مقالات

درمان گیاهی سرطان

| بازدید : 8525

روشهای درمانی سرطان با استفاده از گیاهان

داروهای گیاهی ، که به عنوان گیاه شناسی نیز شناخته می شود ، در بسیاری از سیستم های طب سنتی در درمان سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. آنها از تمام قسمت های گیاه از جمله ریشه ، برگ ، دانه و گل تولید می شوند. اینها ممکن است حاوی مواد فعال باشند که می توانند باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در بدن شوند. داروهای گیاهی را می توان برای درمان بیماری ها مصرف کرد و یا برای سلامتی روی پوست مالید. بعضی اوقات گیاهان و ترکیبات آن به عنوان درمان های بیولوژیکی طبقه بندی می شوند.


 

هانی ژل، شربت غلیظ طبیعی حاوی عسل خالص طبی و ژل رویال سلطنتی و عصاره میوه عناب نیز معجزه ای است از طبیعت برای کمک به رفع ضعف و خستگی بیمار مبتلا به سرطان در طول درمان .


 

فواید دارو های گیاهی در درمان سرطان

بسیاری از مطالعات علمی تأثیر گیاهان مختلف بر افراد مبتلا به سرطان را بررسی کرده اند. در حالی که نشان داده شده است که برخی از گیاهان درمانی باعث کاهش عوارض جانبی سرطان می شوند ، بسیاری از گیاهان نیز توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شوند.

اثرات جانبی گیاه درمانی در سرطان

ممکن است برخی از گیاهان با معالجه سرطان یا داروهای متداول تداخل داشته باشند و نحوه عملکرد یا دوز جذب را تغییر دهند. ممکن است اگر به میزان زیادی از گیاهی استفاده شود  اثر مسمومیت ایجاد کند.

آیا گیاهان دارویی سرطان را درمان می کنند؟

هیچ مدرک علمی معتبری در دست نیست که داروهای گیاهی به تنهایی می توانند سرطان را درمان یا معالجه کنند. با این وجود ، برخی عصاره های گیاهی دارای اثر ضد سرطان بوده و به داروهای شیمی درمانی تبدیل شده اند. اینها شامل وینکریستین از گیاه پریچینک ، و تاکسانانی از پوست درخت سرخدار اقیانوس آرام است.

دارو های گیاهان غربی موثر در درمان سرطان

داروهای گیاهی غربی معمولاً از گیاهانی تهیه می شود که به طور سنتی در اروپا و آمریکای شمالی رشد می کنند ، اما برخی از آنها از آسیا تهیه می شوند.

دلیل استفاده از دارو های گیاهان غربی در سرطان

داروهای گیاهی اغلب برای کمک به عوارض جانبی درمان های معمولی سرطان مانند کاهش خستگی و بهبود سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند. شواهد نشان می دهد که آنها باید در کنار روشهای درمانی معمولی و نه به عنوان یک روش درمانی اصلی ، مورد استفاده قرار گیرند.

تاثیر استفاده از دارو های گیاهی غربی در درمان سرطان

پس از گرفتن شرح حال ، پزشک یک تصویر جامع از سلامت شما جمع آوری می کند. آنها به دنبال علائم بیماری می گردند و برای رفع علل و علائم بیماری شما ، دارویی را توزیع می کنند. آنها ممکن است یک فرمول گیاهی از قبل تهیه شده از گیاهان به شما بدهند یا ترکیبی از گیاهان را به طور خاص برای نیازهای شما پیشنهاد دهند. داروهای گیاهی را می توان به عنوان عصاره مایع گرفته شده با آب یا به عنوان یک چای یا به عنوان کرم یا قرص تهیه کرد.

شواهد و مدارک درباره تاثیر گیاهان دارویی غربی در درمان سرطان

تحقیقات گسترده ای در مورد اثربخشی و ایمنی بسیاری از گیاهان وجود دارد و برخی از مطالعات نتایج امیدوار کننده را نشان می دهند. در مورد عوارض جانبی احتمالی هرگونه داروی گیاهی با پزشک و پزشک داروهای گیاهی خود صحبت کنید.

بسیاری از داروخانه ها داروهای گیاهی را به فروش می رسانند. اگر از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مطابق با استانداردها هستند ، با درمانگر یا داروساز تکمیل کننده خود حتما مشورت کنید.

نکاتی درباره استفاده ایمن از داروهای گیاهی در درمان سرطان

  • محصولات گیاهی را از یک پزشک متخصص یا تهیه کننده معتبر خریداری کنید.
  • از استفاده از محصولات بدون نسخه از یک فروشگاه مواد غذایی سالم ، داروخانه یا اینترنت خودداری کنید.
  • حتماً نحوه مصرف گیاهان دارویی را بپرسید. مانند داروهای معمولی ، مصرف دوز صحیح در زمان مناسب برای داروهای گیاهی نیز توصیه می شود.
  • اگر طعم داروهای گیاهی به نظرتان تلخ بود از پزشک طب سنتی خود بخواهید مواد مکمل را برای خوش طعم کردن آن به شما معرفی کند.
  • هرگونه عارضه جانبی مشکوک به هر نوع دارو را به پزشک خود گزارش دهید .

 

داروهای گیاهی چینی موثر در درمان سرطان

 

 

داروهای گیاهی چینی در درمان سرطان

از قسمتهای مختلف گیاهان مانند برگ ، ریشه ، ساقه ، گل و دانه استفاده می شود. گیاهان دارویی را می توان به صورت قرص یا به عنوان چای مصرف کرد.

تاثیر استفاده از داروهای گیاهی چینی در درمان سرطان

پزشکان ترکیبی از گیاهان و غذاها را برای کمک به بازگرداندن بدن به تعادل انتخاب می کنند. گیاه شناسان چینی یک فرمول متناسب با شرایط شما تهیه می کنند ، یا می توانند داروهای گیاهی از پیش ساخته شده را برایتان تجویز کنند.

شواهد و مدارک تاثیر گذاری دارو های چینی در درمان سرطان

همانند داروهای گیاهی غربی ، بسیاری از گیاهان چینی از نظر علمی عملکردشان در درمان سرطان ارزیابی شده است. مطالعات حاوی مزایای برخی گیاهان از جمله جینسنگ آمریکایی برای خستگی ناشی از سرطان است. تحقیقات به منظور بررسی فواید گیاهان مختلف و ترکیبات گیاهی مختلف ادامه دارد.

ممکن است برخی از گیاهان با برخی از داروهای ضد سرطان  در تداخل باشند و عوارض جانبی ایجاد کنند. حتما قبل از استفاده از هر نوع گیاه دارویی با پزشک معالجتان مشورت کنید.

گل های موثر در درمان سرطان

این گل ها همچنین به اسانس گل معروف هستند ، این عصاره های بسیار رقیق شده از گل گیاهان وحشی هستند. انواع مختلفی از داروهای گل در سراسر جهان وجود دارد. مشهورترین آنها در استرالیا ، داروهای گل باخ و گل بوش هستند.

دلیل استفاده از دارو های گل در درمان سرطان

از داروهای گل برای تعادل ذهن ، جسم و روح استفاده می شود و به شما در مقابله با مشکلات عاطفی کمک می کند ، که بعضی اوقات می تواند به ضعف سلامتی کمک کند.

تاثیر استفاده از دارو های گل در درمان سرطان

تقریباً مانند یک جلسه مشاوره ، درمانگر سؤالاتی را مطرح خواهد کرد و به شما گوش می دهد تا در مورد خود و مشکلی که تجربه می کنید صحبت کنید. این باعث می شود که درمانگر بتواند درمانی را بطور خاص برای شما تهیه کند ، که معمولاً روزانه چندین بار به همراه آب مصرف می شود.

شواهد موجو درباره اثر گذاری دارو های گل در درمان سرطان

شواهد علمی از استفاده از داروهای گل برای درمان بیماری ها پشتیبانی نمی کند. با این حال ، شواهد حکایتی نشان می دهد که آنها برای کاهش ترس ، اضطراب یا افسردگی مفید هستند.


 

برای اطمینان از اثر گذاری مصرف هانی ژل در مورد خاص خودتان با مشاوران ما در هانی ژل در ارتباط باشید.

 

 

 

 هانی ژل


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات