مقالات

قیمت ژل رویال

| بازدید : 26419

 

فراورده‌های مختلف زنبور عسل موجب توجه همه به سمت این حشره جالب شده است. البته اولین فراورده‌ای که با شنیدن نام زنبور عسل در ذهن همه تداعی می‌شود عسل است. در حالی که عسل فقط یکی از محصولات تولیدی این حشره مفید است. در میان انواع مختلف تولیدات زنبورعسل مهم‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها ژل رویال است که به نوعی ترشح زنبور عسل محسوب می‌شود و برای تغذیه لاروها و ملکه به کار می‌رود و غذایی بسیار مفید برای انسان است که فواید بسیار زیادی دارد.

توجه به اهمیت بالای این محصول در بهبود بیماری‌های انسان و البته قیمت بالای آن موجب شده است که برخی افراد نمونه تقلبی آن را بسازند و با قیمت‌های بالا به فروش برسانند. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد در تشخیص اصل یا تقلبی بودن ژل رویال دچار سردرگمی ‌شوند و نتوانند اصالت آن را تشخیص دهند. از سوی دیگر قیمت ژل رویال با توجه به کمیاب بودن این ماده نسبت به سایر محصولات تولیدی زنبور عسل بیشتر است. در این مقاله تلاش می‌کنیم درباره نحوه تشخیص اصالت ژل رویال و قیمت ژل رویال اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

در مورد هانی ژل بیشتر بدانید؛ کلیک کنید.

 

عوامل موثر بر قیمت ژل رویال

عواملی که بر قیمت ژل رویال تاثیر دارند، به صورت جهانی تعیین می‌شوند. به طور کلی سه نوع ژل رویال موجود است که قیمت هر یک از آن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند متفاوت است. نوع اول ژل رویال چینی است، این نوع ژل وارداتی بوده و با نام و برند کشورهای دیگر در کشور ما به فروش می‌رسد. ژل رویال چینی بی کیفیت بوده، اصالت آن مشخص نیست و قیمت ارزانی دارد.

نوع دوم، ژل رویالی رویال طبیعی که به روش پیوند زدن تولید می‌شود و دارای قیمت نسبتاً مناسبی است. در این روش ملکه را از کندو دور کرده، سپس لاروهای کوچک‌تر از سه روز را به لوله‌های مخصوص پلاستیکی منتقل می‌کنند. در این روش مقدار ژل تولیدی افزایش یافته، اما از کیفیت آن کم می‌شود.

ژل رویال طبیعی و سنتی در بسته‌بندی‌های 10، 20 و 50 گرمی به بازار عرضه می‌شود، البته امکان خرید به صورت فله‌ای در مراکز تولید کننده نیز وجود دارد.

 

چرا قیمت ژل رویال زیاد است؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که علت قیمت بالای ژل رویال چه چیزی می‌تواند باشد؟ برای آگاهی از این مسئله فقط کافی است که کمی به خواص شگفت انگیز این ماده توجه کنید؛ در آن صورت قیمت آن را نسبت به بسیاری از مواد خوراکی بی کیفیت و گرانی که هر روز به فروش می‌رسد، اصلا گران نمی‌بینید. در واقع شما باید قیمت این ماده گران‌بها را با ترکیبات و خواص بیشمار آن مقایسه کنید.

 با توجه به  اثر شگفت انگیز ژل رویال بر روی سلامتی بدن و بهبود بیماران، قیمت ژل رویال قیمتی کاملا معقول خواهد بود. این ماده شگفت انگیز از نظر خواص درمانی مختلفی که در آن وجود دارد موجب می‌شود به این نتیجه برسیم که قیمت ژل رویال نسبت به بسیاری از مواد شیمیایی و دارویی قیمتی بسیار کمتر و منصفانه است.

 

خرید آنلاین هانی ژل

 

 نکته‌ای که درباره قیمت ژل رویال باید در نظر داشت این است که این ماده در اکثریت قریب به اتفاق افرادی که از آن استفاده می‌کنند، هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.  همچنین تاثیر بسیار زیادی در درمان بیماری‌ها دارد. از جمله بیماری‌هایی که می‌توان با کمک ژل رویال درمان نمود درمان سرطان‌های گوناگون، مناسب برای بیماران دیابتی، درمان پوکی استخوان، روماتیسم، ام اس، پارکینسون، آلزایمر، تقویت قوای جنسی، تقویت عمومی بدن، جبران ضعف مفرط بدن، درمان ضایعه های نخاعی و مغزی، بهبود افسردگی، جوانی پوست و غیره است. همچنین ژل رویال در درمان ناباروری نیز تاثیرات مثبتی بر جای گذاشته است.

 توجه به این موارد موجب می‌شود که قیمت ژل رویال را قیمتی معقول برای این ماده بدانیم. به طوری که حتی اگر شما به طور روزانه و معمولی از ژل رویال در برنامه غذایی خود استفاده کنید، شاید در نگاه اول خیلی گران محسوب شود. اما وقتی با سایر خوراکی‌های گران و مضر مقایسه می‌کنید متوجه می‌شوید که قیمت ژل رویال کاملا منطقی است.

از سوی دیگر فقط صرف پر فایده بودن این ماده موجب بالا بودن قیمت ژل رویال نمی‌شود. بلکه باید این مسئله را هم در نظر داشت که ژل رویال به میزان بسیار کم و ناچیزی در یک کندوی عسل تولید می‌شود. در واقع تولید این محصول بسیار محدود است.همین مسئله نیز بر افزایش قیمت ژل رویال تاثیر گذار است.

 درباره این موضوع که هر کندوی زنبور عسل چه میزان تولید خواهد داشت، نمی‌توان کامل و دقیق نظر داد. زیرا این مسئله به فاکتورهای مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، نژاد زنبورهای عسل، بیماری و یا سلامت زنبور عسل و غیره بستگی دارد.

 از سوی دیگر ذکر این نکته مهم است که در یک کندوی عسل از همان میزان محدود ژل رویال که تولید می‌شود، تمام آن به دست انسان نمی‌رسد و قابل برداشت نیست. در یک کندوی عسل ژل رویال که غذای مصرفی ملکه زنبورهای عسل و لاروها است، توسط زنبورهای مسئول تولید ژل رویال به دست می‌آید.

 

هانی ژل

 

لاروها به علت ضعیف بودن برای مصرف ژل رویال زمانی حدود ۴ تا ۵ روز نیاز دارند، اما ملکه زنبورها به سرعت از ژل رویال تغذیه می‌کند. به عبارت دیگر ژل رویالی که در اندازه محدود و کم به دست ما می‌رسد در اصل غذای مصرفی لاروها بوده است.

همچنین ذکر این نکته مهم است که یک زنبوردار علاوه بر این که به دنبال کسب سود و فروش ژل رویال است، به این مسئله توجه می‌کند که زنبورهای عسل برای دوره‌های بعدی نیز سلامت باشند و تولید کندو ادامه دار باشد. پس به همین دلیل زنبورداران نمی‌توانند تمامی غذای لاروها و ژل رویال مصرفی آن‌ها را از کندو خارج کنند و باید مقداری هم برای مصرف آن‌ها در نظر بگیرند. تمام این عوامل ذکر شده موجب می‌شود که قیمت ژل رویال نسبت به سایر فراورده‌های زنبورعسل بیشتر و گران‌تر باشد و همچنین در دسترس همه افراد قرار نگیرد. موارد مطرح شده، برخی از دلایل قیمت بالای این ماده شگفت انگیز می‌باشد.

 

قیمت ژل رویال چقدر است؟

شاید بعد از دانستن محدودیت تولید ژل رویال و ارزش بالای غذایی این ماده طبیعی برای شما سوال باشد که قیمت ژل رویال چقدر است؟ در حال حاضر افراد بسیاری به ‌صورت فردی و یا در فروشگاه‌های مختلف به عرضه ژل رویال می‌پردازند.

 عوامل مختلفی در قیمت ژل رویال تاثیرگذار است. به همین دلیل نمی‌توان یک قیمت ثابت و مشخص از این محصول ارائه داد. از جمله عوامل موثر در قیمت ژل رویال این است که خرید از این محصول به چه شکل باشد. اگر خرید از این محصول به ‌صورت جزئی و کم و یا عمده باشد، قیمت متفاوت است و مسلما قیمت عمده آن ارزان‌تر از قیمت خرید جزئی است.

از سوی دیگر از عوامل تعیین کننده در قیمت ژل رویال میزان کیفیت محصول است و هر چقدر که کیفیت ژل رویال بیشتر و مرغوب‌تر باشد، باعث می‌شود که قیمت آن نیز بیشتر باشد. باید به این مسئله توجه کرد قیمت ژل رویال در شهرهای مختلف ایران متفاوت است. همچنین اگر محصول را به ‌صورت مستقیم از فروشنده دریافت کنید با زمانی که از یک واسطه محصول را خرید کرده باشید، قیمت‌های متفاوتی باید بپردازید. در صورتی که ژل را به ‌صورت مستقیم و بی واسطه دریافت کنید، قیمت کمتری خواهد داشت.

 اما مسئله دیگری که موجب تفاوت قیمت ژل رویال در شهرهای مختلف می‌شود، موضوع کیفیت و ترکیبات ژل است. به عبارت دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی هر منطقه و پوشش گیاهی متفاوتی که دارد قیمت ژل رویال در نقاط مختلف جغرافیایی و شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود.

 به طور مثال شهر تبریز که یکی از نقاط مهم تولید کننده عسل در کشور است و در تولید ژله رویال و یا سایر فراورده‌های زنبورعسل نیز فعال است. با توجه به اینکه این منطقه جغرافیایی از پوشش گیاهی مناسب و مرغوبی برخوردار است، عسل و سایر فرآورده‌های تولیدی زنبور عسل به خصوص ژل رویال در آن از کیفیت بالاتری برخوردار است. همین مسئله موجب می‌شود که قیمت ژل رویال در این شهر نسبت به سایر شهرها گران‌تر باشد.

 ژل رویال

 

قیمت ژل رویال در هر گرم چقدر است؟

 برای خرید ژل رویال می‌توان به‌ صورت مستقیم و بی واسطه و حضوری خرید خود را انجام دهید. اما روش سریع و راحت دیگر استفاده از روش آنلاین و غیر حضوری برای خرید ژل رویال از فروشگاه‌های معتبر است. می‌توان از طریق فروشگاه‌های اینترنتی معتبر به‌صورت آنلاین از قیمت ژل رویال آگاه شد و به هر میزان که نیاز به ژل رویال دارید خرید خود را انجام دهید.

 با توجه به اینکه ژل رویال در بسته بندی‌های کوچک بهداشتی عرضه می‌شود، قیمت هر بسته با توجه به وزن آن متغیر است. در حال حاضر ژل رویال در بسته‌های ۱۰ گرمی، ۲۵ گرمی و ۵۰ گرمی عرضه می‌شود که قیمت هر کدام به شرح زیر است:

  • قیمت ژل رویال در بسته بندی بهداشتی در ۱۰ گرمی *** تومان
  • قیمت ژل رویال در بسته بندی بهداشتی ۲۵ گرمی *** تومان
  • قیمت ژل رویال در بسته بندی بهداشتی ۵۰ گرمی *** تومان

 البته ممکن است که ژل رویال در ترکیب با عسل به فروش برسد. در این صورت بسته‌بندی‌های آن بین ۱۰۰ گرمی تا ۱۰۰۰ گرمی متفاوت خواهد بود و البته قیمت‌های متفاوتی هم خواهد داشت.

 

سریع‌ترین راه خرید ژل رویال

بهترین و سریع‌ترین راه برای خرید ژل رویال طبیعی با قیمتی مناسب، خرید به صورت اینترنتی است. با استفاده از این روش شما می‌توانید در روزهای تعطیل نیز اقدام به خرید کرده و در منزل و بدون هیچ دغدغه‌ای محصول خود را سفارش داده و آن را درب منزل تحویل بگیرید. البته خرید حضوری نیز دارای ویژگی‌های خاص خود است و این بستگی به نظر خریدار دارد که کدام روش را برای خرید ژل رویال انتخاب کند. توجه به این موضوع نیز حائز اهمیت است که در همه نقاط کشور نمایندگی فروش ژل رویال به صورت حضوری وجود ندارد، بنابراین خرید اینترنتی می‌تواند راهی عالی برای سفارش این محصول باشد.

 

 ژل رویال

 

چگونه به اصالت ژل رویال پی ببریم؟

هم اکنون با توجه به آگاهی عموم مردم نسبت به ارزش غذایی بالایی ژل رویال و خواص بی نظیر این ماده در درمان بسیاری از بیماری‌ها موجب شده است که تقاضای زیادی برای این محصول ارزشمند وجود داشته باشد. همین مسئله باعث شده که عده‌ای از افراد شیاد به دنبال عرضه نمونه تقلبی ژل رویال باشند.

 اما در صورتی که شما به دنبال خرید ژل رویال باشید با نگاه به برخی فاکتورها می‌توانید متوجه شوید که ژل رویال عرضه شده توسط فروشگاه اصالت دارد و یا اینکه نمونه تقلبی و بی کیفیت آن است. برای آگاهی از این مسئله می‌توان گفت که:

  • _ ژل رویال یک ماده ژلاتینی است که رنگ سفید و مایل به زرد روشن دارد.
  • _ ژل رویال کاملا چسبناک و دارای خاصیت اسیدی است. PH ژل رویال بین 3.5 تا 4.5 متغیر است.
  • _ ژل رویال تازه  و مرغوب  مزه مایل به ترش و طعم تندی دارد.
  • _ اگر ژل را در دمای فریزر قرار ندهید و در محیط نگه داشته باشید رنگ آن به سمت سفید و زرد کم رنگ و کره‌ای متغیر است. ولی با نگه داشتن آن در فریزر به مرور زمان خاصیت خود را از دست می‌دهد.
  • _ ژل رویال اگر فاسد شده باشد، رنگ آن به سمت قهوه‌ای تغییر خواهد کرد.
  • _ اگر ژل رویال را  روی پوست دست خود قرار دهید، کاملا خشک می‌شود و رطوبت خود را از دست می‌دهد.
  • _ در صورت استفاده از کاغذ ترنسل آبی و قرار دادن ژل رویال اصل بر روی آن، کاغذ به رنگ قرمز در می‌آید. این مسئله به خاطر اسیدی بودن ژل رویال است.
  • _ در ژل رویال دانه‌های ریزی وجود دارد. این دانه‌ها در اصل ذخیره ژله رویال هستند که به خاطر رسوب ترکیب به ‌صورت گرانول در می‌آید.
  • _ ژل رویال اصل در آب حل می‌شود.
  • _ وقتی ژل رویال اصل را زیر نور لامپ و یا نور خورشید قرار بدهید، یک نور آبی فلورسنت ملایم از آن بازتاب می‌شود.
  • _ طیف رنگی ژل رویال اصل از سفید شیری تا زرد روشن متغیر است.

 در صورتی که ژل رویال شرایط ذکر شده را نداشته باشد، به معنای تقلبی بودن آن و یا کیفیت بسیار پایین ژل رویال است.

 جمع بندی

در حال حاضر آگاهی از ارزشمندی بی‌نظیر ژل رویال موجب شده است که افراد زیادی به سمت مصرف این ماده گران‌بها متمایل شوند. البته در این بین به علت بالا بودن قیمت ژل رویال، برخی نیز نمونه‌های تقلبی آن را به خریداران عرضه می‌کنند. اما با توجه به خصوصیات ژل رویال اصل، به راحتی می‌توان آن را از نمونه بی کیفیت و تقلبی متمایز کرد. قیمت ژل رویال با توجه به معیارهای متفاوتی مانند ارزشمندی بالای آن، تقاضای بالا و عرضه کم محصول و محدودیت تولید آن گران است.

 

هانی ژل دایا


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
8 نظر ثبت شده است
بهاری

اصلا روش خوبی را انتخاب نکردید مخاطب یه قیمت پرسید کلی مطلب خوند ولی درمورد قیمت با سه ستاره روبرو شد این اوج تاسفه دیگه هیچ وقت وارد سایت شما نمی شم

پاسخ
تینا حسینی

با سلام، ممنونم از اطلاعات خوبتون. مقاله زیر اطلاعات خوبی داده، می تونید اونم مطالعه کنید: https://eghtesadafarin.com/iran-economic-news/agriculture-and-livestock-news/7997/

پاسخ
آخرش چند بلاخره قیمت مشخص میشه یا نه ؟؟؟

آخرش چند بلاخره قیمت مشخص میشه یا نه ؟؟؟

پاسخ
هانی ژل

سلام. بدلیل تغییرات قیمت در هر نوبت برداشت ژل رویال قیمت بطور ثابت ذکر نشده است.

سارا نادی

شما ژل رویال اصل و خالص هم میفروشین؟ قیمتش چطوره

پاسخ
هانی ژل

در حال حاضر فقط شربت هانی ژل با ترکیبی از ژل رویال، عسل و عصاره عناب در اختیار شما قرار دارد.

هادی اکرم پور

من در اخر قیمت ژل رویال اصل رو متوجه نشدم

پاسخ
هانی ژل

سلام. بدلیل تغییرات قیمت در هر نوبت برداشت ژل رویال قیمت بطور ثابت ذکر نشده است.

نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات