سلول ها (آپوپتوز) دچار اختلال شده و سلول ها همچنان به تقسیم شدن خود به شکل بی وقفه ادامه می‌دهند.

برخی سلول‌های سرطانی ممکن است تنها در یک ناحیه از بدن یافت شده و سپس از طریق غدد لنفاوی در سایر نقاط بدن نیز پخش شوند.

سرطان بیماری است که امروزه گریبان گیر تعداد زیادی از افراد شده است. در زمینه درمان سرطان و مواد غذایی تاثیر گذار بر درمان آن با استفاده از ژل رویال و بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی با ژل رویال تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است.

ژل رویال از جمله موادی است که سالیان طولانی بر روی عملکرد آن در سرطان تحقیقات گسترده ای انجام شده است.

 


 هر آنچه باید درباره هانی ژل بدانید را در لینک زیر بخوانید.

*هانی ژل*


علل بروز سرطان

ابتلای به سرطان دلایل مختلفی دارد. برخی از مهم ترین موارد بروز سرطلان عبارتند از:

  • استعمال دخانیات
  • الکل
  • چاقی
  • عدم تحرک کافی
  • تغذیه نامناسب

عواملی که از آنها نام بردیم جزء عوامل قابل پیشگیری در بروز سرطان هستند؛ با این حال عوامل غیر قابل پیشگیری دیگری مانند افزایش سن و پیری نیز در بروز سرطان نقش دارند.

 

آیا سرطان بیماری ژنتیکی است؟

ژنتیک مسئول بروز ۵ تا ۱۰ درصد انواع سرطان ها در افراد است. اگر فردی در خانواده دارید که بر اثر سرطان فوت کرده است، قابل درک است که مضطرب یا نگران باشید که ممکن است سرنوشت مشابهی برای شما رقم بخورد. با این حال باتوجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، چندین جهش ژنتیکی باعث افزایش قابل توجهی در بروز سرطان می‌شوند.

به عنوان مثال، جهش در ژن BRCA می‌تواند منجر به افزایش 7 برابری احتمال ابتلای یک زن به سرطان سینه شود. یکی دیگر از بیماری‌های ژنتیکی به نام سندرم لینچ می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌های رایج مانند سرطان روده بزرگ یا سرطان کبد را افزایش دهد. سایر جهش‌های نادرتر می‌توانند باعث ایجاد سرطان‌های مغز در خانواده‌ها شوند.

اعتقاد بر این است که در مجموع ژنتیک نقش اصلی را در حدود 15 درصد از سرطان‌ها ایفا می‌کند. اما گاهی اوقات افراد یک خانواده به سرطان مبتلا می‌شوند، نه به این دلیل که ژن‌های مشابهی دارند، بلکه به این دلیل که رفتارهایی مشترک دارند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. رفتارهایی که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند شامل سیگار کشیدن، عادات غذایی ناسالم و ورزش نکردن می‌باشد. گاهی اوقات، حتی اگر به طور مستقیم شرایطی را از والدین خود به ارث نبریم، باز هم فرار از آن دشوار است!

تاثیر ژل رویال بر درمان سرطان

تقویت سیستم ایمنی بدن در طول دوره سرطان

سیستم ایمنی تا حد زیادی در درمان استاندارد سرطان فراموش شده است. با این حال، امروزه درمان سرطان با تقویت سیستم ایمنی بدن در رابطه است. در واقع، درمان‌هایی که با هدف تحریک سلول‌های سیستم ایمنی بدن انجام می‌شوند، اکنون بخشی از طب رایج هستند. به عنوان مثال، استفاده اخیر از Neupogen و Neulasta به بیماران این امکان را داده که شیمی درمانی را ادامه دهند، جایی که قبلاً مجبور بودند به دلیل تعداد کم گلبول‌های سفید خون آن را متوقف کنند. بسیاری از درمان‌های جدید در حال توسعه در سراسر جهان، سیستم ایمنی را هدف قرار می‌دهند، از جمله واکسن‌ها و عوامل مولکولی هدفمند.

 

درمان سرطان

برای درمان سرطان روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد. این روش ها باتوجه به نوع و میزان پیش‌رفت بیماری متفاوت خواهد بود. روش‌های مختلفی مانند شیمی درمانی، هورمون تراپی، پرتو درمانی و … وجود دارد که هر کدام را به اختصار توضبح می دهیم.

شیمی درمانی

داروهای مورد استفاده در روند شیمی درمانی، سلول هایی که با سرعت تکثیر می شوند را مورد حمله قرار داده و آن ها را از بین می برند؛ البته عوارض داروهای شیمی درمانی نیز می تواند چشمگیر باشد.

هورمون تراپی

در روش هورمون تراپی داروهایی برای فرد تجویز می گردد که عملکرد هورمون ها در بدن را تغییر می دهد. هورمون تراپی در  سرطان هایی مانند سرطان پروستات و سرطان سینه به کار برده می شود.

ایمونوتراپی

در روش ایمونوتراپی، داروهایی با هدف تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با سلول های سرطانی برای فرد تجویز می گردند.

 پرتو درمانی

در این روش از دوز بالای پرتوها برای حمله به سلول های سرطانی استفاده می شود. پزشکان قبل از انجام جراحی، پرتو درمانی را برای کاهش علائم سرطان توصیه می کنند.

سلول های بنیادی

پیوند سلولهای بنیادی عمدتاً در افرادی با سرطان های مرتبط به خون مانند لوکمی یا لنفوما مفید واقع می شود.

جراحی

 جراحی بخشی از برنامه ی درمانی است که در افراد دارای تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه جراح بافت های سرطانی را از بدن خارج می کند.

پزشکان در اکثر موارد بیش از یک نوع درمان را  با هدف تاثیر بیشتر، برای بیمار توصیه می کنند.

خواص هانی ژل

کارهای اساسی که در طول سرطان می‌توانید انجام دهید:

در اینجا به برخی از موادی که می‌توانید بخورید و بنوشید تا به شما کمک کند در طول سرطان سالم‌تر و قوی‌تر باشید، اشاره کرده‌ایم:

  • میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ
  • غلات کامل (برنج قهوه ای، جو سبوس دار و غیره)
  • آجیل، دانه‌ها، زیتون و ماهی
  • آب تصفیه شده فراوان و چای سبز (در حد اعتدال)
  • سیر، پیاز و زنجبیل
  • سبزی‌های تیره رنگ (کلم پیچ، اسفناج و غیره)
  • ادویه جات (زردچوبه، رزماری، دارچین و...)
  • قارچ

از موارد زیر کمتر بخورید و بنوشید:

  • انواع غذاهای فرآوری شده
  • نگهدارنده‌ها، رنگ‌های غذایی و طعم دهنده‌ها
  • قندهای ساده
  • نان سفید
  • پاستا
  • آب نبات
  • شیرینی
  • چربی‌های هیدروژنه یا ترانس
  • الکل و نوشابه
  • گوشت‌های دودی و فرآوری شده
  • فست فودها و غذاهای سرخ شده

خواص هانی ژل

انواع سرطان

 بنابر گزارشات منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات سرطان، بیش از ۱۰۰ نوع سرطان وجود دارد؛ با این حال شایع‌ترین آن ها شامل موارد زیر هستند:

  • سرطان مثانه
  • سرطان کولون و رکتال
  • سرطان رحم
  • سرطان کلیه
  • لوکمی
  • سرطان کبد
  • سرطان پوست
  • لنفوم غیر هوچکین
  • سرطان پانکراس
  • سرطان تیروئید

 

درمان سرطان با ژل رویال

هانی ژل فرآورده­ ای طبیعی و یک غذا-داروی فراسودمند است و در ترکیب آن از بهترین و با کیفیت ترین عسل و بهترین ژل رویال در کنار عصاره عناب استفاده شده است. ژل رویال با هم افزایی (تاثیر سینرژیک) اجزای خود، تاثیرات آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد و از سلول های بدن در مقابل رادیکال ­های آزاد حفاظت می­ کند. ژل رویال دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. ژل رویال بر روی رده­ های مختلفی از سلول­ های سرطانی تا کنون آزمایش شده است که در اکثر موارد اثرات مهارکنندگی به همراه داشته است.

مطابق بر مطالعه ای که در سال 2009 در مجله ی BMC Complementary and Alternative Medicine منتشر گردید؛ ژل رویال با ممانعت از خونرسانی به تومورهای پدید آمده، دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد.

در ماه دسامبر سال 2010 نیز مطالعه ای در مجله ی PLoS One منتشر گردید؛ که بیانگر وجود خواص استروژنی در اسیدهای چرب موجود در ژل رویال بود. خواص استروژنی ژل رویال، دارای نقش موثری در بهبود سرطان سینه و سرطان گردن رحم می باشد.

درمان سرطان با ژل رویال

برخی پژوهش ها نیز حاکی از اثرات مثبت ژل رویال در بهبود سرطان خون هستند. آزمایش های بالینی نشانگر آن هستند که ژل رویال در کاهش اثرات منفی سیس پلاتین (داروی شیمی درمانی) بر کلیه ها و کبد نقش دارند. در صورت مصرف ژل رویال، برخی عوارض ناشی از شیمی درمانی بر پوست بهبود می یابند.

ژل رویال، ماده ای شگفت آور است که با تخریب رادیکال های آزاد، میزان پراکسیداسیون چربی های خون را کاهش می دهد. ژل رویال، میزان آنتی اکسیدان ها را نیز افزایش می دهد. بنابراین نامیدن آن به عنوان "گنج طبیعت" دور از ذهن نیست.

در مطالعه ای که در سال 2011 در مجله ی North American Journal of Medical Sciences منتشر گردید؛ اثرات ژل رویال بر استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی مورد مطالعه قرار گرفت. در این مطالعه موش خرمای زال را در معرض مقادیری از اشعه ی گاما قرار دادند.

ژل رویال از طریق گاواژ (تغذيه و واردكردن مايعات غذايي از راه لوله به معده) به گروهی از موش ها خورانده شد. در گروهی از موش ها که با ژل رویال تغذیه شده بودند، غلظت مواد واکنش پذیر کاهش جدی داشت. همینطور غلظت نیتریک اکسید نیز بهبود قابل ملاحظه ای داشت. بررسی میکروسکوپیک عضلات قلب این گروه، بهبود بیشتری را نمایان می کرد. ساختار مویرگ ها و وریدهای موش های این گروه نیز با بهبود بیشتری همراه بود. نتیجه اینکه بهبود بیوشیمیایی، هماتولوژیک و بافت شناختی در گروه تغذیه شده با ژل رویال، نشان می دهد که این ماده دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی می باشد.

مطالعات انجام شده در سال 2011 نیز بیانگر اثرات مفید ژل رویال بر تخفیف عوارض داروی سیس پلاتین (داروی شیمی درمانی) بودند؛ در گروهی که سیس پلاتین (داروی شیمی درمانی) را به تنهایی دریافت کردند نشانه های واضح نارسایی کلیه بروز کرد. در گروهی که ژل رویال را همراه با سیس پلاتین مصرف کردند، در پارامترهای استرس اکسیداتیو و پارامترهای بیوشیمیایی بهبود مشاهده شد، تجویز پیش از موعد ژل رویال نیز دارای تاثیرات بسیار موثرتری بود.

در مبتلایان به سرطان سارکوم، سایز توده ی سرطانی در افرادی که از ژل رویال استفاده می کنند؛ نسبت به سایر مبتلایان کمتر می باشد.

دریافت ژل رویال موجب افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی می گردد؛ به علاوه ژل رویال سطح املاح نادر و املاح اصلی سرم را نیز افزایش می دهد. بنابراین به نظر می رسد که این ژل می تواند به عنوان یک مکمل غنی از املاح ضروری مورد مصرف قرار گیرد. هانی ژل با ترکیبی قوی از ژل رویال، عسل و عصاره عناب در پیشگیری از سرطان و افزایش ایمنی سیستم بدن تاثیر بالایی دارد.

 
 

بهبود ضعف ناشی از سرطان با هانی ژل

 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات