مقالات

چند فرمول و راه حل برای لاغری و کاهش وزن با عسل طبیعی

| بازدید : 3659

 

بسیاری از ما در مورد فواید عسل می‌دانیم، اما آیا می‌دانستید که عسل یک ماده موثر برای کاهش وزن و لاغری است؟ طبق تحقیقات انجام شده، شما می‌توانید در عرض سه هفته، فقط با خوردن یک قاشق عسل قبل از خواب، به وزن دلخواه خود برسید؟ این جذاب نیست؟

با این حال زمانی که قصد کاهش وزن دارید باید از عسل طبیعی استفاده کنید. زیرا بیشتر عسل‌های تجاری یا به شدت فرآوری شده اند یا با عسل مصنوعی تقلبی مخلوط می‌شوند. بنابراین همیشه بهترین عسل را برای کاهش وزن انتخاب کنید. در این مقاله از هانی ژل به چند فرمول و راه حل ساده برای کاهش وزن با عسل طبیعی پرداخته‌اید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

عسل طبیعی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

عسل شاخص گلیسمی پایینی دارد؛ اگرچه عسل حاوی بیش از 75 درصد کربوهیدرات است، اما این توانایی را دارد که به کاهش وزن کمک کند و این به این دلیل است که شاخص گلیسمی پایینی داشته و حاوی آنتی اکسیدان است. استفاده از عسل گرسنگی را از بین می‌برد.

هنگام مصرف عسل، کبد گلوکز بیشتری تولید می‌کند؛ این گلوکز سطح قند مغز را بالا نگه می‌دارد و مغز را مجبور به ترشح هورمون‌های چربی سوز می‌کند. عسل به افزایش متابولیسم و سوزاندن کالری در بدن کمک می‌کند.

 

رژیم عسل چیست؟

بنیانگذار رژیم غذایی عسل، مایک مک اینز، کشف کرد که ورزشکارانی که غذاهای غنی از فروکتوز مانند عسل مصرف می‌کنند، چربی‌های بیشتری می‌سوزانند و سطح استقامت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. همانطور که گفتیم، عسل به عنوان سوخت برای تولید گلوکز در کبد عمل می‌کند.

برای استفاده از رژیم غذایی عسل، به سادگی در طول روز مصرف قند خود را با عسل جایگزین کنید. علاوه بر این باید هر شب قبل از خواب سه قاشق عسل با آب داغ مصرف کنید. اگر این رژیم را با تمرینات ورزشی ترکیب کنید (سه بار در هفته ورزش کنید) متوجه کاهش قابل توجه وزن خود خواهید شد. این مطالعه نشان می‌دهد که مکانیسمی در مغز که باعث میل به شکر می‌شود را می‌توان به طور کامل با عسل از بین برد.

 

بیشتر بخوانید؛ خواص دارویی عسل چیست؟

رژیم لاغری با عسل

 

چند راه حل برای کاهش وزن با عسل طبیعی

شکر تصفیه شده را با عسل طبیعی جایگزین کنید.

مصرف قند یکی از چندین دلیل افزایش وزن است. کبد قند را برای کل بدن ذخیره می‌کند، اما محدودیتی برای آن وجود دارد. اگر بیش از حد مصرف شود، توسط کبد به خون بازگردانده می‌شود. کل این فرآیند منجر به اسید چرب شده و باعث تجمع چربی در شکم یا باسن می‌شود.

در رژیم غذایی خود تا حد امکان عسل را با شکر تصفیه شده جایگزین کنید. این در واقع باعث تسکین روحی و جسمی در برابر بیماری‌های مرتبط با قند از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی خواهد شد.

 

اول صبح آب گرم و عسل همراه با چند قطره لیمو، میل کنید.

صبح خود را با یک لیوان آب گرم مخلوط با یک قاشق چایخوری عسل و آب نصف لیمو ترش آغاز کنید. بهتر است این نوشیدنی را با معده خالی میل کنید. این کار متابولیسم شما را تقویت کرده و کمک می‌کند تا در طول روز فعال و پرانرژی باشید. همچنین می‌توانید از این نوشیدنی طبیعی و لذیذ در هر زمانی از روز به عنوان یک ماده نشاط آور استفاده کنید.

 

هنگام هوس‌های غذایی، یک لیوان آب با یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید.

زمانی که دچار هوس های غذایی می‌شوید، همیشه به خوردن غذای اضافی پرداخته که منجر به پرخوری و افزایش وزن می‌شود. خداحافظی با هوس غذایی با یک لیوان آب و مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری عسل در آن بسیار ساده است. همچنین برای هوس‌های شیرین، به جای مصرف هر نوع غذا یا نوشیدنی شیرین که ممکن است به دلیل سطح کالری بالای آن باعث اضافه وزن شما شود، یک قاشق عسل بخورید.

 

در حین تمرین عسل مصرف کنید.

در حین تمرین و فعالیت بدنی، زمانی که احساس ضعف می‌کنید، یک لیوان آب مخلوط با 1 قاشق غذاخوری عسل میل کنید. این نوشیدنی به شما انرژی فوری داده و به سوزاندن چربی بیشتر کمک می‌کند. عسل طبیعی همراه خوبی در تامین انرژی فوری برای استقامت بهتر و همچنین چربی سوزی بیشتر است. وقتی در حین فعالیت بدنی دچار کمبود انرژی هستید، یک لیوان آب با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی، انرژی از دست رفته را به شما بازمی‌گرداند.

 

برای کاهش وزن عسل طبیعی را با دارچین میل کنید.

زمانی که رژیم دارید از دارچین و عسل استفاده کنید. 1/2 قاشق غذاخوری پودر دارچین و 1 قاشق عسل را در یک فنجان آب حل کنید. آن را خوب مخلوط کرده و در یخچال بگذارید. نصف فنجان قبل از صبحانه و نصف فنجان قبل از رفتن به رختخواب مصرف شود. اگر می‌خواهید چربی و کلسترول بد را بسوزانید، پیشنهاد می‌کنیم معجون زیر را در خانه درست کرده و میل کنید:

  1. 1- یک فنجان آب سیر، زنجبیل، لیمو و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید.
  2. 2- آن را روی حرارت گذاشته و صبر کنید به جوش آید.
  3. 3- وقتی محلول سرد شد آن را با 3 فنجان عسل مخلوط کنید.
  4. 4- محلول را در یک ظرف تمیز ریخته و نگهداری کنید.

10 تا 20 میلی لیتر از این معجون را صبح‌ها با معده خالی و بدون آب مصرف کنید، بهتر است تا نیم ساعت چیزی نخورید. همچنین می‌توانید شب‌ها نیز مقداری از آن را قبل از شام میل کنید.

کاهش وزن با عسل و دارچین

برای داشتن نتایج بهتر در کاهش وزن و لاغری، پیاده روی کنید یا آهسته بدوید. همچنین می‌توانید از محصول‌هانی ژل نیز برای لاغری و کاهش وزن خود استفاده کنید. در طول کاهش وزن با عسل از مصرف غذاهای ذکر شده در زیر اجتناب کنید.

  • غذاهای مضر حاوی چربی، شکر و نمک را حذف کنید. مصرف غذاهای ناسالم مانند همبرگر، پیتزا و سایر غذاهای فرآوری شده باعث افزایش وزن شما خواهند شد. مصرف عسل این هوس‌ها را سرکوب می‌کند.
  • از مصرف زیاد قند پرهیز کنید؛ شکر یک ماده غذایی بسیار فرآوری شده است. این ماده مقدار زیادی کالری ساده بدون مواد مغذی دارد. اگر بیش از حد شکر مصرف کنید (بیش از ظرفیت ذخیره سازی کبد)، به اسید چرب تبدیل شده که منجر به تجمع چربی در شکم یا باسن خواهد شد. عسل جایگزین سالمی برای شکر و قند است، تا حد امکان شکر را با عسل جایگزین کنید.

 

عسل باعث خواب راحت و در نتیجه لاغری خواهد شد.

خواب خوب برای داشتن بدنی سالم و سلامت ضروری است. کم خوابی باعث افزایش استرس و اضطراب شده که منجر به پرخوری و افزایش وزن می‌شود. برای داشتن خوابی راحت، عسل را با شیر مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از رفتن به رختخواب آن را میل نمایید. این معجونی مفید برای خوابی آرام بخش است زیرا به ترشح سروتونین که باعث آرامش ذهن می‌شود، کمک می‌کند. ثابت شده است که مصرف عسل طبیعی قبل از خواب برای سوزاندن چربی بدن شما مفید است.

بیشتر بخوانید؛ تفاوت ژل رویال و عسل

 

پرخوری یکی از دلایل افزایش وزن است.

پرخوری ممکن است از روی عادت باشد یا به دلیل استرس، خستگی و ناراحتی به طور طبیعی منجر به اضافه وزن شود. همانطور که گفتیم عسل به سرکوب گرسنگی کمک می‌کند. هر زمان که احساس گرسنگی کردید از مخلوط آب و عسل استفاده کنید.

طبق یک مجله منتشر شده در کالج آمریکایی تغذیه، عسل به کنترل اشتها کمک می‌کند، این امر باعث کاهش پرخوری و کنترل وزن می‌شود. از این رو، عسل درمان طبیعی برای گرسنگی است که به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

 

سبک زندگی ناسالم و عدم فعالیت بدنی را را کنار بگذارید.

فعالیت‌های بدنی کمتر و سبک زندگی ناسالم منجر به چاقی در کودکان و بزرگسالان می‌شود. برای داشتن زندگی سالم بهتر است عسل مصرف کنید، زیرا به شما انرژی داده و استقامت بدنتان را بالا می‌برد. همچنین ذهن را برای شرکت در فعالیت‌های بدنی فعال نگه می‌دارد.

مصرف عسل طبیعی فرآیند متابولیک را افزایش داده و تقویت می‌کند، زیرا متابولیسم پایین باعث افزایش وزن خواهد شد. عسل طبیعی دارای GI (شاخص گلیسمی) پایینی نسبت به قند است. بنابراین، سطح قند خون را با سرعت کمتری نسبت به قند معمولی افزایش می‌دهد.

نتیجه‌گیری

همانطور که گفتیم عسل به کاهش وزن کمک می‌کند؛ اما داشتن یک رژیم غذایی متعادل همراه با فعالیت بدنی می‌تواند نتیجه بهتری به همراه داشته باشد. عسل طبیعی حاوی مواد مغذی ضروری است که علاوه بر کاهش وزن، برای سلامتی مفید و ضروری هستند.

اگر تصمیم دارید وزن خود را کاهش دهید، پیشنهاد می‌کنیم نکات بالا را برای کاهش وزن با عسل طبیعی رعایت کنید. همیشه بهترین نوع عسل طبیعی را انتخاب کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. همچنین می‌توانید از محصول هانی ژل که حاوی عسل طبیعی و ژل رویال طبیعی است در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اگر در مورد این محصول سوالی دارید، با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

خرید شربت هانی ژل رویال

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات