مقالات

چگونه اضطراب را بطور طبیعی درمان کنیم

| بازدید : 3172

 

بسیاری از افراد استرس و اضطراب مزمن دارند. آنها با علائمی مانند عصبی بودن ، اضطراب ، تنش ، تپش قلب و درد قفسه سینه روبرو می شوند.

در حقیقت ، اضطراب از جمله متداولترین مسائل مربوط به سلامت روان است. در ایالات متحده ، سالانه بیش از 18 درصد از بزرگسالان مبتلا به اختلالات اضطرابی هستند.

در برخی موارد ، وضعیت سلامتی دیگری ، مانند تیروئید بیش فعال ، می تواند به یک اختلال اضطراب منجر شود. با تشخیص دقیق می توان اطمینان حاصل کرد که فرد بهترین روش درمانی را دریافت می کند.

در این مقاله با طیف گسترده ای از داروهای طبیعی و خانگی که می توانند به استرس و اضطراب کمک کنند ، همراه ما باشید.


 

هانی ژل

 

داروهای طبیعی درمان اضطراب و استرس

داروهای طبیعی معمولاً نسبت به  روشهای درمانی مرسوم، بی خطر هستند.

با این وجود ، تغییر در رژیم و برخی مکمل های طبیعی می تواند شیوه عملکرد داروهای ضد اضطراب را تغییر دهد ، بنابراین ضروری است قبل از امتحان این راه حل ها با پزشک مشورت کنید. همچنین ممکن است پزشک بتواند سایر داروهای طبیعی را توصیه کند.

  1. تاثیر ورزش بر استرس

ورزش روشی عالی برای سوزاندن انرژی اضطراب است ، و تحقیقات نیز این موضوع را تا حدودی ثابت کرده اند.

به عنوان مثال ، یک بررسی در سال 2015 نشان داد که ورزش ممکن است درمانی برای اضطراب باشد. با این حال ، این بررسی هشدار داد كه تنها تحقیقات با كیفیت بالاتر می تواند تعیین كند كه چقدر مؤثر است.

ورزش ممکن است در اضطراب ناشی از شرایط استرس زا نیز کمک کند. به عنوان مثال ، نتایج یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که ورزش می تواند برای افراد مبتلا به اضطراب مربوط به ترک سیگار مفید باشد.

  1. تاثیر مدیتیشن بر درمان اضطراب

مراقبه می تواند به کند کردن افکار مضطرب کمک کند ، و مدیریت استرس و اضطراب را آسانتر می کند. طیف گسترده ای از سبک های مراقبه ، از جمله ذهن آگاهی و مراقبه در طول یوگا ، ممکن است کمک کند.

مراقبه مبتنی بر ذهن آگاهی به طور فزاینده ای در درمان رواج دارد. بررسی متاآنالیز در سال 2010 نشان می دهد که می تواند برای افراد دارای اختلالات مربوط به خلق و خو و اضطراب بسیار مؤثر باشد.

  1. تمرین های آرامش بخش برای مقابله با اضطراب

برخی از افراد به طور ناخودآگاه در پاسخ به اضطراب ماهیچه ها را فشار می دهند و فک را می گیرند. تمرینات آرامش بخش پیشرفته می تواند کمک کند.

در یک موقعیت راحت دراز بکشید و به آرامی هر گروه عضلانی را سفت و سپس شل کنید ، از انگشتان پا شروع کنید و تا شانه ها و فک کار کنید.

4- نوشتن درمانی موثر برای اضطراب و استرس

 

نوشتن درمانی موثر برای اضطراب

یافتن راهی برای ابراز اضطراب می تواند باعث شود آن احساس کنترل شود.

برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشتن می تواند به مردم در مقابله بهتر با اضطراب کمک کند.

برای مثال ، یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که نوشتن خلاق ممکن است کودکان و نوجوانان را در مدیریت اضطراب یاری دهد.

5- استراتژی های مدیریت زمان در درمان اضطراب

برخی از افراد اگر تعهدات بیش از حد زیادی داشته باشند به یکباره احساس اضطراب می کنند. اینها ممکن است شامل فعالیت های خانوادگی ، شغلی و بهداشتی باشد. برنامه ریزی برای انجام اقدامات لازم می تواند به حفظ این اضطراب کمک کند.

استراتژی های موثر مدیریت زمان می تواند به افراد کمک کند تا روی یک کار متمرکز شوند. برنامه ریزی بر روی کاغذ و یا استفاده از تقویم های آنلاین می توانند کمک کنند.

برخی افراد دریافتند که شکستن پروژه های بزرگ به مراحل قابل کنترل می تواند به آنها در انجام کارهایی که فشار کمتری دارند کمک کند.

  1. آروماتراپی موثر در روند درمان اضطراب و استرس

 

آروماتراپی برای درمان استرس

بوی آرام بخش روغن های گیاهی می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. برخی از عطرها برای بعضی از افراد بهتر از سایرین عمل می کنند ، بنابراین با گزینه های مختلف آزمایش کنید.

اسطوخودوس ممکن است بسیار مفید باشد. مطالعه ای در سال 2012 اثرات آروماتراپی با اسطوخودوس بر بی خوابی در 67 زن 45 تا 55 ساله را آزمایش کرد. نتایج حاکی از آن است که آروماتراپی ممکن است در کوتاه مدت ضربان قلب را کاهش داده و در طولانی مدت باعث کاهش مشکلات خواب شود.

  1. استفاده از چای گیاهی در درمان اضطراب و استرس

بسیاری از چای های گیاهی می توانند به اضطراب و سهولت خواب کمک کنند.

نتایج یک آزمایش کوچک 2018 نشان می دهد که بابونه می تواند سطح کورتیزول ، هورمون استرس را تغییر دهد.

  1. گذراندن زمان با حیوانات موثر در درمان اضطراب

حیوانات اهلی همراهی ، عشق و پشتیبانی می کنند. تحقیقات منتشر شده در سال 2018 تأیید کرد که حیوانات اهلی می توانند برای افرادی که دارای مشکلاتی از انواع سلامت روان هستند از جمله اضطراب مفید باشند.

گذراندن وقت با حیوانات همچنین می تواند اضطراب و استرس ناشی از تروما را کاهش دهد. نتایج یک بررسی منظم 2015 نشان می دهد که نظافت و گذراندن زمان با اسب می تواند برخی از این تأثیرات را کاهش دهد.

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات