مقالات

باروری زنان در طب سنتی

| بازدید : 11511

مطالعات انجام گرفته در مورد روندهاي بـاروری در ایران بیانگر آن است که باروري کل در کشور از سالهاي 1365 به بعد کاهش یافته است. بـاروري در ایران از 9 فرزند در سال 1364 به 5 فرزند در ســال 1367 و در ســال 1375 به 2 فرزنــد کاهش یافته اسـت. یكي از اهداف سلامت همگانی، دسترسي همگاني به خدمات بهداشتي جنسي و باروری تا سال 2030 است. اختلالات باروری یکی از مسائل مهم درسلامت باروری است. سازمان جهاني بهداشت، ناباروری را به عنوان یک بیماری که بر روی 93 تا 97 درصد زوج ها تاثیر مي گذارد، نام برده است. ناباروری در مقایسه با حوادث پراسترس زندگي، بعد از مرگ مادر، مرگ پدر و خیانت همسر در رتبه ی چهارم قرار دارد. سازمان جهانی بهداشت تخمین زده که به ازای هر چهار زوج در کشورهای در حال توسعه، یک نفر مبتلا به ناباروری است. در سال 2010 در بین زنان در سنین باروری، 1/9 درصد افراد مبتلا به ناباروری اولیه و 10/5 درصد مبتلا به ناباروری ثانویه بودند. میزان ناباروری در ایران بطورکلي 13/2 درصد است. به طوری كه 39/9  درصد از موارد ناباروری مردانه، 40/3 درصد زنانه و 10/1 درصد از موارد با علت ناشناخته است. سبک زندگي، نوع تغذیه، اضافه وزن و میزان فعالیت همه و همه از مواردی هستند که بر باروری تأثیر دارند. افرادی که رژیم غذایي و سبک زندگي صحیحی دارند، شانس باروری موفق در آن ها شش برابر بیشتر از سایر زنان بود. 

بیشتر بخوانید: درمان ناباروری ، نازایی با ژل رویال هانی ژل

 

رازیانه و باروری زنان در طب سنتی

برای بررسی اثر تخم رازیانه در باروری زنان، در مرحله ی اول تخم رازیانه پس از تهيه از كلكسيون مزرعه ی گياهان دارويي پژوهشكده گياهان دارويي جهاد دانشگاهي شستشو و در دماي اتاق در سايه خشك و به پودر تبديل شد و در نهایت عصاره ی رازیانه به دست آمد. با توجه به مطالعات، دوز مورد استفاده براي رازيانه 45 ميلي گرم بر كيلوگرم بود. 

بنابر نتايج حاصل شده، رازيانه درصد باروری را افزایش داده و تعداد كل نوزادان را نیز در مقايسه با حالت های قبل، به طور معني داری افزايش داد.

بابونه

از جمله گیاهان دارویی که در طب سنتی اثرات مختلفی برای آن ذکر شده، بابونه است. بابونه آلمانی با نام علمی chemmomilla Matricaria از تیره کاسنی یا گل ستاره Astraceae است. بابونه، گیاهی یک ساله، کوتاه قد و با دوام بوده که دارای بویی معطر است ودر چمنزارها و زمین های شنی می روید. 

استفاده از گیاه بابونه جهت افزایش باروری و رفع مواردی از قبیل عدم تعادل هورمونی، ناتوانی جنسی و … می تواند دارای تاثیر مثبت بر باروری باشد. بابونه از نظر طب سنتی ایران، گرم و خشک است و از آن به عنوان محرک نیروی جنسی استفاده می شود.

تاثیر گیاه گلرنگ بر باروری

گیاه گلرنگ (tinctorius Carthamus)از دیرباز توسط مردم شناخته شده و از آن به عنـوان داروي مـسهل، مـسکن، معـرق، ضدالتهاب، تحلیل برنده ي تومور و قاعده آور استفاده می شود. شواهد نشانگر آن است که این گیاه به عنـوان عامـل محـرك جنـسی و افـزایش دهنده ي قدرت جنسی نیز استفاده می شود و براي درمان ناتوانی های جنسی نیز بسیار مفید است.

مکمل ژل رویال و باروری در طب سنتی

مکمل ژل رویال به کمک خواص ضد التهابی خود، میزان التهاب و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش داده، از بروز آسیب به تخمک جلوگیری کرده و شانس باروری را افزایش می دهد. ترکیب پروتئینی ژل رویال نیز در تنظیم تعادل هورمونی و در نهایت افزایش احتمال باروری موثر است.

 

 جهت مشاوره خرید هانی ژل برای درمان ناباروری با کارشناسان ما در هانی ژل تماس بگیرید.

تلفن : 02122893497 02122893167 02122893473

 


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات