مقالات

درمان کولیت روده با ژل رویال

| بازدید : 7254

 

تمامی بافت‌ها و اعضای بدن ما وظیفه خاصی بر عهده دارند تا سلامتی همه بدن پیش برود. یکی از بافت‌های بسیار مهم بدن، روده بزرگ است که در قسمت انتهایی دستگاه گوارش قرار دارد و حدود 8/1 متر طول دارد. روده‌ی بزرگ وظیفه جذب مواد غذایی و به خصوص آب موجود در غذا را بر عهده دارد و باقیمانده غذا را ذخیره می‌کند. در صورتیکه این بافت مهم دچار عارضه شود، تمامی دستگاه گوراش درگیر خواهد شد.

بیماری کولیت روده (Colitis) از جمله بیماری‌های مزمنی است که در روده بزرگ ایجاد می‌شود و طی آن زخم‌ها و التهاباتی در روده ایجاد می‌شود. بیمار طی این بیماری دچار بیوست و یا اسهال خونی می‌شود و آبسه در بافت دیواره داخلی روده ایجاد می‌شود. اين‌ بيماري‌ در هر سني‌ و در هر دو جنس‌ مي‌تواند رخ‌ دهد، اما در خانم‌ها و در سنین 15 تا 40 ساله بیشتر احتمال بروز دارد و شایع‌تر است.

درمان این بیماری دردناک و آزاردهنده به روش‌های طب نوین و سنتی وجود دارد. در این نوشتار از هانی ژل قصد داریم دلایل بروز این بیماری و راهکار درمانی آن را بررسی کنیم. در ادامه همراه ما بمانید.

درباره درمان سرطان با طب سنتی ایرانی بیشتر بخوانید.

 

هانی ژل

 

بیماری کولیت روده چیست و چه علائمی دارد؟

در حالت کلی بیماری کولیت روده نوعی مشکل خود ایمنی است که در روده به وجود می‌آید. در این شرایط گلبول‌های سفید به اشتباه یک قسمت از بدن را به عنوان یک ناشناس تشخیص می‌دهند و به آن حمله می‌کنند و آسیب می‌زنند.

این بیماری علائمی مانند دل پیچه، اسهال و مدفوع خونی به صورت مداوم و بی‌دلیل دارد. همچنین از علائم این بیماری، صدای شکم به صورت متناوب، کاهش غیر طبیعی وزن، درد در ناحیه شکم و ... است. در صورتی که هر کدام از این علائم را به طور جداگانه در خود احساس می‌کنید، به معنای کولیت روده نیست. اما وجود چند علامت همزمان می‌تواند هشداری بر وجود این بیماری در شما باشد. به همین دلیل بهتر است با پزشکان متخصص مشورت کنید.

برای تشخیص وجود این بیماری در افراد از آزمایش خون و کلونوزکوپی استفاده می‌شود. البته کلونوزکوپی مطمئن‌ترین روش در تشخیص این بیماری است. فراموش نکنید که سرعت تشخصی بیماری کولیت روده در سرعت بهبود آن تاثیر دارد. به همین دلیل در صورت تشخیص حتما درمان آن را سریع شروع کنید. زیرا هر چه کولیت روده پیشرفت کند درمان و بهبود آن سخت‌تر شده و روندی طولانی‌تر همراه با هزینه بیشتر دارد.

این بیماری نیز مانند بسیاری از بیماری‌ها دارای درجه و شدت متفاوت است. بیماری در مراحل ابتدایی خود، درمانی سریع‌تر و راحت‌تر دارد. اما اگر وارد سطح‌های بالاتر شود، خطرناک شده و روند درمانی متفاوتی پیش می‌رود. حتی گاهی نیاز به جراحی و برداشتن قسمتی از روده وجود دارد. در این بین هزینه بالایی بر دوش بیمار تحمیل خواهد شد.

شاید برای شما هم سوال باشد که علت‌های بروز این بیماری چیست تا در صورت امکان از آن پیشگیری کنید. به طور کلی می‌توان گفت که هنوز دلایل بروز این بیماری به صورت قطع مشخص نشده و طب نوین نیز دلیل آن را به صورت کامل تشخیص نداده است.

اما دلایل متعددی مانند وراثت و یا پایین بودن سطح ایمنی بدن فرد، در ایجاد این بیماری موثر هستند. علاوه بر آن استرس عاملی برای تشدید این بیماری است. به همین دلیل اگر فردی دچار کولیت روده شده نباید در معرض استرس قرار گیرد؛ زیرا احتمال شدت گرفتن بیماری افزایش می‌باید.

 

درمان کولیت روده

 

روش‌ درمان کولیت روده

در گام ابتدایی هر دو طب نوین و سنتی مهم‌ترین راه درمانی را پرهیز غذایی می‌دانند. مهم‌ترین عامل در درمان کولیت روده، پرهیز از خوردن غذاهایی است که باعث آسیب بیشتر به روده می‌شود.

افراد مبتلا به این بیماری باید حجم وعده‌های غذایی را کم کنند و در تعداد وعده‌های بیشتر، غذای مورد نیاز را به بدن خود برسانند. همچنین باید از مصرف غذاهای دارای فیبر زیاد و غذاهای سرخ شده خودداری کنند. از سوی دیگر غذاهایی مانند حبوبات و کلم که باعث نفخ زیاد در روده می‌شود، برای این گونه بیماری‌ها ضرر دارد و باید کمتر مصرف شود. همچنین این افراد باید مصرف لبنیات را کم کنند و حتی در صورت امکان بهتر است آن را کاملا حذف کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده نوشیدن الکل، قهوه و نوشیدنی‌های شیرین با شکر سفید، علائم بیماری را بدتر می‌کند و برخی میوه‌ها مانند گرمک، طالبی، خربزه، هندوانه، کیوی، آناناس و انجیر برای این بیماران مضر هستند. غذاهای تند و سودا زا مانند فلفل و زنجبیل نیز بیماری را تشدید می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، اولین روش درمانی این بیماری پرهیز غذایی و تغییر و در سبک غذایی است. اما در صورتی که بیماری تشدید شود، پزشکان طب نوین و سنتی ایرانی درمان‌های دارویی را پیشنهاد می‌دهند.

امروزه طب نوین برای درمان کولیت روده داروهایی تجویز می‌کند که وظیفه این داروها تضعیف گلبول‌های سفید بدن است. اگرچه این داروها می‌توانند روند پیشرفت بیماری کولیت روده را کاهش داده و یا متوقف کنند؛ اما عوارضی برای سایر اعضای بدن دارند. به عبارت دیگر با تضعیف گلبول‌های سفید خون، سیستم ایمنی بدن نیز تضعیف شده و به راحتی احتمال سایر بیماری‌ها افزایش می‌باید.

از سوی دیگر درمان طب سنتی برای این بیماری درمان‌های جالی با استفاده از انواع گیاهان و محصولات طبیعی و ارگانیک پیشنهاد می‌کند. به طور مثال یکی از راه‌های کاهش و درمان کولیت روده، مصرف کندر است. البته مصرف این ماده در زمان بارداری احتمال سقط را افزایش می‌دهد و نباید در آن زیاده روی کرد.

علاوه بر کندر می‌توان زردچوبه را به عنوان یک داروی ضد التهابی قوی معرفی کرد. این ادویه جزء داروهای در دسترس برای کاهش اثرات کولیت روده است. همچنین ریشه شیرین بیان، روغن شاهدانه، آلوئه ورا، روغن زیتون و دانه اسفرزه اثرات مثبتی در کاهش روند بیماری کولیت روده دارند.

 

درمان التهاب روده

 

در کنار این موارد، فراورده‌های زنبور عسل راهکاری مناسب و بسیار کاربردی در کاهش اثرات کولیت روده و درمان آن است. مهم‌ترین دلیل در بروز و پیشرفت این بیماری التهاب بافت روده است. در این بین مصرف خوراکی‌هایی که التهاب روده (Inflammatory Bowel Disease) را کاهش می‌دهند، درمان مناسبی برای آن هستند.

از سوی دیگر برای کاهش التهاب روده (IBD)، اصلاح سبک غذایی و کاهش مصرف خوراکی‌هایی نفاخ و التهاب آور توصیه می‌شود. استفاده از عسل و سایر فراورده‌های زنبور عسل برای کاهش التهاب روده بسیار موثر و مفید هستند.

به طور مثال بره موم از جمله تولیدات زنبور عسل است که التهاب روده را کاهش می‌دهد و از پیشرفت کولیت روده جلوگیری می‌کند. بره موم گلبول‌های سفید را تقویت می‌کند و در نتیجه روند فعالیت گلبول‌های سفید را اصلاح می‌کند. علاوه بر آن بره موم یه محصول کاملا طبیعی و ارگانیک است که عوارضی برای سایر بافت‌های بدن ایجاد نمی‌کند.

 یکی دیگر از راهکارهای موثر و سریع در درمان این بیماری وارد کردن عسل به سبد غذایی فرد بیمار است. عسل طبیعی مواد مغذی بسیار خوبی را درون خود دارد که بسیاری از کمبودهای بدن بیمار را جبران می‌کند. در این بین عسل آویشن یکی از بهترین گزینه‌هایی است که به صورت تخصصی بر روی بیماری کولیت تاثیر دارد و برای درمان کولیت به کار می‌رود.

 

درمان کولیت روده با کمک ژل رویال

یکی دیگر از فراورده‌های شگفت انگیز زنبور عسل که تاثیر بسیار خوبی در درمان بیماری کولیت روده دارد، ژل رویال است. این ماده طبیعی که به ژل سلطنتی نیز مشهور است، غذای مخصوص ملکه‌های زنبور عسل است تا این زنبور عمری حدود 5 سال داشته باشد.

خواص ژل رویال بدلیل داشتن مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، آهن، کلسیم، پروتئین، کلاژن و... بسیار بالاست. تمامی این مواد در کنار هم ترکیبی معجزه آسا ایجاد می‌کنند که تاثیرات بسپار خوبی در حفظ سلامتی بدن و افزایش قدرت سیستم ایمنی دارد. همچنین بیماری‌های مختلف با کمک آن قابل درمان و پیشگیری هستند.

 

ژل رویال

 

یکی از عوارضی که بیماری کولیت روده در بدن ایجاد می‌کند، زخم‌های بافت روده و افزایش التهاب این بافت است. ژل رویال دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند در کاهش التهابات روده تاثیر مثبت داشته باشد. علاوه بر آن ژل رویال در درمان انواع زخم‌های بیرونی و داخلی بدن کاربرد دارد و در درمان کولیت روده نیز اثرگذار است.

برای استفاده از ژل رویال و بهره مندی از خواص بی نظیر آن ابتدا با متخصصان طب سنتی و ایرانی مشورت کنید. در صورتی که پزشک طب سنتی مصرف ژل رویال را پیشنهاد داد، طبق نظر او از این ماده غذایی استفاده کنید.

فراموش نکنید که داروهای طب سنتی روند درمانی نسبتا طولانی‌تری دارند، اما درمان بیماری بهتر و مداوم‌تر صورت می‌گیرد. همچنین عوارض داروهای شیمیایی را ندارد. نکته جالب دیگر درباره ژل رویال این است که این فراورده زنبور عسل علاوه بر تاثیر مثبت در درمان یک بیماری، خواص بی نظیر دیگری نیز برای بدن دارد.

به طور مثال برخی از خواص شگفت انگیز ژل رویال عبارتست از درمان کم خونی، ضد پیری، اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان فشار خون، تقویت عملکرد مغز، درمان رفلاکس معده و افزایش انرژی بدن. البته موارد ذکر شده تنها بخشی از خواص بی نظیر این ماده شگفت انگیز است.

اولین راهکار درمان بیماری کولیت روده، پرهیز غذایی و اصلاح سبک زندگی است. با انجام این کار می‌توان در مراحل ابتدایی بیماری، آن را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کرد. اما در درجات بالاتر بیماری باید علاوه بر پرهیز غذایی به فکر درمان با دارو بود. طب نوین و سنتی روش‌های مختلفی برای درمان معرفی می‌کنند.

داروهای طب نوین این بیماری را کاهش و در درازمدت درمان می‌کند؛ اما در عین حال عوارضی برای سایر اعضای بدن و کاهش توان سیستم ایمنی بدن دارد. ولی طب سنتی برای درمان این بیماری، استفاده از گیاهان دارویی و فراورده‌های عسل مانند ژل رویال را معرفی می‌کند.

هانی ژل یکی از شرکت‌های دانش بنیان در ایران است که همراه با تیمی متخصص و با تجربه اقدام به تولید فراورده‌های مختلف زنبور عسل مانند بره موم، ژل رویال، گرده گل و عسل می‌کند. این شرکت تنها دارنده مجوز تولید ژل رویال در ایران است که محصولی با کیفیت، طبیعی و ارگانیک تولید می‌کند. اگر شما هم دوست دارید از خواص بی نظیر ژل رویال استفاده کنید، با هانی ژل تماس بگیرید.

 

خرید اینترنتی هانی ژل


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات