مقالات

درمان روماتیسم با کمک ژل رویال

| بازدید : 4623

برای درمان روماتیسم این مقاله را بخوانید

یکی از بیماری‌هایی که ممکن است در سنین مختلف برای افراد ایجاد شود، بیماری روماتیسم است. این بیماری انواع مختلفی مانند روماتیسم قلبی، تب روماتیسمی و رماتیسم مفصلی دارد. در میان انواع این بیماری، نوع مفصلی آن بیشتر بروز می‌کند. البته بیماری روماتیسم مفصلی، آرتروز و استخوان درد در سنین بالا، میان‌سالی و کهن سالی بیشتر دیده می‌شود. اما در حالت کلی روماتیسم دردی است که در اندام‌های حرکتی ایجاد می‌شود و علت این درد ناشی از التهاب کنترل نشده در مفاصل است.

زمانی که فردی مبتلا به روماتیسم می‌شود، در ابتدا علائم چندانی ندارد. به طوری که در آغاز بیماری فقط درد، تورم و خشک شدن مفاصل حس می‌شود. اما به مرور زمان روماتیسم مفصلی گسترش پیدا کرده و به سایر مفاصل و اندام‌ها سرایت می‌کند.

پزشکان برای درمان بیماری روماتیسم (rheumatoid therapy) به روش‌های دارویی و شیمیایی متصل می‌شوند. در این بین متخصصان طب سنتی و ایرانی نیز روش‌های طب سنتی را برای درمان این بیماری پیشنهاد می‌دهند. با توجه به اینکه طب ایرانی و سنتی ما دارای تاریخی طولانی و غنای بسیار زیاد است، در این مقاله از هانی ژل قصد داریم، روش‌های درمان روماتیسم با درمان‌های طب سنتی را بررسی کنیم. در ادامه همراه ما بمانید.

 

هانی ژل

 

درمان روماتیسم با استفاده از ژل رویال

طب نوین و مدرن برای درمان بیماری‌ها از روش‌های شیمیایی استفاده می‌کند؛ اما برای درمان روماتیسم هنوز نسخه کاملی توسط این طب ارائه نشده است. این بیماری خود ایمنی که به دلایل متعددی بروز می‌کند، مشکلاتی در سایر اعضای بدن فرد ایجاد می‌کند.

خواص ژل رویال

خوشبختانه طب ایرانی و سنتی ما با پیشینه بسیار طولانی و درخشان خود برای درمان، جلوگیری و کاهش روماتیسم روش‌های طبیعی ارائه می‌کند. یکی از این راهکارهای موثر و شفابخش استفاده از ژل رویال است. اما شاید برای شما هم سوال باشد که ژل رویال چگونه می‌تواند در درمان این بیماری موثر و مفید باشد؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

درمان روماتیسم

تاثیر ژل رویال در درمان روماتیسم

ژل رویال با خاصیت ضد التهابی خود روی بیماری‌های التهابی مانند درد مفاصل و روماتیسم تاثیر می‌گذارد. در حالت کلی بیماری روماتیسم نیز به عنوان یک بیماری التهابی شناخته می‌شود که بخشی از مفاصل بدن را درگیر خود می‌کند و در آن ناحیه درد و تورم ایجاد می‌کند.

در این بین خواص ضد التهابی ژل رویال در درمان این بیماری اثرگذار است. در این ماده شفابخش موادی مانند پروتئین‌ها وجود دارد. به همین دلیل مصرف ژل رویال نیز می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کند و از پیشرفت روماتیسم و استخوان درد جلوگیری کند.

متاسفانه بسیاری از افراد با خواص اثرگذار ژل رویال در درمان روماتیسم آشنا نیستند؛ اما تجربه طب سنتی به خوبی نشان می‌دهد که این ماده همانند دارویی شفا بخش بیماری روماتیسم را درمان می‌کند و از رشد آن جلوگیری می‌کند.

افرادی که در سنین بالا هستند با انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. در این بین آرتروز، استخوان درد و روماتیسم دردی شایع در میان افراد کهن‌سال است. در این سنین سلامت استخوان تاثیر زیادی بر سلامت سایر اعضای بدن و طول عمر افراد دارد. سلامت استخوان نیز به عوامل متعددی مانند سبک زندگی بستگی دارد.

با مصرف مداوم و منظم ژل رویال می‌توان خطر ابتلا به درد مفاصل و بیماری‌های استخوانی را کاهش داد و از رشد آن پیشگیری کرد. برای بهبود عملکرد استخوان باید موادی را مصرف کرد که سلامت استخوان‌ها را افزایش دهد. یکی از این موارد استفاده مداوم از ویتامین B12 است.

ویتامین B12 از جمله ویتامین‌های محلول در اب است که در مواد خوراکی مختلفی مانند محصولات لبنی، تخم مرغ، گوشت و ماهی یافت می‌شود. این ویتامین خطر ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد و نقش مهمی در سالم نگه داشتن گلبول‌های قرمز خون و اعصاب دارد. علاوه بر آن از بروز استخوان درد و بیماری‌های استخوانی مانند درد مفاصل و روماتیسم جلوگیری می‌کند.

در میان انواع خوراکی‌هایی که دارای ویتامینB12  هستند، ژل رویال منبع خوبی از این ویتامین است. علاوه بر آن ژل رویال به طور کامل ویتامین  B12 را به بدن فرد منتقل می‌کند و از بروز بیماری‌های استخوانی پیشگیری می‌کند. البته تنها عامل موثر در کاهش بیماری‌های استخوانی ویتامین B12 نیست. ژل رویال منبعی غنی از کلسیم است و همزمان از پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کند و روند سرعتی آن را کاهش می‌دهد.

ژل رویال با طعم  و عطر خاص خود دارای رنگی شیری و مایل به کرم است و حاوی مقادیر زیادی کلسیم در بافت خود است. به همین دلیل اگر فرد با عارضه روماتیسم به طور مداوم از این ماده استفاده کند، بعد از مدتی شاهد بهبود میزان کلسیم خون خواهد بود. افزایش کلسیم نیز می‌تواند دردهای ناشی از استخوان درد را کاهش دهد و روند درمان آن را سریع کند.

خواص هانی ژل

روش مصرف ژل رویال برای درمان رماتیسم

اکنون که با خواص شگفت انگیز ژل رویال و اهمیت آن در درمان بیماری‌های استخوانی آشنا شدیم، بهتر است روش درمانی و مصرف آن را بدانیم. در حال حاضر بهترین روش درمانی با کمک این فراورده زنبورعسل به صورت خوراکی است و هنوز نتایجی مبنی بر استفاده موضعی از ژل رویال به دست نیامده است. به همین دلیل برای درمان و کاهش دردهای استخوانی می‌توان ژل رویال را به صورت کپسولی مصرف کرد. همچنین این امکان وجود دارد که ژل رویال را به صورت خام مصرف کرد. اما ژل رویال خام، بو و طعم بسیار تندی دارد و نگهداری آن سخت است؛ به همین دلیل استفاده از پودر و کپسول ژل رویال مناسب‌تر است.

همان‌طور که میدانید ژل رویال یک ماده کاملا طبیعی و ارگانیک است و نگهداری از آن روشی خاص دارد. این ماده به سرعت فاسد می‌شود و خواص بی نظیر خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل بهتر است این فراورده را به صورت پودری و کپسولی تهیه کرد. از سوی دیگر به دلیل استقبال افراد از این ماده، نمونه‌های تقلبی آن به سرعت در حال گسترش است. در این شرایط بهترین کار خرید این محصول از فروشندگان معتبر و قابل اعتماد است.

علاوه بر آن با توجه به سختی نگهداری ژل رویال خام، بهتر است این ماده در کنار عسل استفاده شود. ترکیب عسل و ژل رویال، خطر فاسد شدن ژل رویال را کاهش می‌دهد. با این کار می‌توان این ماده را به صورت مرطوب استفاده کرد و اثرگذاری آن در درمان بیماری‌های مختلف و از جمله روماتیسم افزایش پیدا می‌کند.

میزان مصرف این ماده شفابخش نیز در افراد متفاوت است و پزشکان طب سنتی برای افراد مختلف، دوز متفاوتی را تجویز می‌کنند. به همین دلیل بهتر است بدون تجویز متخصص طب سنتی این محصول را مصرف نکنید. علاوه بر آن فراموش نکنید که مصرف مداوم ژل رویال راهکار موثری در درمان روماتیسم و کاهش اثرات منفی آن بر بدن است.

برای آنکه مصرف ژل رویال برای درمان روماتیسم اثرگذار باشد، نباید به مصرف چند روزه اکتفا کرد. این ماده در صورتی موثر است که در روندی طولانی همراه با صبر و نظم این ماده شفا بخش را در برنامه غذایی خودتان قرار دهید.

فواید ژل رویال

تاثیر عسل و ژل رویال در درمان انواع بیماری‌ها

این دو ماده شفابخش که فراورده زنبورعسل هستند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها قابل استفاده هستند. عسل دارای اثرات شفابخشی است و بیماری‌های مختلفی با کمک آن قابل درمان هستند. عسل به دلیل دارا بودن اسید فرمیک برای درمان دردها و عوارض روده موثر است.  این ماده درمان موثری برای ضعف اعصاب و بیماری دیابت است. همچنین اکثر بیماری‌های گوارشی با کمک عسل قابل درمان هستند. از این ماده برای ترمیم زخم‌ها، التهاب، گزیدگی، شقاق و سوختگی‌ها به کار می‌رود. همچنین می‌توان برای رفع کم خونی از عسل استفاده کرد.

ژل رویال نیز مانند عسل دارای اثرات شفابخشی در درمان بیشتر بیماری‌ها است. این فراورده از موادی مانند آب، کربوهیدرات، چربی، پروتئین و اسیدهای چرب تشکیل شده است. همچنین مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها در این ماده شفابخش وجود دارد. هر کدام از این مواد تاثیر مثبتی روی ساختار بدن و رفع بیماری‌ها دارد.

ژل رویال دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت می‌کند. این فراورده زنبورعسل در کاهش خطر بیماری قلبی تاثیر دارد و کاهش کلسترول خون، خطر بیماری‌های قلبی را کم می‌کند. همچنین مصرف ژل رویال برای التیام زخم‌ها و التهابات پوستی پیشنهاد می‌شود. این ماده دارای اثرات ضد باکتریایی است و می‌تواند زخم‌ها را تمیز و بدون عفونت و باکتری کند و در افزایش سلامت پوست تاثیر گذار باشد.

علاوه بر آن کاهش فشار خون و تنظیم قند خون از اثرات شفا بخش این فراورده است. این محصول کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و باعث افزایش کلسترول خوب است. علاوه بر آن در سلامت چرخه قاعدگی بانوان تاثیر مثبت دارد و میزان باروری در آقایان و بانوان را افزایش می‌دهد.

ویتامین‌های گروه B موجود در ژل رویال با اضطراب مبارزه می‌کنند و باعث بهبود خلق و خو و هورمون‌ها می‌شوند. علاوه بر آن وجود این ویتامین‌ها استرس را کاهش می‌دهد و راهکار موثری برای تنظیم خواب و تقویت احساس آرامش است.

خواص بی نظیر ژل رویال به این موارد ختم نمی‌شود. ژل رویال با افزایش تولید کلاژن در پوست، بیماری‌های پوستی را کاهش داده و روند پیری را به تاخیر می‌اندازد. همچنین پروتئین‌ها و اسیدهای چرب موجود در این ماده باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و انرژی و قوای جسمانی را افزایش می‌دهد. اما در کنار این خواص بی نظیر و شفابخش، ژل رویال در درمان بیماری‌های مفصلی و استخوان درد نیز موثر است و روند بیماری رماتیسم را کاهش داده و به بهبود بیماری کمک می‌کند.

علائم بیماری رماتیسم مفصلی

بیماری آرتروز و درمان آن با ژل رویال

یکی دیگر از بیماری‌هایی که در افراد مسن و بیشتر در بانوان بروز می‌کند، بیماری آرتروز است. این بیماری ناشی از تغییرات بیوشیمیایی و بیومکانیکی بر غضروف مفاصل است. در حال حاضر طب سنتی و ایرانی برای درمان این بیماری راهکارهای بسیار خوبی پیشنهاد می‌کند.

یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان این بیماری مصرف ژل رویال است. آرتروز از جمله بیماری‌هایی است که در بانوان و آقایان شایع است؛ اما در بانوان بیشتر بروز می‌کند. از سوی دیگر مصرف ژل رویال برای درمان آن در بانوان اثرگذاری بیشتری دارد. هنگامی که فرد دچار آرتروز می‌شود، علائمی مانند انقباض عضلات، اسپاسم و صدای ترک خوردگی در مفاصل را حس می‌کند. در این شرایط مفاصل کوچک‌تر مانند انگشتان دست، مچ دست و پا متورم و قرمز می‌شوند.

همان‌طور که بیان شد این بیماری بیشتر در بانوان بروز می‌کند و علت آن پایین آمدن استروژن است. استروژن تاثیر مستقیمی بر غضروف سازی مفصلی دارد و بعد از یائسگی میزان آن در بدن زن کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه آن بافت‌های مفصلی با مشکل روبرو می‌شوند.

برای درمان این بیماری در طب نوین روش‌های پیشگیری و تسکینی ارائه می‌شود؛ اما طب سنتی و ایرانی روشی موثر برای درمان ارائه می‌دهد. یکی از این روش‌های موثر و بی نظیر، استفاده از ژل رویال است. این ماده ارگانیک و طبیعی حاوی مقادیر زیادی لیپید است و روی ژن‌ها اثر مثبت می‌گذارد و به مرور بیماری آرتروز را درمان می‌کند.

همچنین ژل رویال با تامین استروژن مورد نیاز بدن، روشی عالی برای هورمون درمانی در آرتروز است. البته ذکر این نکته مهم است برای درمان آرتروز و رماتیسم باید زیر نظر متخصصان طب سنتی پیش رفت تا میزان مصرف مناسب شما را مشخص کنند. در این صورت مصرف ژل رویال بیشترین تاثیر خود را در روند درمان بیماری خواهد گذاشت.

 

علائم بیماری روماتیسم مفصلی

یکی از مهم‌ترین علائم این بیماری، خشک شدن مفاصل و ایجاد درد در آن‌ها است. این درد بیشتر در دست‌ها حس می‌شود که به مرور زمان  زیادتر می‌شود؛ به طوری که فرد احساس خستگی مفرط و مریضی عمومی دارد.

از جمله علائم عمومی این بیماری مواردی مانند کاهش اشتها، درد مبهم در عضلات بدن، ضعف و احساس خستگی است. این علائم به صورت طولانی و ماه‌ها قبل از بروز جدی بیماری خود را نشان می‌دهند. گاهی اوقات نیز علائم این بیماری مواردی مانند تورم مفاصل، لنگان راه رفتن و احساس خشکی مفصل در ابتدای صبح است.

 این احتمال نیز وجود دارد که فرد با آغاز این بیماری علائمی در مفاصل خود احساس نکند. به طوری که تنها از طریق آزمایش خون بتوان این بیماری را تشخیص داد. در این افراد درگیر شدن عروق خونی در پوست و دستگاه عصبی بیشتر دیده می‌شود. همچنین کم خونی، تنگی نفس، آسیب در چشم و برجستگی‌های بدون درد در زیر پوست می‌تواند از علائم مخفی روماتیسم باشد. اما بهترین راه برای تشخیص میزان بیماری و وسعت آن، مراجعه به پزشکان متخصص و آزمایش خون است.

زمانی که فرد دچار استخوان درد و رماتیسم می‌شود، مفصل انگشتان دست، مچ دست و پا، زانوها، شانه، ران، گردن و آرنج، همگی درگیر بیماری می‌شوند و فرد را آزار می‌دهند. همچنین علاوه بر درد در مفاصل احتمال حمله قبلی بر اثر افزایش فشار خون بیشتر می‌شود. علاوه بر آن فردی که مبتلا به روماتیسم مفصلی میشود، تحرک کمتری دارد و احتمال پوکی استخوان در او بیشتر از سایر افراد است.

برای درمان این عارضه دردناک و خسته کننده راهکارهای بسیار زیادی توسط متخصصان طب مدرن و سنتی پیشنهاد می‌شود. روش‌های درمانی شیمیایی همراه با عوارضی برای سایر قسمت‌های بدن هستند. اما روش‌های سنتی عوارض بسیار کمتری دارند و میزان مقاومت بدن در برابر آن بیماری را به خوبی افزایش می‌دهند. در این بین طب سنتی و ایرانی برای درمان انواع بیماری‌ها روش‌هایی خاص و کم عارضه معرفی می‌کند. اما این سوال پیش می‌آید که آیا واقعا طب سنتی ایرانی روش موثری برای درمان بیماری‌ها است؟

 

تاثیر طب سنتی در درمان انواع بیماری‌ها

بیشتر مردم طب سنتی را تنها در داروهایی خلاصه می‌کنند که توسط عطاری‌ها به فروش می‌رسد؛ درحالی که چنین نیست. طب سنتی و طب ایرانی دارای گستره بسیار زیادی است و هزاران سال تجربه و دانش متخصصان این طب را در کارنامه دارد. اما متاسفانه امروزه به این مکتب پزشکی غنی توجه چندانی نمی‌شود و همه درمان‌ها در طب شیمیایی مدرن خلاصه شده است.

جالب است بدانید که طب سنتی علاج بیشتر بیماری‌ها را دارد و می‌تواند پاسخگوی درمان همه بیماری‌ها باشد. طب سنتی یکی از بی‌خطرترین و کم هزینه‌ترین راه‌های درمانی است و همانند پزشکی نوین می‌تواند بیماری‌های مختلف را درمان کند

درمان از طریق طب سنتی و ایرانی دارای مزایای بی‌شماری مانند کاهش هزینه‌های درمانی، درمان اصولی و ریشه‌ای بیماری، بدون عوارض منفی بر سایر اعضای بدن و روشی مبنی بر گیاهان ارگانیک و کاملا طبیعی است.

این طب کهن و درخشان برای درمان بیماری روماتیسم و سایر عوارض استخوانی مانند آرتروز و استخوان درد، روش‌هایی بدون عارضه و کاملا ارگانیک پیشنهاد می‌دهد. از جمله روش‌های درمانی طب سنتی برای درمان رماتیسم استفاده از عسل و ژل رویال است

 

درباره درمان دیابت با ژل رویال بیشتر بخوانید.

 

در حال حاضر برای درمان بیماری روماتیسم، طب نوین و سنتی درمان‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌کنند. داروهای طب نوین برای درمان این بیماری جنبه پیشگیری و تسکینی دارد؛ اما طب سنتی با پیشینه غنی خود درمان قطعی این بیماری را ارئه می‌دهد. یکی از راه‌های درمانی موثر در طب سنتی، مصرف ژل رویال به صورت خوراکی است. البته دوز مصرفی ژل رویال در افراد متفاوت است و باید طبق نظر متخصصان طب سنتی پیش رفت تا تاثیر کاملی بهبود بیماری داشته باشد.

با توجه به اینکه ژل رویال اثرات شگفت انگیز و بی نظیری در درمان بیماری‌های مختلف دارد، افراد سودجو نمونه‌های تقلبی این محصول را ارائه می‌دهند. به همین دلیل باید این فراورده زنبورعسل را از تولید کنندگان معتبر تهیه کرد. هانی ژل یکی از تولیدکنندگان برتر ژل رویال در ایران است. این شرکت دانش بنیان همراه با تیمی متخصص اقدام به تولید انواع فراورده‌های زنبورعسل مانند عسل، زل رویال، بره موم و گرده گل می‌کند. ژل رویال تولیدی این شرکت دارای مجوزهای اخلاق پزشکی و کیفیت محصول است و به عنوان یک داروی طبیعی دارای مجوز تولید است. برای خرید این محصول با ما تماس بگیرید.

 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن


کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات