مقالات

4 گرید کبد چرب و راه درمان آن ها

| بازدید : 12226

 

بدن ما دارای چندین غده متعدد است که هر کدام وظیفه‌ای خاص را بر عهده دارند و سلامتی بدن را فراهم می‌کنند. بزرگ‌ترین غده بدن انسان، کبد است. کبد وظیفه فراوری مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را بر عهده دارد. همچنین این غده اسرار آمیز مواد مضری که از طریق غذاها و نوشیدنی‌ها وارد بدن کردیم، فیلتر می‌کند.

در حالت کلی وجود مقدار مشخصی از چربی در بافت کبد طبیعی است؛ اما هنگامی که چربی‌ها در کبد تجمع کند و بیشتر از 5 درصد باشد، ما دچار کبد چرب می‌شویم. این بیماری در ابتدا علائم خاصی ندارد. اما به مرور زمان این بیماری حاد شده و تبدیل به سیروز کبدی می‌شود. کبد وظایف متعددی در بدن برعهده دارد و سلامتی سلول‌های بدن را تامین می‌کند. اما هنگامی که دچار عارضه چربی می‌شود، روی سازوکار تمامی بافت‌ها و عضلات بدن تاثیر منفی می‌گذارد و در کارکرد آن‌ها نیز اختلال ایجاد می‌کند.

برای درمان کبد چرب در طب سنتی و نوین در گریدهای مختلف آن تحقیقات وسیع و گسترده‌ای انجام شده است. در این مقاله از هانی ژل قصد داریم راهکار موثر درمان گریدهای مختلف کبد چرب را بررسی کنیم.

خرید اینترنتی هانی ژل

چرا دچار کبد چرب می‌شویم؟

یکی از دلایل عمده در ایجاد کبد چرب، مصرف مواد الکلی است و به کبد چرب الکلی معروف است. اما در کبد چرب غیرالکلی که رواج بیشتری دارد، ناشی از رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک است. در این نوع کبد چرب با کاهش وزن، تغییر رژیم غذایی و ورزش کردن می‌توان بیماری را درمان کرد و نیازی به داروی خاصی نیست. اما در صورتی که این بیماری پیشرفت کند باید به فکر درمان آن با دارو بود؛ زیرا در غیر این صورت صدمات جدی به سایر اعضای بدن وارد خواهد کرد.

کبد چرب غیر الکلی در نوع پیشرفته خود احتمال آسیب سلولی، سرطان کبد، بیماری قلبی، مشکلات کلیوی و دیابت را افزایش می‌دهد. ابتلا به کبد چرب به دلایل متعددی مانند وراثت، کاهش ناگهانی وزن، کم تحرکی، چاقی مفرط و... ایجاد می‌شود.

افراد مبتلا به این بیماری علائم مختلفی مانند درد شکم، احساس پری در سمت راست شکم، کاهش اشتها، خستگی زیاد، ضعف و... را تجربه می‌کنند. این بیماری مراحل و گریدهای مختلفی دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

علت کبد چرب

 

ویژگی کبد چرب گرید 1

بیماری در این مرحله علائم خاصی ندارد و معمولا در آزمایش خون به صورت کاملا اتفاقی شناسایی می‌شود. اگر در آزمایش خون آنزیم‌های کبدی در سطح بالایی قرار داشته باشد، نشانه کبد چرب گرید 1 است. این گرید خفیف‌ترین حالت بیماری کبد چرب است که طی آن چربی در قسمت بیرونی کبد جمع می‌شود، ولی عملکرد آن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

در این مرحله از بیماری با تغییر در سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و کم چرب، ورزش کردن و کاهش وزن می‌توان سلامت کبد را بازگرداند. اما در صورتی که به این موارد اهمیت داده نشود، بیماری وارد مرحله حادتری می‌شود. ذکر این نکته مهم است که کبد چرب گرید 1 با وجود اینکه ساده‌ترین نوع این بیماری است، اما در افراد کهن‌سال احتمال خطر بالا است.

هنگامی که دچار این گرید از بیماری هستید، هنوز هم سلول‌های کبدی به راحتی وظایف خود را انجام می‌دهند. علت این بیماری عواملی مانند کمبود ویتامین و مواد معدنی، رژیم غذایی نامناسب و مصرف الکل ایجاد می‌شود. در طول کبد چرب گرید 1، بدن سلول‌های چربی را بیرون از کبد قرار می‌دهد؛ ولی هنوز کبد به واسطه میلیون‌ها سلول کبدی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد.

برای رهایی از این بیماری بدون استفاده از هر دارویی باید برخی نکات را رعایت کرد. به طور مثال کاهش کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی، پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، قرار دادن سبزی‌ها و پروتئین در سبد غذایی روزانه راهکارهایی برای درمان و جلوگیری از پیشرفت این مرحله از بیماری است.

همچنین باید از مصرف غذاهایی که از آرد سفید تهیه می‌شوند، پرهیز کرد. این موارد شامل ماکارونی، پاستا، نان، شیرینی و... است. با توجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت که این مرحله از بیماری تنها با رعایت سبک غذایی مناسب و پاکسازی کبد رفع می‌شود. همچنین کمک گرفتن از پزشکان طب سنتی برای پاکسازی کبد برای بهبود سریع‌تر بیماری موثر است.

درمان کبد چرب

ویژگی کبد چرب گرید 2

این مرحله از بیماری فرم شدیدتری دارد و همراه با درد و تورم است؛ به همین دلیل تنها نمی‌توان به تغییر در سبک غذایی اکتفا کرد و حتما باید با پرشک متخصص مشورت کرد. در این گرید از بیماری، کبد دچار زخم و التهاب شده و کارایی آن کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر با افزایش میزان زخم و التهاب در کبد کارایی آن کمتر می‌شود.

در کبد چرب گرید 2 چربی‌های تری گلیسیرید در بافت کبد جمع می‌شوند و در عملکرد سلول‌های کبد اختلال ایجاد می‌کنند. همچنین علائمی مانند بی اشتهایی، تهوع، ورم پا و شکم، زرد شدن چشم‌ها و کاهش وزن در فرد بیمار دیده می‌شود.

کبد چرب گرید 2 عوارض مختلفی در بدن ایجاد می‌کند و احتمال خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. همچنین التهاب کبد باعث بروز هپاتیت شده و امکان نارسایی کبدی (سیروز کبدی) را افزایش می‌دهد. برای درمان این مرحله از بیماری علاوه بر رعایت سبک زندگی و غذایی سالم باید تحت نظر پزشکان متخصص قرار گرفت.

با کاهش مصرف چربی‌های اشباع مانند گوشت حیوانات، روغن‌های هیدراته، نوشابه‌های گازدار، قندها و شیرینی‌ها، می‌توان اثرات بیماری را تا حدودی کاهش داد. همچنین افزایش فعالیت بدنی و کاهش وزن به بهبود بیماری کمک می‌کند. اما در کنار آن حتما باید در کبد پاکسازی صورت گیرد. به همین دلیل مراجعه به پزشکان طب سنتی و ایرانی برای درمان بیماری موثر است.

 

ویژگی کبد چرب گرید 3

این مرحله از بیماری کبدی بسیار خطرناک و شدید است و نیاز به بررسی فوری دارد. در کبد چرب گرید 3 بافت‌های کبد با چربی مسدود شده و دیافراگم هم مسدود می‌شود. تجمع چربی در کبد افزایش پیدا می‌کند و موجب التهاب در آن می‌شود؛ به طوری که بقیه بافت‌های بدن به کمک کبد می‌آیند تا گردش خون در آن صورت گیرد. در گرید 3 از بیماری کبدی رنگ صورت کاملا به سمت زردی می‌رود و شکم متورم می‌شود.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که برای جلوگیری از بروز این مرحله از بیماری چه راهکاری وجود دارد؟ مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از این بیماری رعایت اصول صحیح سبک غذایی و ورزش است. اگر بیمار در گرید 1 بیماری، کبد را پاکسازی کند و تحت درمان قرار بگیرد، بیماری وارد مراحل بحرانی نشده و مشکلات بعدی ایجاد نمی‌شود.

 در این مرحله از بیماری علائمی مانند کاهش اشتها، احساس نفخ، خستگی مداوم، تورم کبد، درد طحال وجود دارد، اما درمان امکان پذیر است. اولین کار برای درمان بیماری، مراجعه سریع به پزشک متخصص است تا داروی مناسب تجویز شود. همچنین می‌توان به متخصصان طب سنتی و ایرانی مراجعه کرد تا آسان‌ترین راه درمان بیماری و پاکسازی کبد را پیش ببرند.

 

پیشگیری از کبد چرب

 

ویژگی کبد چرب گرید 4

آخرین و سخت‌ترین مرحله این بیماری، گرید 4 کبد چرب است و سیروز کبدی رخ می‌دهد. سیروز کبدی شامل زخم شدن بسیار شدید کبد و ضعف آن است. این گرید از بیماری در اثر مصرف مداوم و بیش از حد الکل و همچنین عفونت ایجاد می‌شود.

 سیروز کبدی به این دلیل رخ می‌دهد که کبد توان خالص کردن خون، تجزیه سموم، تولید پروتئین‌های لخته‌ای و کمک به جذب چربی‌ها و ویتامین‌های محلول در چربی را ندارد. علائم این بیماری مواردی مانند کاهش اشتها، کاهش وزن، خارش پوست، ضعف، خونریزی بینی، و زردی است.

کسانی که در این مرحله از بیماری هستند، نباید ناامید شوند. در این مرحله از بیماری نیز می‌توان عوارض بیماری را کاهش داد و به سمت سلامت پیش رفت. از جمله کارهایی که می‌توان انجام داد، رژیم غذایی سالم، افزایش ایمنی بدن و احتیاط در مصرف داروها است.

علاوه بر آن برای بهبود بیماری زیر نظر یک پزشک متخصص باشید و سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید. همچنین می‌توانید به متخصصان طب سنتی و ایرانی مراجعه کنید. طب سنتی ایرانی با سابقه طولانی، راهکارهای بسیار موثری برای درمان انواع مختلف بیماری‌ها ارائه می‌دهد.

 

کبد در صورت حمایت می‌تواند بهبود یابد و بازسازی شود

امروزه بیماری‌های کبد به طور فزاینده ای رایج شده که می‌تواند ناشی از سوء مصرف الکل، عفونت‌های باکتریایی، عفونت‌های ویروسی (HIV)، هپاتیت B، هپاتیت C و داروها یا قرار گرفتن در معرض عوامل شیمیایی باشد. با این حال، کبد نیز می‌تواند خود را بهبود و بازسازی کند. انتخاب شیوه زندگی صحیح و مواد طبیعی می‌تواند به این بازسازی کمک کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که محصولات زنبور عسل مانند عسل، موم عسل و ژل رویال می‌توانند به سلامت کبد، ترمیم آن و جلوگیری از ایجاد کبد چرب کمک کنند، زیرا سموم زیادی که هر روز در معرض آنها قرار گرفته‌ایم را کاهش می‌دهد.

در مطالعه‌ای که در ژورنال علوم پزشکی ترکیه منتشر شد، دانشمندان بر آن شدند تا بررسی کنند که آیا محصولات زنبور عسل (مانند موم، گرده‌ی زنبور عسل، ژل رویال و عسل) ممکن است توانایی محافظت از کبد در برابر آسیب را داشته باشند یا خیر؟ آنها ابتدا خواص آنتی اکسیدانی محصولات زنبور عسل را بررسی کردند زیرا این فرضیه وجود دارد که غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بالا ماهیت محافظتی بیشتری دارند.

بر اساس این تحقیقات مشخص شد که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی به ترتیب در موم، گرده زنبور عسل، عسل و ژل رویال بالاترین میزان را دارد. هنگامی که سطوح آنتی اکسیدانی عسل، گرده زنبور عسل، بره موم و ژل رویال مشخص شد، دانشمندان تصمیم گرفتند تا فعالیت محافظتی کبدی را در برابر سم قوی کبدی به نام CCl4 (تتراکلرید کربن) تعیین کنند. تتراکلرید کربن یکی از قوی ترین سموم کبدی است و به طور گسترده در تحقیقات علمی برای ارزیابی عوامل محافظت کننده کبد استفاده می‌شود.

نتایج این مطالعه نشان داد که عسل، موم، گرده زنبور عسل و ژل رویال به طور قابل توجهی باعث بهبود آسیب‌های کبدی ناشی از CCl4 می‌شوند، که احتمالاً به دلیل سطوح آنتی اکسیدانی بسیار بالا در آن است. علاوه بر این به نتیجه دست یافتند که چیز دیگری در گرده زنبور عسل، ژل رویال و عسل وجود دارد که به طور مرموزی از کبد محافظت و کبد چرب را بهبود می‌بخشد.

 

راهکار طب سنتی برای درمان کبد چرب

مهم‌ترین راهکار طب سنتی در درمان انواع بیماری‌ها، پاکسازی بدن از اخلاط مضر است. انسان در طول زندگی با رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک، بسیاری از بیماری‌ها را به سمت خود دعوت می‌کند. در این بین کبد به عنوان یکی از مهم‌ترین بافت‌های بدن انسان از سبک زندگی اشتباه، لطمه می‌بیند.

وظیفه کبد، پاکسازی بدن از اخلاط مضر و منفی است. با بیمار شدن این عضو حساس، باید ابتدا به فکر چاره برای درمان کبد بود. طب سنتی ایرانی با پیشینه درخشان خود راهکارهای مناسب و طبیعی برای بازگشت این بافت مهم را پیشنهاد می‌دهد.

از جمله راه‌های طب سنتی برای درمان گریدهای مختلف این بیماری تغییر سبک زندگی، تغییر رژیم غذایی، مصرف بیشتر سبزی‌ها، ورزش کردن و خوردن برخی داروهای گیاهی و طبیعی است. اما یکی از روش‌های بی نظیر این طب در درمان کبد چرب، خوردن ژل رویال است. این ماده گران‌بها با فواید بی شمار خود، برای درمان گریدهای مختلف کبد چرب نیز مفید و موثر است. در ادامه با این فواید آشنا می‌شویم.

 

ژل رویال

 

فواید ژل رویال برای درمان کبد چرب

امروزه دانشمندان با تحقیقات گسترده خود روی ژل رویال به این نتیجه رسیدند که این ماده شگفت انگیز دارای خواص زیادی برای درمان بیماری‌های مختلف است. یکی از خواص این ماده، محافظت از کبد، جلوگیری از بروز کبد چرب و درمان آن است.

احتمال ابتلا به کبد چرب در افراد مختلف یکسان نیست. همانطور که بیان شد سبک غذایی و میزان تحرک در ایجاد این بیکاری موثر است. اما علاوه بر آن زنان در سنین یائسگی در معرض خطر ابتلا به کبد چرب هستند.

در این افراد نیز با مصرف مداوم ژل رویال به خوبی می‌توان اثرات بیماری را کاهش داد و به مرور روند درمان را پیش گرفت. آنچه که مسلم است، در طب نوین و به روش علمی راهکار درمانی دقیقی برای درمان کبد چرب ارائه نشده است. اما درمان توسط ژل رویال مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفت. نتیجه آزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که مصرف ژل رویال به مدت 8 هفته و در دوزهای مختلف 150 تا 450 میلی گرمی در روز، نتایج شگفت انگیزی در کاهش اضطراب و عوارض کبد چرب داشته است.

این تحقیقات نشان می‌دهند که خواص آنتی اکسیدانی ژل رویال تاثیر مثبتی روی آنزیم‌های کبدی داشته و آسیب‌های کبدی را کاهش می‌دهد. همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف ژل رویال سطح آنزیم‌های آنتی اکسیدانی کبدی را تقویت می‌کند. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد استامینوفن نیز عاملی برای افزایش خطر ابتلا به کبد چرب است. استامینوفن اثرات جبران ناپذیری بر روی کبد می‌گذارد؛ ژل رویال راهکار درمانی موثری در این زمینه محسوب می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از ژل رویال به عنوان یک عامل محافظت کننده کبدی به مدت 7 روز در برابر آسیب کبدی ناشی از استامینوفن مقاومت می‌کند و کبد چرب ناشی از مصرف استامینوفن را برطرف می‌کند یا میزان اختلال در آنزیم‌های کبدی را کاهش می‌دهد.

هانی ژل

 ژل رویال سرشار از انواع ویتامین‌های گروه B، C، D، E و مواد معدنی مختلف است. همچنین خواص ضد تورمی، آنتی اکسیدانی، ضد آلرژی و ضد توموری ژل رویال در تحقیقات مختلف آزمایشگاهی مشخص شده است. علاوه بر آن این فراورده گران‌بهای زنبور عسل تاثیر مثبتی در پاکسازی کبد دارد که علت آن را باید در خواص آنتی اکسیدانی ژل رویال جستجو کرد.

طب سنتی ایرانی با پیشینه بلند و درخشان خود، درمان بیماری‌ها را در تعادل غذایی و اصلاح آن می‌داند. ژل رویال نیز از جمله مواردی است که همراه با خواص بی نظیر غذایی، اثرات درمانی و دارویی دارد. طب سنتی بر این عقیده است که غذای شما دوای شما است. همچنین این طب تاکید می‌کند که با تغییر نوع غذاهای مصرفی و نحوه زندگی، بسیاری از افراد درمان می‌شوند. اما نکته مهمی که نباید فراموش کرد، صبوری در درمان‌های طب سنتی است.

درمان‌های طب ایرانی و سنتی برای درمانی بیماری متخلف مانند کبد چرب، شتاب‌زده صورت نمی‌گیرد؛ بلکه باید صبور بود تا به مرور شاهد کاهش اثرات بیماری شد. درمان‌های این طب زمان‌بر و در عین حال پایدارتر است. به همین دلیل صبر در روند درمان سنتی نقش کلیدی دارد.

این مسئله درباره مصرف ژل رویال در درمان کبد چرب نیز صدق می‌کند. نباید انتظار داشته باشید که با مصرف چند روزه از ژل رویال نتایج شگفت انگیزی دریافت کنید. در این روش درمانی باید با حوصله پیش بروید و بعد از چند ماه شاهد نتایج شگفت انگیز آن در پاکسازی بدن و رفع بیماری خواهید بود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با طب سنتی

در حال حاضر بیماری کبد چرب یکی از بیماری‌های رایج در میان افراد با سنین مختلف شده است. علت این مسئله به دلیل سبک غذایی نادرست و عدم تحرک است. این بیماری در مرحله ابتدایی و در کبد چرب گرید 1 علائم خاصی ندارد و مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند. اما عدم توجه به رفع آن در طولانی مدت، باعث تشدید بیماری شده و آن را وارد مراحل خطرناک و حتی سیروز کبدی می‌کند.

پزشکان طب نوین برای درمان کبد چرب و نوع حاد آن راهکار موثری ندارند و تنها راهکار را در اصلاح سبک زندگی و ورزش کردن می‌دانند. اما طب سنتی و ایرانی برای درمان این بیماری روش‌های جالبی پیشنهاد می‌کند. طب سنتی علاوه بر اصلاح سبک غذایی و افزایش تحرک، داروهای شگفت انگیزی مانند ژل رویال در درمان این بیماری دارد.

امروزه بیشتر مردم به اهمیت و آثار شگفت انگیز ژل رویال در درمان بیماری‌ها، افزایش قوای سیستم ایمنی بدن و خواص ضد پیری آن پی بردند. این مسئله باعث شده که استقبال از خرید این ماده طبیعی هر روز بیشتر شود. در این بین عده‌ای با سودجویی به دنبال ارائه محصولات بی کیفیت و ژل رویال تقلبی هستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که این فراورده گران‌بها را از فروشندگان و تولیدکنندگان معتبر و قابل اعتماد خرید کنید.

هانی ژل تولید کننده انواع فراورده‌های زنبور عسل و ژل رویال است. این شرکت دانش بنیان همراه با تیمی متخصص و آگاه اقدام به تولید ژل رویال در کشور می‌کند. ژل رویال تولیدی شرکت هانی ژل دارای مجوزهای پزشکی، اخلاق حرفه‌ای و کیفیت ممتاز در سطح کشور است. برای خرید محصولات با کیفیت با ما تماس بگیرید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات