مقالات

سردرد میگرنی با ژل رویال در طب سنتی

| بازدید : 5599

 

سردرد میگرنی چیست؟

میگرن بیماری نام آشنایی است که اکثراً شنیده‌اید. افراد ممکن است سردردهای خود را از نوع میگرنی بدانند ولی خوب است بدانیم که تفاوت سردردهای میگرنی با سایر سردردها چیست.

درد میگرنی در اطراف سر حس می‌شود و معمولاً از یک‌طرف سر با دردهای ضربانی آغاز می‌شود و کم‌کم به چشم‌ها و پیشانی و دو طرف سر سرایت می‌کند. ممکن است با تهوع و استفراغ همراه باشد و در حالت شدید بیشتر از سه روز طول بکشد. از دیگر نشانه‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که این نوع از سردرد می‌تواند با افزایش فعالیت‌های بدنی تشدید شود. حساسیت به بو، صداها، نور و غذاها از دیگر علائم آن است. احساس خستگی، از دست دادن اشتها، دل‌درد و در بعضی موارد تب سردرد میگرنی را همراهی می‌کنند. تعداد دفعات بروز سردرد از نوع میگرنی در هر فردی متفاوت است. ممکن است چند روز یک‌بار یا چند ماه یک‌بار بروز کند.

این‌گونه سردردها در افراد به دو صورت خود را نشان می‌دهد. نوع اول که به میگرن کلاسیک شناخته می‌شود همراه با نشانه‌های منحصربه‌فردی است که معمولاً یک ساعت پیش از شروع درد حواس بیمار مانند حواس بینایی را درگیر می‌کند. با درگیر کردن حس بینایی، فرد تاری دید، از دست دادن دید، خطوط موج‌دار یا نقاط روشن و تیره را به‌ صورت موقت تجربه می‌کند یا برای مثال در درگیری حس بویایی، بیمار بوهای غیرعادی حس می‌کند. ممکن است فرد، احساس سرخوشی غیرقابل‌توصیف، زنگ خوردن گوش یا درگیری حس لامسه را تجربه کند. این علائم تا 15 دقیقه الی یک ساعت قبل از شروع بیماری ادامه دارد و با شروع سردرد این علائم معمولاً ناپدید می‌شوند.

خرید هانی ژل

نوع دوم از این بیماری بدون هیچ‌گونه علائم قبلی خاصی است و بیمار ممکن است ساعت‌ها قبل از شروع، خستگی افسردگی و یا اضطراب را تجربه کند که نوع دوم در بین بیماران مبتلا به میگرن شایع‌تر است.

از منظر علمی میگرن حاصل تغییرات به وجود آمده خاصی در مغز است که منجر به اتساع یا انقباض شریان‌های مغزی می‌شود. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقات پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا، ساختار رگ‌های خونی به‌هم‌پیوسته‌ای که در مغز وظیفه کنترل جریان‌های خونی را دارند، در افراد مبتلا به میگرن دچار تغییراتی می‌شود. بااین‌وجود علت مشخصی برای این بیماری شناخته نشده است اما گفته می‌شود علت احتمالی می‌تواند مربوط به نوسان برخی نوروترنسمیترها باشد. نوروترنسمیترها مواد شیمیایی مغزی‌اند که موظف به انتقال پیام‌های عصبی هستند. باوجود ناشناخته ماندن میگرن، اما مواردی هستند که افراد را برای این بیماری مستعدتر می‌کنند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

نقش ژنتیک در بیماری‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. فرزندان والدینی که دچار سردرد میگرنی هستند برای این بیماری مستعدترند؛ به‌گونه‌ای اگر یکی از والدین بیمار باشد، احتمال بیمار شدن فرزند به 50 درصد افزایش می‌یابد. همچنین نوسانات طبیعی هورمونی در خانم‌ها در دوران قاعدگی و پس‌ازآن، می‌تواند منجر به این نوع سردرد در زنان شود.

تأثیر غذاها و خوراک را فراموش نکنیم. انواع تنقلات با روغن‌های جامد و مایع صنعتی، فست فودها و غذاهای کنسرو شده، سوسیس و کالباس، مصرف زیاد نوشیدنی‌هایی ازجمله چای، قهوه و نوشابه‌ها از عوامل ایجادکننده و یا تشدیدکننده محسوب می‌شوند. عوامل دیگری ازجمله کم‌تحرکی، مشکلات کبدی، اضافه‌وزن، پوسیدگی دندان، ضعف بینایی و یبوست در میگرن دخیل هستند. همچنین استرس و ناکامی‌ها و اضطراب در زندگی فرد تأثیر به سزایی در ایجاد و تشدید میگرن دارد. کمبود ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین دی در بدن نیز منجر به سردردهای وحشتناک از نوع میگرنی می‌گردد.

 

در مورد خواص هانی ژل بیشتر بدانید.

خواص هانی ژل

 

درمان طب سنتی برای سر درد میگرنی

طب سنتی نیز در این مورد حرفی برای گفتن دارد. از نظر پزشکان طب سنتی، مزاج و طبع هر فرد نقش مهم و مؤثری در بیماری‌ها دارد. میگرن در طب سنتی به دو دسته تقسیم می‌شود: میگرن مزاج گرم یا صفراوی و دموی و میگرن مزاج سرد یا سودائی و بلغمی که هرکدام دارای نشانه‌های خاص است و توصیه‌ها و درمان‌های مخصوص به خود را دارند. در طب سنتی توصیه به میانه‌روی و تعادل است و افراد با شناخت اولیه مزاج خود باید حد وسط و میانه را رعایت کنند و فعالیت‌ها و غذاهای خود را بر اساس طبع خود تنظیم نمایند.

حال که با میگرن و علائم و دلایل آن آشنا شدیم به راه‌های مقابله و درمانش می‌پردازیم. با توجه به اینکه میگرن می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد و عوامل دخیل در این بیماری کم نیست، شاید با خود فکر کنید که از پس مقابله با عواملی که کم هم نیست، برنیایید. انسان قرن بیست و یکم، با توجه به درگیری‌ها و مشغله‌هایی که روزانه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، وقت محدودی برای رسیدگی به خود و آنچه نیاز است، در دست دارد و با توجه به این وقت محدود باید راهکاری سریع و مؤثر و همچنین مطمئن بیابد. ژل رویال همان راهکاری است که به دنبال آن هستید. با ژل رویال بیشتر آشنا شویم.

 

هانی ژل

 ژل رویال چیست؟

ژل رویال به واسطه کاربردهای فراوانی که برای آن برشمرده شده، ماده نام آشنایی است. این ماده که به شاه انگبین و یا ژل سلطنتی نیز معروف است، ماده‌ای است کرمی یا لیمویی‌رنگ که فقط ملکه زنبور از آن تغذیه می‌کند؛ پس ژلی گران‌بها و بسیار قوی است. این ماده ترکیبی از شهد گیاهان و گل‌های مختلف همراه با ترشحات غدد زنبورعسل تولید می‌شود، بنابراین ترکیبات گیاهی و حیوانی هردو در آن یافت می‌شود. این ماده‌ی باارزش در طب سنتی و همچنین در میان عموم مردم محبوب گشته است ازآن‌جهت که کاملاً ارگانیک و طبیعی و بدون هیچ‌گونه مواد صنعتی است. کاربردهای این ژل برای پوست یا مو را حتماً شنیده‌اید اما این ژل علاوه بر مصارف موضعی، مصرف خوراکی نیز دارد.

 

هانی ژل درمان حساسیت

ژل رویال که به دلیل رشد و نمو زنبور ملکه تولید می‌شود علاوه بر بالا بردن قدرت ملکه زنبورها، در انسان نیز به نحوی قوی و مؤثر عمل می‌کند. مصارف درمانی این ژل قطعاً به دلیل ترکیبات خاص آن، مورد استقبال واقع گشته است؛ ژل حاوی آب، قند، چربی و نیز املاح، اسیدهای آمینه و ویتامین‌هاست.

 

تأثیر ژل رویال بر بدن

بیشترین اثری که از آن یاد شده، به تعادل رساندن سیستم ایمنی بدن می‌باشد. در بالا بردن حافظه و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر نقش دارد و اثرات ضد پیری آن، موجب استقبال عموم مردم در استفاده از این ماده شده است. از تأثیرات گفته‌شده ژل رویال بر ناباروری و تقویت قوای جنسی و افزایش رشد قدی کودکان و درمان کم‌خونی که بگذریم، به نقش درمانی آن در مبحث خودمان یعنی میگرن می‌رسیم.

ژل رویال حاوی مواد مغذی است که باعث کنترل بسیاری از مواد شیمیایی ترشح‌شده در مغز می‌شود و بر کنترل سطح استرس و اضطراب در بدن مؤثر است. همچنین مواد مغذی موجود در ژل، خستگی و ضعف بدن را از بین برده و به‌گونه‌ای انرژی‌زاست. گفته شده مصرف مداوم این ماده در کاهش کلسترول و فشارخون اثراتی نشان داده است. این ماده با کنترل متابولیسم بدن باعث کنترل اضافه‌وزن می‌شود که داشتن تناسب وزن سلامت کبد چرب را در پی دارد و همان‌طور که قبلاً گفته شد این موارد در کنترل میگرن بسیار مؤثرند.

ویتامین‌های موجود در ژل رویال کمبود ویتامین‌های بدن را جبران می‌کند و ازآنجایی‌که مسکن‌های معمول بر درد میگرنی افاقه نمی‌کنند، مکمل‌های دارویی مانند این ژل گزینه خوبی برای این بیماری هستند.

این ژل همچنین به‌عنوان پیشگیری‌کننده از نوسانات غیرعادی هورمونی در زنان استفاده می‌شود. تأثیر آن بر هضم و گوارش بهتر را نیز نادیده نگیریم. طبع گرم و انرژی‌زای ژل رویال برای متعادل کردن مزاج بیمار، توصیه‌ای است که پزشکان طب سنتی به بیماران میگرنی می‌کنند.

بهبود عملکردهای سیستم بدن و به تعادل رساندن آن، به کمک ماده‌ای کاملاً گیاهی بدون دخالت مواد شیمیایی کارخانه‌ای، بهترین راهکار برای کنترل و بهبود سردرد میگرنی است.

نحوه استفاده از ژل رویال برای مصارف درمانی به صورت خوراکی است و توصیه شده است که حتماً از قاشق پلاستیکی یا چوبی استفاده شود زیرا قاشق فلزی تمام خواص آن را از بین می‌برد. ژل را با عسل و یا با شربت‌های گیاهی مخلوط کنید و یا بدون ترکیب کردن با چیزی به صورت خالی میل کنید. دمای نگهداری نیز بسیار مهم است؛ در دمای فریزر به مدت 6 ماه می‌توان ژل رویال را نگهداری کرد. این ماده هرچه تازه‌تر باشد اثرات قوی‌تری نیز دارد.

این محصول برای کودکان زیر دو سال و زنان شیرده توصیه نمی‌شود ولی برای استفاده عموم مانعی ندارد.

 

 خرید ژل رویال


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات