مقالات

آیا ژل رویال به درمان فشار خون کمک می کند؟

| بازدید : 5499

 

فشار خون یکی از بیماری‌هایی است که امروزه در میان افراد زیادی و در سنین مختلف شایع شده است. در یک تعریف ساده و کلی می‌توان گفت که فشار خون زیاد به معنای این است که خون با نیرویی بیشتر از معمول در رگ‌ها حرکت می‌کند.

این بیماری در حالت‌های معمول خطر چندانی ایجاد نمی‌کند؛ اما اگر وارد مراحل خطرناک و حاد خود شود، احتمال حمله قبلی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. همچنین فشار خون بالا، احتمال آسیب به چشم، مغز و کلیه‌ها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل توجه به این بیماری و رفع آن از همان ابتدا، موضوعی مهم در حفظ سلامت است.

بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند، اما از بیماری خود اطلاعی ندارند. برای آگاهی از وجود بیماری در بدن، می‌توان از تست‌های دوره‌ای و آزمایش خون استفاده کرد. همچنین توجه به علائم خفیف و شدید این بیماری راهکاری برای اطلاع از وجود آن است.

برای درمان و رفع عوارض فشار خون بالا راهکارهای درمانی متفاوتی در طب نوین و سنتی ارائه شده است. در طب سنتی و ایرانی تاکید ابتدایی روی پیشگیری از بیماری است. اما در صورتی که بیماری حاد و خطرناک شود، طب سنتی ایرانی روش‌های بی نظیری برای درمان آن ارائه می‌دهد که همگی بر پایه محصولات طبیعی و ارگانیک است. در این مقاله از هانی ژل بیماری فشار خون را بررسی می‌کنیم و روش‌های درمانی این بیماری ارزیابی می‌شود.

 

هانی ژل رویال

فشار خون چیست و چه علائمی دارد؟

نیرویی که در رگ‌ها ایجاد شده و خون را به سمت قلب پمپ می‌کند، فشار خون نامیده می‌شود. وجود این نیروی ضروری در رگ‌ها، خون را به تمامی بافتهای بدن میرساند و برای ادامه حیات بسیار ضروری است؛ به طوری که کاهش فشار خون به صورت بسیار زیاد فرد را به حالت اغما می‌برد و خطر مرگ به شدت افزایش پیدا می‌کند.

اگر فشار خون از حالت طبیعی و نرمال خود بیشتر باشد، به عنوان فشار خون بالا شناخته می‌شود. در حالت معمول فشار خون طبیعی مقداری کمتر از 80/120 است و با تغییر سبک زندگی میزان آن تغییر می‌کند. به طور مثال تغییرات روحی، ورزش، استراحت و رژیم غذایی روی میزان فشار خون تاثیر دارد.

اگر فرد در مرحله ابتدایی افزایش فشار خون قرار داشته باشد، عددی بین 80/120 تا 90/ 139 دارد و در مراحل حاد و خطرناک عدد 90/140 تا 100/160 ثبت می‌شود.

اگر میزان فشار خون از حالت طبیعی و نرمال خود خارج شود، قلب با شدت بیشتری کار می‌کند و فشار در عروق خونی بیشتر می‌شود. این مسئله در گذر زمان  عروق را ضعیف می‌کند و حتی باعث خونریزی شده و احتمال سکته مغزی را افزایش می‌دهد. فشار خون بالا در سنین مختلف نوجوانی تا کهن‌سالی رخ می‌دهد؛ اما اغلب این بیماری در افراد با سنین بالا بروز می‌کند. در این شرایط افزایش در فشار خون باعث تصلب شرایین شده و احتمال حمله قلبی را شدت می‌دهد و حتی منجر به سکته مغزی می‌شود.

این بیماری در حالت معمول علائم خاصی ندارد و حتی فرد احساس ناخوشایندی در بدن خود احساس نمی‌کند. اما گاهی اوقات فرد بیمار متوجه تنگی نفس و خونریزی از بینی می‌شود که یکی از علائم فشار خون است. علاوه بر آن علائمی مانند خواب آلودگی، مور مور شدن بدن، گیجی، کوفتگی بدن و سرگیجه در فرد بیمار دیده می‌شود.

خطر فشار خون بالا با افزایش در سن ارتباط مستقیم دارد. علاوه بر آن نژاد در ابتلا به این بیماری موثر است؛ به طوری که سیاه پوستان بیشتر دچار این بیماری می‌شوند. در کنار سن و نژاد، سابقه خانوادگی، چاقی یا اضافه وزن، مصرف بیش از حد نمک، کاهش پتاسیم در غذا و کمبود ویتامین D در ابتلا به این بیماری موثر هستند.

کسانی که به مصرف مشروبات الکلی اعتیاد دارند، به احتمال بیشتری فشار خون بالا را تجربه می‌کنند. همچنین عدم تحرک، افزایش استرس کاری و زندگی و بارداری می‌توانند باعث بالا رفتن فشار خون و ایجاد خطرات بعدی برای فرد بیمار باشند.

اگرچه این بیماری بیشتر در بزرگ سالان و به ویژه در افراد مسن شایع است، اما کودکان نیز در معرض این بیماری قرار دارند. کودکانی که مشکلات کلیوی و یا قلبی داشته باشند، در معرض فشار خون بالا هستند. همچنین امروزه با افزایش بیماری همه گیر کرونا سبک زندگی کودکان نیز تغییر بسیار زیادی داشته است.

کودکان مانند گذشته تحرک و جنب و جوش را تجربه نمی‌کنند. به همین دلیل تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و آپارتمان نشینی خطر ابتلا به فشار خون بالا را در کودکان نیز افزایش می‌دهد.

درمان فشار خون

درمان فشار خون در طب نوین و سنتی

اگر فشار خون کمی بیشتر از حد نرمال باشد با تغییر سبک زندگی افزایش ورزش و تحرک می‌توان آن را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کرد. اما زمانی که بیماری وارد مراحل خطرناک و حاد خود می‌شود، نمی‌توان تنها به ورزش و رژیم غذایی مناسب اکتفا کرد.

برای درمان فشار خون بالا در طب نوین داروهایی تجویز می‌شوند که باید به طور منظم و دقیق مصرف شود. علاوه بر آن پیگیری منظم مراقبت‌های پزشکی طی چندین ماه می‌تواند روند افزایش فشار خون را متوقف کند. البته باید قبل از درمان قطعی این بیماری در طب نوین، سایر بیماری‌هایی که فشار خون را تشدید می‌کند، درمان شود. در غیر این صورت استفاده از دارو برای درمان فشار خون تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

برای درمان فشار خون در طب نوین باید به این نکته توجه داشته باشید که قطع ناگهانی داروهای تجویزی خطرناک هستند. همچنین نباید داروها را به میل خود افزایش و یا کاهش داد. در کنار این موارد کنترل وزن و کم کردن آن برای کنترل فشار خون بسیار مفید و اثرگذار است.

تغییر سبک غذایی، عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی، انجام مداوم و روزانه ورزش، کم کردن مصرف غذاهای چرب و نمک و افزایش مصرف سبزی‌ها و دانه‌های سبوس دار، راهکار مراقبتی این بیماری هستند.

طب سنتی ایرانی نیز برای پیشگیری و درمان این بیماری روش‌های طبیعی و بدون عارضه را پیشنهاد می‌دهد. از نظر این طب، علت انواع بیماری‌ها و از جمله فشار خون بالا، جمع شدن مواد زاید در بدن است.

با خروج مواد زاید و فاسد از بدن همه بیماری‌ها درمان شده و روند رشد آن‌ها متوقف می‌شود. اطبای طب سنتی و ایرانی پیشنهاد می‌کنند که افراد با فشار خون بالا وعده ناهار را از برنامه غذایی خود حذف کنند. همچنین اجتناب از مصرف کنسروها، فست فود، ماهی دودی، سوسیس و کالباس برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری موثر است. علاوه بر آن با استفاده از میوه‌های تازه و پرهیز از نوشیدن زیاد چای و قهوه می‌توان در بهبود بیماری موثر بود.

البته موارد ذکر شده تنها جنبه پیشگیری و متوقف کردن روند رشد بیماری را دارد. همچنین در کسانی که در مراحل ابتدایی این بیماری هستند، اصلاح غذایی موثر است. اما زمانی که فرد وارد مراحل خطرناک و حاد بیماری می‌شود، باید با روش‌های دارویی درمان آن را پیش برد. ولی همزمان اصلاح سبک غذایی موثر و مفید است.

درمان این بیماری در طب سنتی با استفاده از خوراکی‌هایی مانند سیر، تخم کتان، انگشتانه، اسطوخودوس، تخم کرفس، زنجبیل، هل، دارچین و ریحان صورت می‌گیرد. اما این موارد نیز بیشتر جنبه اصلاح سبک غذایی دارد و روند درمان با آن‌ها بسیار طولانی و زمان‌بر است.

اما در کنار این موارد یکی از داروهای معجزه آسا در درمان فشار خون استفاده از ژل رویال است. این فراورده شگفت انگیز زنبور عسل دارای خواص بی نظیر متفاوتی است و در درمان بیماری‌های مختلف کاربرد دارد. یکی از این موارد نیز درمان فشار خون بالا و عوارض آن است. در ادامه با تاثیر ژل رویال در درمان فشار خون آشنا می‌شویم.

 

درمان فشار خون با طب سنتی

 

درمان فشار خون با کمک ژل رویال

فراورده‌های زنبور عسل مانند بره موم، عسل و زهر زنبور عسل در درمان فشار خون بالا موثر هستند. اما در میان فراورده‌های این موجود شگفت انگیز، ژل رویال بسیار پر خاصیت و مفید است.

 تحقیقات علمی فراوانی روی ژل رویال و تاثیر آن بر فشار خون صورت گرفته است. این مشاهدات حاکی از اثرگذاری ژل رویال بر روی درمان فشار خون بالا است. ژل رویال به عنوان غنی‌ترین منبع طبیعی ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک شناخته می‌شود که باعث کاهش استرس می‌شود.

علاوه بر آن سایر ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، C، D و ویتامین E در این ماده گران‌بها یافت می‌شود. ژل رویال همچنین اسیدهای چرب ضروری بدن را تأمین می‌کند و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، روی، آهن و منگنز نیز در آن به مقدار زیاد یافت می‌شود. علاوه بر آن ژل رویال منبع استیل کولین است و این ماده در تنظیم فشار خون دخالت دارد.

در یک آزمایش انجام شده در یک پژوهشکده ژاپنی، گروهی از افراد که فشار خون بالا داشتند مورد مطالعه قرار گرفتند. طی مدت سه ماه مطالعه روی این افراد، ژل رویال به رژیم غذایی آن‌ها اضافه شد و تغییرات فشار خون بررسی شد. نتیجه به دست آمده جالب و مورد توجه بود. در تمامی این افراد فشار خون به شکل محسوسی کاهش یافته بود.

 ژل رویال به دلایل مختلف بر روی فشار خون بالا اثر می‌گذارد. این موضوع در پژوهش‌های علمی مختلف دانشگاه‌های کشورهای شرقی به اثبات رسیده است. به طوری که این تحقیقات نشان می‌دهد ژل رویال برای درمان فشار خون بسیار مفید و کارساز است.

 

خواص ژل رویال

ژل رویال

 

نکات مهم مصرف ژل رویال برای کاهش فشار خون بالا

  • میزان دوز مصرفی ژل رویال در درمان فشار خون در افراد مختلف یکسان نیست اما پزشکان طب سنتی و ایرانی مقادیری بین 200 تا 600 میلی گرم از ژل رویال را در طول روز توصیه می‌کنند.
  • افرادی که درمان خود را با ژل رویال آغاز می‌کنند و در مراحل ابتدایی درمان هستند، باید در روزهای ابتدایی از دوزهای کم شروع کنند و اثر آن را روی بدن خود ارزیابی کنند. در صورتی که عوارضی در پیش نداشت، طبق نظر پزشک طب سنتی میزان مصرف آن را افزایش دهند.
  • مصرف زل رویال با معده خالی تاثیر بیشتر و بهتری در درمان بیماری دارد و در صورت پر بودن شکم تاثیر دارو کاهش پیدا می‌کند.
  • قبل از مصرف ژل رویال و خرید آن، اطمینان حاصل کنید که ژل خربداری شده تازه باشد.
  • نگهداری از ژل رویال شرایط خاصی دارد تا این محصول تازه بماند و تاثیرات دارویی داشته باشد.
  • ژل رویال را می‌توان به صورت پودری و ترکیب شده با عسل استفاده کرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برند فروشنده محصول به خوبی شرایط نگهداری و فراوری ژل رویال را انجام داده باشد. همچنین باید پودر کردن ژل رویال به صورت علمی و تخصصی صورت گیرد.

یکی از بیماری‌هایی که در سنین مختلف احتمال بروز دارد، فشار خون است. این بیماری بیشتر در افراد مسن و سنین بالا رخ می‌دهد، اما عدم تحرک کودکان و تغییر سبک غذایی آن‌ها می‌تواند این بیماری را به سمت کودکان جذب کند.

برای درمان این بیماری اولین و ابتدایی‌ترین راهکار اصلاح سبک زندگی و تغییر رژیم غذایی است. با اصلاح رژیم غذایی و کاهش مصرف نمک، گوشت، چربی روند پیشرفت بیماری متوقف می‌شود. همچنین مصرف سبزی‌ها تازه، میوه، ورزش روزانه و کاهش وزن تاثیر بسیار خوبی در توقف بیماری فشار خون دارد.

در صورتی که بیماری شدت پیدا کند و وارد مراحل خطرناک خود شود، نمی‌توان فقط به اصلاح سبک زندگی و غذا اکتفا کرد. در طب سنتی ایرانی درمان‌های مختلفی ارائه شده است و در این بین ژل رویال جایگاه ویژه‌ای در درمان بیماری دارد.

هانی ژل یکی از شرکت‌های دانش بنیان است که در تولید فراورده‌های زنبور عسل مانند ژل رویال فعالیت می‌کند. این شرکت با دارا بودن کادری متخصص و متعهد، ژل رویال، عسل و سایر فراورده‌های زنبور عسل را تولید می‌کند. اخذ مجوزهای پزشکی و اخلاق، محصولات تولیدی این مجموعه را کاملا قابل اعتماد می‌کند و فراورده‌هایی طبیعی، با کیفیت و ارگانیک ارائه می‌کند.

 

خرید اینترنتی هانی ژل


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات