مقالات

12 خاصیت شگفت انگیز ژل رویال

| بازدید : 9110

در این مقاله می‌خواهیم 12 پتانسیل سلامت در ماده به نام ژل رویال را بررسی کنیم. امروزه ژل رویال که یک ماده مکمل غذایی است، بطور وسیعی در بازار عرضه می‌شود. با بررسی‌هایی که اخیرا پزشکان و محققان روی این ماده انجام داده‌اند دریافته‌اند که خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد. از این رو تجویز آن بصورت گسترده چه برای بیماران و چه افراد سالمی که دنبال یک تغذیه مناسب هستند انجام می‌شود. تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا خواص شگفت انگیز این ماده اعجاب انگیز را با هم بررسی کنیم.

بیشتر درباره هانی ژل بخوانید.

 

شناخت کلی ژل رویال

در ژل رویال یک ترکیب فعال ویژه به نام رویالاکتین وجود دارد که خاصیت عجیبی دارد و در کندوی زنبور، لاروها را به ملکه تبدیل می‌کند و از طرفی راز ماندگاری زنبور ملکه نیز می‌باشد. نکته جالبی که در مورد زنبورها وجود دارد این است که بر خلاف زنبورهای کارگر که تنها چند هفته عمر می‌کنند، زنبور ملکه توانایی زندگی در حدود چندین سال را دارد و این به لطف خواص شگفت انگیزی است که ژل رویال دارد.

ژل رویال بطور کلی ماده ای ژلاتینی و سفید رنگ مایل به زرد روشن، کلوئیدی و چسبناک است که در آب حل می‌شود و کف تولید می کند. این ماده همچنین دارای خاصیت اسیدی است. یعنی پی اچی بین 5.3 و 5.4 دارد. وزن مخصوص آن نیز حدود ۱/۱ بوده و دارای طعم‌های ترش، شیرین و تند است. جالب است بدانید که ترکیبات دقیق ژل رویال با توجه به موقعیت جغرافیایی، فصل و انواع گل های منطقه‌ای که زنبورها در آن تغذیه می‌کنند متفاوت است. همچنین مقادیر کمی از دانه های گرده از گیاهان اطراف، در ژل رویال وجود دارد. ژل رویال پر از پروتئین می‌باشد که همین ماده دلیل بسیاری از خواص شگفت انگیز آن است. ژل رویال شامل مواد زیر است:

تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، پانتوتنیک اسید (B5)، پیریدوکسین (B6)، نیاسین (B3) ، اسیدفولیک (B9)، اینوزیتول (B8)، بیوتین (B7).

 

در ادامه می‌خواهیم به ترتیب 12 پتانسیل سلامت در ماده به نام ژل رویال را بررسی کنیم.

خاصیت آنتی اکسیدانی

امروزه به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی که ژل رویال دارد، از آن در ساخت محصولات نگه دارنده و مراقبتی پوست استفاده می‌شود. مثلا در بحث سلامت پوست، به تقویت بافت پوست کمک می کند و باعث کاهش خطوط ریز روی پوست می‌شود. در واقع این ماده، جوان کننده پوست است. به همین خاطر در بسیاری از لوازم آرایشی جدید، سعی شده از ژل رویال استفاده شود. علت خاصیت آنتی اکسیدانی ژل رویال با تحقیقاتی که روی حیوانات انجام شده، به خاطر وجود آمینواسیدها و اجزای فنولیکی است که در آن وجود دارد. آن‌چه که ژل رویال را جادویی می‌کند، همین خاصیت ضد پیری پوستی است که دارد.

 

ضد عوارض قلبی

مطالعاتی که هم روی انسان و هم حیوانات انجام شده نشان می‌دهد که ژل رویال می‌تواند سطح کلسترول خون را پایین بیاورد و در نتیجه خطر سکته قلبی را کاهش دهد و همچنین می‌تواند به عملکرد بهتر قلب نیز کمک کند. این تحقیقات روی یک دسته خرگوش در طول 10 هفته انجام شد. در طول این 10 هفته خرگوش‌ها فقط با ژل رویال تغذیه می‌شدند و در نهایت نشان داده شد که بطور موثری سطح کلسترولِ بد در خون خرگوش‌ها کاهش پیدا کرده است. می‌دانیم که سطح بالای کلسترول بد در افراد می تواند بسیار خطرناک باشد. از طرفی داروهایی که برای کاهش کلسترول خون تجویز می‌شوند عوارض جانبی زیادی دارند. به همین دلیل جایگزینی ژل رویال به جای این داروها می‌تواند بسیار دست‌آورد مفیدی باشد. امروزه سعی بر این است که داروهای قلبی را با موادی موجود در ژل رویال بسازند.

 

کنترل فشار خون

ژل رویال همچنین خاصیت کنترل فشار خون دارد. پروتئین‌های خاصی که در ژل رویال موجودند، سلول‌های ماهیچه‌ای را آرام کرده و در نتیجه فشار خون را کنترل می‌کنند. نام فشار خون را مرگ خاموش نهاده‌اند که البته می‌شود با ژل رویال، این ماده شگفت انگیز، به کنترل این بیماری پنهان خطرناک پرداخت. هر چند هنوز راه حل موثری برای ساخت داروی کاهش خونی از ژل رویال پیدا نشده است.

 

کاهش قند خون بالا

ژل رویال که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است می تواند استرس اکسیداتیو و کنترل قند خون را بهبود بخشد. مطالعاتی که بر روی ژل رویال انجام شده است، نشان می‌دهد این ماده بطور موفقیت آمیزی می‌تواند قند خون را کنترل کرده و البته حساسیت به انسولین را کاهش دهد. می‌دانیم که قند خون یکی از شایع ترین بیماری های موجود در جامعه است. پس نتایج این تحقیقات و اثر مثبت ژل رویال روی قند خون می‌تواند خبر بسیار خوشحال کننده‌ای باشد؛ بخصوص که تحقیقات نشان داده است که ژل رویال دارای فعالیت مشابه انسولین و تعدیل قند خون است که می تواند در درمان دیابت نوع 2 بسیار موثر باشد.

 

بهبود عملکرد مغز

مطالعات بسیاری که روی ژل رویال انجام شده نشان می‌دهد که این ژل می‌تواند خیلی خوب از پس حذف مواد شیمیایی با اثرات استرسی روی مغز برآید و بطور کلی استرس را که دشمن سلامت مغز است کاهش دهد. شاید اگر به دنبال گرفتن یک نتیجه خوب در امتحان خود یا تست‌های مغزی هستید، بهترین راه استفاده از ژل رویال و قرار دادن آن در برنامه غذاییتان باشد. همچنین مصرف ژل رویال می‌تواند در روند بهبود آلزایمر کمک می کند. جالب است بدانید که با قرار دادن چندین ساله ژل رویال در مواد غذایی پیرمردها، اثراتی از افزایش تمرکز و بهبود عملکرد مغزی دیده شده است.

 

 بهبود خشکی چشم ها

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف ژل رویال به صورت خوراکی می تواند در افرادی که دچار خشکی چشم رنج هستند، سبب ترشح اشک از غدد اشکی آن ها شده و این امر سبب درمان خشکی چشم در چنین افرادی می شود. جالب است که درمان خشکی چشم بسیار هزینه آور است، پس اگر هنوز هم خواص شگفت انگیز ژل رویال را باور نکرده‌اید، وقت آن است که ایمان بیاورید!

 

کاهش عوارض سرطان

 همه ما می‌دانیم که شیمی درمانی و سایر درمان های سرطانی با عوارض جانبی بسیار دردآوری از جمله نارسایی قلبی، التهاب و مشکلات گوارشی همراه هستند. خواص ژل رویال ممکن است برخی از عوارض جانبی ناشی از درمان های سرطانی را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است که ژل رویال به خاطر دارا بودن پروتئین‌های زیاد می‌تواند در طول درمان سرطان، به کاهش عوارض آن کمک کند.

 

هانی ژل

خاصیت ضد التهابی بودن

بر اساس تحقیقات گسترده‌ای که روی ژل رویال انجام شده ادعا می شود که خواص ژل رویال، التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. در چندین آزمایش بر روی حیوانات، نشان داده شد که اسیدهای آمینه خاص، اسیدهای چرب و ترکیبات فنولی موجود در ژل رویال، اثرات آنتی اکسیدانی قوی‌ای دارند. این موضوع می‌تواند ژل رویال را به یک داروی درمانی برای سوختگی‌های پوست تبدیل کند. خواص ژل رویال همچنین باعث بهبود زخم ها می شود.

با تحقیقات روی ژل رویال، مشاهده شده که فیبروبلاست های انسانی با کاهش ترشح و تشکیل کلاژن، تحت تاثیر ژل رویال، قادر به مهاجرت و افزایش سطح اسپینگو لیپیدها هستند. بنابراین، ژل رویال می‌تواند دوره درمانی بهبود زخم‌ها را کاهش دهد. این خاصیت می‌تواند در ساخت داروهای بعد از عمل جراحی و بهبود سریع تر دوران نقاهت نیز بکار رود.

 

افزایش وزن

بسیاری از افراد از لاغر  بودن خود ناراضی هستند و برای درمان آن به خوردن هر نوع مکمل غذایی روی می‌آورند. اما ژل رویال مکمل غذایی طبیعی‌ای است که با داشتن مواد مغذی زیاد، افزایش وزن را آسان می سازد. همچنین ژل رویال برای افرادی که در دوره نقاهت بوده و نیاز به تقویت بدنشان دارند بسیار مفید است. علاوه بر این، ژل رویال می‌تواند بدن را در مقابل باکتری ها و میکروب های خارجی مقاوم کند که در نتیجه باعث فعالیت آنتی باکتریایی و کاهش عفونت هم می شود.

 

بهبود مشکلات زنان

فواید ژل رویال باعث درمان مشکلات مربوط به زنان از جمله یائسگی نیز می شود. یائسگی اتفاقی است که باعث کاهش و متوقف شدن هورمون های در حال گردش می شود و با افسردگی و کمر درد در خانم ها همراه است. نشان داده شده است که ژل رویال در به تعویق افتادن این مشکل بسیار موثر است.

اطلاعات بیشتر در لینک زیر:

ژل رویال برای خانم ها

بهبود پوکی استخوان

انسان‌ها هرچه پیرتر می شوند دچار ضعف استخوانیی نیز می‌شوند؛ اما این ضعف استخوان ممکن است تا حد شکنندگی استخوان‌ها که اصطلاحا پوکی استخوان نام دارد نیز پیش برود. دانشمندان با بررسی خواص ژل رویال برای درمان و پیشگیری از پوکی استخوان به نتایجی چشم گیر دست یافته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که با مصرف ژل رویال می توان از روند پوکی استخوان در سنین بالا جلوگیری کرد. این مورد به خصوص برای خانمهایی که در دوران یائسگی به سر میبرند، بسیار حائز اهمیت است. چرا که این افراد بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

 

درمان ناباروی

ژل رویال، می‌تواند فعالیت غدد جنسی را افزایش دهد و باعث افزایش تولید هورمون شود. به همین دلیل  می تواند برای درمان هرگونه ناتوانی جنسی مورد استفاده قرار گیرد و به درمان ناباروری نیز کمک کند. در واقع معجزه ژل رویال در درمان نازایی نیز موثر است.

 

دیگر خواص ژل رویال

هر چه در مورد خواص ژل رویال گفته شد از تحقیقات بسیار معتبری است که توسط محققین و پزشکان در اقصی نقاط دنیا انجام شده است. اما خواص ژل رویال فقط به این 12 مورد محدود نمی‌شود. این ماده شگفت انگیز همچنین می‌تواند در درمان و پیشگیری خیلی از مشکلاتی که بشر با آن در گیر است به کار رود. مثلا نشان داده شده است که ژل رویال می‌تواند در درمان افسردگی و مشکلات روحی نیز موثر باشد. همچنین این ژل شگفت انگیز، یکی از بهترین مواد غذایی برای کسانی است که به ورزش‌های سنگین عادت دارند؛ چرا که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بسیار قوی کند و از طرفی به رشد ماهیچه‌ها خیلی کمک می‌کند. در نتیجه خواص ژل رویال بسیار فراتر از موارد نام برده می‌باشد.

 

در این مقاله سعی شد که با نام بردن 12 تا از خواص اساسی که ژل رویال دارد، ضرورت استفاده از این ماده غذایی بی نظیر گفته شود. 12 خاصیتی که هر کدام دارای زیر شاخه‌هایی بسیار گسترده هستند. هر چند این خواص، تمام خواص ژل رویال را در بر نمی‌گیرند، اما برای شناخت کافی از پر خاصیت بودن این ماده شگفت انگیز، کافی هستند. امیدواریم شما با خواندن این مقاله، بتوانید در استفاده از این ماده غذایی یک برنامه خوب تغذیه‌ای برای خود فراهم کنید. این برنامه می‌تواند سلامت شما را در تمام جنبه‎‌های گفته شده تضمین کند.

 

 خرید اینترنتی هانی ژل
 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات