مقالات

همه چیز درباره واکسن کرونا

| بازدید : 2235

 

بیشتر از یک سال است که بیماری جهانی کرونا بروز کرده است. با آغاز این اتفاق، تب و تاب و راه کارهای بسیار زیادی در کل جهان دلهره‌های زیادی در کل جهان ایجاد شده است. پزشکان و مسئولین حوزه سلامت در ابتدا تنها راه را استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور غیر ضروری در اماکن عمومی اعلام می‌کردند.

 بعد از گذشت چند مدت از بروز بیماری کرونا، تمامی کشورهای جهان چاره کار را در ساخت و ارائه واکسن کرونا دانستند. به همین دلیل بسیاری از کشورهایی که در زمینه بهداشت و سلامت قدرتمند هستند، شروع به تحقیق و بررسی موارد گوناگون برای ساخت این واکسن کردند.

 یکی از کشورهایی که در این زمینه تلاش‌های بسیار زیادی کرده است و توانسته واکسنی تولید کند، کشور ایران است. در حال حاضر چندین واکسن مختلف تولید شده و بازارهای جهانی معرفی شده است. با توجه به اینکه تردیدها درباره تزریق یا عدم تزریق این واکسن‌ها گسترش پیدا کرده است، در این نوشتار از هانی ژل چند و چون این واکسن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

هانی ژل

 

 واکسن کرونا چه کاری انجام می‌دهد؟

 در حالت کلی تمامی واکسن‌ها مقدار خفیف شده از نوع یک بیماری هستند. با تزریق واکسن در بدن، مقدار بسیار کم و ناچیزی از ویروس یا باکتری وارد بدن انسان می‌شود. بدن در مقابل این ویروس از خود واکنش‌هایی نشان می‌دهد. به همین دلیل سیستم ایمنی بدن نیز به دنبال رفع و از بین بردن بیماری است و واکنش‌هایی نشان می‌دهد.

 به عبارت دیگر واکسن‌ها در اصل نمونه جعلی و کوچک شده از خود بیماری هستند تا سیستم ایمنی بدن به دفاع در مقابل آن‌ها آماده شود. به طور مثال وقتی که واکسن سرخک تزریق می‌شود، سیستم ایمنی بدن اطلاعات و یک تاریخچه از این بیماری به دست می‌آورد. در نتیجه اگر در آینده با ویروس سرخک رو به رو شود، به خوبی سیستم ایمنی بدن آن را شناسایی کرده و در مقابل آن می‌ایستد. در نتیجه قبل از آنکه فرد دچار سرخک شود، سیستم ایمنی بدن با آن مبارزه می‌کند.

 

 سیستم ایمنی بدن چیست؟

 در حالت معمول بدن انسان در مقابل بیماری‌های مختلف مقاوم است. البته این به شرطی است که سیستم ایمنی و دفاعی بدن قدرت کافی در مقابله با بیماری‌ها را داشته باشد. در تعریف سیستم دفاعی بدن می‌توان گفت که این سیستم از مجموعه گلبول‌های سفید تشکیل شده است که می‌توانند مهاجمان بیرونی را به خوبی شناسایی کنند.

 درصورتی که یک باکتری ویروس و یا عفونت وارد بدن شود؛ اگر سیستم دفاعی بدن مقاومت کافی داشته باشد، پادتن و ضد آن عفونت باکتری و ویروس را می‌سازد. در نتیجه آن مهاجم خارجی را به خوبی در خود حل کرده و اجازه نمی‌دهد که سایر سلول‌های بدن آسیب وارد کند.

 اما هنگامی که سیستم ایمنی بدن مقاومت کافی نداشته باشد، بیماری‌ها به راحتی می‌توانند به بدن ضربه وارد کند و سلول‌ها را از بین ببرند. اما شاید برای شما سوال باشد که چطور می‌توان سیستم ایمنی بدن را قوی کنیم؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

چگونه سیستم ایمنی بدن را قوی کنیم؟

مطالعات و تحقیقات دانشمندان و پزشکان نشان می‌دهد که برای قوی کردن سیستم دفاعی بدن راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توان بدن را در مقابل هجوم بیماری‌ها سالم نگه داشت، رژیم غذایی و سبک زندگی سالم و مناسب است.

 به طور مثال مصرف خوراکی‌هایی که حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین ث هستند، می‌تواند عملکرد سیستم دفاعی بدن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. مصرف مرکبات، ژل رویال، کیوی و یا عسل از جمله خوراکی‌هایی هستند که مقادیر زیادی ویتامین ث در بافت خود دارند.

 البته یکی دیگر از راه‌ها برای افزایش قدرت ایمنی بدن استفاده از واکسن هر نوع بیماری برای مقاومت در برابر آن بیماری است. به طور مثال برای بالا بردن توان دفاعی بدن در مقابل بیماری سرخک باید واکسن این بیماری به بدن تزریق شود و در مقابل بیماری کرونا برای بالا رفتن سیستم دفاعی بدن، باید واکسن کرونا تزریق شود.

 

ژل رویال

 

اگر واکسن کرونا به دستمان نرسید، چه کنیم؟

همان‌ طور که بیان شد، مهم‌ترین کاری که همه واکسن‌ها و از جمله واکسن کرونا انجام می‌دهند، تقویت در  قدرت دفاعی بدن در مقابل آن نوع بیماری است. در حال حاضر واکسن‌های مختلفی ساخته کشورهای جهان در حال بررسی و آزمایش هستند و هنوز نوع بهتر آن به خوبی شناسایی نشده است. به همین دلیل تا قبل از آن که واکسن مناسب را به دست بیاورید و تزریق کنید، بهترین کار تغییر در سبک غذایی و زندگی است.

 شما می‌توانید با مصرف خوراکی‌های سالم که سرشار از ویتامین‌ها هستند، بدن خود را در مقابل انواع بیماری‌های ویروسی و عفونی تقویت کنید. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به مصرف بادام، دم نوش‌های با مزاج گرم مثل آویشن و زنجبیل اشاره کرد.

 

پیشگیری از کرونا با تغذیه

 

 همچنین مصرف آب سیب و آب لیمو شیرین تاثیر بسیار خوبی در تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش ویتامین ث دارد. می‌توانید در کنار این خوراکی‌ها از شربت آب و عسل هم استفاده کنید. همچنین ژل رویال به عنوان یکی از قویترین و موثرترین مواد خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

 علاوه بر موارد ذکر شده شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت بهداشت را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که هوای سرد از عوامل دیگر ابتلا به این بیماری و انواع عفونت‌های ویروسی است. پس بهتر است که صورت، بینی و سینوس‌ها را در معرض باد سرد قرار ندهید.

 با رعایت همین موارد ساده و خوراکی‌های در دسترس به راحتی می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را در مقابله با انواع بیماری‌ها و همچنین بیماری کرونا واکسینه کنید و به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید.

 

 چه کشورهایی واکسن کرونا تولید کردند؟

 جالب است بدانید که طبق گفته‌های سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر بیشتر از ۲۳۰ شرکت داروسازی در کشورهای مختلف جهان در حال تولید واکسن کرونا هستند. برخی از این شرکت‌ها و کشورها در حال آزمایش‌های بالینی واکسن روی انسان هستندو برخی از آن‌ها نیز به مرحله نهایی تولید واکسن نزدیک شدند.

 اولین کشوری که در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد، کشور انگلستان بود. در حال حاضر نیز این کشور اعلام کرد که امکان تولید بیشتر از یک میلیون دوز از واکسن کرونا فایرز را دارد. از جمله کشورهای دیگری که در این زمینه پیشرفت‌های زیادی داشته، کشور چین، روسیه، هندوستان، آلمان، ایتالیا، استرالیا و ایران است. خبر خوش این که ایران نیز جزء کشورهای برتر در زمینه تولید واکسن کرونا در جهان است.

 

نوبت واکسن کرونا

 

واکسن تولیدی کدام کشور بهتر است؟

در میان کشورهای مطرح تولید کننده واکسن کرونا، کشور استرالیا تا به حال چندان نتوانسته موفق ظاهر شود. واکسن تولیدی این کشور بعد از تزریق روی نمونه انسانی نتایج بدی به جا گذاشت. به طوری که فرد دریافت کننده دچار بیماری ایدز شد!

واکسن تولیدی آلمانی هنوز در مرحله کلینیکی قرار دارد و به مرحله اجرا و تولید انبوه نرسیده است. کشور هند نیز برای اینکه نسبت به بقیه کشورها عقب نباشد، اقداماتی در این زمینه انجام داده است و حتی مقامات مسئول این کشورها اعلام کردند که واکسن تولید این کشور کاملا ایمن است. سازمان نظارت و کنترل بر داروها در هند اعلام کرد که این واکسن می‌تواند سیستم دفاعی بدن را در مقابل بیماری کرونا تقویت کند و بعد از تزریق عوارض جانبی معمولی مانند تب خفیف و درد ایجاد می‌کند.

 دولت مسکو در روسیه نیز برای تولید واکسن کرونا سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی انجام داده است. پوتین رئیس جمهور این کشور اطمینان داد که این واکسن کاملا مورد پذیرش و ایمن است. کشور چین و ایران هم در این زمینه موفقیت‌های زیادی کسب کردند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

درمان کرونا با واکسن

 

واکسن کرونا چینی چیست؟

چین، اولین کشوری بود که با بروز بیماری کرونا به میزان بسیار زیادی مواجه شد. بعد از آن تمامی مسافرینی که از کشورهای مختلف به این کشور سفر کرده بودند، دچار بیماری کرونا شدند. در نتیجه این بیماری به سرعت در تمامی جهان گسترش پیدا کرد.

 بعد از آنکه چین با این بیماری مواجه شد، اقدامات بسیار زیادی برای کنترل و نابودی بیماری انجام داد. جالب است بدانید که مسئولان پزشکی این کشور علاوه بر اقدامات علمی روز از روش‌هایطب سنتی چینی هم استفاده کردند.

 این کشور برای مقابله و درمان بیماری کرونا، بهترین راه را تقویت سیستم دفاعی بدن اعلام کرده است. به همین دلیل با کمک طب سنتی چینی و مصرف خوراکی‌های مقوی مانند مرکبات، ژل رویال، عسل و دمنوش‌های گرم به مقابله با بیماری کرونا رفتند.

 البته با این اقدام کشور چین توانست به میزان زیادی به موفقیت دست پیدا کند؛ به طوری که در حال حاضر نیز در اخبار و رسانه‌ها از بیماری کرونا در این کشور خبری اعلام نمی‌شود.

کشور چین هم برای تولید واکسن کرونا اقدامات زیادی انجام داده است یکی از شرکت‌های واکسن سازی چین اقدام به تولید واکسن کرونا به روش‌های سنتی کرده است. این واکسن دستگاه ایمنی بدن را در معرض پروتئین‌های ویروسی قرار می‌دهد؛ ولی خطرات بیماری کرونا را ندارد.

 کشوری چین معتقد است که با روش‌های سنتی، تغییر در سبک غذایی و مصرف خوراکی‌های مقوی مانند عسل و ژل رویال به خوبی می‌توان این بیماری را درمان کرد.

 

واکسن کرونا ایرانی

 کشور ایران نیز در زمینه تولید واکسن کرونا اقدامات موثری انجام داده است. اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کردند که این واکسن در نمونه حیوانی به خوبی جواب داده است و سطح ایمنی بدن را به میزان قابل توجهی در مقابل بیماری کرونا افزایش داده است.

 پروژه ساخت واکسن ایرانی کاملا استاندارد پیش می‌رود و در حال حاضر روی بیشتر از ۵۶ داوطلب انجام شده است. خبر خوب اینکه افراد دریافت کننده واکسن کرونا ایرانی تا به حال هیچ عارضه‌ای نداشتند. علاوه بر آن واکسن کرونا ایرانی از سوی سازمان جهانی بهداشت توانسته تاییدیه بگیرد.

 با توجه به این اخبار تا حدود زیادی می‌توان به واکسن ایرانی اعتماد کرد. اما در حال حاضر بهترین کار این است که صبر کنیم و نتایج تمامی واکسن‌های ساخته شده کشورهای مختلف را مشاهده کنیم.

در حال حاضر واکسن کرونا ساخته شده توسط کشورهای مختلف جهان مانند آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و ایران در مرحله آزمایش‌های نهایی  قرار دارند. افراد بسیار زیادی به صورت داوطلبانه واکسن دریافت می‌کنند. اما بهترین کار صبر پیشه کردن است تا نتایج به طور کامل روشن شود. به زودی نتیجه تمامی واکسن‌های تولیدی کاملا مشخص خواهد شد و همه به این نتیجه می‌رسیم که کدام واکسن بهتر است.

 

 حرف و حدیث‌ ها درباره واکسن فایرز

کشور آمریکا از جمله کشورهای پیشرو در زمینه تولید واکسن کرونا است. این کشور با تولید واکسن فایرز اعلام کرد که به خوبی می‌تواند بدن افراد را در مقابل بیماری کرونا ایمن کند. بعد از تولید این واکسن نیز سازمان بهداشت این کشور اجازه تولید انبوه این واکسن را صادر کرد؛ به طوری که بتوان صادرات آن را به سایر کشورهای جهان انجام داد.

 

واکسن فایرز کرونا

 

 با اعلام این اخبار امیدهای بسیار زیادی در دل مردم جهان ایجاد شد. به طوری که همه مردم تولید واکسن فایرز آمریکایی را نقطه پایانی بیماری کرونا می‌دانستند. اما بعد از مدتی با انجام واکسیناسیون این واکسن به چندین نفر امیدها از بین رفت.

 دو نفر از کارمندان سازمان سلامت انگلستان با دریافت واکسن فایر دچار آلرژی‌های شدید شدند. همچنین فردی در فلسطین اشغالی با دریافت این واکسن دچار شوک شدید شد. اما موضوع به همین موارد ختم نشد. زیرا بعد از مدتی چهار نفر از دریافت کنندگان واکسن فایزر فوت شدند. این افراد بعد از دریافت واکسن دچار حمله قلبی و سکته قلبی شدند. حتی اخبار بدی از این واکسن به این موارد ختم شده است. افرادی از کشورهای مختلف که به صورت داوطلبانه واکسن فایزر دریافت کردند، با تزریق این واکسن یکی پس از دیگری فوت می‌کردند. حتی عده دیگری با تزریق این واکسن عجیب و مرموز دچار کرونای شدیدتری شدند!

 

آیا واکسن فایرز قابل اعتماد است؟

 با توجه به اینکه حرف و حدیث‌های زیادی درباره واکسن آمریکایی فایرز شنیده می‌شود، نمی‌توان به طور کامل به آن اعتماد کرد. عوارض بسیار زیادی از این واکسن دیده شده و هنوز هم عوارض ناشناخته شده دیگری در این واکسن وجود دارد. به همین دلیل کارآمدی آن هنوز هم مورد تایید تردید است.

بهترین کار این است که فعلا از دریافت این واکسن چشم پوشی کنیم و منتظر تایید نهایی آن باشیم. علاوه بر آن واکسن‌های بهتری در حال تولید هستند که به خوبی می‌تواند جایگزین واکسن فایرز شوند.

 

تا زمان دریافت واکسن کرونا بهترین کار چیست؟

 در حال حاضر و قبل از اینکه واکسن کرونا دریافت کنید، بهترین کار این است که سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنید. کاری که واکسن‌های مختلف انجام می‌دهند، تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل آن بیماری است. اما می‌توان با رعایت برخی اصول ساده و رعایت رژیم غذایی مناسب بدن را در مقابل هر نوع بیماری و ویروس و عفونتی تقویت کرد.

 

تغذیه دوران کرونا

 

آنچه که طب سنتی مشخص کرده این است که مصرف دمنوش های با مزاج گرم، نوشیدن آب و عسل، مصرف مرکبات و ژل رویال راهکارهای ساده و موثری برای تقویت سیستم دفاعی بدن هستند. همچنین جالب است بدانید که ژل رویال علاوه بر آن که سیستم ایمنی بدن را به مقدار بسیار خوب و شگفت آوری تقویت می‌کند، راهکاری مناسب برای پیشگیری از بروز و مبتلا شدن به هر نوع بیماری ویروسی و عفونی است.

علاوه بر این، رعایت موارد بهداشتی را به هیچ وجه فراموش نکنید. هنوز هم پزشکان توصیه می‌کنند که فاصله اجتماعی را رعایت کنید. زدن ماست و ضدعفونی کردن دست‌ها راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا هستند.

همچنین به توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از بیماری کرونا توجه کنید. به طور مثال طب سنتی پیشنهاد می‌کند که به جای استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن سطوح و دست‌ها از گلاب استفاده کنید. گلاب علاوه بر بوی خوشی که دارد، به سرعت می‌تواند سطوح مختلف را ضد عفونی ‌کند.

بعد از بروز بیماری کرونا کشورهای بسیاری در پی ساخت و تولید واکسن این بیماری اقداماتی انجام دادند. در حال حاضر نیز چندین نوع واکسن کرونا توسط کشورهای مختلف جهان تولید شده است. اما هنوز هم نتیجه این واکسن‌ها مورد تردید است. هنوز هم افراد بسیار زیادی هستند که به این واکسن‌ها اعتماد ندارند. در این شرایط بهتر است صبور باشید تا نتیجه نهایی همه این واکسن‌ها مشخص شود و بعد از آن واکسن  بهتر را انتخاب کنید.

 اما تا زمانی که بتوان واکسن بهتر را انتخاب کرد، باید مراقب سلامتی خود در مقابل این بیماری باشیم. در این شرایط با رعایت برخی نکات ساده مانند زدن ماسک، رعایت بهداشت، رعایت فاصله اجتماعی و ضد عفونی کردن سطوح می‌توان از بروز بیماری کرونا پیشگیری کرد. علاوه بر آن با خوردن خوراکی‌های تقویت کننده سیستم دفاعی بدن مانند عسل، دم نوش‌های گرم، بادام و ژل رویال می‌توان بدن را در مقابل بیماری‌های مختلف و کرونا تقویت کرد. فراموش نکنید که رعایت نکات ساده و اصولی راهکار مناسبی برای مقابله با این بیماری مرموز است.

علاوه بر رعایت تمامی این موارد برای خرید ژل رویال با اطمینان بالا می توانید به صفحه خرید ژل رویال در وبسایت هانی ژل اولین و تنها دارنده مجوز تولید و تهیه ژل رویال از وزارت بهداشت مراجعه کنید.

 

خرید ژل رویال هانی ژل

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات