مقالات

خواص درمانی شاه انگبین

| بازدید : 9854

خواص درمانی شاه انگبین

با شنیدن نام زنبور عسل بیش از هر چیز به یاد عسل می‌افتیم. عسل یکی از مهم‌ترین محصولات و فرآورده‌های زنبورهای کارگر است؛ اما باید گفت فعالیت زنبورهای عسل فقط و صرفا محدود به تولید عسل نیست. این حشره مفید فرآورده‌های مهم دیگری مانند شاه انگبین، موم، بره موم و شهد نیز تولید می‌کند که هر کدام خواص جداگانه دارند. البته مهم‌ترین و اعجاب‌انگیزترین فرآورده زنبورهای کارگر، تولید شاه انگبین یا غذای ملکه است.

این ماده غذایی طبیعی خواص بسیار زیادی دارد؛ به طوری که همه را متعجب می‌کند. بسیاری از موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و دانشمندان تحقیقات بسیار زیادی بر روی شاه انگبین یا ژل رویال انجام دادند و تاثیرات شگفت انگیز درمانی آن را کشف کردند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم درباره خواص درمانی شاه انگبین اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی شاه انگبین

این ماده که رنگ سفید و مایل به زرد دارد، اسیدی و قابل حل در آب است. بر اساس مطالعات انجام شده ویتامین‌های بسیار زیادی از جمله ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، C، D و E به میزان بسیار زیادی در آن یافت می‌شود. مزه شاه انگبین ترش، بوی تند و شدید دارد و شکل ژلاتینی دارد. علاوه بر آن مواد معدنی شامل فسفر، سیلیسیم، آهن، کلسیم، استین کولین، اسیدهای چرب غیر اشباع مانند هیدروکسی و دکنوئیک اسید در این ماده طبیعی یافت می‌شود.

گلوکز، اکسیداز، آمیلاز، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، کلاژن، اسیدهای آمینه و آب نیز بخش دیگری از مواد تشکیل دهنده غذای ملکه است. ملکه زنبورهای عسل با خوردن مداوم شاه انگبین عمری معادل ۵ تا ۶ سال پیدا می‌کند. این در حالی است که زنبورها کارگر که از شاه انگبین تغذیه نمی‌کنند، فقط ۱۴ تا ۲۴ روز زنده می‌مانند. اما شاید برای شما هم سوال باشد که ژل رویال یا شاه انگبین برای انسان خواص درمانی دارد؟

 

هانی ژل


 

مطالعات بسیار زیادی روی این ماده صورت گرفته و نتایج جالب‌توجه و شگفت‌انگیزی به دست آمده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

خواص شاه انگبین برای بیماران آلزایمری

مطالعات جدید نشان می‌دهد که شاه انگبین تاثیرات خوبی در تقویت حافظه کوتاه مدت دارد. همچنین این ماده روی عملکرد سیستم عصبی نیز نقش تقویتی دارد و از آنجا که بیماران آلزایمری از اختلالات حافظه رنج می‌برند، با مصرف شاه انگبین تا حدود زیادی از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کنند. مواد آنتی اکسیدان موجود در شاه انگبین در پیشگیری و درمان بیماری‌هایی که سیستم عصبی و حافظه را مختل می‌کند، تاثیر دارد.

 خواص شاه انگبین برای پوست

خواص شاه نگین برای پوستیکی از مواد موثر در این ماده اعجاب انگیز کلاژن است. کمبود کلاژن در پوست به مرور زمان موجب کاهش شادابی و چروک شدن پوست می‌شود. اما مطالعات انجام شده توسط دانشگاه کیونگ هی کره در مورد شاه انگبین مشخص کرده که این ماده حاوی مقادیر زیادی کلاژن است و می‌تواند ضخامت اپیدرمی پوست را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد. به همین دلیل با افزایش تولید کلاژن در پوست، روند پیری را کاهش می‌دهد و پوست را در برابر پیری زودرس محافظت می‌کند. همچنین با افزایش کلاژن پوست از آسیب‌های ناشی از اشعه uv خورشید در امان خواهید ماند. به همین دلیل شاید اغراق آمیز نباشد اگر بگوییم شاه انگبین همانند اکسیر جوانی است که از پوست در مقابل پیری محافظت می‌کند.

علاوه بر آن شاه انگبین بیماری‌های التهابی پوست را التیام می‌بخشد و به مرور زمان درمان می‌کند. عملکرد این ماده غذایی طبیعی به این صورت است که زخم‌ها را عاری از عفونت و آلودگی کرده و اثر ضد باکتریایی روی آن دارد.

خواص شاه انگبین در درمان ناباروری مردان و زنان

خواص شاه نگین برای ناباروری

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که مصرف شاه انگبین با ژل رویال بر پارامترهای اسپرم مردان تاثیرات شگفت انگیزی دارد. همچنین میزان تستوسترون را افزایش داده و فاکتورهای مختلف اسپرم مانند تحرک، زنده بودن، سلامت و تکامل DNA را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این شاه انگبین در درمان نازایی و رفع مشکلات زنان هم اثرات بسیار خوبی دارد. دارا بودن ویتامین‌های زیاد باعث درمان نارسایی‌های تخمدان شده و ارگان‌های تولید مثلی عملکرد بهتری خواهند داشت. ویتامین D موجود در آن باعث تقویت سطح ایمنی بدن می‌شود و به علت دارا بودن آمینو اسید در سنتز هورمون موثر است.

همچنین اسیدهای چرب موجود در شاه انگبین چرخه تکامل تخمک را سرعت می‌دهد و ویتامین B6، سطح هورمون پروژسترون را در زنان بالا می‌برد. علاوه بر آن شاه انگبین حاوی پروتئین‌های بسیار زیادی است که باعث تنظیم تعادل هورمونی در زنان می‌شود. تمام این موارد چرخه باروری را با عملکرد بهتری روبرو خواهد کرد.

کاهش تاثیرات منفی شیمی درمانی

درمان شیمی درمانی یا ژل رویال

شیمی درمانی روندی طولانی است که در کنار تاثیرات مثبتی که در دفع و از بین بردن سلول‌های سرطانی دارد، برخی عوارض جانبی بر روی بدن بیمار می‌گذارد و این مسئله می‌تواند بیماران را آزار دهد. از جمله عوارض جانبی شیمی درمانی، زخم‌های دهانی و یا زخم در سایر نقاط بدن است که درد و ناراحتی‌های بیمار را دو چندان می‌کند.

 مطالعات نشان می‌دهد که مصرف یک گرم شاه انگبین به طور مداوم در هر روز می‌تواند باعث بهبود زخم‌های دهانی ناشی از شیمی درمانی باشد. همچنین زمان و روند بهبود زخم‌ها را کاهش می‌دهد. مصرف شاه انگبین باید به این صورت باشد که یک گرم از آن را در دهان گذاشته و قورت دهید و نیازی نیست که با کمک بزاق دهان آن را حل کرد.

بالا بردن گلبول‌های قرمز خون

یکی از عواملی که به میزان زیاد در کم خونی موثر است، کاهش گلبول‌های قرمز خون است. مصرف شاه انگبین به میزان ۳ گرم در هر روز می‌تواند باعث افزایش گلبول‌های قرمز شده و جلوی کم خونی را می‌گیرد.

کاهش خطر بیماری قلبی

شاه انگبین یا ژل رویال به علت دارا بودن برخی پروتئین‌های خاص، میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. کاهش کلسترول خون تاثیر بسیار زیادی در کاهش خطرات ناشی از بیماری قلبی دارد. طی مطالعاتی که انجام شده اگر روزانه به میزان ۳ گرم شاه انگبین مصرف شود، بعد از یک ماه حدود ۱۱ درصد از میزان کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند.

کاهش قند خون

خواص شاه انگبین به این موارد ختم نمی‌شود؛ مصرف این ماده شگفت انگیز تاثیر مثبتی در کاهش فشارخون و بهبود سیستم گردش خون دارد. به طوری که پروتئین‌های موجود در این ماده در رگ‌ها نفوذ کرده و باعث کاهش فشار خون می‌شود.

 تنظیم قند خون

تنظیم قند خون شاه نگین

 یکی از بیماری‌هایی که در تمامی جهان مردم با آن مواجه هستند، بیماری دیابت است. این بیماری به ظاهر شیرین، تلخی و ناراحتی‌های زیادی برای بیماران ایجاد می‌کند؛ به طوری که چهارمین بیماری در جهان است که سلامت مردم را در خطر قرار داده است.

مطالعات روی بیماران دیابتی نشان داده است که مصرف شاه انگبین میزان قند خون را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. از سوی دیگر مصرف این ماده باعث کاهش التهاب و حساسیت به انسولین شده و درنتیجه روند بهبود بیماری دیابت افزایش پیدا می‌کند.

 

خواص شاه انگبین در تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر سیستم ایمنی بدن سلامت باشد، به معنای مقاومت بالای بدن در مقابل بیماری‌های مختلف است. این ماده مقادیر بسیار زیاد پروتئین، اسیدهای چرب و ویتامین دارد که هر کدام از این موارد تأثیر ضد باکتریایی دارد و از بروز عفونت در بدن جلوگیری می‌کنند.

 

خواص شاه نگین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که شاه انگبین به علت دارا بودن ژلئین می‌تواند برخی باکتری‌ها و مخمرها را نابود کند. علاوه بر آن ۱۸ نوع باکتری و انواع عفونت‌ها را از بین می‌برد و به عنوان یک آنتی بادی به رشد سلول‌های ایمنی بدن کمک می‌کند.

بالا بردن سطح انرژی بدن

شاه انگبین یک انرژی زای کاملا طبیعی است که عوارض محصولات انرژی زای شیمیایی را ندارد. اگر به دنبال افزایش نیروی جسمی و انرژی خود هستید، کافی است که طی یک ماه به طور مداوم شاه انگبین یا ژل رویال مصرف کنید. بعد از این مدت به خوبی تغییرات در سطح انرژی خود را احساس خواهید کرد.

 خواص شاه انگبین در درمان سرطان

خواص شاه نگین

 

 بیماری سرطان باانواع مختلف خود، بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است و درمان این بیماری با هزینه‌های سرسام‌آوری همراه است. یکی از روش‌های درمانی مکمل برای بهبود روند بیماری سرطان، مصرف شاه انگبین یا ژل رویال است. این ماده غذایی شگفت‌انگیز تاثیرات خوبی در بهبود درمان سرطان سینه و رحم دارد و مصرف آن سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد. یکی از عواملی که خطر سرطان سینه را افزایش می‌دهد، ماده‌ای به نام نام بیسنفول A است که در ظروف پلاستیکی نوشیدنی‌ها، غذاها و لوازم منزل وجود دارد. جالب است که شاه انگبین می‌تواند خطرات و عوارض این ماده را مهار کند و از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری نماید.

مبارزه با پوکی استخوان

درمان پوکی استخوان با شاه نگین

 

بیماری پوکی استخوان با عنوان بیماری خاموش شناخته می‌شود و سالانه افراد زیادی در جهان به علت این بیماری دچار سایر عوارض استخوانی می‌شوند. پوکی استخوان باعث می‌شود که کوچک‌ترین صدمه و آسیب به استخوان‌ها موجب شکستگی یا ضرب دیدگی آن‌ها شود.

روش‌های درمانی زیادی برای مبارزه با پوکی استخوان پیشنهاد می‌شود که البته تاثیر زیادی در بهبود این مسئله ندارند. اما مصرف شاه انگبین به عنوان مکمل غذایی می‌تواند روند پوکی استخوان را به طور محسوسی کاهش دهد و در درمان آن موثر باشد. باید در نظر داشت که مصرف شاه انگبین در سنین نوجوانی و جوانی تاثیرات بیشتر و بهتری برای پیشگیری از پوکی استخوان دارد. اما در افراد میان‌سال و کهن‌سال که دچار عارضه پوکی استخوان هستند، مصرف این ماده روند پوکی استخوان را کند و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند و می توان این مورد را یکی از خواص درمانی شاه انگبین دانست.

خواص درمانی شاه انگبین برای معده

معده به عنوان مهم‌ترین عضو در سیستم گوارشی بدن به حساب می‌آید. اختلالات به وجود آمده در این عضو می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌ها و عوارض دیگری در سایر اعضای بدن شود. از جمله بیماری‌هایی که معده با آن‌ها مواجه می‌شود، زخم معده و رفلاکس معده است. بسیاری از افراد با عارضه شایع رفلاکس معده روبرو هستند و راهکار موثری برای رفع آن پیدا نمی‌کنند. البته می‌توان با اصلاح رژیم غذایی و مصرف برخی از داروها این عارضه را درمان و کنترل کرد.

علاوه بر آن مصرف شاه انگبین نتایج بسیار خوبی بر بهبود عملکرد معده و از بین بردن رفلاکس معده دارد. آنتی اکسیدان های موجود در شاه انگبین مانع آسیب‌های سلولی و زخم معده می‌شود. همچنین طی تحقیقات مشخص شده که علت رفلاکس معده، رادیکال‌های آزاد هستند که به سلول‌ها آسیب وارد می‌کند و حتی گاهی باعث سرطان معده می‌شوند. شاه انگبین به عنوان یک دشمن برای رادیکال‌های آزاد باعث مهار آن‌ها می‌شود. از طرف دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در این ماده، باعث جلوگیری از سوزش حاصل از رفلاکس معده شده و در کاهش التهابات و درد مری هم موثر است.

 

 خواص درمانی شاه انگبین برای خانم‌ها

خواص درمانی شاه نگین برای خانم ها

تغییرات هورمونی متفاوتی در دوران مختلف زندگی برای زنان به وجود می‌آید. افزایش یا کاهش هورمون استروژن، هورمون پروژسترون، سندروم پیش از قاعدگی و یائسگی همگی موجب ایجاد تغییرات هورمونی و در ادامه آن تغییرات جسمی و روحی در زنان می‌شود.

سندروم پیش از قاعدگی یکی از بیماری‌هایی است که تعداد بسیار زیادی از زنان تا حدود ۱۰ روز قبل از دوران قاعدگی با آن مواجه می‌شوند. این سندروم تاثیرات جسمی و روحی بد و ناراحت‌کننده‌ای مانند افسردگی اضطراب، عصبانیت، نارضایتی و کاهش انرژی در خانم‌ها ایجاد می‌کند و با بروز قاعدگی از بین می‌رود.

روش‌های درمانی متفاوتی برای کاهش بروز این علائم ارائه شده است که تاثیرات کم و عوارض جانبی زیادی دارند. اما جالب است که مصرف شاه انگبین روشی سالم و بدون عارضه برای کاهش علائم ناشی از سندروم پیش از قاعدگی است.

این ماده به علت دارا بودن استروژن، کلسیم، منیزیم و مواد مغذی دیگر علائم سندروم پیش از قاعدگی و همچنین قاعدگی را به طور شگفت انگیزی کاهش می‌دهد. در نتیجه خانم‌ها می‌توانند این دوران را بدون ناراحتی‌های روحی و جسمی پشت سر بگذارند.

یکی دیگر از مراحل زندگی خانم‌ها دوران یائسگی است که با علائمی مانند کمردرد، خستگی، بی‌خوابی، اضطراب، تغییرات خلقی و گرگرفتگی همراه است. این تغییرات آزار دهنده تاثیر بدی بر روابط اجتماعی خانم‌ها خواهد گذاشت و مصرف شاه انگبین به میزان زیاد می‌تواند علائم یائسگی را بهبود ببخشد. شاه انگبین با دارا بودن خواص استروژنی، هیدروکسی و دکنوئیک اسید، علائم آزاردهنده دوران با یائسگی را بهبود می‌بخشد.

 

میزان مصرفی و خواص درمانی شاه انگبین

با وجود اینکه این اکسیر اعجاز آور خواص درمانی بسیار زیادی در بهبود انواع بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش طول عمر و کاهش روند پیری دارد؛ اما مصرف آن برای تمامی افراد به طور یکسان توصیه نمی‌شود. مهم‌ترین مسئله در رعایت میزان مصرف این ماده توجه به توصیه‌های پزشکان طب سنتی است. هر شخص با توجه به سن، نوع مزاج و طبع، جنسیت و نوع بیماری باید میزان مشخصی از شاه انگبین را مصرف کند.

علاوه بر آن اگر همزمان سایر داروهای شیمیایی را مصرف می‌کنید، ممکن است تداخل دارویی مانع بهبود عملکرد شاه انگبین و دارو شود. به طور مثال کسانی که داروهای کاهنده قند خون مصرف می‌کنند، باید در مصرف شاه انگبین از پزشک متخصص طب سنتی مشاوره بگیرند. همچنین مصرف همزمان شاه انگبین و وارفارین (داروی جلوگیری از لخته خون) باعث ابتلا به کبودی و خون ریزی خواهد شد.

به همین دلیل توصیه موکد ما به شما این است که برای مصرف این اکسیر، حتما از مشاوره، راهنمایی و دستورالعمل پزشک طب سنتی استفاده کنید تا به دور از هر گونه عوارض جانبی از خواص بی نظیر شاه انگبین بهره‌مند شوید.

 

شاه انگبین یا ژل رویال، ماده شگفت انگیزی است که خواص درمانی جالب توجهی در کاهش اثرات انواع سرطان‌ها، روند پیری، افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد اعضای بدن دارد. اما نباید فراموش کرد که مصرف آن برای تمامی افراد و تمامی سنین به طور یکسان و مشخص توصیه نمی‌شود. برای استفاده هر چه بهتر از خواص درمانی شاه انگبین بهتر است از توصیه‌های متخصصان طب سنتی استفاده کنید و طبق دستورالعمل آن‌ها میزان مشخصی از آن را مصرف نماید. شما می توانید برای خرید این ماده شگفت آور به صفحه خرید هانی ژل نیز مراجعه کنید.

 

خرید هانی ژل

هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات