مقالات

درمان سردرد با ژل رویال

| بازدید : 16147

درمان سردرد با ژل رویال

سردرد میگرنی یک نوع سردرد واسکولار یا عروقی است که ناشی از اتساع یا انقباض شدید عروق خونی مغز است.  بسیاری از عوامل وجود دارند که می‌توانند منجر به تحریک شروع سردردهای میگرنی در افراد مختلف شوند. برخی از این موارد عبارتند از:

پایین بودن قند خون، سیگار کشیدن، یبوست، استرس، اختلال عملکردی کبد، خواب زیاد یا کم، تغییرات هورمونی، تغییرات احساسی، نور آفتاب و ...

سردردهای میگرنی معمولا به مسکن‌های معمول جواب نداده و مدت زمان زیادی به طول می‌انجامند و معمولا با تهوع و استفراغ همراه هستند. مبتلایان به این نوع سردردها دوره‌های طولانی درد را تحمل کرده و دچار مشکلات زیادی در زندگی روزمره خود می‌شوند. در حال حاضر درمان قطعی و موثری برای این گونه سردردها وجود ندارد اما با کمک برخی مکمل‌های دارویی می‌توان اثرات اینگونه سردردها را کاهش داده و تحمل آنها را آسان‌تر نمود. برخی از این مواد عبارتند از:                
کلسیم/ سئونزیم Q10 / ویتامین F / لسیتین/  ویتامین  B3/  نیاسین آمید/  ویتامین C/  بیوریزین/  ویتانین B5/  ویتامین  B6
 هانی ژل رویال به کاهش فشار عصبی و ارتقای انرژی و احساس سلامتی کمک کرده و از این طریق در روند بهبود سردردهای میگرنی موثر است. این ماده به دلیل دارا بودن ویتامین‌های مختلف گروه  Bکه در بهبود سردردهای میگرنی موثر هستند و همین طور تنظیم قند و فشار خون که از عوامل محرک ایجاد سردردهای میگرنی به شمار می‌روند به عنوان یک داروی موثر در درمان میگرن کاربرد دارد.

از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد سردردهای میگرنی به خصوص در زنان تغییرات هورمونی است. در این موارد ژل رویال می‌تواند به عنوان یک عامل پیشگیری‌کننده موثر عمل کند.

از دیگر عوامل برطرف کننده سردردهای میگرنی داروهای ضدالتهاب و کنترل‌کننده استرس هستند. ژل رویال به علت اثر ضد التهابی خود می‌تواند اثر پیشگیرانه‌ای بر روی این گونه سردردها داشته باشد. حتی می‌توان گفت به دلیل آنکه اثر منفی و سوء از مصرف این ماده در دوزهای استاندارد گزارش نشده‌است قابلیت آن را دارد که به راحتی و بدون آنکه خطر بروز اثرات جانبی مصرف کننده را تهدید کند جایگزین بسیاری از داروهای شیمیایی مرسوم که برای درمان سردردهای میگرنی استعمال می‌شوند گردد.

خواص ژل رویال

 

خواص ژل رویال

 

خواص ژل رویال

1- این ماده شامل مواد مغذی فراوانی است.

اگرچه ترکیب شیمیایی این ماده ناشناخته است اما اثرات مثبت درمانی آن احتمالا ریشه در پروتئین‌های بی نظیر و اسیدهای چرب آن دارد. این پروتئین‌ها شامل 9 گلیکوپروتئین معروف به پروئتین‌های ژل رویال و دو اسید چرب هستند. این ماده همچنین دارای ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی کمیاب است. این ویتامین‌ها عبارتند از:

تیامین (B1)  / ریبوفلاوین (B2)  / پانتوتنیک اسید  (B5)  / پیزیدوکسین  (B6) / نیاسین (B3) / فولیک اسید (B9) / اینوزیتول (B8)  / بیوتین (B7) 

این ترکیبات احتمالا از عوامل ایجادکننده اثرات مفید این ماده بر روی سلامتی هستند. در واقع گرچه عملا علت اثربخشی ژل رویال در بهبود بسیار از عارضه‌ها مشخص نشده‌است و به صورت قطعی نمی‌توان در این باره نظر داد اما گمان می‌شود این ماده خواص بی‌نظیر خود را مدیون این ترکیبات است.

2- ژل رویال ممکن است اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی داشته باشد.

گفته می‌شود ژل رویال اثرات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. آزمایشات انجام شده نشان داده‌است که ترکیبات این ماده اثرات آنتی اکسیدانی دارند. همچنین بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اثرات ضد التهابی آن نیز سنجیده شده‌است .

3- ممکن است ریسک بیماری‌های قلبی را با اثر بر کلسترول خون کاهش دهد.

در واقع این ماده با کاهش سطح کلسترول خون بر روی سلامت قلب و عروق اثر مثبتی می‌گذارد.

4- مصرف موضعی و خوراکی ژل رویال می‌تواند در درمان زخم‌ها و التهابات اثرگذار باشد.

5- برخی از پروتئین‌های خاص موجود در این ماده ممکن است فشار خون را کاهش دهند.

6- این ماده میزان قند خون را با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب تنظیم می‌کند. از این رو در درمان دیابت می‌تواند موثر باشد.

7- پروتئین‌های آنتی اکسیدانی رویال ژل می‌توانند به سلامت مغز کمک کنند.

8- این ماده ممکن است میزان ترشح اشک را افزایش داده و در نتیجه منجر به درمان خشکی مزمن چشم شود.

9- به نظر می‌رسد ژل رویال می‌تواند به طرق مختلف اثرات ضدپیری داشته باشد.

10- بررسی‌ها نشان داده‌است که هانی ژل رویال می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی افراد کمک کند.

11-گفته می‌شود ژل رویال اثرات جانبی درمان‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

12- می‌تواند نشانه‌های دوره قاعدگی را درمان کرده و بهبود بخشد. همین‌طور با اثر بر روی هورمون‌ها اثرات نامطلوب پی ام اس یا سندرم پیش قاعدگی را کاهش می‌دهد.

دوز و شکل مصرفی ژل رویال:

 

ژل رویال

 

این ماده به صورت قرص‌های خوراکی و محصولات پوستی استعمال می‌شود. البته اشکال دیگر این دارو نیز وجود دارد که در آنها خواص ابتدایی این ماده به میزان زیادی کاهش یافته‌است.

بهترین میزان مصرفی آن  ۱ تا ۳ گرم در روز و به صورت ناشتا عنوان شده که به صورت دوره‌های 30 یا 90 روزه تجویز می‌شود. پس از هر دوره در صورت نیاز به ادامه درمان لازم است یک وقفه 15 روزه رعایت شود.

در نهایت باید به خاطر داشت چه در درمان بیماری‌های مختلف و چه در جهت بهبود سلامت و توان جسمانی، چه از طریق داروهای شیمیایی و چه به کمک داروهای گیاهی و طب سنتی همواره باید طبق نظر و دستور پزشک و متخصص عمل کرد. استفاده نادرست حتی از مواد درست و بی خطر نیز می تواند اثرات زیان‌باری را بر روی افراد مختلف در شرایط گوناگون داشته باشد.

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات