مقالات

با معجزه ژل رویال بیشتر آشنا شوید.

| بازدید : 5251

ژل رویال یک ماده سفید خامه‌ای با مواد مغذی بالا است که زنبورهای جوان برای تغذیه لارو ملکه زنبور عسل درست می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که ژل رویال برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی، بهبود زخم و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد.

ژل رویال بسیار مغذی است و خواص ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. شما می‌توانید آن را به صورت خوراکی مصرف کرده یا به طور مستقیم روی پوست بمالید. در این مقاله از هانی ژل به بررسی فواید بالقوه و همچنین معجزه ژل رویال برای بدن انسان پرداخته‌ایم.

معجزه ژل رویال برای بدن انسان

ژل رویال ترشح زنبور عسل است که در تغذیه زنبورهای نابالغ استفاده شده و همچنین برای استفاده به عنوان مکمل غذایی جمع آوری می‌شود. مکمل‌های ژل رویال مدت‌هاست که به‌عنوان یک غذای فوق‌العاده و منبع غلیظی از مواد مغذی که می‌تواند طول عمر، شادابی، انرژی و جوانی مو و پوست را پشتیبانی کند، شناخته می‌شود.

ژل رویال حاوی بسیاری از اسیدهای آمینه مختلف، قندهای ساده و اسیدهای چرب مفید است. همچنین حاوی بسیاری از مواد معدنی، آنزیم‌ها، آنتی باکتریال و مقادیر کمی ویتامین C است که برای بدن معجزه می‌کند. علاوه بر این گزارش شده است که رشد سلول‌های گلیال و سلول‌های بنیادی عصبی را در مغز تحریک می‌کند که ممکن است به ادعای استفاده از آن به عنوان یک تقویت کننده شناختی طولانی مدت و به عنوان یک عامل مفید در موارد بیماری پارکینسون مربوط باشد.

خواص ژل رویال

موارد استفاده ژل رویال

کاهش سطح کلسترول خون

مطالعات نشان می‌دهد که ژل رویال بر سطح کلسترول تأثیر مثبت گذاشته و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. اگرچه مکانیسم دقیق آن نامشخص است اما پروتئین‌های خاص موجود در ژل رویال ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند.

بهبود و ترمیم زخم

نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی در مجله Nutrition Research and Practice نشان داد که ژل رویال ممکن است به طور قابل توجهی حرکت فیبروبلاست‌ها را به سمت زخم افزایش دهد. فیبروبلاست‌ها نوعی سلول هستند که روند بهبود زخم را هماهنگ می‌کنند. ژل رویال هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی برای بهبود زخم و سایر بیماری‌های التهابی پوست استفاده می‌شود. این ماده دارای اثر ضد باکتریایی است که می‌تواند زخم‌ها را تمیز و عاری از عفونت نگه دارد.

کمک به کاهش فشار خون

ژل رویال می تواند با کاهش فشار خون از قلب و سیستم گردش خون شما محافظت کند. برخی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که پروتئین‌های خاص موجود در ژل رویال سلول‌های ماهیچه‌ای صاف را در رگ‌ها و شریان‌ها شل می‌کنند و در نتیجه فشار خون کاهش می‌یابد. در این رابطه مقاله درمان فشار خون با ژل رویال رو مطالعه فرمایید.

تنظیم قند خون با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب

ژل رویال همچنین ممکن است با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، کنترل قند خون و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. مطالعات متعدد حیوانی افزایش حساسیت به انسولین و اثر محافظتی ظاهری را بر روی پانکراس، کبد و بافت تولید مثل در موش‌های چاق دیابتی تحت درمان با ژل رویال نشان داد. یک مطالعه کوچک شش ماهه روی انسان نیز کاهش 20 درصدی قند خون ناشتا را در افراد سالمی‌که روزانه ژل رویال مصرف می‌کردند، نشان داد.

پشتبانی از عملکرد سالم مغز

ژل رویال حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کند. یک مطالعه نشان داد که موش‌های استرس‌زای تحت درمان با ژل رویال سطوح پایین‌تری از هورمون‌های استرس و سیستم عصبی مرکزی قوی‌تری نسبت به گروه دیگر داشتند. مطالعات دیگری که انجام شد نیز نشان داد که ژل رویال می‌تواند رسوبات شیمیایی خاصی را که در مغز با بیماری آلزایمر مرتبط است را حذف کند. پس به طور کلی می‌توان گفت که این ژل به بهبود حافظه و کاهش علائم افسردگی کمک کرده و بیشتر این مطالعات اثر محافظتی بر روی مغز و بافت عصبی را به ظرفیت آنتی اکسیدانی ژل رویال نسبت می‌دهند.

ترشح اشک و درمان خشکی مزمن چشم

ژل رویال در صورت مصرف خوراکی می‌تواند خشکی چشم را درمان کند. بر اساس یک مطالعه حیوانی و انسانی که صورت گرفت، بهبودهایی را در خشکی مزمن چشم برای کسانی که به صورت خوراکی با ژل رویال درمان شده بودند نشان داد. نتایج نشان می‌دهد که این ماده مشتق شده از زنبور عسل ترشح اشک را افزایش می‌دهد.

کمک به تسکین علائم یائسگی

مطالعه ای در سال 2011 به بررسی تأثیر ترکیب چهار ماده طبیعی از جمله ژل رویال بر علائم قاعدگی پرداخت. محققان به 120 خانم یائسه، یک کپسول حاوی چهار ماده و به گروهی دیگر یک دارونما دو بار در روز طی 4 هفته دادند. زنان در هر دو گروه کاهش علائم را مشاهده کردند، اما کسانی که کپسول مصرف کردند به طور قابل توجهی نتایج بهتری نسبت به گروه دارونما داشتند. یک مطالعه جدیدتر نیز نشان می‌دهد که مصرف روزانه 150 میلی گرم ژل رویال به مدت 3 ماه می‌تواند به بهبود سطح کلسترول در زنان یائسه سالم کمک کند.

کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی

ژل رویال ممکن است برای افراد مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی نیز مفید باشد. در مطالعه‌ای که در سال 2014 صورت گرفت، به خانم‌هایی با سندروم پیش از قاعدگی، یک بار در روز در طول دو دوره قاعدگی، ژل رویال داده شد. خانم‌هایی که ژل رویال مصرف کرده بودند، علائم سندرم پیش از قاعدگی را در طول 2 ماه کمتر مشاهده کردند.

درمان دیابت نوع دوم

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ژل رویال ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 فوایدی داشته باشد. در یک مطالعه، 50 شرکت کننده زن مبتلا به دیابت نوع 2، یک دوز 1 گرمی ژل رویال را یک بار در روز به مدت 8 هفته مصرف کردند. نتایج نشان داد که مصرف ژل رویال ممکن است منجر به کاهش سطح گلوکز خون شود. سطوح پایین گلوکز در خون برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است. با این حال، محققان خاطرنشان می‌کنند که مطالعات برای اثبات این موضوع لازم است.

ژل رویال

ویژگی‌های خاص و شگفت انگیز ژل رویال برای انسان

ژل رویال از آب، کربوهیدرات، پروتئین و چربی تشکیل شده است.

ترکیب شیمیایی کامل ژل رویال ناشناخته است، اما تصور می‌شود اثرات مثبت آن بر سلامتی ناشی از پروتئین‌ها و اسیدهای چرب منحصر به فرد آن باشد. این ترکیبات شامل 9 گلیکوپروتئین است که در مجموع به عنوان پروتئین‌های اصلی ژل رویال (MRJPs) شناخته می‌شوند و دو اسید چرب، ترانس، هیدروکسی، دسنوئیک اسید و هیدروکسی دکانوئیک اسید را نیز شامل می‌شود.

ژل رویال همچنین حاوی چندین ویتامین B و مواد معدنی است.

ترکیب مواد مغذی به طور قابل توجهی بین منابع ژل رویال متفاوت است. برخی از ویتامین‌های موجود در ژل رویال عبارتند از:

  • تیامین (B1)
  • ریبوفلاوین (B2)
  • اسید پانتوتنیک (B5)
  • پیریدوکسین (B6)
  • نیاسین (B3)
  • اسید فولیک (B9)
  • اینوزیتول (B8)
  • بیوتین (B7)

مقادیر کمی ویتامین و مواد معدنی در ژل رویال وجود دارد، از جمله چندین نوع ویتامین B که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. ژل رویال همچنین حاوی مقداری پلی فنل بوده که نوعی ماده شیمیایی گیاهی است که سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد. همین مواد مغذی است که ویژگی‌های خاص و شگفت انگیز ژل رویال برای انسان را فراهم می‌کند. اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد این ماده منحصر به فرد مورد نیاز است.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن با معجزه ژل رویال

برای سالم ماندن باید یک سیستم ایمنی قوی داشته باشید که با ورزش، وزن سالم، میوه‌ها و سبزیجات، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، چربی‌ها و قندها به دست می‌آید. همچنین برای داشتن سیستم ایمنی قوی به سطح ذهنی سالم نیاز است. مصرف همه مواد مغذی برای یک فرد آسان نیست، زیرا مواد مغذی در غذاهای مختلف از جمله مرکبات، کلم بروکلی، زنجبیل، اسفناج و غیره وجود دارد. می‌دانیم که تمام این عناصر را می‌توان در ژل رویال یافت. به همین دلیل است که ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن ما بسیار مفید است. فقط مقدار کمی از ژل رویال می‌تواند تمام نیازهای تغذیه ای بدن شما را برآورده کند.

ژل رویال همچنین می‌تواند پاسخ ایمنی طبیعی بدن شما را در برابر باکتری‌ها و ویروس‌های خارجی تقویت کند. پروتئین‌های اصلی ژل رویال و اسیدهای چرب موجود در ژل رویال به عنوان تقویت کننده فعالیت ضد باکتریایی شناخته شده که می‌تواند بروز عفونت را کاهش دهد و از عملکرد ایمنی حمایت کند. حتی گفته می‌شود ژل رویال با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، روند پیری را کند کرده و با تقویت سیستم ایمنی با عفونت‌ها مبارزه می‌کند. همچنین برای افزایش استقامت و تندرستی (نه تنها برای درمان بیماری‌های خاص) بسیار مفید است.

 

جمع‌بندی موضوع

ژل رویال قرن‌ها در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد. این محصول زنبور عسل که متفاوت از عسل است، هنوز هم اغلب به عنوان یک درمان جایگزین برای انواع بیماری‌های جسمی و روحی استفاده می‌شود. تا به امروز، بسیاری از ادعاهای سلامت مرتبط با ژل رویال ثابت نشده است. اما باز هم با تحقیقاتی که صورت گرفته، این ماده در کنار مواد مغذی دیگر معجزه‌ای برای بدن و حفظ سلامتی انسان محسوب می‌شود.

هانی ژل رویال یک شربت غلیظ شده از ترکیبات مواد مغذی عسل طبی و طبیعی، عصاره عناب و ژل رویال و سایر ترکیبات ریز مغذی های دیگر است. با توجه به ترکیبات و خاصیت‌های هر کدام از مواد اصلی هانی ژل (ژل رویال، عناب و عسل)، می‌توان از این محصول به عنوان یک مکمل فراسودمند استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این محصول می‌توانید با مشاورین ما در هانی ژل صحبت کنید.

 

فروش شربت هانی ژل رویال

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات