مقالات

اهمیت تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن

| بازدید : 2916

 

موضوع تغذیه در تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن فراتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. امروزه باتوجه‌به قرارگرفتن در موقعیت خاص زندگی روزمره، همه ما ممکن است ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی موردنیاز بدنمان را نتوانیم به دست آوریم. ازاین‌رو همیشه استفاده از یک سری مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها از طرف پزشکان توصیه می‌شود. اما مسئله اصلی که قصد بررسی آن را داریم این است که سیستم ایمنی بدن به چه صورت و چرا به مواد غذایی در دسته‌بندی‌های گوناگون نیاز دارد؟

قطعاً می‌دانید که در بدن گلبول‌های سفید، وظیفه مبارزه با عوامل بیماری‌زا و همین‌طور ویروس‌ها و باکتری‌های غیرمفید را دارند. پس شما وظیفه دارید ساختار آن را تقویت کرده و در جهت یافتن راهکاری برای ارتقاء سطح سلامتی و همین‌طور بهبود وضعیت تراکم گلبول‌های سفید در بدن خود باشید. حتماً سؤال می‌کنید که به چه صورت؟ خوب خیلی ساده است. مواد غذایی که دارای املاح و مواد معدنی به جهت بازسازی گلبول‌های سفید هستند، می‌توانند به شما در این راه کمک کنند.

سال‌هاست که توسط پزشکان و محققین ترکیباتی به عنوان جایگزین و مواد غذایی ابداع شده است. این مواد در شرایط مختلف می‌توانند خاصیت‌های درمانی و بهبود عملکرد برای افراد مختلف در سنین متفاوت داشته باشند. هانی ژل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش فرآورده‌های صددرصد طبیعی با ترکیبات ژل رویال، عناب و عسل نقش مهم و اساسی در تکمیل پروسه ایمنی و ارتقاء سطح دفاعی بدن در افراد و در سنین مختلف خواهد داشت.

در این مقاله علاوه بر بررسی نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن، خواهیم گفت هانی ژل با ترکیباتی از عناب، عسل و ژل سلطنتی رویال چه تأثیری روی سلامت ما دارند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

اهمیت تغذیه در سلامت بدن و جسم

می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن که وظیفه پمپاژ خون به رگ ها و هدایت به سمت‌ها و بخش‌های مختلف را برعهده دارد، قلب می‌باشد. ازاین‌رو صرفاً تغذیه سالم می‌تواند یک تأثیر اساسی روی نحوه عملکرد آن داشته باشد.

وقتی شما مواد غذایی را استفاده می‌کنید که در کنار کالری بالا چربی زیادی را نیز به سیستم بدنتان منتقل می‌کنند. ازاین‌رو احتمالاً مضرات زیادی برای قلب خواهد داشت. همچنین به‌نوعی فضای موردنیاز برای تپش را از آن گرفته و همین‌طور مسیرها و شریان‌هایی که خون در آن‌ها هدایت می‌شود نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که افراد با عدم رعایت رژیم‌های غذایی در سنین بالا با مسئله فشارخون روبرو می‌شوند. همیشه صرفا مصرف مواد طبیعی نمی‌تواند تضمین‌کننده سلامت شما باشد. چه‌بسا که نیاز است جایگزین‌هایی را برای تقویت سیستم ایمنی و تکمیل ویتامین‌ها استفاده فرمایید

بیشتر بخوانید؛ درمان فشار خون با ژل رویال

 

ارتباط تغذیه سالم با سلامتی استخوان و دندان

بخش بعدی که می‌تواند تحت تأثیر تغذیه سالم برای شما سلامتی را در سطحی بالاتر به ارمغان آورد، استخوان‌بندی و دندان است. می‌دانیم که دندان یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین اعضای بدن است. در صورت بروز آسیب در این بخش احتمالاً با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید. در واقع استفاده از کلسیم و همین‌طور ویتامین‌های حیاتی و ویتامین D سبب بالارفتن سطح سلامتی بخش‌های مهم و اسکلت و پیکره بدن می‌گردد.

کلسیم، ویتامین D و منیزیم به‌عنوان سه عنصر اصلی در بهبود شرایط فیزیکی شما نقش مهمی دارند. در واقع اگر استخوان‌های آسیب‌پذیری دارید. احتمالاً این مقادیر در بدن شما به میزان قابل‌توجهی کم است. پس فراموش نکنید که استفاده از مواد مغذی برای جذب این املاح توسط روده ضروری است و چه‌بهتر که شما بتوانید جایگزینی با میزان و درصد بالاتر این مواد را کمبودهای شما در این بخش را جبران کند.

یکی دیگر از مشکلاتی که عموم مردم با آن روبرو هستند. مسئله کنترل وزن است. شما باید تناسبی میان کالری دریافتی، چربی وارده بر بدن و همین‌طور کلسترول ایجاد کنید. در واقع صرفاً استفاده از مواد و تغذیه‌های قدرتمند نمی‌تواند راه‌حل باشد. گاهی بهتر است که مکمل‌های غذایی را نیز به چرخه مصرف روزانه‌تان اضافه کنید.

بیشتر بخوانید؛ کاهش کلسترول خون

 

بهبود سیستم دفاعی بدن

  بررسی اهمیت تغذیه در دوران بارداری؛ کلیک کنید.


 

نقش تغذیه در سیستم ایمنی بدن

سلامت بدن شما و افزایش میزان بهره‌وری ارتباط مستقیمی با زندگی طولانی خواهد داشت. یعنی هر چه از مواد غذایی ارگانیک و به‌دست‌آمده در روش‌های طبیعی استفاده کنید؛ قطعاً عمرتان نیز طولانی‌تر می‌شود. در واقع استفاده از مواد غذایی نظیر عسل، گردو، گیاهان و صیفی‌جات و همین‌طور خوراکی‌های جایگزین گوشت قرمز و سفید مانند ماهی می‌تواند سبب رفع هرگونه بیماری‌هایی مرتبط در سالخوردگی و ازدست‌دادن حافظه شود.

به همین خاطر نقش اصلی تغذیه و مواد غذایی در تقویت سیستم ایمنی بدن شما، همان مسئله تأمین تمامی مواد معدنی و املاحی است که بدن در بخش‌های مختلف نیاز دارد. مثلاً پوست شما نیاز به یک ویتامین خاص خواهد داشت؛ همچنین شما می‌توانید تاثیر ژل رویال بر زیبایی پوست را اینجا بخوانید. دندان‌ها به‌واسطه دریافت کلسیم از مواد معدنی می‌توانند سلامتی و طول عمر طولانی‌تری داشته باشند.

 

کدام مواد غذایی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند؟

احتمالاً برخی از شما با مشکلاتی نظیر خستگی، تب‌های خفیف، سردردهای مزمن و مواردی چون ریزش مو و زرد شدن پوست و دردهای مفصلی روبرو می‌شوید. تمامی این موارد به معنای پایین آمدن سطح ایمنی بدن است. در این شرایط پزشکان علاوه بر مواد دارویی، مواد غذایی و رژیم‌های خاصی را نیز به شما پیشنهاد می‌کنند. مرکبات می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین و لیموترش در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. این مواد غذایی می‌توانند گزینه‌های خوبی به‌عنوان میان وعده باشند. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند.

مواردی چون: سیر به دلیل خاصیت ضد باکتری، چای سبز با مقدار مناسبی کافئین، میزان مقاومت بدن شما در برابر عوامل بیماری‌زا را بهبود می‌بخشند.

 

عسل در تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل یکی از محبوب‌ترین و اصلی‌ترین مواد غذایی است که مواد مضر آن به‌طورکلی میل به صفر دارند. درصورتی‌که از کم‌خونی رنج می‌برید خیلی زود خسته می‌شوید می‌توانید از این ماده جادویی و بهشتی استفاده کنید. گفته می‌شود که عسل به‌صورت مستقیم دارای 14 خاصیت انحصاری درمانی است. عسل برای تنظیم فشارخون سال‌هاست که در جوامع پیشرفته مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر درگیر عارضه‌های قلبی هستید. پزشکتان برای شما رژیم‌های سنگینی در نظر گرفته است. عسل می‌تواند جایگزین هر چیزی باشد.

 

عسل برای ایمنی بدن

 

عناب یا همان خرمای قرمز

عناب یا همان خرمای قرمز، یکی از جذاب‌ترین و بهترین مواد غذایی است که خواص فوق‌العاده بی‌نظیری دارد. مصرف آن در طول روز سبب بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. درصورتی‌که درگیر مشکلات خواب هستید، استخوان‌های شما در سنجش‌های تراکم ضعیف بوده و همین‌طور نگران فشار و گردش خون هستید، قطعاً عناب می‌تواند یک گزینه مفید برای رفع انواع امراض باشد.

بیشتر بخوانید؛ تاثیر عناب بر ایمنی بدن

 

تقویت سیستم دفاعی کودکان بدون دارو

متأسفانه کودکان به نسبت اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند. قطعاً استفاده از داروها، مواد شیمیایی مضر و همین‌طور ترکیباتی که در آن‌ها از واکنش‌های خاص استفاده شده است به‌ندرت پیشنهاد می‌شود. اگر درگیر مشکلات جسمانی و همین‌طور خلق تنگ و شرایط سخت روحی کودکتان هستید. پیشنهاد ما به شما بهره‌گیری از خواص محصول هانی ژل برای بهتر کردن شرایط سیستم ایمنی بدن است.

درصورتی‌که کودک شما با مشکل رشد در سنین مختلف و خصوصاً بلوغ جسمی روبرو است. قطعاً مکمل‌ها می‌توانند برای مصارف روزانه جایگزین خوبی باشند. چون معمولاً فرزند شما در این سن علاقه‌ای به مصرف مواد مغذی ندارد.

 

تغذیه در دوران بارداری را جدی بگیرید

همه پزشکان بیماری‌های داخلی و همین‌طور ناباروری مطمئن هستند و در این مورد اتفاق‌نظر دارند که یکی از اصلی‌ترین دوره‌های زندگی هر خانمی مربوط به دوران بارداری می‌باشد. در واقع سلامتی کودک و مادر در گروی مصرف مواد غذایی مفیدی است که می‌تواند در این نه ماه، هم مشکلات جسمانی کودک درون رحم مادر را حل کرده و هم پروسه زایمان را آسان‌تر کند.

بخصوص در دوران بیماری‌های عفونی و کووید 19، قطعاً خانم‌های باردار باید برای ارتقاء سطح ایمنی بدن خود چاره‌ای بیاندیشند. مشکل اینجاست که باتوجه‌به هزینه‌های بسیار بالا امکان تهیه بسیاری از مواد غذایی برای خانواده‌ها در این دوره زمانی وجود ندارد. از طرفی رژیم‌های غذایی خاصی نیز برای خانم‌هایی که دچار بیماری‌های دیابت، امراض کلیوی و همین‌طور ناباروری هستند در نظر گرفته می‌شود که این پروسه را کمی سخت‌تر می‌کند.

 

ژل رویال در بارداری

 

ژل‌های رویال مناسب چه کسانی هستند؟

به‌طورکلی و باتوجه‌به املاح معدنی و موادی که در این ماده و ترکیب وجود دارد هیچ محدودیت خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد. بیماران دیابتی، افرادی که دچار عارضه‌های کلیوی و کبدی هستند، افرای که دارای رژیم‌های غذایی خاص هستند. همین‌طور اگر درگیر پروسه لاغری پس از افسردگی بوده و یا این که به دلیل مصرف داروهای شیمیایی امکان افزایش وزن را ندارند. قطعاً این انرژی‌زای کاملاً ارگانیک و بی‌نظیر می‌تواند جایگزین وعده‌های اصلی باشد.

مکمل ژل رویال دارای فواید و مزایای زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود وضعیت خواب و ریتم سلامتی افراد در دوره‌های سخت بیماری‌ها اشاره کرد. ژل رویال در واقع ماده‌ای اسیدی بوده که در آن از آب، شکر، لیپید، پروتئین و مقادیر ویتامین و مواد معدنی استفاده شده است. همین‌طور اگر مشکلات هورمونی متناسب با جنسیت خود دارید. این ژل می‌تواند بهترین کنترل‌کننده در این وضعیت باشد.

 

با بهبود سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا ایستادگی کنید

امروزه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و درگیری‌های ما با بیماری‌های خطرناک عفونی مربوط به عامل کشنده کووید 19 یا همان کرونا است. لازم به ذکر است که بیشتر قربانیان این بیماری مهلک و ترسناک افرادی هستند که از کمبودهای شدید املاح معدنی، ویتامین‌ها و همین‌طور پروتئین رنج می‌برند.

به گفته یکی از متخصصان طب سنتی، عسل به دلیل داشتن خاصیت‌های درمانی بسیار قوی، می‌تواند یک ترکیب مناسب برای کمک به مبارزه سیستم ایمنی بدن با این ویروس باشد. با راهکارهای طب سنتي در تقويت سيستم ايمني بدن بیشتر آشنا شوید. به‌هرحال عسل جزو غذاهای لطیف محسوب می‌شود، مصرف آن برای کسانی که عادات بدغذایی دارند می‌تواند بسیار آسان و بدون دردسر باشد. همین‌طور عسل می‌تواند سبب درمان بیماری‌های سختی چون ام اس، مشکلات کبدی و کلیوی و همین‌طور رفع آلزایمر شود.

 

تقویت سیستم دفاعی بدن با مواد غذایی جایگزین و مکمل

اگر به‌تازگی درگیر بیماری کووید 19 شده‌اید. یا در دوره درمان هستید و یا این که هنوز اثری از آن در بدن شما باقی‌مانده است. بهترین کار به جهت رفع صددرصدی بیماری استفاده از مکمل است. در واقع با خود اغذیه و مواد خوراکی معمولاً بدن شما دچار پیچیدگی در عملکرد و همین‌طور عدم نتیجه‌گیری صددرصدی خواهد شد.

مسئله این است که مواد خوراکی جایگزین و مکمل‌هایی مانند ژل رویال سبب می‌شود که بدن شما میزان ویتامین، املاح و مواد موردنیاز را با حجم کمی از خوراکی به دست آورد. یعنی به‌جای این که 500 گرم گوشت مصرف کنید. یا این که برخلاف رژیم خود مواد غذایی خاص را در گستره خوراکی‌های مصرفی روزانه‌تان جا دهید. می‌توانید با استفاده یک قاشق عسل در هر وعده غذایی به تمام املاح معدنی که می‌خواهید برسید.

استفاده از مکمل‌ هانی ژل برای ورزشکاران و افراد دارای مشکلات رشد

درصورتی‌که ورزشکار هستید، فعالیت‌های مداوم در رشته منحصر به فردتان به شما اجازه کنترل تغذیه را نمی‌دهد. ازطرفی فکر می‌کنید مکمل‌های ورزشی با ترکیب‌های شیمیایی دیگر جوابگوی نیازتان نیست. در این صورت می‌توانید از ترکیب عصاره کاملاً ارگانیک عناب، ژل رویال و همین‌طور عسل استفاده کنید.

متأسفانه یکی از مشکلات بزرگ کسانی که به مسئله رشد ضعیف روبرو هستند. بیماری‌هایی چون IBS، سوء جذب، سلیاک، کرون، کولیت و... به آن‌ها اجازه مصرف مواد غذایی مختلف را نداده و بلافاصله بدن این مواد را پس می‌زند. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود که از جایگزین‌های غذایی بدون علائم حساسیت‌زا استفاده کنند. در واقع سوء جذب مسئله مهمی است و می‌توان گفت که تقریباً درمانی ندارد. در نتیجه استفاده از جایگزین‌ها و مکمل‌های مواد غذایی می‌تواند سبب بالابردن سطح سیستم ایمنی بدن شود.

 

جمع‌بندی موضوع

در نهایت لازم به ذکر است که خاطرنشان شویم هانی ژل، فعال در عرصه تولید  مکمل‌ تقویت سیستم دفاعی بدن است. هانی ژل با ترکیبی از ژل رویال، عصاره عناب و عسل طبیعی از محصولات شرکت دایا دارو، به شما تضمین بالاترین میزان دریافت املاح و مواد معدنی بر اساس شواهد و مدارک مبتنی بر تحقیقات و بررسی‌های پزشکی را می‌دهد.

فراتر از آن اگر درگیر بیماری‌های پوستی و زمینه‌ای هستید، این مواد به‌هیچ‌عنوان سبب واکنش‌های غیرارادی و همین‌طور حساسیت پوستی در شما نخواهند شد. در واقع سلامت صددرصدی، بالابردن هوشیاری در کودکان و همین‌طور کمک به رشد آن‌ها، عدم محدودیت سنی برای استفاده از این مواد می‌تواند اصلی‌ترین فاکتورهایی باشد که شما را نسبت به یک خرید مطمئن و سرمایه‌گذاری برای سلامتی‌تان مطمئن می‌سازد.

 

فروش اینترنتی هانی ژل رویال


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات