مقالات

ویتامین‌ های ژل رویال

| بازدید : 15745

ویتامین‌های ژل رویال

ویتامین‌ها و مواد معدنی هزاران نقش مهم و حیاتی را در بدن ایفا می‌کنند. متاسفانه در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی بسیاری از انسان‌ها دچار کمبود بیشتر این ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. گذشته از تغذیه بد و سبک زندگی غلط که منجر به دریافت کم ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن می‌شوند خالی شدن خاک از مواد معدنی که سبب می‌شود میوه‌ها و سبزیجات امروزه از مقادیر کمتری ویتامین و مواد معدنی و مغذی برخوردار باشند نیز از دیگر دلایل کمبود این مواد در بدن انسان‌هاست . محصولات کشاورزی که چند دهه قبل مصرف می‌شدند به شدت غنی‌تر از محصولات کشاورزی حال حاضر بودند. کشاورزی مدرن که مقادیر بالای آفت کش‌ها و علف هرزکش‌ها را در بردارد یکی از دلایل کاهش مواد مغذی در محصولات کشاورزی است. این موضوع نشان می‌دهد که همانند گذشته نمی‌توان برای تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید تنها و تنها به رژیم غذایی اکتفا کرد. بدن یک انسان هر روزه پوست، ماهیچه و استخوان می سازد. جریان خون مواد معدنی و اکسیژن را برای تامین نیاز بافت‌ها انتقال می‌دهد. از سوی دیگر فعالیت‌های عصبی بدن نیز نیاز به تامین مواد مغذی اولیه دارند. برای تامین نیازهای اولیه بدن در جهت عملکردهای ضروری در حدود 30 ویتامین، ماده معدنی و اجزای مغذی مورد نیاز است. از آن جهت این مواد جز مواد ضروری خوانده می‌شوند که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست و می بایست آنها را از یک منبع خارجی تامین کند.

ژل رویال یک منبع غنی از مکمل‌ها و مواد مورد نیاز بدن

یک تحقیق بر روی تعدادی داوطلب بهبود تولید سلول‌های قرمز خونی را به دنبال داشته‌است. همچنین مصرف ژل رویال میزان تحمل گلوکز و سلامت روانی  افراد را ارتقا بخشیده است. ژل رویال به دلیل راه‌های مصرف ساده خود امروزه در میان افراد دارای محبوبیت زیادی است. این ماده که به صورت تازه و یخ زده، پودری و کپسولی وجود دارد به راحتی می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده با داشتن میزان بالای مواد مغذی و مورد نیاز بدن در اندازه کافی و در دوزهای مناسب یکی از بهترین انتخاب‌های افراد در جهت تامین نیازهای ضروری بدن است.

ژل رویال هانی

منبع ویتامین‌های ب‌کمپلکس:

ویتامین‌های ب‌کمپلکس شامل ویتامین‌های ب1( تیامین)، ب2( ریبوفلاوین)، ب3( نیاسین)، ب5( پانتوتنیک اسید)، ب6(پیریدوکسین)،ب7 (بیوتین) ب9 (فولیک اسید)و ب12(کوبالامین) هستند. ویتامین‌های ب‌کمپلکس از هر دو منبع غذایی و گیاهی تامین می‌شوند. این ویتامین‌ها برای کسب انرژی و سنتزهای شیمیایی، فعالیت‌های آنزیمی، تنظیمات پروتئینی و سایر فعالیت‌های بدنی روزانه لازم هستند. یکی از بهترین و مهم‌ترین منابع ویتامین‌های ب‌کمپلکس ژل رویال است.

ژل رویال یک ماده شیری تیره و غلیظ است که توسط زنبورها تولید می‌شود. به طور خاص این ماده منبع غذایی زنبور ملکه به شمار می رود که سبب رشد بیشتر و عمر طولانی‌تر این زنبور در مقایسه با زنبورهای کارگر می‌شود. ژل رویال یک ترکیب غنی از ویتامین‌های A, D, C, E  و K و همین طور 9 آمینواسید ضروری سازنده پروتئین‌ها، شکر، فلاوونوئیدها، فیتواسترول‌ها، کلاژن، منیزیم، مس، کلسیم، سیلیکا، آهن، سولفور، فسفر، کلر، منگنز، اسیدهای چرب ضروری، هورمون رشد انسانی و ویتامین‌های ب‌کمپلکس است. مصرف روزانه 1 تا 2 گرم از ژل رویال میزان مورد نیاز بدن از این مواد را تامین می‌کند. ژل رویال مقادیر کافی از ویتامین‌های ب‌کمپلکس جهت ایفای نقش مکمل را داراست.  هر کدام از ویتامین‌های موجود در ژل رویال نقش خاصی در حفظ سلامتی و عملکرد بدن ایفا می‌کنند به عنوان مثال ویتامین‌های A, C, D و E موجود در ژل رویال در حفظ سلامت پوست بسیار موثر هستند.

ویتامین‌های ب‌کمپلکس منابع غذایی متنوعی دارند. اگرچه تصور می‌شود که همه این ویتامین‌ها را می‌توان از منابع گوشتی تامین کرد اما تنها ویتامین‌های ب1، ب3، ب5 و ب12 در منابع گوشتی وجود دارند. از این میان ویتامین‌های ب3، ب6 و ب7 تنها در جگر وجود دارند. ویتامین‌های ب1 و ب2 در مواد غذایی که کاملا دارای غلات هستند یافت می‌شوند و ویتامین ب1 همچنین در سیب زمینی، پورک و غذاهای دریایی نیز وجود دارد. ویتامین ب2  می‌تواند در نان غنی‌شده، سبزی‌های با برگ‌های سبز و محصولات لبنی نیز وجود داشته باشد. همه مواد غذایی طبیعی نیز دارای ویتامین ب5 هستند. ویتامین ب6 نیز در گندم، موز و لوبیای خشک‌شده پیدا می‌شود. ویتامین ب7  در بادام، تخم مرغ، یولک، موز، قارچ، گریپ فروت و هندوانه یافت می‌شود. ویتامین ب9 هم در سبزی‌های با برگ سبز، میوه‌های سیتروس، دانه‌های خشک شده، نان گندم، مغزهای خوراکی و دانه‌ها وجود دارد و ویتامین ب 12 در تخم مرغ و محصولات لبنی و صدفی پیدا می‌شود. با توجه به محدودیت حضور ویتامین‌های مختلف در مواد غذایی و منابع تغذیه روزانه ژل رویال می ‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی بسیار خوب حاوی ویتامین محسوب شود.

ژل رویال با داشتن مقادیر زیادی از مواد معدنی و مغذی می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی جذاب مورد استفاده قرار بگیرد. به خصوص در ارتباط با ویتامین‌های ب‌کمپلکس از آنجا که ژل رویال دارای همه این ویتامین‌ها در نسبت‌های کافی است یک گزینه بسیار خوب  به عنوان مکمل در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که مصرف هر کدام از مواد غذایی که حاوی ویتامین‌ها هستند علاوه بر تامین ویتامین‌ها مقادیر بالایی از انرژی و کالری را نیز در بردارند مصرف ژل رویال به عنوان جایگزین و گزینه مناسب منبع ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌تواند به داشتن رژیم غذایی سالم بسیار کمک کند.

به صورت خلاصه می‌توان گفت ژل رویال معادل ویتامین‌های ب‌کمپلکس است و با داشتن هر کدام از ویتامین‌های ب‌کمپلکس به میزان کافی و مورد نیاز بدن می‌تواند جایگزین هر گونه مکمل غذایی دیگر شود.

ملاحظات مصرف ژل رویال

شایان ذکر است که نباید به طور کلی هانی ژل رویال را در رژیم غذایی جایگزین تمامی مواد غذایی داری ویتامین‌های حاوی ب‌کمپلکس کرد. در واقع در کنار مصرف موادغذایی طبیعی می‌توان از ژل رویال به عنوان یک مکمل تامین کننده کمبودهای بدن استفاده کرد.

از سوی دیگر در هنگام مصرف ژل رویال باید به خاطر داشت که افرادی که نسبت به محصولات زنبور عسل آلرژی و حساسیت  نشان می‌دهند نسبت به مصرف ژل رویال نیز باید محتاطانه عمل کنند. مصرف بدون دقت این ماده می‌تواند مشکلاتی را برای این افراد ایجاد کند.

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات