مقالات

تقویت سیستم ایمنی بدن با ژل رویال و عسل

| بازدید : 12600

احتمالاً تا زمانی که به سرماخوردگی یا آنفلوانزا دچار نشوید، به تقویت سیستم ایمنی بدن خود فکر نمی‌کنید. معمولاً در زمان بیماری همه به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن خود می‌افتند؛ اما واقعاً بهتر نیست که در وهله اول از بروز بیماری جلوگیری کنیم؟ این که پیشگیری بهتر از درمان است، یک اصل مهم برای حفظ سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی است. مواد غذایی و ترکیبات زیادی در طبیعت وجود دارند که می‌توانند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کرده و از بدن ما در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت کنند.

تحقیقات نشان داده‌اند که ژل رویال و عسل خواص درمانی زیادی داشته و البته می‌توانند بدن را در مقابل میکروب‌ها و التهابات مختلف خصوصاً التهابات تنفسی محافظت کنند. در این مقاله قصد داریم به خواص این ترکیبات در رابطه با افزایش سطح سیستم ایمنی بدن صحبت کنیم.

جهت خرید هانی ژل کلیک کنید.

همچنین میتوانید جهت مشاوره خرید هانی ژل با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

02122893167  

02122893473

 

ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی

 

ژل رویال یک ماده ناب است که زنبورهای عسل برای تغذیه لاروها و ملکه خود آن را ترشح می‌کنند. زنبور ملکه در طول زندگی خود از ژل رویال تغذیه می‌کند و دانشمندان احتمال می‌دهند که دلیل سایز بزرگ‌تر زنبور ملکه، تغذیه از ژل رویال باشد. ژل رویال ترکیبات مغذی زیادی دارد و به همین دلیل به عنوان غذای اصلی یا حتی مکمل‌های طبیعی برای بدن انسان توصیه می‌شود. 60 تا 70 درصد از ژل رویال را آب تشکیل می‌دهد که عنصری اساسی برای زندگی است. وجود انواع کربوهیدرات در ژل رویال سبب می‌شود که این ماده انرژی زیادی برای بدن تولید کند. دوز زیادی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها هم در ژل رویال وجود دارند. این ژل فواید بی شماری برای بدن دارد و می‌تواند به عنوان یک مکمل طبیعی برای افزایش سطح سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار مؤثر باشد.

 

ژل رویال، ضد عفونی کننده و ضد میکروب

ژل رویال نیز مانند عسل دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروب است. این خواص سیستم دفاعی بدن ما را تقویت می‌کنند و همچنین باعث گسترش بیشتر گلبول‌های سفید در خون می‌شوند. به همین دلیل است که در زمانی که بیماری‌های واگیردار مانند سرماخوردگی در جامعه شایع می‌شوند، مصرف ژل رویال به گروه‌های در معرض خطر توصیه می‌شود. هر چند که ژل رویال برای افراد در هر رده سنی که به انرژی اضافی در طول روز نیاز دارند، توصیه می‌شود، مانند ورزشکارها.

 

ژل رویال موثر بر تقویت سیستم ایمنی بدن

بدن در شرایطی که عملکرد صحیح داشته باشد و به خوبی تغذیه شود، در بالاترین سطح از ایمنی قرار دارد. ژل رویال به عملکرد بهتر بدن کمک می‌کند و البته به لطف آنتی اکسیدان های بی شمار موجود در آن، به افزایش سطح سلامت بدن نیز منجر می‌شود. فصل‌هایی مثل پاییز که همه افراد نیاز دارند سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند، ژل رویال بیشترین کاربرد را دارد.

 

ژل رویال موثر بر کاهش سطح کلسترول خون

وجود بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند سطح ایمنی بدن را پایین بیاورد. بیماری‌های قلبی و عروقی یا بیماری‌های مربوط به سیستم تنفسی می‌توانند منجر به تضعیف بدن شده و در نتیجه ویروس‌ها و باکتری‌ها به سادگی بتوانند سیستم ایمنی بدن را مغلوب کنند. داشتن سبک زندگی سالم، ورزش کردن و تغذیه مناسب کمک می‌کند که تا حد امکان بدن خود را سالم و قوی نگه داریم. ژل رویال با کاهش سطح کلسترول نامطلوب خون، از فشار خون و بیماری‌های قلبی جلوگیری کرده و سلامت بدن را در سطح قابل قبولی حفظ می‌کند.

 

ژل رویال را چطور مصرف کنیم؟

 

ژل رویال

ژل رویال یک غذای فوق العاده برای بدن است که حتی دوزهای پایین آن نیز می‌توانند سطح انرژی و سلامت بدن شما را بالا ببرند. این ژل به صورت طبیعی در بازار موجود است. علاوه بر این، آمپول و کپسول‌های آن نیز وجود دارند. مصرف کپسول ژل رویال می‌تواند روزانه همراه با یک لیوان آب باشد تا سیستم دفاعی بدن شما را به خصوص در زمان شیوع بیماری‌های واگیردار تقویت کند. آمپول ژل رویال را نیز می‌توانید به صورت ماهانه استفاده کنید.

 

عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل برای هزاران سال یکی از ترکیبات غذایی محبوب بشر بوده است. این ماده سرشار از انرژی و ترکیبات مغذی است که برای حفظ سلامت بدن، بالا بردن سطح انرژی، از بین بردن عفونت‌ها و باکتری‌ها، بهبود سلامت پوست و ... استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله بررسی می‌کنیم که عسل چطور می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده شود.

 

خواب بهتر با عسل

مطالعات نشان داده‌اند که کسانی که خواب مناسبی ندارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا قرار دارند. اگر خواب خوبی داشته باشید، هم دیرتر به بیماری دچار می‌شوید و هم طول درمان شما در صورت ابتلا به بیماری کوتاه‌تر خواهد بود. دلیل آن این است که در زمان خواب، بدن شما سیتوکین های محافظتی را آزاد می‌کند که آنتی بادی بدن شما را افزایش می‌دهد. اگر چشم‌های شما به اندازه کافی بسته نباشند، سیستم ایمنی بدن نیز تضعیف می‌شود. مصرف عسل کمک می‌کند که شما خواب بهتر و راحت‌تری داشته باشید. اگر شب‌ها خوب نمی‌خوابید، پیش از خواب چند قاشق عسل را به تنهایی یا به صورت حل شده در آب ولرم مصرف کنید.

 

مبارزه با باکتری‌ها و میکروب‌ها با عسل

عوامل ایجاد عفونت به خصوص عفونت‌های سینوسی و تنفسی، باکتری‌ها هستند. عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است و می‌تواند عوامل ایجاد عفونت را از بین ببرد. می‌توانید روزانه پیش از صبحانه از ترکیب عسل، آب گرم و آب لیمو ترش تازه برای کاهش عفونت‌ها و مبارزه با باکتری‌های بدن استفاده کنید.

 

بهبود زخم‌ها با عسل

یکی از راه‌های ورود باکتری‌ها به بدن، خراش‌ها و زخم‌ها هستند. عسل علاوه بر این که می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد، می‌تواند به صورت موضعی روی زخم‌ها نیز استفاده شود تا سریع‌تر بهبود پیدا کنند. مراقبت از زخم‌ها و خراش‌هایی که روی بدن وجود دارند، کمک می‌کند که به عفونت دچار نشوید.

 

درمان عفونت با عسل

معمولاً برای درمان عفونت‌ها از داروهای آنتی بیوتیک استفاده می‌شود. اما این داروها تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند و باعث می‌شوند در سال‌های آینده سریع‌تر به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی دچار شویم. در صورتی که برای درمان عفونت از عسل استفاده کنید، نه تنها بدن خود را تضعیف نمی‌کنید، بلکه مقاومت آن را برای مقابله با بیماری‌های آینده هم بالاتر می‌برید.

 

چه انواعی از عسل برای تقویت سیستم ایمنی مفید هستند؟

عسلی که به شکل طبیعی تهیه ‌شده باشد، می‌تواند خواص بیشماری از جمله تقویت ایمنی بدن داشته باشد. هر چند که برخی از انواع عسل از جمله عسل مانوکا در این زمینه عملکرد قوی‌تری دارند. این عسل که بیشتر در کشور نیوزیلند تهیه می‌شود، به دلیل تغذیه زنبورها از بوته‌های مانوکا به این نام خوانده می‌شود. اگر به عسل مانوکا دسترسی ندارید، هر نوع عسل طبیعی و با کیفیت می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد.

 

اما سخن پایانی

مصرف عسل و ژل رویال را تنها در زمان ابتلا به بیماری توصیه نمی‌کنیم. مصرف این ترکیبات مغذی در تمام طول سال کمک می‌کند که بدنی سالم‌تر و قوی‌تر داشته باشید. سبک زندگی سالم و ورزش کردن نیز به شما کمک می‌کنند که کمتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی باشید. هر چه از انواع بیماری‌های زمینه‌ای دور بمانید، بدن شما در زمان ابتلا به بیماری می‌تواند بهتر عمل کرده و ویروس را از بین ببرد. در کنار مصرف عسل و ژل رویال، مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌تواند سطح سلامت شما را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

 

ژل رویال هانی ژل


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
2 نظر ثبت شده است
محمد

عسل و مشتقاتش همیشه برای سلامتی بدن واقعا عالیه، ژل رویال که دیگه نگفتنیه

پاسخ
هانی ژل

بله همینطوره

نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات