مقالات

نوشیدنی های طبیعی با عسل در فصل گرما

| بازدید : 3464

 

فصل گرما با نوشیدنی های طبیعی با عسل: یکی از مواد غذایی کاملا طبیعی که در دل طبیعت تولید می‌شود، عسل و سایر فراورده‌های زنبور عسل است. عسل از ترکیبات شگفت‌آوری مانند انواع قندها، گلوکز، پروتئین، مواد معدنی، نمک، آهن، اسید سولفوریک، سیتریک، فسفر، پتاسیم، انواع آنزیم‌ها، و ویتامین‌ها تشکیل شده است. هر کدام از این موارد تاثیرات بسیار زیادی در سلامتی انسان و بهبود بیماری‌های مختلف دارد. با توجه به این خواص، قرار دادن عسل و سایر فراورده‌های زنبور عسل در لیست تغذیه خانواده، راهکاری موثر و ساده برای افزایش سلامتی است.

علاوه بر عسل، ژل رویال نیز ترکیبی مغذی است که از غدد بزاقی زنبورهای عسل کارگر به دست می‌آید. این ماده انرژی زا و شفا بخش ترکیبی از انواع قندها، ویتامین‌های گروه ب، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. اثرات آنتی اکسیدانی ژل رویال، افزایش باروری و کاهش کلسترول بد خون، تنها بخشی از خواص این ماده شگفت‌آور است.

خواص ژل رویال

آگهی از تاثیرات بی نظیر عسل و ژل رویال باعث می‌شود که از این دو ماده غذایی شفا بخش فقط و صرفا در مواقع بیماری استفاده نکنیم. بلکه می‌توان این دو محصول را به صورت روزمره وارد برنامه غذایی خود و خانواده کرد و از تاثیرات شگفت‌آور آن‌ها در افزایش سلامتی بدن بهره برد.

شاید برای شما هم سوال باشد که در فصل گرم سال چطور می‌توان از عسل به میزان زیاد استفاده کرد. در این مقاله از هانی ژل قصد داریم تعدادی از نوشیدنی های خوشمزه و مناسب فصل گرم سال را معرفی کنیم که با کمک عسل تهیه می‌شوند. همراه ما بمانید.

ژل رویال هانی ژل

نوشیدنی و شربت های مناسب فصل گرما با عسل

  • شربت عسل و عرق بید مشک

این شربت خنک و خوشمزه با ترکیب عسل، گلاب، آب سرد و مقداری عرق بید مشک تهیه می‌شود. برای اینکه یک لیوان شربت تهیه کنید باید ابتدا عسل را در یک لیوان آب کاملا حل کنید. بعد از آن عرق بید مشک و گلاب را به آب و عسل اضافه کنید تا شربت آماده شود.

این شربت آسان و نشاط آور برای رفع افسردگی بسیار موثر است و نوشیدنی مناسبی در فصل تابستان به حساب می‌آید. عرق بیدمشک با رایحه و عطر خوش خود گیرنده‌های عصبی بویایی را تحریک می‌کند و به همین دلیل احساس آرامش ایجاد می‌کند. همچنین بید مشک می‌تواند بر روند ساخته شدن هورمون‌های بدن، سیستم دفاعی بدن و کاهش سطح هورمون‌های استرس زا تاثیر بگذارد. همه این تاثیرات در کنار عسل و در ترکیب یک شربت دو چندان می‌شود.

شربت عسل و عرق بهار نارنج

  • شربت عسل و عرق بهار نارنج

برای تهیه این شربت به مقداری عسل، گلاب، آب سرد و عرق بهار نارنج نیاز دارید. فراموش نکنید که میزان شیرینی شربت‌های مختلف کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. به همین دلیل اگر شربتی کاملا شیرین دوست دارید، می‌توانید مقدار بیشتری عسل در آن استفاده کنید.

همچنین سایر عرقیاتی که در شربت ریخته می‌شود نیز به سلیقه شما بستگی دارد. به همین دلیل اگر دوست دارید که شربت، طعم غالب یک نوع عرق گیاهی را داشته باشد، بیشتر از آن در تهیه شربت استفاده کنید.

برای تهیه شربت عسل و بهار نارنج نیز باید ابتدا عسل را در آب کاملا حل کنید و بعد از آن گلاب و عرق بهار نارنج را اضافه کنید. این شربت آسان، معجونی خوشمزه برای تمدد اعصاب و آرامش آن است. می‌توانید این شربت را قبل از خواب میل کنید تا خوابی آرام و راحت داشته باشید.

شربت عسل و عرق نعنا

  • شربت عسل، فرنجمشک و بهار نارنج

در تهیه این شربت نیز از ترکیب، آب سرد، عسل، گلاب، تخم فرنجمشک و عرق بهار نارنج استفاده می‌شود. بعد از ترکیب کردن آب و عسل باید مقدار کمی تخم فرنجمشک به آن اضافه کنید و اجازه بدهید تا فرنجمشک لعاب بیاندازد. بعد از آن، گلاب و عرق بهار نارنج را اضافه کنید و شربت را میل کنید.

این شربت یک آرام بخش مقوی است که می‌توان از آن هنگام ناشتا و در اواخر شب به عنوان یک نوشیدنی خنک تابستانی استفاده کرد. علاوه بر آن تخم فرنجمشک دارای خواص ضد سرطانی است و در درمان پروستات و سایر تومورهای سرطانی از آن استفاده می‌شود.

همچنین اگر به دنبال کاهش وزن هستید، ترکیب عسل و فرنجمشک، شما را در رسیدن به این هدف کمک می‌کند. تخم فرنجمشک بر روی متابولیسم بدن تاثیر می‌گذارد و سوخت و ساز آن را بالا می‌برد. عسل نیز به عنوان یک قند کاملا طبیعی برای کاهش وزن موثر است و در عین حال توان بدنی شما را کاهش نمی‌دهد.

  • شربت عسل و عرق نعنا

این شربت از ترکیب عسل، نعنا، گلاب و آب سرد تهیه می‌شود. استفاده از گلاب در این شربت کاملا به دلخواه و سلیقه شما بستگی دارد. اما اگر طعم همزمان عرق نعنا و گلاب را دوست ندارید، می‌توانید فقط از عرق نعنا استفاده کنید.

برای تهیه این شربت نیز کافی است که ابتدا عسل را در آب کاملا حل کنید و بعد از آن عرق نعنا و گلاب را اضافه کنید. این شربت خنک و مطبوع نیز فواید زیادی برای دستگاه گوارش دارد و التهابات آن را کاهش می‌دهد. همچنین عرق نعنا با خاصیت ضد نفخ، برای التهابات معده و کاهش نفخ آن موثر است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید عسل و عرق نعنا تاثیرات بسیار خوبی در کاهش درد معده دارند. به همین دلیل ترکیب این دو ماده در کنار هم، باعث افزایش اثرگذاری آن‌ها در درمان درد معده می‌شود.

همچنین عرق نعنا دارای فیبر فراوانی است و دردهای ناشی از سوء هاضمه را تسکین می‌بخشد. علاوه بر آن در فصل گرم سال نیز احتمال سرماخوردگی و حساسیت وجود دارد. با ترکیب عسل و عرق نعنا می‌توان برای  رفع علائم سرماخوردگی، آبریزش بینی و گلو درد استفاده کرد.

شربت عسل و تخم شربتی

  • شربت عسل و عرق کاکوتی

این شربت با استفاده از آب سرد، عسل، گلاب و مقداری عرق کاکوتی تهیه می‌شود. در تهیه این شربت نیز ابتدا باید آب و عسل را با هم ترکیب کنید و بعد از آن گلاب و عرق کاکوتی را اضافه کنید. شربت عسل و کاکوتی دارویی موثر برای تقویت معده، ضد عفونی کردن مجاری تنفسی، افزایش اشتها، تقویت بینایی و موارد دیگر است.

کاکوتی طبیعیت گرم و خشک دارد و به عنوان یک خلط آور قوی، ضد قارچ، ضد انگل و تسکین دهنده دردهای معده و ناراحتی‌های گوارشی شناخته می‌شود. همچنین عرق این گیاه باعث جذب بهتر غذا می‌شود و تاثیر منفی در جذب آهن غذای مصرفی ندارد.

  • شربت عسل، کاسنی و عرق نعنا

در تهیه این شربت از عسل، عرق کاسنی و عرق نعنا استفاده می‌شود. می‌توانید مقداری گلاب نیز در ترکیب شربت اضافه کنید. عرق کاسنی یکی از شگفت‌آورترین عرقیات شناخته می‌شود که خواص بی نظیری مانند حفاظت از نورون‌ها و سیستم عصبی، خاصیت ضد التهابی، خاصیت ملینی و ضد میکروبی دارد. همچنین عرق کاسنی به عنوان تقویت کننده قوی کبد شناخته می‌شود و استفاده مداوم آن در پاکسازی کبد و طراوت صورت تاثیر زیادی دارد.

با ترکیب عسل، گلاب و عرق نعنا می‌توان خواص عرق کاسنی را هم بیشتر کرد و علاوه بر طعم خوشمزه شربت، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.

تقويت سيستم ايمني در طب سنتي

  • شربت عسل و تخم شربتی

این شربت آسان و خوشمزه از ترکیب آب سرد، مقداری عسل، گلاب، زعفران و تخم شربتی تهیه می‌شود. برای تهیه این شربت ابتدا باید مقداری کمی تخم شربتی را در آب سرد بریزید و اجازه بدهید تا تخم شربتی لعاب بیاندازد. بعد از آن آب و عسل را ترکیب کنید و گلاب و زعفران را اضافه کنید.

این شربت مفرح و آرام بخش، برای تقویت حافظه فوق العاده مفید است. علاوه بر آن با کمک این شربت می‌توان برای رفع لکنت زبان کودکان و رشد آن‌ها استفاده کرد. کاربرد تخم شربتی به دلیل فیبر بالایی که دارد، برای کاهش وزن استفاده می‌شود. ترکیب عسل و تخم شربتی به عنوان دو کاهنده وزن تاثیر این شربت تابستانی را بیشتر می‌کند.

شربت عسل و تخم شربتی

  • شربت عسل و آلبالو

این شربت را باید در حجم زیاد و بیشتر از یک نفر تهیه کنید. برای داشتن این شربت نیاز به یک کیلوگرم آلبالوی رسیده و نیم کیلو عسل دارید. ابتدا آلبالوها را شسته و هسته آن‌ها را جدا کنید. بعد از آن عسل را اضافه کنید و مقداری آب روی آن بریزید و در مخلوط کن کاملا مخلوط کنید.

با تهیه این ترکیب، ماده اولیه شربت آماده می‌شود. حالا می‌توانید یک سوم لیوان از این شربت بریزید و بعد به آن آب سرد اضافه کنید تا ترکیبی یکنواخت به دست بیاید. این شربت خوشمزه و ملس تابستانی، دارای ویتامین‌ها و املاح فراوانی است و از آن برای رفع ناراحتی کبد و گوارش می‌توان استفاده کرد. همچنین ترکیب عسل و آلبالو برای رفع چربی خون و غلظت آن بسیار مفید است.

شربت عسل و آلبالو

  • شربت عسل و انبه

برای تهیه این شربت نیاز به یک انبه درست و سالم، دو قاشق غذاخوری عسل و دو لیوان آب سرد دارید. هسته انبه را جدا کنید و آن را به همراه آب و عسل در مخلوط کن بریزید و کاملا مخلوط کنید. این شربت خوشمزه و گوارا خواص انبه و عسل را به طور همزمان دارد.

انبه به عنوان یک میوه پر ویتامین شناخته می‌شود که منبع سرشاری از ویتامین E است. همچنین از این میوه برای تقویت بینایی، زیبایی پوست و حفظ سلامتی دندان‌ها استفاده می‌شود. ترکیب انبه و عسل خواص ضد سرطانی بسیار زیادی در این شربت به همراه می‌آورد و علاوه بر خوشمزگی، سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شربت عسل و انبه

  • شربت عسل و به لیمو

برای تهیه این شربت خوشمزه نیاز به دو لیوان آب جوش، یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری برگ به لیمو دارید. ابتدا به لیمو را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید که دم بکشد. بعد از آن که ترکیب آب و به لیمو خنک شد، عسل را اضافه کنید و آن را میل کنید.

مصرف مداوم و روزانه این شربت خوش عطر و طعم، برای رفع افسردگی و خستگی بسیار مفید است. همچنین به لیمو از گذشته‌های دور برای درمان عوارض سرماخوردگی، اضطراب، سوء هاضمه و بی خوابی استفاده می‌شود.

ترکیب به لیمو و عسل نیز به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود. علاوه بر آن به لیمو یک کمک طبیعی برای کاهش وزن است که عوارضی در پی ندارد.

با خواص شربت لیمو و عسل آشنا شوید.

شربت عسل و به لیمو

عسل، ژل رویال و سایر فراورده‌های زنبور عسل به عنوان مواد غذایی طبیعی و شفا بخشی شناخته می‌شوند که تاثیرات زیادی در بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن دارند. از میان فراورده‌های زنبور عسل، ژل رویال و عسل دارای بیشترین تاثیر در درمان انواع بیماری‌ها هستند و ارزش بسیار  زیادی دارند.

نگهداری ژل رویال

در حال حاضر با توجه به اهمیت این دو ماده غذایی ارزشمند، تولیدکنندگان زیادی در سطح کشور اقدام به تولید این دو ماده غذایی می‌کنند. اما عده‌ای نیز از این موقعیت سوء استفاده می‌کنند و محصولاتی بی کیفیت و یا تقلبی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

به همین دلیل برای تهیه این دو فراورده غذایی مفید و ارزشمند باید با تمام دقت اقدام به خرید کنید. یکی از برندهای مطرح و با سابقه درخشان در تولید عسل و ژل رویال، هانی ژل است. این شرکت با تولید عسل طبیعی و ژل رویال اصل و با کیفیت، محصولاتی مطمئن در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

هانی ژل با همکاری شرکت‌های دانش بنیان اقدام به تولید ژل رویال و سایر فراورده‌های زنبور عسل می‌کند. ژل رویال این شرکت بعد از گذراندن تمامی مراحل و آزمایش‌های لازم به عنوان محصولی با کیفیت و به عنوان یک داروی کاملا طبیعی مجوزهای لازم برای تولید را اخذ کرده است. شما نیز می‌توانید برای تهیه عسل، ژل رویال و سایر فراورده‌های زنبور عسل به فروشگاه آنلاین هانی ژل مراجعه کنید و محصولاتی مطمئن، طبیعی و با کیفیت خرید کنید.

 خرید اینترنتی هانی ژل


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات